چه تعداد نزدیکی طبیعی است؟

دفعات روابط زناشویی و نزدیکی به نیازهای طرفین بستگی دارد و ممکن است یک زوج ۳۰ ساله با ۲ بار برقراری رابطه در هفته نیازهایشان برطرف شود ولی زوج ۳۰ ساله دیگر با ماهی یکبار رابطه نیازهایشان برطرف شود.

نبض ما– میل جنسی زیاد را نباید با بیش‌فعالی جنسی که روان‌شناسان و روان‌پزشکان آن را «اختلال رفتاری» محسوب می‌کنند، اشتباه گرفت. برای برقراری نزدیکی جنسی در روز یا هفته، نشانه و رقم مهم نیست. بعضی ها  پرسش می‌کنند که مثلا در دهه ۴۰ زندگی چند  دفعه نزدیکی جنسی در هفته نیاز است. درحالی که به هیچ‌ عنوان در مورد تعداد برقراری رابطه نرمال در دهه های مختلف عدد و رقم وجود ندارد و نزدیکی جنسی مثل  بیماری  دیابت نیست که مثلا بگوییم اگر قندخون بیشتر از ۱۰۰ میلی‌گرم در ۱۰۰ میلی‌لیتر خون باشد، طبیعی نیست.

[bs-quote quote="برای اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری و درمان آن به وب سایت دکتر ولی پور مراجعه نمائید" style="style-23" align="center" author_name="دکتر ولی پور" author_job=" متخصص ارولوژی" author_avatar="https://nabzema.com/wp-content/uploads/2020/08/dr-valipoour.jpg" author_link="http://bit.ly/drvalipournabzema"][/bs-quote] 

بر اساس یک مطالعه دانشگاه شیکاگو به نام “سازماندهی رابطه جنسی: اقدامات جنسی در ایالات متحده”، حدود ۳۲ درصد از زوج های متاهل دارای دو تا سه بار در هفته نزدیکی دارند، ۸۰ درصد از زوج های متاهل دارای چندین بار نزدیکی در ماه یا بیشتر، و ۴۷ درصد چند بار در ماه نزدیکی جنسی دارند.

ازدواج با بیمار

در مطالعه ای دیگر که توسط دکتر دیوید شنارچ انجام شد بیش از ۲۰،۰۰۰ زوج مورد مطالعه قرار گرفتند و تنها ۲۶ درصد از زوج ها یک بار در هفته نزدیکی دارند و سایرین یک یا دو بار در ماه نزدیکی دارند.

تعداد خاصی برای نزدیکی جنسی در هفته وجود ندارد

– بنابراین، هر چند وقت زوج های متاهل نزدیکی می کنند؟ در واقع بسیاری از مطالعات نشان می دهد این مسئله بستگی به زوج دارد.

– تمایل جنسی افراد، ازدواج آن ها و زندگی روزمره افراد متفاوت است. از آنجا که عوامل زیادی در نزدیکی نقش بازی می کنند تعیین دفعالت طبیعی کاری دشوار است. سوال بهتر این است که چه تعداد نزدیکی برای شما و همسرتان طبیعی است؟

– اگر هر دوی شما از نزدیکی یک بار در هفته یا یک بار در ماه خوشحال هستید، مهم نیست که زوج های دیگر چه کار کنند. اما اگر یک نفر یا هر دوی شما خوشحال نباشید، باید در خصوص آن حرف بزنید. در اکثر زوج ها، یک نفر همیشه تمایل جنسی بیشتری دارد.

چند بار نزدیکی شما را خوشحال می کند؟

– یک مطالعه جالب به شادی مرتبط با میزان رابطه جنسی پرداخته است. در حالی که ممکن است به نظر برسد هر چقدر نزدیکی بیشتر باشد بهتر است اما در برخی مواقع میزان خوشحالی کاهش یافته است. این مطالعه توسط انجمن
به طور کلی نزدیکی بیشتر باعث افزایش شادی می شود، اما لازم نیست به صورت روزانه باشد. بیش از یک بار هفته باعث افزایش خوشحالی نمی شود.

– البته اجازه ندهید این گفته بهانه ای برای کاهش نزدیکی باشد؛ شاید شما و همسرتان دوست داشته باشید بیشتر یا کمتر نزدیکی داشته باشید. مهم این است که ببینید چه حالتی برای شما مناسب است و مطابق شرایط خودتان تصمیم بگیرید. رابطه جنسی می تواند باعث آرامش و کاهش استرس شود و می تواند باعث نزدیکی زن و شوهر شود. بنابراین اگر هر دوی شما نزدیکی جنسی بیشتری می خواهید به کارتان ادامه دهید.

تمایل کم به نزدیکی جنسی و عوامل دیگر

– متأسفانه، بسیاری از مردم و حتی زن و شوهر هیچ میل جنسی ندارند و یا چیز دیگری باعث مهار میل جنسی آن ها می شود. به گفته مجله نیوزویک، ۱۵-۲۰ درصد از زوج ها در ازدواج “بدون نزدیکی” هستند که معادل داشتن ده بار نزدیکی در سال است. نظرسنجی های دیگر نشان می دهد که حدود ۲ درصد از زوج ها به هیچ عنوان نزدیکی ندارند. البته، دلایل بیان نشدند – ممکن است نداشتن نزدیکی جنسی به دلایل مختلف باشد که کمبود میل جنسی یکی از آن ها است.

– میل جنسی کم ممکن است برای هر دو جنس اتفاق بیفتد، هرچند در زنان بیشتر گزارش می شود. طبق گفته های ایالات متحده آمریکا، ۲۰ تا ۳۰ درصد مردان دارای اختلال جنسی و یا عدم تمایل جنسی هستند و ۳۰ تا ۵۰ درصد از زنان در معرض کمبود یا عدم نزدیکی هستند. محققان می گویند هر چقدر بیشتر نزدیکی داشته باشید بیشتر به آن تمایل دارید.

ازدواج سالم

– میل جنسی چیز جالبی است. به نظر می رسد بعضی از افراد با میل جنسی بالا یا پایین متولد می شوند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند بر آن تاثیر بگذارد. چگونگی پیشروی رابطه شما می تواند تاثیر گذارد باشد، اما سوء استفاده جنسی مربوط به گذشته و یا مسائل دیگر جنسی نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

چگونه می توان تعداد نزدیکی جنسی را افزایش داد؟

– اگر به این فکر می کنید که دیگران چقدر نزدیکی دارند به این معنی است که شما در نزدیکی جنسی آنچه می خواهید را ندارید. این حالت برای همه ما اتفاق می افتد. زمانی که استرس داریم، فرزند جدید داریم و یا دچار بیماری شده ایم. در این زمان ها به طور موقت دچاراین حالت می شویم.

– اما اگر شما و همسرتان مدتی طولانی نزدیکی نداشتید بهتر است با یک متخصص صحبت کنید. متخصص به شما کمک می کند ریشه مشکل را دریابید.

– فراتر از درمان، کتابهای زیادی درباره نزدیکی و ازدواج وجود دارد که به شما و همسرتان کمک می کند. اگر می خواهید همه چیز درست شود یک برنامه خوش گذرانی برای آخر هفته ترتیب دهید.

کیفیت در مقابل کمیت نزدیکی جنسی

– یکی از چیزهایی که باید در نظر بگیریم، کیفیت و تعداد نزدیکی جنسی است. اگر هر دوی شما عاشق نزدیکی هستید، عالی است! بسیاری از محققان توصیه می کنند به برنامه ریزی نزدیکی بپردازید.

– اگر کیفیت نزدیکی شما کم باشد، باعث کاهش تعداد آن می شود. در یک ازدواج، نزدیکی کراواتی است که باعث اتصال می شود. اگر احساس ضعف جنسی دارید، سعی کنید دلیل احساسات منفی در مورد ازدواج، همسر یا خودتان را متوجه شوید. هنگامی که مشکل را بفهمید می توانید آن را برطرف کنید. بازی سرزنش را متوقف کنید و کارهای بهتر انجام دهید. همچنین در نظر داشته باشید یک متخصص میتواند به شما کمک کند تا وضعیت خود را بهبود دهید.

– آمار زیادی وجود دارد که تعداد دفعات نزدیکی را مشخص می کند. اما تعداد طبیعی و خاصی وجود ندارد. در واقع تعداد نزدیکی در زوج های مختلف متفاوت است.

منبع:سایت سلامت بانوان اوما

4.3/5 - (21 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر rezvan شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    چند روزمصرف آبمو بالا بردم،هشت لیوان در روز،الآن دوروزه درد در سمت چپم و در پهلو دارم،احتمال زیاد کلیه درده،مرتب دستشویی میرم ولی سوزشی ندارم،ممکنه درد کلیه از عفونت ادراری باشد یا سنگ کلیه؟چندماه پیش که مصرف آبمو زیاد کردم همینجور شدم بعد از چند روز خودبخود با کم کردن آب مصرفیم قطع شد
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷( 6 سال پیش)
      سلام ي سونوگرافي از كليه ها انجام بدين اگه تب ندارين عفونت نيست
  • تصویر کاربر حسن جمعه ۲۴ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت پزشکان عزیز ، که خدمات صادکانه و خودپسندانه انجام میدهند . بنده مادر زادی از سن بیست سالگی‌ام به بعد که ازدواج نموده ام بیضه چپ گاهی وقتا بالا میاد و باعث دل پیچی شدید میشوم معمولا مصرف ناشتا شیر بیشتر اتفاق می افتد چون خجالت میکشم تا بحال به پزشک مراجعه ننموده ام صمیمانه از راهنمایی و پاسخ شما سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۲۴ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      در صورتيكه بيضه از كيسه بيضه خارج شده و داخل شكم ميرود و باعث دل درد ميشودبايد جراحي صورت گيرد و بيضه را به كيسه فيكس كرد
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۴ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 97 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز مهربان که وقت خود را در به کمک رسانی از این طریق شده اید.سوالاینجانب خیلی وقت پیش عفونت مجاری اداری داشتم کلیه ها هم کمی درد داشت بعد از خوب شدن کامل عفونت. کلیه ها شروع به درد دوباره کرد وبعد دایم شد و سونو گرافی کردم اندازه کلیه ها پرستات مثانه خوب بود و مشکلی نداشت نه شن و نه کریستاله نبود ولی درد را دارم ویک هفته عرق خار شتر و بوالاقتی و کاشفه کاکل ذرت میخورم میزان ادرارم زیاد شده و رنگ طبیعی دارد و سریع ادرارم میگیرد هر سری هم به مقدار نیم لیتری میشود ولی تا کمی میماند درد در کلیه هام بالا میرود ولی تا الان آزمایش کراتین نکردم الان خودم به این نتیجه رسیدم که از کراتین باشد وقتی غذاهای فیبر دار میخورم خوبه و نسبتآ دردم کاهش پیدا میکند و ارام میشوم ولی موقتی تا وقتی عرقیجات بخورم بهتر میشم.سوالام اینه که چه ازمایشاتی باید بدم تا مشخص بشه از چیه ممنون میشم جواب بنده رو بدید متشکرم از سایت خوبتون از دکترای مهربان با صداقت.
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۲۴ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      با سلام آزمايش كراتينين خون و آزمايش ادرار و كشت ادرار و يك چك آپ كلي شامل آزمايش ويتامين د انجام بدين درضمن اين داروهاي گياهي مدر هستند و شما ميفرمائيد ادرارم را كه زياد نگه ميدارم درد كليه ها زياد ميشود در نتيجه اين داروهاي گياهي را قطع كنيد ي سونوگرافي ار نظر تعيين حجم باقيمانده ادرار هم تنجام بدين
  • تصویر کاربر صابر پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 85 مشاهده پرسش
    باسلام مردی 46ساله هستم که مدت 6 ساله نعوظ ندارم اما با خوردن قرص ویاگرا یا تادالافیل به لندازه یک دانه عدس نعوض خوبی دارم. نمیدونم دلیل این مشکل چیه. قبل از این وضعیت بسیار از نظر نعوض و زمانش وضعیت خوبی داشتم اما حالا نه نعوض صبحگاهی دارم و نه با دیدن مسایل تحریک آمیز، تحریک میشم. حتما باید یه ذره قرص بخورم. اینم بگم آدم خیلی استرسی هستم و زود جوش میارم. 23سال پیش هم هیدروسل و واریکوسل بیضه هامو جراحی کردم الآنم هنوز ازدواج نکردم میترسم که با این وضعیت نتونم زندگی مشترک داشته باشم. لطفاً منو راهنمایی بفرمایید. ضمنا 3ساله یه شن4 میل توی کلیه سمت چپمه و یه مقدار هم جریان ادرام کند شده. رفتم دکتر و دارو دارم مصرف میکنم اما نگران نعوض و مشکلات جنسی هستم
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما پنجشنبه ۱۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام دوست عزيز،همانجور كه خودتان حدس زديد مساله نعوظ در اقايان بسيار تحت تاثير شرايط روحي و استرسهاي محيطي است.اينكه شما ٦ سال هست كه وياگرا مصرف ميكنيد قطعا" بدن شما عادت كرده و تاثير فيزيكي روي شما ندارد بلكه تلقين مثبت روي شماست.
      پيشنهاد ميكنم با مراجعه به مطب همكاران كم كم وابستگي شما به دارو،كه بيشتر به نظر روحي ميرسه تا جسمي،رو كم كنيم،وجود شن در كليه يا سابقه جراحيهاي قبلي شما ربطي به مشكل شما ندارند
  • تصویر کاربر فرخ دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 106 مشاهده پرسش
    با سلام در تست سلامت سالانه متوجه شدم که فشارخونم بالاست باتوصیه پزشک عمومی و اصرار اینجانب کلیه ازمایشهای لازم رو انجام دادم که پیوست میباشند در بررسی کلیه ها مقداری بزرگ شده اند کبد چرب گرید 2 دارم و غلظت خونم 17.5 هست چربی من هم 250 وقند 111 هیچ گونه علایمی ندارم فقط گاهی که گرسنه هستم یکم تاری دید و سنگینی پلک ها رو احساس میکنم به متخصص داخلی مراجعه کردم ایشان لوزار 25 میلی گرم صبح و شب یک عدد و متورال 50 میلی گرم صبح و شب نصف قرص رو تجویز کردند 20 روز خوردم فقط فشارم هنوزم 18 و نوزده است قبلا بالاتر بود یعنی این قرص ها فقط 1 درجه الی دو درجه فشارم رو کم کردن .دوباره به پزشک عمومی مراجعه نمودم وحجامت نمودم فردای بعد از حجامت تا دوروز فشارم روی 13 برروی 9 بود اما دوباره تا 17 و 18 میرود .خودم را غرق در سیروماست و خیارو غذاهایی که فشار خون را پاین می اورند کردم اما توفیری حاصل نشد .قرص زیر زبانی گذاشتند اما فشارم یک صدم هم کم نشد .در ازمایشها مشخص شد که دفع پروتئین از کلیه دارم وگفتند از فشار هست یک دکتری گفت یا فشار هست به کلیه زده ویا کلیه است که باعث فشار خون شده .هنگام دو و ورزش اصلا تنگی نفس ندارم وتا 5 کیلومترهم میدوم .خدمت اقای دکتر عرض کنم صبح که ساعت 8 از خواب برمیخیزم فشارم 15.5 است و ساعت 1 بعدازظهر 17.5 وبعد نهار 15 وشب هنگام تا 14 می اید واین قانون ثابت نیست و با خوردن غذاها تغییر میکند مثلا وقتی رابطه جنسی دارم و یا ماهی میخورم فشارم پایین می اید وقتی دوش بگیرم پایین می اید ولی دوباره بالا میرود .کلا نمک را از رزیم غذایی حذف کردم .اما فشارخون همچنان بالا میزند .برای چربی کبدم وچربی خونم لیورگول و ادورستاید روزی یک عدد میخورم و اسپرین ایرانی هم روزی یک عدد میخورم برای رقیق شدن خونم اما هیچکدام ازین داروها دردم را درمان نمیکنند .مزاحم شدم تا ازشما سوال کنم مشکل من بنده خدا چیست لطفا راهنمایی کنید هرچه هم مال و منال داشتم دراین مسیر خرج کردم و نتیجه نگرفتم ایا مشکل من کلیه و غدد فوق کلیه است ؟ ویا کبد و چربی کبد و غلظت خونست؟ ویا قلبی و عروقی هست اگر اینها هستند چرا با خوردن قرص های فشار خون فشارم میزان نمی شود؟ ایا مشکلم هورمون آلدسترون است که تعادل سدیم و پتاسیم را بهم میزند؟ این اطلاعات پزشکی که دارم رو از انواع سایتهای پزشکی گرفته ام ولی نمیدانم به کدام دکتر مراجعه نمایم لطفا راهنمایی کنید درضمن لکه های پوستی روی پشت پای راست و مج پا دارم که بدون خارش هستند .دکترعزیز اگر خون بدهم ویا فست کنم مشکلم حل میشود؟ایا به دعا ساز مراجعه کنم وقتی علم پزشکی جوابگوی من نیست؟ سنم 39 ساله مرد هستم با تشکر
    1. تصویر کاربر فرخ چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      قدم 1.68 ووزنم 68 کیلو هست
    2. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام دوست عزيز
      با توجه به ابنكه ممكن است منشاء فشار خون بالاي شما از تنگي عروق كليه باشد بهتر است يك سونوگرافي از عروق كليوي انجام دهيد
    3. تصویر کاربر فرخ شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      باسلام سونوگرفی خدمت شما ارسال میشود
    4. تصویر کاربر فرخ شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      این هم سونوگرافی
    5. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۶ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام،اين سونو گرافيها را قبلا" فرستاده بوديد
      سونو گرافي از عروق كليه بايد داشته باشيد كه در اين سونوگرافيها نيست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 93 مشاهده پرسش
    من شصت و دو سالمه قند خون ندارم ،،، در ازمایش ادرار نوشته پروتیین trace ایا مشکلی پیش امده ؟؟
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما شنبه ۱۴ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام،بعيد است مشكلي باشد
      در يك ازمايشگاه معتبر ازمايش فوق را تكرار كنيد
      در صورت تكرار مجدد جواب فوق آزمايش ادرار ٢٤ ساعته بدهيد
  • تصویر کاربر من سه شنبه ۲۷ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    یک هفته است کمردردارم
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما سه شنبه ۲۷ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد معاينه شويد
  • تصویر کاربر سپیده جمعه ۱۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 1131 مشاهده پرسش
    ایا دفع سنگ کلیه ممکن است باعث پارگی پرده بکارت شود؟ یه سنگ هفت میلی در قسمت پروگزیمال حالب سمت راست که دستور سنگ شکن داده شده! با تشکر
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۱۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      خير باعث پارگي نميشود
  • تصویر کاربر نداکشاورز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 97 مشاهده پرسش
    من 44ساله هستم در روز سوم قاعدگی ازمایش دادم میزانfsh در ازمایش 739 است ایا مناسب است
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما چهارشنبه ۱۰ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      بله
  • تصویر کاربر مطهره جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 100 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشيد من بايد ٢٤فروردين پريود ميشدم ولي تا الان نشدم يك بار ٢عدد امپول پرژسترون ٥٠ميل زدم ولي بعد از دو هفته نشدم بعد از آن دوباره امپول زدم ١٠روز ميگذره ولي خبري نيست سونو دادم كيست هم نداشتم واقعا نميدونم مشكلم چي هست ؟توي اين مدتي كه امپول پرژسترون زدم جلوگيري نداشتم أيا امكان بارداري وجود داره با وجود اينكه جواب ازمايش منفي بوده؟
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      امكان باردارى وجود داره
      لطفا با كيت چك نكنين
      آزمايش بدين
درحال دریافت اطلاعات