آیا می توان با لیزر بینی را زیبا کرد؟

عمل جراحی بینی با لیزر یکی از جدیدترین روش های جراحی پلاستیک بینی به شمار می رود. در این روش با لیزر می توان برای رفع برخی از مشکلات مانند بینی گوشتی استفاده کرد ولی همه تغییراتی که در رینوپلاستی می توانستید به وجود بیاورید مانند اصلاح انحراف بینی را در بر ندارد.

گردآوری – نبض ما

عمل زیبایی بینی با لیزر کربن دی اکسید یا لیزر IVS انجام می گیرد و بیشتر به اصلاح پوست بینی می پردازد. لازم است توجه شود این مطالب برای اطلاعات عمومی آورده شده است و برای انجام آن حتما باید با پزشک متخصص مشورت شود.

عمل جراحی بینی با لیزر

عمل جراحی زیبایی بینی یک اصطلاح پزشکی است که برای یک نوع خاص از عمل جراحی استفاده می شود که در آن ظاهر بینی بیمار اصلاح می شود. با وجودی که اکثر موارد عمل جراحی بینی برای اهداف زیبایی انجام می شود، گاهی اوقات این نوع عمل برای اصلاح ساختار بینی در حالت هایی که دچار شکستگی بینی شده یا فرد به سرطان یا سایر مشکلات ساختاری در ناحیه بینی مواجه است نیز ضروری است.

عمل بینی با لیزر(عمل زیبایی بینی بدون جراحی) یک تکنیک جدید است که می تواند به عنوان یک روش درمانی دارای سرعت بهبود بیشتر نسبت به سایر انواع عمل جراحی بینی، در برخی موارد خاص مورد استفاده قرار گیرد.

جراحی زیبایی بینی یک انتخاب معمول و متداول برای مواقعی است که ظاهر نامناسب بینی به خاطر پوست ضخیم ایجاد شده باشد. از این تکنیک می توان به همراه عمل جراحی زیبایی استاندارد بینی در مواردی استفاده کرد که سر بینی یا پیاز آن به خاطر پوست ضخیم بسیار ضخیم باشد.

در اغلب مواقع از این روش برای درمان مشکلات بینی به خاطر ایجاد آکنه روزاسه استفاده می شود.  آکنه روزاسه یک عامل باکتریایی است که باعث ایجاد منافذ در پوست فرد می شود و در نتیجه آن تعداد زیادی جوش قرمز بر روی پوست فرد بیمار ایجاد می شود. در این شرایط روش درمانی ایده آل استفاده از عمل جراحی بینی با لیزر است.

در ادامه نظر دو تن از پزشکان متخصص جراحی بینی نیز آورده شده است.

عمل جراحی بینی با لیزر امکان پذیر نیست

به گفته دکتر حسنانی متخصص و جراح گوش و حلق و بینی، با پیشرفت سریع فیزیک پزشکی، استفاده از لیزر در جراحی های گوناگون رایج شده است. به دلیل بالاتر بودن دقت لیزر نسبت به چاقوی جراحی، محبوبیت های جراحی با لیزر بسیار بالا رفته است و تقاضای عموم برای انجام جراحی بینی با لیزر نیز روزافزون است.

ولی به علت تعدد بافت های درگیر در جراحی بینی که شامل پوست، غضروف، استخوان و مخاط می باشد، متاسفانه لیزر توان فعالیت روی تمام این بافت ها را ندارد و به همین دلیل هنوز کاربرد چندانی در جراحی بینی پیدا نکرده است.

ولی به دلیل محبوبیت بالای لیزر، ممکن است استفاده از لیزر در جراحی پلاستیک بینی مورد استفاده تبلیغاتی قرار بگیرد که باید هوشیار بود که این عمل فعلا امکان پذیر نمی باشد.

کاربرد لیزر در جراحی بینی صرفا  تبلیغاتی است

به گفته دکتر عباسی متخصص گوش، حلق، جراحی بینی، عضو مرکز تحقیقات راینولوژی ایران، لیزر به عنوان ابزاری که قادر به برش و سوزاندن بافت های مختلف بدن است در برخی از عرصه های پزشکی کاربرد خاص خود را دارد، به عنوان مثال در چشم پزشکی،یا در جراحی های ترمیمی و زیبایی پوست، جراحی حنجره و… .

در عرصه جراحی زیبایی بینی ( رینو پلاستی ) عمده کار جراح روی تغییر شکل و بازآرایی ساختار غضروفی و استخوانی بینی متمرکز است، این کار با تراش استخوانها و برش غضروف ها در بعضی قسمت ها و تقویت غضروف و بازسازی راه هوایی در قسمتهایی دیگر انجام می شود.

در زمینه کار روی غضروف و استخوان بدلیل ساختار بافتی ویژه آن ها از یک طرف و خصوصیات فیزیکی نور لیزر های موجود از طرف دیگر، لیزر مقبولیت و کارآیی چندانی ندارد. بنابراین در حال حاضر، لیزر کاربرد قابل ملاحظه ای در جراحی زیبایی بینی ندارد و ذکر جراحی بینی با لیزر صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

 

4.2/5 - (23 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید