اثرات سمی فیلم های پورن روی مغز

امروزه در جوامع مختلف، انواع اعتیادهایی دیده می‌شود که شاید یک یا دو دهه پیش، اهمیت و شیوع امروزی را نداشتند. یکی از انواع مهم اعتیاد، اعتیاد به استفاده از ابزار پورنوگرافی است که گاهی خانمان برانداز است.

به گزارش نبض ما به نقل از جام جم، به گفته ی دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، پورنوگرافی، پورنونگاری یا هرزه‌نگاری، تجسم و نمایش بی‌پرده از رفتار جنسی با هدف هیجان، تحریک یا ارضای جنسی است که در قالب‌های مختلف ازجمله کتاب، عکس، مجسمه، فیلم و مجله ارائه می‌شود؛ موضوعی که از نظر فردی، اجتماعی و خانوادگی دارای اهمیت زیاد است و اگر بخوبی با آن برخورد نشود، مشکلات عدیده برای جامعه، خود فرد و خانواده به همراه خواهد داشت.

اعتیاد به پورنوگرافی تعاریف مختلف دارد. استفاده بیش از حد از ابزار پورنوگرافی، طوری که سبب اختلال در زندگی عادی فرد شود، اعتیاد به پورنوگرافی است. به طور کلی، سه دلیل عمده برای استفاده از ابزارهای پورنوگرافی ذکر شده است؛ به حقیقت پیوستن رویاها، اجتناب از ایجاد رابطه با دیگران و خود ارضایی.

گاهی دلیل استفاده از ابزار پورنوگرافی این است که فرد در زندگی واقعی به رویاهای خود دست پیدا نکرده و سعی می‌کند با پورنوگرافی جای کمبودها را پر کند. البته ریشه اعتیاد به پورنوگرافی معمولاً به دوران کودکی بر می‌گردد. بد نیست بدانید مراحل اعتیاد به پورنوگرافی عبارتند از:

مرحله مواجهه با ابزار پورنوگرافی

بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد به پورنوگرافی هستند، دیدن مواد پورنوگرافی را از سنین پایین شروع می‌کنند.

مرحله اعتیاد

فرد مبتلا به ابزار پورنوگرافی رجوع می‌کند و یک حالت اجبار در او وجود دارد که نمی‌تواند عملش را ترک کند.

مرحله افزایش

روز به روز، میزان استفاده از ابزار پورنوگرافی بیشتر می‌شود و بیمار نمی‌تواند دست از آنها بکشد.

مرحله حساسیت‌زدایی

دیگر ابزار پورنوگرافی،حساسیت اولیه خود را برای بیمار از دست می‌دهد و بیمار با ابزار پورنوگرافی تحریک نمی‌شود. بنابراین سعی می‌کند با استفاده بیشتر و متنوع تر از ابزار پورنوگرافی به حساسیت اولیه دست پیدا کند، ولی این اتفاق نمی‌افتد.

مرحله عمل

بیمار از دنیای پورنوگرافی خارج و  وارد اعمال پورنوگرافیک می‌شود. فراموش نکنید، اعتیاد به پورنوگرافی اثرات ویرانگری در زندگی فرد مبتلا دارد؛ مثلا این که فرد بیمار مسئولیت‌های کاری و شغلی خود را نمی‌تواند انجام دهد و اقدام به کارهای خطرناک و دیدن و استفاده از ابزار پورنوگرافی در محل‌های نامناسب مثل محل کار خود می‌کند.

همچنین صرف هزینه زیاد برای ابزار پورنوگرافی و وارد شدن در روابط جنسی نامتعارف و به دنبال آن ابتلا به بیماری‌های مختلف و خطرناک، دستگیری و زندان و از هم پاشیدن کانون خانواده، از دیگر عوارض این نوع اعتیاد جنسی است.

امروزه مشخص شده، استفاده از ابزار پورنوگرافی اثرات سمی روی مغز دارد که شبیه اثرات مخرب کوکائین روی مغز است و افرادی که از ابزار پورنوگرافی استفاده می‌کنند، وارد روابط جنسی بسیار خطرناک مثل روابط جنسی گروهی، سادیسم (لذت در آزار دادن دیگران)، مازوخیسم (لذت در آزار دیدن) و حتی روابط جنسی با حیوانات می‌شوند.

3.7/5 - (8 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید