هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

داشتن لبخند زیبا می تواند افراد را جذاب‌تر کند. لبخند زیبا، نتیجه هماهنگی و هارمونی اجزاء صورت و فک و شکل دندان هاست. اصلاح طرح لبخند به منظور طراحی لبخند زیبا صورت می گیرد.

داشتن دندان‌های بدرنگ و نامرتب می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش اعتماد به نفس شما داشته باشد. داشتن دندان های زیبا و ردیف و البته سالم، لبخند شما را زیباتر می کند . برای رسیدن به لبخند هالیوودی و شیک ممکن است تغییراتی در فرم لثه، طول دندان، فاصله و برجستگی دندان ها ایجاد شود تا در نهایت لبخندی زیبا حاصل شود. در واقع رابطه مستقیمی بین اجزای صورت، اندازه ها و رنگ و شکل آنها در ترکیب با یکدیگر وجود دارد که رعایت تناسب این روابط چهره را خواستنی و دوست داشتنی می کند.

امروزه با پیشرفت های موجود در دندانپزشکی هر فردی با هر مشکل در دندان می تواند اقدام به اصلاح طرح لبخند دندان نماید، که البته برای ماندگاری این ترمیم ها باید مراقبت های بعدی به درستی صورت گیرد.

وب سایت  :  خانم دکتر آتوسا کاردگر            سرامیست و ایمپلنتولوژیست

جهت مشاوره حضوری (رایگان) و تعیین وقت قبلی با این شماره تماس بگیرید

شماره های تماس:      ۸۸۶۴۴۳۳۸ – ۰۲۱ و ۸۸۶۴۴۷۰۴ – ۰۲۱

اصلاح طرح لبخند چیست

طراحی لبخند

اصلاح طرح لبخند، طراحی لبخند یا لبخند هالیوودی به نمایش گذاشتن دندان‌ها و لثه‌ها در وضعیت مناسب گفته می‌شود که با جذابیت خاصی روی چهره‌ی فرد کاندید جلوه نمایی می‌کند و او را زیباتر نشان می‌دهد. این فرآیند بهبود لبخند و داشتن لبخند زیبا است که توسط دندانپزشک زیبایی از طریق یک یا چند روش زیبایی دندان انجام می‌شود. این روش‌های زیبایی عبارتند از:

  • لمینیت دندان یا لامینت
  • ونیر یا کامپوزیت ونیر
  • باندینگ دندان
  • کاشت دندان
  • سفید کردن دندان یا بلیچینگ
  • روکش گذاری با روکش های فول و تمام سرامیک دندان‌
  • اصلاح لبخند لثه‌ای و غیره

با این روش ها رنگ، شکل، فرم، موقعیت و سایر موارد در دندان ها اصلاح می شود و لبخندی زیبا و جذاب به فرد هدیه می‌شود.

نکته قابل توجه در اصلاح طراحی لبخند این است که، این درمان تنها برای افرادی که دارای دندان‌های نامرتب یا خراب و شکسته، و یا بد رنگ هستند، انجام نمی شود حتی برای کسانی که دندان های خوب و سالم دارند نیز گاهی با تغییراتی کوچک در فرم و یا سفید کردن دندان ها می‌توان تغییر مثبت  و چشمگیری را در ظاهر شخص ایجاد نمود.

انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند

هر دهان و دندانی ویژگی‌های خاصی دارد و درک این ویژگی‌ها می‌تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به هر فرد کمک کند. معمولاً، اصلاح لبخند لثه ای و اصلاح طرح لبخند دارای متد متعددی است و این فرایند می‌تواند ترکیبی از روش‌های زیر باشد که تشخیص  و روند کار به عهده متخصص و دندندانپزشک زیبایی است:

۱) باندینگ دندان

باندینگ دندان

باندینگ دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی مطمئن و بی‌خطر است که برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده یا تغییر رنگ داده دندان‌ها به منظور اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. از این روش می‌توان برای حذف فضاهای خالی بین دندان ها و نیز تغییر اندازه یا شکل دندان استفاده کرد. این روش در زمان کم و کمتر از یک ساعت امکان پذیر است. در باندینگ دندان می توان از بهترین رنگی که با دندان فرد مطابقت دارد برای تغییر رنگ دندان استفاده کرد.

۲) سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان یکی از روش های متداول  برای اصلاح طرح لبخند است که برای افرادی که به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است. در این حالت بیماران می توانند فرآیند سفید شدن دندان را در مطب دندان پزشک یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این روش درمانی بسیار متداول است و می تواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به همراه داشته باشد.

۳) ونیر پرسلاین یا لمینت دندان

ونیر پرسلاین که در اصلاح لامینت یا لمینت دندان نیز نامیده می‌شود نیز قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند را دارد. این نوع روکش بر روی دندان ها قرار می گیرد و به این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان می کند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان می تواند به شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

۴) روکش دندان

عکس ونیر دندان

برای ترمیم سریع دندان‌های آسیب دیده‌ می توان از یک روکش سرامیک با دوام که منطبق با رنگ طبیعی دندان شماست، استفاده شود.

۵) بریس‌های ارتودنسی

دو سیستم ارتودنسی (بریس های نامرئی و بریس های شفاف سرامیکی) وجود دارد که با استفاده از یک سری بریس‌های شفاف پلاستیکی، با احتیاط و به آرامی دندان‌های شما را صاف و مرتب می‌سازد.

جرم گیری دندان

۶) پر کردگی به رنگ دندان

استفاده از کامپوزیت، جذاب تر و ایمن تر از روش های قدیمی است که در آنها از فلز برای پر کردن دندان ها استفاده می شود. امروزه می توان پر کردگی های فلزی قدیمی دندان را با مواد کامپوزیت دندانی سفید جایگزین کرد و به این ترتیب طرح لبخند را زیباتر جلوه داد.

۷) کاشت دندان

ایمپلنت دندان

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت دندان و ایمپلنت را به شما توصیه می کنیم و توصیه می شود برای این منظور از یک انکور برجسته برای روکش دندانی یا بریج (پل دندان) استفاده  شود.

۸) اصلاح لبخند لثه ای

عکس اصلاح لبخند لثه ای

در بعضی افراد هنگام لبخند، که طول تاج دندانهایشان کوتاه است و در حین لبخند و صحبت  مقداری از لثه ها دیده می شود ، که به این حالت لبخند لثه ای می گویند. این مشکل امروزه به لطف پیشرفت‌هایی که در علم دندانپزشکی روی داده قابل اصلاح است. برای درمان لبخند لثه ای با یک جراحی بسیار آسان و ساده با بی حسی موضعی مقداری از لثه ها بالا برده می شود و سپس با درمان لامینیت و یا ونیر کامپوزیت ظاهر لبخند بازسازی می شود .

مسئله بدحالت لبخند لثه ای در بعضی  موارد مربوط به کوتاهی لب بالا و یا هایپراکتیو بودن عضلات لب داوطلب اصلاح طرح خنده لثه ای است که  در این مواقع با جراحی پلاستیک و تغییر موقعیت لب بالا و یا تزریق بوتاکس و شل کردن عضلات لب بالا ظاهر خنده  فرد قابل درمان و بازسازی است.

  روش های اصلاح لبخند لثه ای

  • در بعضی از بیماران که طول تاج دندان ها کوتاه است و در حین لبخند و صحبت مقداری از لثه هایشان  دیده می شود، ابتدا با یک جراحی بسیار آسان و ساده لثه، با بی‌حسی موضعی مقداری از لثه ها بالا برده می شود و سپس با درمان لمینت و یا ونیر دندان ظاهر لبخند بازسازی می شود.
  • گاهی مشکل  لبخند لثه ای مریوط به فرم وراثتی فک ها و استخوانهای صورت می باشد در این موارد طول یک سوم میانی صورت بلند است . مشکل زیبایی این بیماران با انجام جراحی فک و بالابردن آن حل می شود.
  • در بعضی موارد حالت لبخند لثه ای مربوط به کوتاهی لب بالا و یا هایپراکتیو بودن عضلات لب است ، این موارد با جراحی پلاستیک و تغییر موقعیت لب بالا و یا تزریق بوتاکس و شل کردن عضلات لب بالا قابل درمان است.

۴. اصلاح طرح لبخند هالیوودی

اصلاح طرح لبخند هالیوودی

در فضای پزشکی امروز، زیبایی به صورت هر چیزی تعریف می‌شود که می‌توان بدون ایجاد هیچ گونه آسیبی اضافه یا حذف شود. لبخند ‌هالیوودی نام تجاری ای است که اکنون به نوعی بازسازی دندان پزشکی کامل گفته می‌شود که به تغییر زیبایی لبخند افراد می‌پردازد و اکنون به یکی از محبوب ترین درمان‌های موجود تبدیل شده است. این روش دندان‌ها را به رنگ سفید طبیعی فوق العاده جذابی در می‌آورد، همچنین جلوه کاملا جذاب ظاهری برای چینش دندان‌ها ایجاد می‌کند.

روکش‌های لبخند هالیوودی

روکش به لایه ای باریک از جنس چینی گفته می‌شود که بر روی سطح دندان‌های واقعی فرد قرار می‌گیرد. استفاده از روکش برای بهبود زیبایی دندان یا محافظت از سطح آسیب دیده آن صورت می‌گیرد. روکش‌ها مهم ترین بخش دندان‌های ‌هالیوودی محسوب می‌شوند.

دندان ‌هالیوودی باید اندازه، شکل و موقعیت دندان‌های فرد را به ایده آل ترین شکل ممکن تنظیم کند. گاهی اوقات برای تنظیم حاشیه‌های لثه و تنظیم آنها به یک متخصص لثه نیاز است تا بدین ترتیب شکل ایده آلی برای لبخند فرد ایجاد شود. فرد می‌تواند رنگ روکش مورد نظر خود را مشخص کند، در این میان به طور معمول رنگ‌های لبخند فوق العاده سفید، رنگ معمولی دندان یا یک لایه روشن تر معمول هستند.

روکش‌ها معمولا ظریف هستند و افراد پس از استفاده از آنها باید مراقبت بیشتری به خرج دهند تا از شکستن دندان‌ها جلوگیری کنند. اگر فرد با جسم سختی برخورد داشته باشد یا سقوط کند این روکش‌ها ممکن است خرد شوند.

بعضی افراد دندان‌هایی تغییر رنگ داده یا شکسته دارند که ظاهر خوبی ندارند و بنابراین برای این افراد استفاده از روکش‌ها پیشنهاد می‌شوند تا بدین ترتیب ظاهر، شکل و رنگ دندان‌های آنها برای ایجاد لبخندی ایده آل بهبود پیدا کند.

مزایای اصلاح طرح لبخند

  • اصلاح طرح لبخند تغییرات چشمگیری در زندگی فرد ایجاد کرده و منافع متعددی از نظر سلامت و زیبایی به دنبال دارد.
  • فواید بهداشتی و سلامت این درمان شامل کاهش خطر پر کردن بیش از حد دندان و یا فرسودگی دندان، راحت‌تر بودن مراقبت و تمیز کردن دندان است. دندان‌هایی که صاف و مرتب شده، ترمیم و یا کاشته شده‌اند، کمتر در معرض خطر پوسیدگی و عفونت قرار دارند.
  • اصلاح طرح لبخند می‌تواند به بازگرداندن زیبایی و جوانی کل صورت و حتی بهبود حالت بدن (پاسچر) کمک کند.
  • اصلاح طرح لبخند اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.
  • درمان مشکلات اساسی دندان، موجب بازیابی و حفظ بهداشت دهان و دندان شما شده و در نتیجه اساس و پشتوانه‌ی محکمی برای زیبایی دندان‌های شما فراهم می‌سازد.
  • اصلاح طرح لبخند دارای فوائد بلندمدت برای سلامت کلی شما است. اغلب بیماران می‌توانند با افتخار لبخند زده و اعتماد به نفس بیشتری در موقعیت‌های اجتماعی یا کاری داشته باشند.

ماندگاری اصلاح طرح لبخند

کلا درمان و زیباسازی در حوزه دندان و به خصوص زیبایی از جمله اصلاح طرح لبخند دندان مستلزم مراقبت از دهان و دندان و نگهداری بعد از درمان است. برای مثال، سفید کردن دندان باید گاهی اوقات تکرار شود تا درخشان بودن دندان ها ماندگار باشد و حفظ شوند. دندان های مصنوعی چینی با کیفیت پایین ممکن است لب پر شده یا بشکنند و به تعویض نیاز داشته باشند. باندینگ کامپوزیت دائمی ممکن است لک بیافتد و باید بهبود پیدا کند یا تعویض شود. روکش های دندان عموما باید پس از ۱۰ تا ۱۵ سال تعویض شوند. اصلاح لبخند لثه ای نیز باید در طول زمان بهبود پیدا کند.

هزینه اصلاح طرح لبخند

مدت درمان و هزینه طرح لبخند دندان به دندان پزشک، نوع بیمه درمانی، وضعیت بهداشتی دندان و میزان اصلاح بستگی دارد. هر چقدر برای داشتن لبخند زیبا به درمان پیچیده تری نیاز باشد قیمت و هزینه درمان طراحی لبخند نیز افزایش می یابد. در هنگام مشاوره، دندانپزشک زیبایی تمامی این عوامل را در نظر خواهد گرفت و طرح لبخند ویژه ای را با قیمت و دستمزد مورد نظرش پیشنهاد خواهد کرد . البته عرفا در این رابطه دستمزد بصورت واحدی اعلام میشود و پزشکان زیبایی دندان به ازای هر واحد مبلغی را اعلام مینمایند .

لیست بهترین متخصصان دندانپزشکی 

4.8/5 - (143 امتیاز)

خانم دکتر آتوسا کاردگر

سرامیست و ایمپلنتولوژیست

در این مرکز، درمانهای جامعی برای برای رفع مشکلات دهان، فک و صورت، و خصوصاً دندانپزشکی زیبایی، با همکاری تیمی مجرب، همگام با تخصصی ترین مراکز طراحی لبخند زیبا در امریکا، انجام میشود.جهت مشاوره حضوری (رایگان) و تعیین وقت قبلی تماس بگیرید
اطلاعات تماس با خانم دکتر آتوسا کاردگر
تلفن تماس:
۸۸۶۴۴۳۳۸ - ۰۲۱- ۸۸۶۴۴۷۰۴ - ۰۲۱
وب‌سایت: کلیک کنید
آدرس: تهران، بلوار آفریقا (جردن), نبش کوچه آناهیتا ساختمان پزشکان آناهیتا, طبقه ۴ واحد ۱۶

دندانپزشک متخصص

  • سرامیست و ایمپلنتولوژیست

    خانم دکتر آتوسا کاردگر

    سرامیست و ایمپلنتولوژیست
    تلفن تماس:
    ۸۸۶۴۴۳۳۸ - ۰۲۱- ۸۸۶۴۴۷۰۴ - ۰۲۱
    وب‌سایت: کلیک کنید
    تهران، بلوار آفریقا (جردن), نبش کوچه آناهیتا ساختمان پزشکان آناهیتا, طبقه ۴ واحد ۱۶
منبع denthealth

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 نظر
  1. مریم میر آفتاب می‌نویسد

    ببخشید راجع به قیمت و هزینه ی حدودی ای که برای طرح اصلاح لبخند لازم است میشه بیشتر توضیح دهید

    1. دندانپزشک زیبایی می‌نویسد

      مبالغ حدودا از ۲ تا ۸ میلیون تومان هست اما واقعا به عوامل مختلفی مثل تعداد دندان و جلسات و حق الزمه پزشک و انصاف پزشک و هنر پزشک متفاوت است

  2. مرجان می‌نویسد

    سلام وقتتون بخیر سپاس از توضیحاتتون من دندونام بینشون فاصله داره ولی سالمه بخوام فاصله ها رو ببندم عوارضی نداره ؟آخه شنیدم دندانها رو میتراشن ؟

    1. طاهره می‌نویسد

      سلام وعرص خسته نباشید برای کوتاه کردن دندان ها وحذف لثه اصافی هزینه چقدرمیشه مممنون

  3. سارا می‌نویسد

    سلام
    هزینه جراحی فک بالا برای اصلاح طرح لبخند چقد میشه و پروسه عمل و‌ بهبود چقدر طول میکشه؟

    1. نبض ما می‌نویسد

      سلام سارا خانم – جهت بررسی قیمت میتونید با پزشکان دندانپزشک سایت که در بخش ساختمان پزشکان معرفی شدند تماس بگیرید و از قیمت ها و زمان و پروسه درمان اطلاع پیدا کنید.

  4. سحر می‌نویسد

    سلام.خسته نباشین.من دندونهامو ارتودنسی کردم،به دکترم گفتم که قد دندون یک فک بالای من هنوز بزرگه،دکترم به من گفتن که قد دندونهای یک من بلند نیست،دندون دو که کنارشه خیلی کوتاهه واین باعث میشه که دندون یک کوتاه دیده بشه،گفتن باید باکامپوزیت یه کم بزرگش بشه،حالا سوالم اینه که راهی برای کوتاه کردن دندان یک وجود نداره که من برای کامپوزیت هزینه نکنم

  5. نسیم ریاحی می‌نویسد

    سلام و عرض ادب
    من برای لومینیرز به دندانپزشکی مراجعه کردم ولی تراشی که به دندانهای من دادند بخصوص دندان های بالا باعث شده که دندان های من خیلی کوتاه شوند و بین دندان های فک بالاو پایین فاصله افتاده و باعث شده تو حرف زدن من تاثیر بگذارد و حروف سین و ز را به خوبی نمی تونم ادا کنم
    خیلی خیلی نگران هستم دکترم گفته مشکل حل می شه ولی راستش من نگرانم
    اصلا نمی دونم چرا انقدر دندان من را کوتاه کردند من در ترتیب دندان ها م هیچ مشکلی نداشتم فقط به دلیل رنگ بد دندانم تصمیم گرفتم لومینیرز کنم
    لطف می کنید شما نظرتون رو بدید ایا درست می شه یا نه بسیار نگران هستم

    1. مهسا نوری زاده می‌نویسد

      سلام. ممکن به من بگین که چکاری کردین و آیا مشکلتون برطرف شد. ممکنه شمارتونو داشته باشم. منم با همین مسئله مواجهم

  6. Ayda می‌نویسد

    سلام،خسته نباشید
    میخواستم قیمت جرم گیری یاترمیم وطرح لبخندروسوال کنم،بی زحمت لطف میکنید؟؟

  7. مجیدانجمنی می‌نویسد

    سلام خانوم دکتر من هفت عدد دندان بالا بدلیل بی احتیاطی دکتری ازدست‌دادم لذا الان ازکروم کوبال استفاده میکنم ایا امکان استفاده از دندان ثابت رو دارم وهزینه ان چقدر میشه ممنونم

  8. ندا می‌نویسد

    سلام..هزینه جراحی لبخند لثه ای چقد میشه؟

  9. marvan می‌نویسد

    من دندونام اول از بالا هر کدومشون روی دندون دومم هستن آیا میشه کامپوزیت یا لیمینت انجام بدم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید