راههای ساده برای کم کردن وزن در یک هفته +ویدئو

کم کردن وزن در یک هفته چگونه است؟چطور می توان به کاهش وزن سریع در یک هفته دست یافت؟  این رژیم را با دقت دنبال کنید و احتمالا 4-6 کیلوگرم را از دست خواهید داد.

نبض ما– یک متخصص تغذیه ، رژیمی را برای کم کردن وزن سریع و از دست دادن 4 کیلوگرم در هفته پیشنهاد داده است. نظر وی در این رابطه بدین شرح است:

وقتی که من نیاز به کم کردن وزن سریع داشتم، این برنامه رژیم غذایی را کشف کردم. من امتحان تناسب اندام داشتم و نیاز به از دست دادن 2 کیلوگرم داشتم، اما من می خواستم یک برنامه سالم کاهش وزن سریع داشته باشم، نه برنامه ای که به من بگوید گرسنه باشم.

این طرح برای من کار می کرد، و اگر می خواهید در یک هفته 4 کیلوگرم را از دست بدهید، شما به جای درستی آمده اید.

من یک متخصص تغذیه هستم. تمرکز من این است که تمام مواد مغذی را ارتقاء دهم، بنابراین در این برنامه رژیم غذایی هیچ گونه دارو یا مکمل های کاهش وزن پیدا نخواهید کرد. تنها چیزهایی که برای کم کردن وزن نیاز دارید غذاهای سالم و تازه از بازار محلی خودتان است.

من یک کلینیک تغذیه ای دارم که در آنجا تغذیه سالم و مشاوره ای را برای کم کردن وزن به خانواده ها ارائه می دهم تا به کودکان کمک کنم تا رشد و سلامت آنها به حداکثر برسد.

من در مورد قرص های کم کردن وزن در بازار می دانم. اکثر آنها ناسالم هستند و باعث تهوع، اسهال و سایر علائم جدی می شوند.

این رژیم را با دقت دنبال کنید و احتمالا 4-6 کیلوگرم  را از دست خواهید داد. این رژیم غذایی سالم است. تمام کم کردن وزن شما حاصله از طریق کنترل غذاها است.

شما کاهش وزن خواهید داشت و همچنین تاثیرات مثبتی بر روی پوست و دستگاه گوارشتان خواهید دید.

پیش از شروع معرفی رژیم، لازم است بدانید که آیا نیاز به کم کردن وزن دارید یا خیر؟ برای این کار لازم است شاخص BMI بدن خود را بدست آورید.

چگونه می توان شاخص جرمی بدن  (BMI) را محاسبه کرد؟

BMI شما عددی است که از وزن بدن و قد شما بدست می آید. این یک روش برای اندازه گیری مقدار توده بافت (عضله، چربی و استخوان) در بدن شما است.

برای محاسبه BMI شما باید قد (متر و یا اینچ) و وزن خود (در کیلوگرم یا پوند) را بدانید. وزن خود را بر قد خود تقسیم می کنید.

سیستم متریک: BMI = ارتفاع(متر) به توان دو/ وزن (کیلوگرم)

سیستم آمریکایی: BMI =  ارتفاع (اینچ) به توان 2 ‌× 703 / وزن (پوند)

نتایج:

18.5 یا کمتر: کم وزنی

18.5-24.9: عادی

25-29.9: اضافه وزن

30 یا بالاتر: چاقی

در ادامه به معرفی این رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع می پردازیم.

یک قاعده بسیار مهم

مقیاس خود را برای هفته تنظیم کنید. من نمی خواهم شما هر روز هفته خودتان را وزن کنید. دلیل این امر این است که تمرکز کنید چقدر حال خودتان بهتر است و نه این رقمی که نشان دهنده کاهش تعداد کیلوگرم های از دست رفته است. در آخر هفته شما می توانید مقیاس خود را بیرون بکشید و ببینید چه مقدار کیلوگرم از وزن شما از بین رفته است.

رژیم غذایی هفت روزه!

روز اول: خوردن هر گونه میوه، به جز موز.

موز را برای روز چهارم ذخیره کنید! میوه های پیشنهادی برای روز اول عبارتند از سیب، هندوانه و هر نوع میوه مرکبات.

روز دوم: خوردن انواع سبزیجات، خام یا آب پز. در روز دوم، تمام سبزیجات را که می خواهید به تنهایی، در یک سالاد، یا با نمک و فلفل پخت کنید.

روز سوم: ترکیب میوه ها و سبزیجات، خام و یا پخته شده. در روز سوم شما میوه ها و سبزیجات را ترکیب می کنید.

روز چهارم: شیر، موز و سوپ کم کالری

روز چهارم می تواند دشوار باشد، زیرا این وسط برنامه رژیم غذایی است، اما تقریبا به نیمه راه رسیده اید!

روز پنجم: ترکیب میوه ها، سبزیجات و برنج. ما بیش از نیمه راه را طی کرده ایم و هدف ما دور نیست. ممکن است در حال حاضر احساس کنید که برخی از وزن خود را از دست داده اید. منوی این روز شامل گوجه فرنگی است که به تجزیه شیمیایی و از دست دادن وزن کمک می کنند.

کم کردن وزن

روز ششم: سبزیجات و برنج. در روز ششم، سبزیجات و برنج را به همراه سالاد و سوپ که در روزهای دو و چهار روزه دارید، می خورید.

روز هفتم: برنج، سوپ و سالاد. همانطور که در روز ششم انجام دادید، ادامه می دهید: برنج با سبزیجات، سوپ و سالاد.

این رژیم کاهش وزن سریع چگونه کار می کند؟

رژیم های غذایی پر چربی باعث چاقی و سایر مسائل مربوط به سلامت می شوند. رسوبات چربی زیر پوست شما سبب رشد و نمو وزن می شود. برای از دست دادن وزن، شما باید بر روی غذاهای چرب و پرکالری خط بکشید.

بعضی از به اصطلاح متخصصان سلامت توصیه می کنند که تمام غذاهای کربوهیدراتی را قطع کنید، که من معتقدم این کار اشتباه بزرگی است. همه کربوهیدرات ها بد نیستند و این برنامه رژیم غذایی دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشد. هنگامی که چربی ها را با قطع کربوهیدرات کاهش می دهید، خود را از غذاهای سیر کننده محدود می کنید که منجر به گرسنگی می شود، همیشه احساس تنش می کنید و قادر به انجام فعالیت های روزانه نخواهید بود.

بنابراین برای از دست دادن وزن، فقط باید کالری مصرفی خود را محدود یا یک رژیم غذایی با کالری کم بپذیرید.

چرا مردم با این برنامه کاهش سریع وزن نتایج متفاوتی می گیرند؟

شرایط پزشکی می تواند نقش مهمی در افزایش وزن یا از دست دادن آن بازی کند. مهم است که قبل از رفتن به رژیم، هر گونه شرایط پزشکی را در نظر داشته باشید. بسیاری از مسائل مختلف می تواند منجر به افزایش غیر طبیعی وزن شود، از جمله مسائل مربوط به تیروئید. مسائل بهداشت روان همچنین می تواند به افزایش یا کم کردن وزن منجر شود. اگر دچار استرس هستید، ممکن است افزایش وزن غیرطبیعی را تجربه کنید. اطمینان حاصل کنید که از مشاور خود در مورد نحوه مدیریت اضطراب بدون این بیش از حد غذا بخورید سوال پرسیده باشید تا به کم کردن وزن تان کمک کند.

نکاتی که باید برای کاهش وزن در یک هفته رعایت کنید

-نان و کربوهیدرات ها را آهسته بجوید و از پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

– غذاهای سالم را بیشتر مصرف کنید و از غذاهای آماده به کلی پرهیز کنید.

– فعالیت روزمره ی خود را جدا از ورزش کردن بیشتر کنید. انجام کار خانه یا خرید کردن از فعالیت هایی هستند که باعث سوزاندن کالری می شوند.

-ریزه خواری نکنید! فقط در وعده های غذایی اصلی غذا میل کنید.

برای دریافت برنامه غذایی روزانه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن روی لینک زیر کلیک کنید:

رژیم لاغری کتوژینیک

3.7/5 - (9 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. زینب می‌نویسد

    سلام من خانمی ۲۴ساله هستم ک اضافه وزن دارم پهلو و شکم دارم برای کم کردن وزن و آب کردن شکم و پهلو باید چیکار کنم عروسیمم نزدیکه کمکم کنید

  2. خانه هوشمند آلفا می‌نویسد

    اضافه وزن و چاقی از مشکل‌‌هایی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند. روش‌های مختلفی هم برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که البته همگی آنها اصولی و صحیح نیستند. همواره رژیم کم‌کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم، کلید رهایی از چاقی معرفی شده است اما توجه به نکته‌های ریزی هم می‌تواند از منحرف‌شدن در این راه جلوگیری کند.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید