درمان چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش ها برای جوانسازی صورت است که مدت هاست افراد از مزیت های این روش بهره مند می شوند، اما وقتی با نام بوتاکس مواجه می شویم، فقط می دانیم که تزریق بوتاکس یکی از روش های موثر برای از بین بردن چین و چروک های صورت است، اما بهتر است بدانید که این روش با بایدها و نبایدهایی همراه است.

به گزارش نبض ما به نقل از دکتر سلام، بوتاکس یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش ها برای جوانسازی صورت است که مدت هاست افراد از مزیت های این روش بهره مند می شوند، اما وقتی با نام بوتاکس مواجه می شویم، فقط می دانیم که تزریق بوتاکس یکی از روش های موثر برای از بین بردن چین و چروک های صورت است، اما بهتر است بدانید که این روش با بایدها و نبایدهایی همراه است.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس به عضلات غیرهدف باید بیمار حدود ۲ تا ۴ ساعت به صورت نشسته یا ایستاده باشد و از مالیدن و دستکاری محل تزریق تا ۲۴ ساعت خودداری کند. از بیمار خواسته می شود که ۲ تا ۳ ساعت بعد از تزریق عضلات هدف را منقبض و منبسط کند.

عوارض بوتاکس

هیچ عارضه جانبی طولانی مدت با تزریق بوتاکس گزارش نشده است. استفاده آسان،  تهاجم اندک و تحمل خوب بیمار و خطرات بسیار کم آن از مزایای درمان با تزریق بوتاکس است و آن را تبدیل به یک جزء اجتناب ناپذیر از درمان های زیبایی کرده است که به تنهایی یا در ترکیب با جراحی و تزریق ژل و نخ و چربی و جوانسازی با لیزر به کار می رود. درمان و تزریق درست آمپول بوتاکس یک علم و هنر است که با استفاده از تکنیک دقیق تزریق به عضلات هدف، ایجاد عوارض را به حداقل می رساند. اگر تکنیک تزریق صحیح نباشد، عضلات غیرهدف یا بافت های غددی اطراف تحت تاثیر قرار گرفته و باعث عوارض مانند افتادگی پلک، شل شدن پلک پایین، اشک ریزش، دو بینی و کاهش قدرت بستن چشم ها می شود. بهبود افتادگی پلک ها و ابروها گاهی تا ۳ ماه طول می کشد.

کبودی موضعی گذرا، خشکی چشم، دوبینی و افتادگی صورت و لبخند نامتقارن از دیگر عوارض نادر و گذرای بوتاکس است. واکنش های آلرژیک به تزریق بوتاکس گزارش شده که بسیار نادر است.

موارد مصرف تزریق بوتاکس

  • رفع خطوط اخم
  • رفع خطوط افقی پیشانی
  • رفع نسبی خطوط ریز اطراف چشم ها
  • بالا بردن نوک بینی
  • رفع نسبی خطوط ریز اطراف لب ها
  • رفع تعریق بیش از حد زیر بغل
  • رفع تعریق بیش از حد کف دسته

در چه مواردی تزریق بوتاکس ممنوع است؟

  1. اگر فرد بیماری اختلالات انعقادی داشته باشد.
  2. استفاده از داروهای ضدانعقاد خون
  3. دوران بارداری
  4. سن کمتر از ۱۸سال همچنین سن بالاتر از ۷۵سال
  5. بیماری ام اس، میاستنی گراویس، نفروپاتی و نارسایی کلیه
  6. بیماری های قلبی و عروقی حاد
  7. ضعف ایمنی یا کسانی که عفونت فعال دارند.
  8. واکسیناسیون در ۲هفته اخیر
  9. کسانی که بدون دلیل مشخص مبتلا به بیماری فلج عضلانی هستند.

دکتر ویدا بادنوا: پزشک پوست، مو و زیبایی

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید