با ویکاور به محیط زندگی خود جان ببخشید

ویکاور طرحی است که با استفاده از طراحی خطای دید و ادغام آن با زمینه های مختلف نظیر دکوراسیون، به عنوان کفپوش های تصویری سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش نبض ما به نقل از وبسایت اتاق، ویکاور دارای تنوع بالا طرح، امکان سفارشی سازی در طراحی و تفاوت در متریال اجرا بسته به نوع بهره برداری می باشد. همچنین امکان بهره گیری از تکنیک های خطای دید و  طراحی دگرگون سه بعدی وجود دارد. این امکان می تواند در راستای اهداف طراح داخلی برای القای احساس، ابعاد، رنگ و ساختار متفاوت باشد. این کاغذ دیواری ها با طرح های متفاوت چند بعدی خود، می توانند محیطی متفاوت را برای تزیین اتاق ها رقم بزنند.

تفاوت تصاویر دوبعدی، نیمه سه بعدی و دگرگون سه بعدی

از نظر ما تصاویر چاپ شده برای استفاده به عنوان پوشش تصویری را می توان به چهار دسته دو بعدی، دو بعدی خطای دید، نیمه سه بعدی و دگرگون سه بعدی دسته بندی نمود.

تصاویر دوبعدی

این تصاویر همان عکس های عادی ثبت شده با دوربین یا مونتاژ شده از صحنه های عادی می باشد. استفاده ویکاور این تصاویر بر روی زمین به خاطر عدم تطابق زاویه عکس با زاویه بیننده نسبت به سطح مورد نظر نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت. تنها در زمانی که تصویر یاد شده یک تصویری گرافیکی بدون اولویت زاویه مانند نقوش گرافیکی یا یک نقشه و … باشد استفاده از تصاویر عادی توضیح خواهد داشت.

re2

تصاویر دوبعدی خطای دید

همانطور که اشاره شد خطای دید طیف گسترده ای دارد. تکنیک های طراحی خطای دید گرافیکی در این تصاویر می تواند خالق نقوشی جذاب و تاثیرگزار باشد. این نقوش می توانند برداشت بینندگان از فضای محل اجرا را تغییر دهد. مانند تصاویر که زمین را ناهموار، فاصله دیوارها را بیشتر و زمین را عمیق نشان می دهند. ویکاور ها در معماری مدرن بسیار پرکاربرد و جذاب می باشند.

re4

تصاویر نیمه سه بعدی

این تصاویر به نحوی ویرایش یا ثبت شده اند که زاویه، نورپردازی و سایه در آنها مطابق بر سطح مورد نظر مثلا کف زمین باشد. این ویژگی ها سبب می شود بیننده در هنگام مشاهده طرح برداشت فضایی سه بعدی از کف آن محل داشته باشد. بیشتر طرح های آماده مجموعه آلبوم ویکاور را این سبک از تصاویر تشکیل داده اند. این تصاویر به دلیل طراحی در زوایای عمومی قابلیت استفاده در قالب موارد را دارند.

re7

تصاویر دگرگون سه بعدی

این تصاویر مراحل طراحی دشوارتر و زمان بری دارند. با اجرای این تصاویر بر روی سطح مورد نظر، بیننده آن را در یک زاویه خاص کاملا سه بعدی برداشت می کند. این موضوع به دلیل طراحی دگرگون شده و خطای دید در این تصاویر می باشد. طراحی این نوع تصاویر درحاضر تنها توسط شرکت ویداوین انجام می شود. برای طراحی ویکاور ها مراحل متعددی برای ایده پردازی، پاسخ نیازمندی مشتری و طراحی انجام می شود که پروسه زمانبری است. تکنیک طراحی این تصاویر همانند نقاشی های سه بعدی می باشد که دو نمونه پروژه های ویداوین در این زمینه در زیر آمده است.

re6

فضاهای مناسب برای استفاده از ویکاور

باید گفت که این پوشش ها در طراحی دکوراسیون دفاتر اداری، منازل (اتاق ها، سالن ها,سرویس های بهداشتی، حمام)، استخرها، سالن های ورزشی، فروشگاه ها، مارکت ها و راه پله ها قابلیت اجرا دارند. قابل توجه است که طراحی سه بعدی برای فضای پله از تکنیک خطای دید بر روی چند سطح نشات گرفته که متاسفانه در سطح جهان، تعداد طراحانی که این توانایی را دارند، بسیار معدود است.

پوشش ویکاور دارای تنوع بالا طرح، امکان سفارشی سازی در طراحی و متراژ و نیز تفاوت در متریال اجرا بسته به نوع بهره برداری می باشد. البته ویکاور مزیتی دیگر نسبت به نمونه های جهانی کفپوش سه بعدی دارد و آن این است که ویکاور با در نظر گرفتن متد های دکوراسیون سقف و دیوار، این دو المان مهم در ساختمان را نیز در سرویس پوشش های تصویری سه بعدی قرار داد.

 

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید