راهکاری برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری

کاهش دادن وزن احساس شگفت آوری است! ممکن است پس از کاهش وزن، شل شدن پوست و پوست اضافه‌ای برایتان باقی بماند که در عوض نمایش دادن بدن و عضلات تان، آنرا می‌پوشاند! چه باید بکنیم؟

نبض ما – گردآوری

شل شدن پوست ، پس از کاهش وزن و چربی‌های اضافه  طبیعی است، چرا که بخش ارتجاعی پوست نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی سریع منقبض شود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید با انجام کارهایی شل شدن پوست پس از کاهش وزن را کاهش دهید:

کاهش خیلی سریع وزن ممنوع!

سوزاندن چربی‌های اضافه‌ی بدنتان با سرعت زیاد، به سلول‌های پوستتان مهلت نمی‌دهد که به شکل مناسب خودشان بازگردند و موجب شل شدن پوست می شود. از رژیم‌های غذایی زودگذر و سخت دوری کنید، در عوض بر روی کاهش نهایتاً هفته‌ای یک کیلوگرم از وزنتان تمرکز کنید، کاهش وزنی پایدار.

کم کردن وزن

تمرین با وزنه و ورزش‌های قدرتی

چنین تمریناتی باعث خواهد شد عضله بسازید و عضلات بدنتان رشد کند، بنابراین بدنتان زیر پوستتان شکل می‌گیرد و از شل شدن پوست جلوگیری می شود.

نوشیدن آب کافی

پوستی که آبرسانی شده باشد خیلی بیشتر قابل ارتجاع است. در طول روز با خودتان آب بهمراه داشته باشید تا جرعه جرعه بخاطر پوست تان بنوشید. حتی می‌توانید با درست کردن نوشیدنی های رژیمی به ذائقه‌ی چشایی‌تان بیشتر برسید! یادتان نرود که مصرف نوشابه را کاهش دهید یا حتی بهتر از آن کاملاً قطع کنید.

نوشیدن آب

حفظ وزن

خیلی اوقات ما نمی‌توانیم تغییرات وزنمان را کاملاً کنترل کنیم، مثلاً هنگام بارداری. اما، خانم‌هایی که باردار نیستند می‌توانند با نگه داشتن وزنشان در بازه ای سلامت، وضعیت پوستشان را بهتر کنند یا حداقل از شل شدن پوست بپرهیزند. کاهش وزن یویو، یعنی اینکه وزنتان را کم کنید و دوباره به هر دلیلی چاق شوید، باعث خواهد شد بخش قابل ارتجاع پوستتان کشیده شود که نهایتاً شل شدن پوست را برایتان به ارمغان خواهد گذاشت.

دستورات غذایی پاک

برنامه‌های غذایی پاک، یک سبک زندگی هستند که در آن مصرف غذاهای طبیعی بر غذاهای بسته بندی، فراوری شده، شیمیایی و یا خوراکی‌هایی که سرشار از نمک یا شکر هستند، می‌چربد. غذاهای پاک شامل مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، میوه‌های مغذی برای پوست و سبزیجات هستند.

خوردن میوه

همچنین چربی و روغن‌های سالم هم به قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند و از شل شدن پوست جلوگیری می کند، بنابراین از مصرف به اندازه‌ی مواد غذایی همچون روغن زیتون یا آواکادو هراسی نداشته باشید.برنامه‌های غذایی پاک به آن سختی که فکر می‌کنید نیستند!

آرامش

عواملی خیلی زیادی هستند که بر روی وضعیت پوست شما تاثیرگزارند. پیری و شل شدن پوست ما ممکن است ناشی از انتخاب‌هایی باشد که در گذشته انجام داده ایم. بجای نگران بودن درباره‌ی چیزهایی که دیگر نمی‌توانید تغییرش دهید، بر روی این تمرکز کنید که حالا چطور مراقب بدنتان باشید. تو، تو هستی! زیبا و منحصر بفرد. همچنین خواب کافی داشته باشید.

مرطوب کردن پوست

از مرطوب کننده ای استفاده کنید که ویتامین E داشته باشد. مرطوب بودن به پوست کمک می کند تا بتواند لایه های جدید را بسازد. همچنین باعث کاهش چین و چروک بر روی پوست می شود. روغن نارگیل پیشنهاد خوبی است و به شما برای رسیدن به این هدف کمک می کند.

کاهش مواجهه با نور خورشید و آب کلردار

مواجهه طولانی مدت با نور خورشید می تواند حالت ارتجاعی پوست را کاهش دهد. پس حمام آفتاب نگیرید. همچنین در آب کلردار کمتر شنا کنید. زیرا آب کلردار پوست را خشک می کند و به سلول های آن آسیب می رساند.

آفتاب سوختگی

ماساژ

ماساژ هفتگی داشته باشید انجام یک ماساژ مکرر با استفاده از حرکات افلوراژ ( لمس حسی ) یک تکنیکی است که به بهبود گردش خون کمک می کند و راه بسیار خوبی برای سلامت پوست است با یک ماساژ حرفه ای می توان به صاف کردن سلولیت کمک کرد. تکنیک های فوق العاده ای زیادی برای ماساژ پوست وجود دارد از یک لوسیون با کیفیت خوب برای پوست استفاده کنید.

فعالیت بدنی

(دوچرخه سواری) ورزش های هوازی ( شنا، دوچرخه سواری، دویدن و استفاده از وزنه های سبک ) در جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن موثر است.

مصرف آنتی اکسیدان ها

در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان ها و روغن های سالم استفاده کنید خوردن میوه های تازه، سبزیجات، آجیل و روغن های سالم کمک خواهد کرد تا پوست سالم داشته باشید.

نقش مکمل ها در کاهش شل شدن پوست

ویتامین A

یک ویتامین کلیدی است کمبود این ویتامین باعث پوسته پوسته و خشک شدن پوست می شود این ویتامین را می توانید از غذاهایی مانند (سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات با برگ های تیره ) بدست آورید استفاده از لوسیون حاوی این ویتامین بر روی پوست اکنه را کنترل و خطوط چین و چروک صورت را کاهش می دهد.

ویتامین B

این ویتامین در مواد غذایی ( جو، برنج، تخم مرغ و موز ) وجود دارد کمبود این ویتامین در مواد غذایی سبب درماتیت یا ریزش مو می شود کرم های موضعی و پماد های ساخته شده با ویتامین های گروه B می تواند سلولهای پوست را هیدراته و التهابات پوست را از بین ببرد. این ویتامین ها حاوی مواد مغذی بیوتین هستند که اساس ناخن ، پوست و سلولهای مو را تشکیل می دهد.

ویتامین ب ۱۲

ویتامین C

مرکبات، سبزیجات، فلفل، و گل کلم پر از این ماده مغذی حیاتی است ویتامین c برای مبارزه با سرماخوردگی استفاده می شود و زمانی که بر روی پوست استفاده شود می تواند به تولید کلاژن، کاهش چین و چروک و بهبود بافت پوست کمک کند.

میوه های حاوی ویتامین c

ویتامین E

مواد غذایی ( آجیل، زیتون و اسفناج) حاوی ویتامین E است استفاده از این ویتامین بر روی پوست، زخم ، خشکی و زبری پوست را کاهش می دهد و برای نرم و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست از این مواد غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنید این غذاها علاوه بر پوست سبب درخشش و استحکام موهای شما می شود.

ویتامین E

این ویتامین در سبزیجات با برگ تیره یافت می شود و لوسیون ها و کرم های حاوی این ویتامین در کاهش چین و چروک و کاهش کبودی پوست موثر است.

ویتامین K

اگر چه با خوردن سبزیجات با برگ پهن، این ویتامین تامین می شود ولی استفاده موضعی از این ویتامین بهترین سود دهی را برای پوست دارد.

3.3/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید