شیمی درمانی رنگ پوست این زن را سفید کرد

در اتفاقی نادر استفاده از دارو‌های شیمی درمانی و کنترل سرطان سبب تغییر رنگ یک زن میانسال سیاه پوست شده است.

به گزارش Dailymail، پائولا ادواردز، ۵۴ ساله و رنگین پوست است و از سال ۲۰۱۲ به بیماری سرطان کلیه مبتلا شده است. در اثر مصرف یکی از داروها، رنگدانه‌های پوستی او به تدریج تغییر رنگ داده و پوست او روشن شده است.
پزشکان به او هشدار داده بودند که عوارض جانبی مصرف یکی از دارو‌ها می‌تواند سبب تغییر رنگ پوست او به رنگ افراد با نژاد قفقازی شود.


در اولین روز‌های تشخیص سرطان، پزشکان امید چندانی به زنده ماندن ادواردز نداشتند، اما او اکنون ۴ سال است که زنده مانده و چهار عمل جراحی سنگین را پشت سر گذاشته است.

تغییر رنگ چهره این فرد سبب پاره‌ای مشکلات خانوادگی برای او شده و دچار نوعی گم کردن هویت خود شده است. او اکنون دعا می‌کند که روشن شدن رنگ پوست او متوقف شده و ادامه پیدا نکند.

این خانم کار خود را به عنوان یک افسر نگهبان ر‌ها کرده و برخی افراد او را متهم به انجام روش‌های ترمیمی و جراحی برای از بین بردن رنگ پوست خود کرده اند.

ادواردز از قرصی به نام Votrient پس از عمل جراحی چهارم خود استفاده کرده است و در ابتدای روشن شدن رنگ پوست او پزشکان بیمارستان تاتینگهام علت را نمی‌دانستند.
داروی مصرفی خانم ادواردز برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه و با هدف نابود سازی تومور‌های موجود دراین عضو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از جمله عوارض جانبی مصرف این دارو بثورات پوستی، خشکی پوست، خارش، تهوع، اسهال و بروز لخته‌های خونی است و دربرخی موارد نادر نیز با تاثیر گذاری بر ملانین و رنگدانه‌های پوستی رنگ پوست افراد تغییر می‌کند.
او  امیدوار است همچنان مورد حمایت دوستان و اعضای خانواده خود باوجود تغییررنگ پوست خود با آن‌ها قراربگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید