شامپوی خانگی برای کنترل ریزش مو

ریزش مو یکی از مهم ترین مشکلات زیبایی است که مردان و زنان بسیاری درگیر آن هستند.

تبلیغات پررنگ و لعابی که در خصوص شامپوهای تقویت‌کننده و ضدریزش مو در رسانه‌ها می‌بینیم، باعث شده بعضی افراد که حساسیت زیادی نسبت به موهای خود دارند، استفاده از این شامپوها را در برنامه‌شان قرار دهند و هرچند وقت یک بار بابت تهیه این قبیل شامپوها با برندهای مختلف پول زیادی نیز پرداخت کنند.

حتما بخوانید: معرفی بهترین شامپوی ایرانی بدون سولفات

تحقیقات بسیاری حاکی از این است که مواد کشنده و سرطان‌زایی همچون دی اتانولامین در بیشتر شامپوهای موجود در بازار وجود دارد که صدمات زیادی را به سلامتی پوست و مو می‌رساند و می‌تواند سبب ریزش مو، حساسیت چشم و پوست شود. به همین علت بهتر است به جای استفاده از این شامپوها از شامپوی خانگی غیر سمی و طبیعی استفاده کنیم.

در این مقاله به ۳ دستور العمل شامپوی خانگی اشاره می شود که ممکن است با استفاده از آن ها بتوانید سرعت ریزش مو را کاهش دهید.

شامپوی خانگی شیرنارگیل و روغن زیتون

مواد لازم برای تهیه شامپوی خانگی و طبیعی

  • دو سوم فنجان صابون کاستیا
  • ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام
  • ۱۰ تا ۱۵ قطره از برخی روغن‌های لازم
  • نصف فنجان شیر نارگیل

طرز تهیه

روش تهیه شامپوی خانگی بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید و وقت شما را نیز زیاد نمی‌گیرد. برای این کار کافی است چند ماده را در ظرفی با یکدیگر ترکیب کنید و آن‌ها را در یک بطری یا جای خالی شامپوهای قبلی بریزید. یادتان باشد که بطری را تکان دهید و به طور منظم از آن استفاده کنید و در این مدت به هیچ وجه از شامپوهای دیگر استفاده نکنید. در صورت استفاده صحیح پس از مدتی متوجه خواهید شد که موهایتان سالم‌تر، درخشان‌تر و در عین حال طبیعی‌تر از قبل می‌شود.

نارگیل

شامپوی خانگی رزماری

برای تقویت و درمان ریزش موهای سرتان نیاز به تغییر شامپو نیست کافی است ۳ ماده:

  • روغن رزماری
  • کپسول روغن لیمو
  • ویتامین E

را به شامپو مورد نظر اضافه کنید و از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند شوید. پس از ساخت شامپو آن را هفته ای دو بار هنگام استحمام به همه قسمت های سرپخش نموده و با نوک انگشتانتان به آرامی‌روی پوست سرو موهایتان ماساژ دهید.گفتنی است، اضافه کردن این ۳ ماده به شامپوهای معمولی، به شما کمک می‌کند که پوست سر خود را تقویت و ریزش موهایتان را کنترل کنید.

رزماری

شامپوی خانگی گزنه

عصاره گیاه گزنه به میزان ۳۰ میلی لیتر، پانتنول( محلول آبی) به میزان ۱۰۰ میلی لیتر- که قابل خرید از داروخانه‌ها است، قطره AD – محلول آبی – به میزان ۳۰ میلی لیتر، ویتامین B2  یک ویال و یک شامپو گزنه ۷۵۰ میلی لیتری از برندهای گیاهی

باید تمامی مواد بالا را به همراه روغن کرچک به شامپوی گزنه اضافه و محلول نمایید. این شامپو مانند یک داروی بسیار قوی می تواند به محافظت از پوست و موی سر فرد کمک کند و مانع از ریزش موی سر، تقویت و افزایش رشد موها شود.

گزنه

از جمله خواص مواد بکار رفته در این شامپو می توان گزنه را نام برد که باعث تسریع گردش خون در پوست سر می‌شود.

پانتنول، نیز به حفظ عملکرد فولیکول‌های مو کمک کرده و به احیای مجدد سلول‌های پوست سر منجر می شود.

روغن کرچک، در جلوگیری از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در ریشه مو و پوست کف سر موثر است و همینطور دارای خواص ضد قارچی و باکتریایی است و می تواند التهاب های پوست سر را از بین ببرد.

ویتامین B کمپلکس برای تغذیه موها و کمک به حفظ استحکام موها بسیار موثر است.

پس از درست کردن شامپو در صورت نگهداری در دمای مناسب می توان تا چند ماه از آن استفاده کرد. گفتنی است؛ قبل از هر بار استفاده باید آن را به خوبی تکان داد، روی پوست و موهای مرطوب چند دقیقه ماساژ داده و با آب ولرم شستشو داد.

نبض ما– گردآوری

منابع:داتیس،باشگاه خبرنگاران جوان،الودکتر

4.2/5 - (8 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید