بیماری خانم بازیگر سینما بهناز جعفری چیست؟

بهناز جعفری با حضور در برنامه «خندوانه» از ماجرای بیماری خود گفت و خواستار ایجاد تسهیلاتی برای هنرمندان شد.

نبض ما– بهناز جعفری در ابتدای برنامه درباره ابتلایش به بیماری ام‌اس گفت: «بله چند سال پیش بود که من احساس افت شدیدی در توان جسمانی‌ام شدم و دیگر حتی قادر به برداشت وسایل نبودم و ظروف از دستم می‌افتاد. حتی سر کار آقای فرمان آرا به سختی می‌توانستم از پله‌ها بالا بروم و خیلی فشار به من آمد، ابتدا فکر می‌کردم که به دلیل مشکلات عصبی است تا اینکه فهمیدم مبتلا به ام‌اس هستم.

به دلیل شناختی که از بیماری نداشتم فکر می‌کردم که دیگر باید خانه نشین شوم و یک گوشه بی‌حرکت باشم ولی این بیماری چشم دل من را روشن کرد و رابطه من را با خدا خیلی قوی‌تر کرد و به او نزدیک‌تر شدم. الان هم اگر مدت کار طولانی شود، بیماری‌ام تشدید می‌‌شود. ولی روحیه خوب و خیلی عالی دارم.»

ام اس

بهناز جعفری سپس درخصوص اینکه اگر بازیگر نمی‌شد چه کاره می‌شد، توضیح داد: «من ۱۲ شغل رو نوشتم تا زمانی که خیلی پولدار شدم هر کدام رو یک ماه امتحان کنم، مانند غسالی، راننده تاکسی، رفتگری، کافه داری و …»

در بخش دیگر برنامه، بهناز جعفری در پاسخ به رامبد جوان که پرسید اگر رییس جمهور بودید، برای شادی مردم چه می‌کردید، گفت: «حمایت از جامعه هنرمندان حمایت از مردم است و از نگاه این قشر، تصاویر زیباتری از جامعه دیده می‌شود. وقتی جامعه زیباتر شود، مردم خوشحال می‌شوند و من طرفدار خوشحالی مردم هستم.»

او همچنین گفت: «از هنرمندان حمایت کنیم، خصوصا هنرمندانی که مهجور مانده‌اند، بیمارستان هنرمندان تاسیس کنید تا زمانی که هنرمندان کسالت دارند مجبور به گرفتن عکس و دادن امضا نشوند و بتوانند درمان خود را انجام دهند.»

بهناز جعفری از مردم خواست که از نام بیماری ام‌اس استفاده کنند و از به کاربردن الفاظی مانند بیماری آتنه فقیه‌نصیری خودداری کنند.

انتشار خبر بیماری بهناز جعفری و واکنش این بازیگر

 پس از منتشر شدن اخباری درباره ابتلای بهناز جعفری به بیماری ام‌اس در فضای مجازی، این بازیگر در این‌باره توضیحاتی ارائه کرد.

جعفری در اینستاگرام نوشت: « بهناز جعفری هم به بیماری آتنه فقیه‌نصیری دچار شد؛ وقتی این تیتر را در فضای مجازی خواندم دلم خواست با صدای بلند فریاد بزنم: بیماری آتنه فقیه نصیری یا من یا همۀ ما اسم دارد: ام اس مخفف مولتیپل اسکلروزیس است که قطعا خاطر هیچکداممان به خوبی نمی‌ماند؛ اسم قلمبه سلمبه‌ای است و احتمالا در تکرار چند باره‌اش زبانمان می‌گیرد و شاید اسباب خندۀ خود و اطرافیانمان شویم.

بیماری آتنه فقیه نصیری

حالا که این قصه قرار است به نام بیماری آتنه فقیه نصیری یا بیماری بهناز جعفری یادمان بیاندازد چیست و چه شکلی است و از کجا می‌آید و چه می‌کند، وظیفه ی خود می‌دانم ضمن الصاق نامم به این بیماری، بدین وسیله نکات مهم، صمیمانه و کمی شخصی را خدمت شما سروران، عزیزان، دوستداران، طرفداران و خدایی ناکرده حاشیه‌سازان اعلام کنم و آن اینکه لطفا بنده را به غیر از شکل و شمایلی که پیش از این می‌شناختید و به خاطر می‌آوردید جور دیگری تصور نکنید. نه شاخ درآورده‌ام، نه کج شده‌ام و نه عجیب و نه غریب، من هم مثل خیلی های دیگر زندگی می‌کنم، شاید فقط کمی زودتر خسته شوم. من همچنان با پاهای خودم از پله‌ها بالا و پایین می‌روم ولی با هر قدم و هر نفس خدا را شکر می‌کنم و از این ابتلا و آگاهی از خدا سپاسگزارم.

اسفند سال ۱۳۹۳‌ متوجه‌ی علائم این بیماری در سیستم اعصاب و گردنم شدم و تحت نظر پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب هستم. از تمام انرژی و توانم برای خوب بودن استفاده می‌کنم. از لحظات زیبای زیستن، بیشتر از قبل لذت می‌برم. نمی‌دانم کنترل یا قدرت خواستن و شور عشق و امید چقدر در بهبود یا پیشرفت این ماجرا تاثیر خواهد گذاشت و چه در انتظارم است.

خوشبختانه اطلاع‌رسانی و آگاه سازی درباره این بیماری در کشورمان تکانی به خود داده و نرم نرمک واضح‌تر می‌شود. اما متاسفانه هیچکس نمی‌داند چرا در عین حال تعداد مبتلایان هم از آنسو در حال پیشرفت و این رقابت تلخ با ماست یا دنیاست! و صدافسوس که سن ابتلا به این بیماری در کشور ما هر سال پایین‌تر می‌آید. غیر از مقالات ریز و درشتی که در این باره به مدد اینترنت دستیابی به اکثرشان سهل و آسان است، سه کتابی که به شناختم از این بیماری کمک کرد معرفی می‌کنم تا با خواندنشان از چیزی نترسیم، پذیرنده باشیم و از کنار هم آرام بگذریم و به بیماری و سلامت هم احترام بگذاریم.

پس بیماری‌اى به نام بیماریِ آتنه فقیه نصیری یا بیماری بهناز جعفری وجود ندارد، ما هم مثل خیلی‌ها به بیماری «ام اس» مبتلا هستیم!»

بهناز جعفری در فیلم‌های سینمایی «تلفن همراه رییس جمهور»، «جیب بر خیابان جنوبی»، «مادر پاییزی» و … بازی کرده است.

3.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید