بهترین آبمیوه ها برای فصل زمستان

با مصرف برخی آب میوه ها می توانید با بیماری ها در فصل زمستان مقابله کنید و آن ها را درمان کنید. پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیموترش، نارنج و لیموشیرین از جمله میوه های فصل زمستان هستند که می توانید آب میوه آن ها را نیز  تهیه و میل نمایید.

گردآوری – نبض ما

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار بزرگ از ویتامین، مواد معدنی، و مواد مغذی هستند که می توانند به سلامت و داشتن سیستم ایمنی مطلوب کمک کنند. با این حال برخی مردم به اندازه کافی شاید در طول روز این مواد مغذی را دریافت نکنند.

در فصل زمستان هویج، سیب و پرتقال بهترین منبع برای تهیه آب میوه طبیعی هستند چرا که هم در بازار فراوان هستند و هم حاوی ویتامین های گروه A, B و C هستند که از بروز سرماخوردگی جلوگیری می کنند.

آب سیب

وجود آنتی اکسیدانی به نام «کوئرستین» در سیب میزان کلسترول بد خون را پایین می آورد و به این ترتیب احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته نیز به میزان قابل ملاحظه ای کم می شود. سیب حاوی پکتین است که این ماده در روده ها ژلی درست می کند که سموم را دفع و فعالیت دستگاه گوارشی را فعال و همچنین میزان کلسترول خون را تنظیم می کند. این میوه ىر فصل زمستان یافت می شود و می توان از آب این میوه بهره برد.

آب هویج

هویج گیاهی شیرین، خوشمزه، اشتهاآور و فعال کننده سیستم گوارش است که در فصل زمستان نیز در دسترس است. هویج منبع بزرگ از بتا کاروتن و ویتامین آ است. ویتامین آ نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی بدن ایفا می کند و به بدن برای مبارزه با عفونت و و حفظ سلول هایT کمک می کند. این سلول ها به گروهی از گلبول  های سفید خونی که به عنوان لنفوسیت ها شناخته می شوند متعلق است و نقش اصلی و مرکزی را در ایمنی سلولی ایفا می  کند. ویتامین آ به افزایش فعالیت سلول های سفید خون برای دفاع بدن کمک می کند.

آب پرتقال و گریپ فروت

در کل آب مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین ث است. ویتامین ث به تولید گلبول های سفید خون و آنتی بادی و در نهایت مقابله با مهاجمان خارجی کمک می کند. کمبود ویتامین ث می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با عفونت و اختلال در پاسخ ایمنی شود. در فصل زمستان حتما از آب مرکبات استفاده کنید.

پرتقال بهترین منبع ویتامین C و اسیدفولیک است و مصرف آن به خانم های باردار برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع کم خونی بسیار توصیه می شود. افراد سالمند که معمولا با بیماری آرتروز دست به گریبانند می توانند با مصرف روزانه یک لیوان آب پرتقال تا حد زیادی از گسترش آن جلوگیری کنند.

گریپ فروت به علت وجود رگه هایی از تلخی، کمتر طرفدار دارد. اگر آب پرتقال و گریپ فروت را با هم مخلوط کنید، آب میوه نیروبخشی خواهید داشت که نیاز به شیرین کردن ندارد. از خواص گریپ فروت به کاهش چربی خون، کاهش بروز برخی سرطان ها، کمک به هضم غذا می توان اشاره کرد. گریپ فروت، میوه مفیدی برای متعادل ساختن وزن بدن می باشد. یک گریپ فروت حاوی 90 کیلوکالری است و مقدار زیادی فیبر گیاهی دارد که گرسنگی را فرو می نشاند.

آب کلم

کلم نه تنها یک سبزی بسیار خوشمزه و همه کاره است، بلکه سرشار از ویتامین های متعدد، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها محسوب می شود. کلم منبع بزرگ ویتامین آ، ث، منیزیوم، ویتامین ب ۶، مس و آهن است. مصرف کلم همراه با چغندر که منبع خوبی از فولات و ویتامین ها است، ضروری به نظر می رسد.

آب لیمو

سعی کنید در نوشیدنی‌هایتان از آب لیمو استفاده کنید. چنانچه هر روز صبح یک عدد لیمو را با مقداری آب گرم میل کنید، نوشیدن این مایع به جای نوشیدن چای باعث می‌شود شما بدن سالم‌تری داشته باشید. در صورت تمایل برای بهتر کردن طعم آن می‌توانید از شکر یا عسل استفاده کنید.

لیمو دارای اثرات ضد عفونی کننده و قابض است و بدین جهت می‌توان از آن برای درمان گلودرد استفاده نمود. آب لیمو یک ضد ویروس مناسب می‌باشد و همچنین مصرف آن برای سرماخوردگی شدید خصوصا در فصل زمستان بسیار مفید است. لیمو تقویت کننده حافظه است. لیمو همواره به عنوان یک ماده تسکین دهنده روح مطرح بوده است و استشمام رایحه معطر لیمو در طی تمرینات تمرکز و تعمق روح (مدیتیشن) بسیار مفید است.

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی

سرشار از ویتامین ث است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی محسوب می شود، برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. گفتنی است منیزیم ناکافی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرار گیری در معرض عفونت می شود.

آب کدو تنبل

منبع خوبی از ویتامین آ، ویتامین ب ۶ و ویتامین ای به همراه روی است. روی در تولید سلول های سفید خون و آنتی بادی به منظور مبارزه با عفونت مفید است.

طرز تهیه چند آبمیوه خاص در فصل زمستان

شیرخرمالو

مواد لازم

 هلو         یک عدد

 خرمالو     یک عدد

 شیر        یک فنجان

 یخ          5 مکعب

 شکر       یک قاشق مرباخوری

خرمالو در فصل زمستان در دسترس است. خرمالو را از پوست خارج کنید. همچنین هسته هلو را جدا کرده و همراه شیر، شکر و یخ در پارچ مخلوط کن بریزید و به مدت فقط 20 ثانیه با سرعت پایین مخلوط کنید. به همین سادگی که گفته شد. مواد را حتما به مدت کمی مخلوط کنید تا تکه های خرمالو و هلو را زیر دندان تان احساس کنید و لذت ببرید.

هنگور

مواد لازم

 آب هویج       یک فنجان

 پرتقال          یک عدد

 انگور            6 تا 8 حبه

 یخ               5 مکعب

آب پرتقال را گرفته و همراه آب هویج و انگور درون پارچ بریزید و به مدت 30 ثانیه میکس کنید و همراه یخ درون لیوان بریزید. با انگور یا هویج آن را تزیین کنید. ترکیب بسیار خوش طعمی است. اگر انگوردر دسترستان نیست از آب انگور استفاده کنید.

آیس تی هلو

مواد لازم

 چای دم کشیده      یک فنجان

 هلو                      یک عدد

 یخ                       5 مکعب

 شکر                    یک قاشق غذاخوری

5 دقیقه صبر کنید تا چایتان مقداری سرد شود، سپس همراه هلو، یخ و شکر درون پارچ میکسر بریزید و به مدت 30 ثانیه میکس کنید. بدون مخلوط کن نیز می توانید این یخ چای را درست کنید. به این ترتیب که آب هلو را بگیرید و به همراه چای و یخ درون لیوان بریزید و هم بزنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید