پنیر سالم خانگی چگونه؟

آیا هنوز طعم پنیر محلی که مادر بزرگ هایمان تهیه می کردند زیر زبانتان هست؟ آنها هنوز هم فکر می کنند پنیرهای محلی خوشمزه تر از صنعتی است . دوست دارید امروز با هم طرز تهیه آن را یاد بگیرید؟ پس دست به کار شوید.

مواد لازم:

شیر: یک کیلو

ماست: 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا شیر را بجوشانید. سپس شعله اجاق را کم کنید و 4 قاشق ماست به آن بیفزایید. مدت 7 دقیقه به هم بزنید تا شیربریده شود. بعد آن را از پارچه نازکی که داخل آبکش قرار داده‌اید، رد کنید و پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت 4 الی 5 ساعت روی آن جسمی سنگین قرار دهید تا آب آن خارج شود. بعد آن را قطعه قطعه کرده، در آب نمک نگهداری کنید.

طرز تهیه آن با سرکه

مواد لازم:

شیر: یک کیلو

سرکه: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا شیر را حرارت دهید. وقتی شیر به جوش آمد، شعله اجاق را خاموش کنید. سپس 3 قاشق سرکه به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا شیر بریده شود. سپس آن را از پارچه نازکی که داخل آبکش قرار داده‌اید، رد کنید. پارچه را روی پنیر برگردانید و به مدت 4 الی 5 ساعت جسمی سنگین روی آن قرار دهید تا آب آن خارج شود. سپس آن را قطعه قطعه کرده، داخل آب نمک نگهداری کنید.

طرز تهیه با مایه پنیر

مواد لازم:

شیر: یک کیلو

مایه پنیر: یک دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه: شیر را پس از جوشاندن از روی حرارت بردارید و بگذارید قدری خنک شود. به حدی که دمای آن کمی بیشتر از دمای بدن باشد. سپس مایه پنیر را در آن بریزید و بگذارید تا شیر به پنیر تبدیل شود (زمان لازم جهت تهیه، 15 دقیقه است)

منبع:تبیان

 

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید