دیدن انیمیشن های مهیج در فصل تعطیلی مدارس

 فصل تعطیلی مدارس، فصل تماشاست. تابستان، فرصت خوبی برای فیلم‌دیدن و سینما‌رفتن است و شرکت‌های بزرگ فیلم‌سازی و انیمیشن‌ سازی جهان هم این موضوع را خیلی خوب می‌دانند.

نبض ما– به‌خاطر ‌همین است که همیشه تابستان‌ها فیلم‌های کودک و نوجوان و انیمیشن‌ های تازه، گیشه‌های سینما را در جهان تسخیر می‌کنند و تابستان را تماشایی می‌کنند.

«خاطرات یک بچه‌ی چلمن: سفر زهرماری»، «ماشین‌ها۳»، «من نفرت‌انگیز۳»، «ایموجی»،‌ «عملیات آجیلی۲: ذاتاً آجیلی» و «لگو نینجاگو»، شش فیلم و انیمیشن مهم اکران جهانی تابستان امسال به‌شمار می‌آیند. به همین مناسب و در این مطلب به این شش فیلم و انیمیشن نگاهی می‌اندازیم.

سفر زهرماری

فرقی نمی‌کند کدام ترجمه‌ی فارسی این مجموعه را خوانده باشید؛ «خاطرات یک بچه‌ی چلمن»، «دفتر خاطرات پسر لاغرو»، «خاطرات بچه‌ی دست و پا چلفتی»، «خاطرات یک بی‌عرضه»، «دفترچه‌ی خاطرات یک بی‌عرضه»، «دفتر خاطرات بچه‌ی لاغرمردنی»،‌ «دفترچه‌ی خاطرات یک بچه‌ی لاغر» یا… هرکدام را که خوانده‌اید با خرابکاری‌های «گرگ هفلی» و این مجموعه‌ی ۱۲جلدی پرطرفدار آشنایید.

از سال ۲۰۱۰ میلادی که پای گرگ هفلی و خاطراتش به پرده‌ی سینماها باز شد تا حالا سه فیلم از کتاب‌های اول (خاطرات یک بچه‌ی چلمن)، دوم (حرف، حرفِ رودیک است و بس!) و چهارم (روزهای سگیِ سگی) این مجموعه ساخته شده بود و حالا کتاب نهم (سفر زهرماری) این مجموعه به پرده‌ی سینماهای جهان آمده است.

این فیلم به کارگردانی «دیوید باوِرز» (کارگردان فیلم‌های دوم و سوم)‌ که از ابتدای خرداد اکران جهانی آن آغاز شده یک تفاوت مهم با قسمت‌های قبلی دارد. «جیسون دراکر» بازیگر تازه‌ی نقش گرگ هفلی است، چون «زاخاری گوردون» بازیگر قبلی نقش گرگ حالا ۱۹ساله است  و نمی‌توانست باز هم این نقش را بازی کند.

کودک

انیمیشن ماشین ها

یک‌بار دیگر ماشین‌ها از راه می‌رسند. انیمیشن دوگانه‌ی «ماشین‌ها»، ساخته‌ی «جان لَستر»، «جو رَنفت» و «برد لوئیس»، آن‌قدر محبوب و پرفروش بود که خیلی پیش‌تر پیش‌بینی می‌شد به یک سه‌گانه تبدیل شود. هرچند که این‌بار جان لستر، خالق بسیاری از انیمیشن‌های محبوب شرکت‌های «پیکسار» و «دیزنی»، به‌خاطر مشغله‌ی زیاد و ساخت «داستان اسباب‌بازی۴» فقط در سمت تهیه‌کننده در کنار ماشین‌ها ایستاده و کار را به «برایان فی»، طراح هنری و طراح استوری‌برد انیمیشن سپرده است. «ماشین‌ها۳» اولین اثر برایان فی در مقام کارگردان است و قرار است از ۲۰ خرداد اکران جهانی آن شروع شود.

در قسمت سوم ماشین‌ها هم، همه‌ی شخصیت‌های محبوب قبلی حضور دارند. این قسمت روایت دیگری از زندگی «لاتنینگ مک‌کوئین» است که نیاز دارد به ماشین‌های مسابقه‌ی نسل جدید و پیشرفته ثابت کند هنوز بهترین ماشین مسابقه‌ی جهان است.

کارتون ماشین‌ها

داستان برادر گم‌شده

دوباره مینیون‌های دوست‌داشتنی از راه می‌رسند و خرابکاری می‌کنند! برخلاف اکثر انیمیشن‌های دنباله‌دار که عوامل سازنده‌ی متفاوتی در هرقسمت دارند، «پی‌یر کافین» و «کایل بالدا» در تمام انیمیشن‌های کوتاه و بلند «منِ نفرت‌انگیز» و «مینیون‌ها»، خودشان به‌عنوان کارگردان حضور دارند و از دنیای این موجودات بامزه و خرابکار زردرنگ دست نمی‌کشند.

«من نفرت‌انگیز۳» دنباله‌ی ماجراهای «گرو» و مینیون‌هایش است. در این قسمت گرو، برادرش «درو» را ملاقات می‌کند؛ برادری که اصلاً  از وجودش خبر نداشته. «استیو کارِل» بازیگر مشهور فیلم‌های کمدی در این قسمت، علاوه بر نقش گرو، گویندگی نقش درو را هم برعهده دارد و جای هردو برادر صحبت می‌کند.

اولین نمایش این انیمیشن، ۲۴ خردادماه در جشنواره‌ی جهانی انیمیشن «انسی» (Annecy) در فرانسه خواهد بود و پس از آن اکران جهانی این انیمیشن آغاز خواهد شد.

کارتون مینیون

شکلک چندچهره

سال‌هاست شرکت‌های انیمیشن‌سازی به‌دنبال اقتباس سینمایی از بازی‌های محبوب کامپیوتری و موبایلی مثل «رالف خرابکار»، «پرنده‌های خشمگین» و «پیکسل‌ها» هستند. انیمیشن «ایموجی» (شکلک) تازه‌ترین اقتباس از دنیای فناوری است و شکلک‌های فضای مجازی را که هرروز در پیام‌هایمان این‌طرف و آن‌طرف می‌فرستیم به پرده‌ی سینماها می‌آورد.

ایموجی داستان یک شکلک چندچهره است که می‌خواهد به یک شکلک طبیعی و عادی تبدیل شود. این انیمیشن مفرح و بامزه را «تونی لئوندیس» کارگردان انیمیشن‌هایی مثل «لیلو و استیچ» و «ایگور» ساخته و قرار است اکران جهانی آن از ششم مرداد آغاز می‌شود.

موش کوچولوی رزمی‌کار

انیمیشن «عملیات آجیلی» به کارگردانی «پیتر لپنیوتیس» در سال ۲۰۱۴ میلادی پرطرفدار و پرفروش نبود؛ اما روایت متفاوت این انیمیشن از زندگی دشوار حیواناتی که برای پیدا کردن غذا در شهرها سرگردانند، مورد توجه قرار گرفت و حالا قسمت دوم این انیمیشن از راه می‌رسد.

«عملیات آجیلی ۲: ذاتاً آجیلی» باز هم به داستان زندگی سنجاب بنفش «سرلی» و دوستانش می‌پردازد، اما شخصیت‌های متعدد تازه‌ای وارد دنیای داستان کرده و ماجرای بزرگ‌تر و هیجان‌انگیزتری را روایت می‌کند. مهم‌ترین شخصیت تازه‌ی این انیمیشن «آقای فنگ» (با گویندگی جکی چان)، یک موش کوچولوی سفید و بامزه است که برخلاف ظاهرش یک رزمی‌کار حرفه‌ای است. زمان آغاز اکران جهانی قسمت دوم عملیات آجیلی، ۲۰ مرداد است.

نینجاگوها می‌آیند

از ابتدای قرن ۲۱ شرکت دانمارکی «لگو»، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی اسباب‌بازی دنیا، مسیر تازه‌ای را برای محصولاتش در پیش گرفت. حالا این شرکت علاوه بر تولید اسباب‌بازی‌های لگو، به شکل جدی در تولید انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی فعال است و هرسال محصولات متنوعی عرضه می‌کند.

پس از موفقیت چشم‌گیر انیمیشن بلند «لگو» به کارگردانی «فیل لُرد» و «کریستوفر میلر» در سال ۲۰۱۴ میلادی، مشخص بود که دنباله‌های متعددی از شخصیت‌های متنوع لگویی در راه است. «بت‌من لگو» و چند انیمیشن ویدیویی لگو، پشت سر هم از راه رسیدند و حالا نوبت «لگو نینجاگو» است.

لگو نینجاگو داستان شش نوجوان است که تحت تعلیم نینجای بزرگ «استاد هو» (با گویندگی جکی چان) قرار می‌گیرند و باید از سرزمینشان در برابر دشمنان حفاظت کنند.

این انیمیشن را «چارلی بین» ساخته است. او پس سال‌ها فعالیت در زمینه‌ی تولید سریال‌های انیمیشن، حالا اولین انیمیشن بلند سینمایی‌اش را ساخته است. لگو نینجاگو آخرین انیمیشن تابستانی است که از ۳۰ شهریور اکران خواهد شد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید