هر آنچه در مورد لمینیت دندان باید بدانید

دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به تغییر خط لبخند گفت: در جامعه ما تمایل به داشتن لبخندهای هالیوودی زیاد شده بنابراین بهترین راهکار انجام درمان صحیح و بی نقص مانند لمینیت دندان توسط دندانپزشکان جهت کاهش عوارض احتمالی این درمان ها خواهد بود.

به گزارش نبض ما به نقل از روابط عمومی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، دکتر لیلا صدقی در افتتاحیه ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهارداشت: با توجه به تمایل روز افزون بیماران برای انجام درمان های زیبایی همچون کامپوزیت ونیر، لمینیت دندان پرسلن و اصلاح طرح لبخند مشکلات درمانی زیادی گریبانگیر جامعه ما شده است.
وی افزود: به همین منظور انجمن دندانپزشکان عمومی ایران تصمیم گرفت تا به بررسی شکست های درمان های زیبایی و علل آن همایشی را طراحی کند تا در این حوزه راهگشا باشد.
دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: تمام گروه های دندانپزشکی در این همایش که ۱۵ امتیاز باز آموزی دارد می توانند شرکت کنند همچنین این همایش به طور همزمان در ۲ سالن برگزار می شود.
صدقی بیان داشت: در طی ۳ روز حدود ۲۴ پانل آموزشی خواهیم داشت که تعدادی به صورت چالشی توسط متخصصین ۴ رشته مختلف برگزار شده و بر روی موضوعاتی از نظر طرح درمان که بین دندانپزشکان اجماع نظر کلی وجود ندارد، بحث و تبادل نظر خواهد شد.
وی در ارتباط با موضوع لمینیت دندان پرسلن ونیر اظهارداشت: لمینیت یک پوسته نازک سرامیکی با ضخامت کمتر از یک میلی متر بوده که از مواد مختلفی می تواند ساخته شود همچنین لمینیت دندان برای اصلاح طرح لبخند، تغییر رنگ دندان و اصلاح به هم ریختگی دندان ها انجام می شود.
دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: در صورتی که بهم ریختگی دندان ها از یک حدی بیشتر باشد باید درمان ارتودنسی انجام شود. بنابراین طرح درمان بنابر شرایط بیمار انتخاب می شود.
صدقی عنوان کرد: در صورتی که طرح درمان صحیح باشد و دندان های بیمار تراش زیادی نخورده باشد همچنین بیمار بهداشت خوبی داشته باشد لمینیت دندان عوارض و مشکلات خاصی برای بیمار نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از روش های درمانی زیبایی، کامپوزیت ونیرها بوده که مزیت آن به لمینیت دندان پرسلن نیاز به تراش کمتر دندان داشته ولی باید توجه داشت که امکان تغیر رنگ کامپوزیت ها به مرور زمان بیشتر خواهد بود.
دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: در افرادی که سیگاری بوده یا کسانی که چای و قهوه زیاد میل می کنند این درمان مناسب نخواهد بود همچنین در افرادی که دارای دندان قروچه هستند امکان پریدگی یا ترک در کامپوزیت و نیر و پرسنل لمینیت وجود دارد.
صدقی عنوان کرد: چنانچه درمان کامپوزیت ونیر یا لمینیت دندان پرسلن به درستی انجام نشود و به طور مثال حجم مواد زیر لثه زیاد باشد باعث التهاب لثه خواهد شد و بیمار به خوبی قادر به رعایت بهداشت نخواهد بود.
وی بیان کرد: در نتیجه عدم رعایت بهداشت به مرور زمان التهاب لثه و پوسیدگی در دندان های بیمار ایجاد می شود.
دبیر علمی و اجرایی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ارتباط با تغییر خط لبخند گفت: لبخند زیبا حق هر انسانی است ولی انتخاب راه درمانی صحیح و روش درمان درست در پایداری درمان و کاهش مشکلات بیمار نقش به سزایی دارد.
صدقی تصریح کرد: در جامعه ما تمایل به داشتن لبخندهای هالیوودی زیاد شده بنابراین بهترین راهکار انجام درمان صحیح و بی نقص توسط دندانپزشکان جهت کاهش عوارض احتمالی این درمان ها خواهد بود.
گفتنی است؛ ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از امروز تا ۲۷ مرداد ماه سال جاری در هتل المپیک تهران با حضور صاحب نظران و اساتید برجسته این حوزه در حال برگزاری است.
4.2/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید