دندان هایتان را بدون زحمت سفید کنید

زیبایی لبخند افراد، ارتباط مستقیمی به زیبایی دندان آن ها دارد. به همین دلیل اغلب علاقمند هستند با سفید کردن دندان ها ، ظاهری زیباتر برای خود رقم بزنند.

گردآوری- نبض ما

دندان ها بخشی بسیار حساس دربدن هستند. تا آنجایی که یکی از مهمترین جنبه های زیبایی صورت به شمار می آیند. مهمترین نکته در مورد دندان ها تمیز بودن میان آن ها و همچنین سفید بودن سطح دندان است. پودرهای شیمیایی بسیاری تا به حال وارد بازار شده اند که توانایی سفید کردن دندان ها را دارند اما باید عواقب آن ها را نیز پذیرفت. در این مقاله به روش های طبیعی اشاره شده است که امید است با عمل به آن به دندان های زیباتری دست بیابید.

استفاده از خوراکی های طبیعی

بهترین راه برای سفید کردن دندان ها بدون هیچ مشکلی استفاده از خوراکی های طبیعی یا راهکارهایی است که عواقب بدی برای دندان ندارند و حتی دندان ها را محکم و قوی تر هم می کنند.

– خوردن سبزی های خام و سفت برای استحکام دندان خیلی توصیه نمی شود اما اگر از قدرت دندان هایتان مطمئن هستید می توانید از سبزی های سفت برای سفید کردن دندان ها استفاده کنید. سیب، کرفس و هویج از بهترین سبزی هایی هستند که می توانید استفاده کنید.

– نمک شاید برای دستگاه گوارش و بدن خیلی مفید نباشد اما می تواند برای سفید کردن دندان ها وسیله ای مناسب باشد. مقداری نمک روی مسواک تان بپاشید و سپس به همراه خمیردندان شروع به تمیز کردن دهانتان کنید. نمک درسفید کردن دندان ها می تواند بسیار موثر باشد.

– برای از بین بردن زردی های دندان از یک ترکیب جالب استفاده کنید. با مخلوط کردن زردچوبه، نمک و آبلیمو به راحتی می توانید درخشندگی دندان ها را برگردانید. این ترکیب را باید برای چهار تا پنج شب استفاده کنید سپس تاثیر آن را خواهید دید.

بعضی از مواد غذایی مانند سیب و هویج باعث سفیدی دندان هایتان می شود زیرا این دو میوه دارای موادی هستند که باعث می شود رسوبی که بر روی دندان های شما قرار دارد از بین برود، و جرم روی دندان هایتان را نیز پاک می کند.

– چای و قهوه از دلایل به وجود آمدن لکه روی دندان هستند ولی هنگامی برای دندان مضرند که داغ باشند. برای آن که دندان های سالم داشته باشید بهتر است همیشه از نوشیدنی های ولرم استفاده کنید و همچنین دقت داشته باشید مصرف بالای کافئین برای دندان مفید نیست.

از پوست این میوه ها استفاده کنید

سفید کردن دندان ها با پوست موز نه تنها ضرری برای دندان های ما ندارد بلکه برای دندان های ما مفید هم هست زیرا پوست موز سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف است و علاوه براین روش بسیار ارزانی برای سفید کردن دندان ها است.

از یک موز رسیده استفاده کنید زیرا موز رسیده بیشترین میزان پتاسیم را دارد. موز را از انتها پوست بکنید تا همه رشته هایش کنده شود. قسمت داخلی پوست موز را حدود دو قیقه به آرامی روی سطح دندان هایتان بمالید. به این ترتیب مواد معدنی موجود در پوست موز، مثل پتاسیم، منیزیم و منگنز جذب دندان های شما می شوند و آن ها را سفید می کنند. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید تا دندان هایتان کم کم سفید شوند. پوست موز برای مدت بیشتری هم می تواند روی دندان هایتان بماند.

پوست پرتقال یکی از بهترین راه ها برای سفید کردن دندان ها است. برای استفاده از آن می توانید پوست پرتقال را خشک کرده یا به همین صورت خریداری کنید سپس باید آن را پودر کرده و با استفاده از آن دندان هایتان را تمیز کنید. با انجام این کار به طور روزانه دندان های شما سفید خواهند شد.

مسواک را فراموش نکنید

برای این که همیشه دندان هایتان براق بماند توصیه می کنیم که سه بار در روز مسواک بزنید و مدت زمانی که برای هر بار مسواک زدن توصیه می شود سه دقیقه است نه بیشتر که به مینای دندان آسیب برساند، و نه کمتر از این مدت زمان که باعث شود دندانهای شما را به خوبی تمیز نکند.

اگر چه راهکارهایی متنوعی برای درمان تیرگی و لک شدن دندان و تغییر رنگ آن در طب مدرن و طب سنتی وجود دارد اما مراقبت های اولیه از دندان نیز در حفظ سلامت و تندرستی دندان و بازگرداندن سلامت و زیبایی آن نیز موثر است. بنابراین هرگز فراموش نکنید که حداقل 2 بار در روز دندان های تان را مسواک کنید. حتما پیش از خواب از نخ دندان برای از بین بردن مواد زائد باقیمانده در فواصل دندان ها استفاده کنید و از یاد نبرید که تنها زیبایی و آراستگی ظاهری دندان ها ملاک نیست. سعی کنید هر 6 ماه یک بار به دندان پزشک برای بررسی وضعیت دندان ها مراجعه کنید.

منابع:
پارسی طب، تبیان، اکا ایران

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید