راهکار های کاهش استرس در خانواده چیست ؟

تا آنجا که یادتان می آید تک تک تصمیمات زندگی تان را با استرس گرفته اید. همه خانواده ها شرایط سخت و دشوار در زندگی شان کم نبوده است. هر کسی به نوعی در زندگی درگیر است اما برخورد افراد با مسائل متفاوت است.

به گزارش نبض ما به نقل از تبیان، در کل در بعضی از خانواده ها استرس جزئی از زندگی است. گاهی قرار گیری در چنین خانواده ای، افراد را زمین گیر می کند اما می توان به عنوان یک فرد بالغ نوع دیگری از زندگی را تجربه کرد و راه هایی را امتحان کرد که شاید دیگران هیچگاه برای رسیدن به آرامش و کاهش استرس به آنها فکر نکرده باشند.ممکن است اتفاقی که در یک خانواده به آن غیرقابل باور نگاه می کنند، در خانواده دیگر با آن راحت تر کنار بیایند.

سرزنش نکنید

اولین نکته برای کاهش استرس در خانواده این است که خود را مورد اتهام قرار ندهید. گاهی شما در زندگی فقط در حال سرزنش کردن خودتان هستید، برای رونق گرفتن و شکوفه زدن یک زندگی زیبا لازم است، از چنین رفتاری دوری کنید. اینکه برایتان عادت شود مدام در حال غر زدن باشید، در طولانی مدت شما را نابود خواهد کرد. یادتان باشد ممکن است مشکلات در هر خانه ای وجود دارد، فقط رنگ و نوع آن در هر خانواده ای متفاوت است.

خود را سرگرم کنید

راههایی برای از بین بردن و کاهش استرس و تنش هایتان بیابید.  بیایید از گلکاری شروع کنید. کتاب خوانید، در کلاسهای هنر شرکت کنید یا همراه با دوستان در کلاسهای محله ای شرکت داشته باشید، راهی پیدا کنید که خودتان را سرگرم نگه دارید تا از استرس دور باشید.

ممکن است دریابید که ورزش برای کاهش استرس کمک می کنند و شما را آرام می کنند.

lyonsdown_tileywoo_3285035b

برای کاهش استرس به مشاور مراجعه کنید

اگر از پس مشکلاتتان برنمی آیید، بهتر است به یک مشاور مورد اعتماد مراجعه کنید. بدترین کار در این شرایط این است که در جمع و با دوستان مشورت کنید. بهتر است مسئله تان را جهانی نکنید و تنها با یک فرد مورد اعتماد آن را برطرف کنید.

مهارت های ارتباطی را بیاموزید

سعی کنید مهارت های ارتباطی مناسب را یاد بگیرید. ممکن است در ارتباطات روزمره خود حس کنید که برقراری ارتباط برای شما دشوار است. گاهی شما عادت کرده اید بدون استدلال، به جای بحث در محیطی آرام از فریاد زدن و سخنان نامناسب استفاده کنید. برای جلوگیری از اختلال در روابط و کاهش استرس خود، بیشتر کتاب بخوانید و مطالعه داشته باشید و یا در کلاس های آموزش مهارت های ارتباطی شرکت کنید.

نقاط قوت خود را بنویسید

در مقابل خودتان کم نیاورید. شما از عزت نفس بالایی برخوردار هستید پس بهتر است هر روز ارزش و عزت نفس تان را به خودتان یادآوری کنید. ممکن است حس کنید که بودن یا نبودن شما برای کسی اهمیت ندارد، به خصوص اگر این موضوع از طرف خانواده به شما القا شده باشد.

شروع به نوشتن یادداشتهایی در مورد نقاط قوت و یادآوری ویژگیهایی خاص و مهم در مورد خودتان کنید تا به خودتان یادآوری کنید چقدر وجود شما در این دنیا برای اطرافیانتان مهم است. وقت های آزاد خود را صرف انجام فعالیت های خیرخواهانه کنید چرا که به شما احساس خوبی در مورد خودتان می دهند، به سینما و پارک بروید یا در هر فعالیت دیگری که روی شما اثر مثبت دارد شرکت کنید .

1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید