میوه هایی که شما را جذاب تر می کنند!

هر کس علاقمند به سلامت و زیبایی خوب است. اما یک شرط وجود دارد، اگر می خواهید سالم و زیبا باشید، باید نسبت روزانه میوه و سبزیجات خود را مصرف کنید.

به دست آوردن سلامت و زیبایی به شما انگیزه می دهد تا میزان لازم غذای سالم و مغذی روزانه خود را مصرف کنید. مواد مغذی موجود در بعضی از میوه ها و سبزیجات برای مو، پوست، ناخن و وزن نیز مفید است. خوردن انواع میوه ها و سبزیجات سالم باعث جذابیت بیشتر شما می شود.

در ادامه به 10 مورد از میوه ها و سبزیجاتی که به جذابیت شما کمک می کند اشاره می کنیم:

اسفناج

اسفناج یک پک کامل غذایی است. اسفناج شامل تقریبا تمام مواد مغذی و ویتامین هایی است که می تواند به شما کمک کند تا خودتان را زیبا کنید. اسفناج غنی از ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و اسیدهای چرب امگا 3 است. این ها برای پوست شما و همچنین برای مو بسیار مفید است. اسفناج حاوی لوتئین است که در حفظ سلامت چشمها و درخشندگی آن بسیار مفید است.

سبزی اسفناج

انگور

این میوه غنی از ویتامین C، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های موجود در انگور به بهبود گردش خون کمک می کند و همچنین باعث رشد موهایی سالم و خوشایند می شود.

انگور در تقویت متابولیسم کمک می کند. این باعث می شود پوست جوان، تازه و درخشان باشد. اگر روغن انگور را بر روی صورتتان مالش دهید، پوست را نرم و لطیف می کند و پف زیر چشم را کاهش داده و زخم را تسکین می دهد.

خواص انگور

توت فرنگی

این میوه برای خواص سفید کنندگی اش معروف شده است. توت فرنگی حاوی پلتورا است که مواد مغذی پوست را تقویت می کنند. توت فرنگی دارای عصاره روشن کننده است که در روشن کردن پوست و دندان کمک می کند. استفاده از آب آن برای پوست می تواند چربی را کاهش داده، آکنه و پف چشم را کم کند.

گریپ فروت

باریک شدن و از دست دادن وزن نیز باعث زیبایی شما می شود. اگر می خواهید وزن خود را از دست بدهید، گریپ فروت یکی از بهترین مواد غذایی برای مصرف است. این میوه کم کالری شروعی برای متابولیسم بدن و سوختن چربی هاست. همچنین دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان است.

موز

موز غنی از پتاسیم، آهن، ویتامین B6، B12 و E است. درمانی برای خشکی چشم است. پوست را نرم و موها را براق می کند. اگر می خواهید آکنه یا لک هایتان را درمان کنید، از موز له شده و یا پوست موز استفاده کنید. همچنین پوست و مو شما را تغذیه می کند و علائم پیری را نیز حذف می کند.

موز

هویج

هویج برای پوست شما بسیار مفید است. هویج سرشار از کاروتنوئید است. کاروتنوئید یک رنگدانه است که در بسیاری از دیگر میوه های زرد و نارنجی از جمله انبه، کتانوپا و پاپایا یافت می شود. این رنگدانه به شما کمک می کند تا پوست را از اشعه های مضر خورشید محافظت کنید. هویج می تواند پوست را از اشعه های UV محافظت کند و باعث شود پوست شما سالم به نظر یرسد. هویج همچنین در پیشگیری از شوره سر و ریزش مو نیز بسیار مفید است.

انار

انار غنی از ویتامین C است. به جلوگیری از چروکیدگی و خشکی در پوست های پیر کمک می کند. انار همچنین به حفظ کشش پوست، افزایش استحکام و کاهش رشد چروک ها نیز کمک می کنند.

بلوبری

این میوه غنی از ویتامین C و E است. این دو نوع از ویتامین ها به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند که با هم کار می کنند تا روشنی و حتی تیرگی پوست را بهبود ببخشند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی غنی از ویتامین C و ویتامین A است که برای پوست بسیار مفید است. این غذای فوق العاده، منبع خوبی از مواد مغذی سالم است که باعث می شود رادیکال های مضر آزاد که توسط نور ماوراء بنفش ایجاد می شوند را خنثی می کند. بنابراین پوست از آسیب های خورشید محافظت می شود.

چغندر قند

چغندر دارای مزایایی برای زیبایی است. چغندر شامل آهن، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که باعث افزایش مواد مغذی پوست و مو می شوند. مصرف منظم آن باعث کاهش میزان آکنه های چرب شده و باعث می شود پوست شما درخشان شود. همچنین از ریزش مو و چین و چروک جلوگیری می کند. اگر چغندر را به صورت خود بمالید، باعث از بین رفتن لک ها و نقاط تیره می شود و اینچنین به روشن شدن پوست شما کمک می کند.

نبض ما– ترجمه : حسین مقدس زاده

منبع

letmegroom

3.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید