چرا بیمار در آی سی یو بستری می شود؟

آی سی یو (ICU) بخشی از بیمارستان است که مخصوص مراقبت از افراد دچار بیماری ها یا جراحات شدید یا تهدیدکننده حیات است که نیاز به نظارت دقیق و مداوم و حمایت بوسیله تجهیزات و داروهای اختصاصی دارند تا کارکردهای طبیعی بدن در آنان حفظ شود.

به گزارش نبض ما به نقل از همشهری، کارکنان واحدهای مراقبت ویژه از پزشکان و پرستاران بسیار زبده تشکیل می شوند که برای مراقبت از بیماران دچار وضعیت بحران تخصص دارند.

آشنایی با آی سی یو (ICU)

آی سی یو ها از لحاظ نسبت بالای کارکنان به بیماران نیز با سایر بخش های عادی بیمارستان متفاوت هستند و به منابع و تجهیزات پزشکی پیشرفته دسترسی دارند که به طور در بخش های معمول در دسترس نیست.

از جمله بیماری های رایجی که ممکن است در آی سی یو درمان شوند، شامل «نشانگان زجر تنفسی حاد» (ARDS)، تروما، نارسایی های چندعضوی و سپسیس یا عفونت منتشر است. بیماران ممکن است به طور مستقیم از بخش اورژانس به آی سی یو منتقل شوند یا اینکه پس از وخیم شدن حالشان در بخش های عادی یا بلافاصله پس از انجام جراحی های بسیار تهاجمی که بیمار را در معرض خطر شدید عوارض قرار می دهد، به آی سی یو برده شوند.

بیمارستان ها ممکن است آی سی یو هایی داشته باشند که مربوط به یک تخصص معین پزشکی یا گروه های خاصی از بیماران باشند، برای مثال واحد مراقبت های ویژه از نوزادان (NICU)، واحد مراقبت های ویژه کودکان (PICU)، و احد مراقبت های ویژه بیماری های مغز و اعصاب (Neuro ICU)، واحد مراقبت های ویژه تروما (TICU) و غیره.

تجهیزات آی سی یو (ICU)

تجهیزات رایجی که در آی سی یو ها وجود دارند، از جمله شامل دستگاه های تهویه مکانیکی (ونتیلاتور) برای کمک به تنفس بیماران از راه لوله داخل نای، پایشگرهای فعالیت قلب از جمله تجهیزات دورسنجی (تله متری)، ضربان سازها(پیس میکرها)ی خارجی، تجهیزات دیالیز برای مشکلات کلیوی، تجهیزات برای پایش مداوم کارکردهای بدنی، شبکه ای از لوله های داخل وریدی، لوله های تغذیه، لوله های بینی- معده (نازوگاستریک)، پمپ های تخلیه یا ساکشن، درن ها و کاتترها، مجموعه ای داروها برای درمان عوارض اولیه ناشی از بستری شدن هستند.

شمار تخت های واحدهای مراقبت های ویژه در آمریکا ممکن است تا 20 درصد تخت های بیمارستانی را تشکیل دهند، اما در بریتانیا این میزان فقط تا 2 درصد است. علت این تفاوت زیاد این است که در بریتانیا فقط هنگامی فرد شدیدترین وضعیت بیماری را داشته باشد، پذیرش در ای سی یو انجام می شود.

میانگین هزینه واحدهای مراقبت های ویژه در بریتانیا 838 پوند برای هر تخت در روز در واحد مراقبت های ویژه نوزادان، 1702 پوند برای هر تخت در روز در واحد مراقبت های ویژه کودکان و 1328 پوند برای هر تخت در روز در واحد مراقبت های ویژه بزرگسالان است.

3.5/5 - (33 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظر
  1. امیرحیاتی می‌نویسد

    سلام مادربنده به دلیل مشکوک بودن به کرونا دربیمارستان امام خمینی بستری شدندعفونت شدیدریه هاشون باعث تنگی نفسشون میشد.بعداز۴ روزبستری بودن ایشون اسهال شدند..روزپنج به دلیل نرسیدن اکسیژن به خون به ای سی یومنتقل شد.حالاایشون چرااسهال شدندواکسیژن خون درمان میشودیانه

  2. حدیث می‌نویسد

    سلام خسته نباشید مادرم بیهوش شد بردیمش بیمارستان روز اول مشکل قلب و مغز نداشت …بستریش کردن بعداز دوروز ماندن در بیمارستان سکته قلبی و مغزی کرد…هوشش خوبه فقط زبونش سنگین شده الان بردنش ای سی یو …آیا ممکنه اتفاقی براش بیوفته؟؟

  3. Shabnam می‌نویسد

    سلام مامانم الان یک هفتس بیمارستان تو بخشه کرونا داره و عفونت .به دستگا تنفسی وصله توروخدا خوب میشه؟

  4. کارما می‌نویسد

    هی تروخدا برا رفیقم دعا کنین ۱۷ سالشه رفت آی سیو اونم بخاطر استرس زیاد ماکروفیت عسبی بهش وارد شده دعا کنین براش خیلی جوونه خوب میشه یعنی؟💔

    1. امیر می‌نویسد

      احتمالش کمه چونکه فشار عسبی یا بیماری حاد برا ای سیو ولی خدا بزرگه ب خدا توکل کنین

  5. کامران می‌نویسد

    تروخدا برا رفیقم دعا کنین سنی نداره بخاطر حمله عسبی رفته ای سیو الان ۲ روزه ای سیو دکترا اسلا امید ندارن براش دعا کنین لطفا از بس فشار عسبی داشته دستگاه بهش وصله💔

از پزشکان نبض‌ما بپرسید