۵ نکته برای تاثیرگذاری بیشتر بر دختر نوجوان

یکی از بحرانی ترین زمان ها برای هر فردی، دوره بلوغ اوست که باید مورد توجه خود دختر نوجوان و والدین او باشد.

نبض ما– زمانی که دختران به سنین ۸ سالگی می رسند، وارد مرحله بلوغ می شوند. این مرحله برای دختران حساس است و می تواند مسائل و مشکلاتی را به همراه داشته باشد که لازم است والدین در مورد آن ها آگاهی داشته باشند.

رفتار با دختر نوجوان در سن بلوغ

به عنوان یک پدر و مادر، این وظیفه شماست که به دغدغه های دخترتان گوش دهید و ارتباط خود با او را باز نگه می دارد. در اینجا چند نکته را درباره انجام این کار متذکر می شویم.

سوالاتی صادقانه و باز از او بپرسید.

بگذارید دخترتان بداند که شما هر زمانی برای صحبت کردن در دسترس هستید، اما همچنین برنامه ای برای زمان صحبت کردن با او داشته باشید و همیشه منتظر نباشید او بحث را شروع کند. اگر او سوالی یا نگرانی هایی دارد که نمی توانید پاسخ دهید، صحبت کردن با دکتر او ممکن است به شما کمک کند تا مطمئن شوید.

عکس عشق پدر به دختر

اگر قبلا با او صحبت نکردید، زودتر این کار را انجام دهید.

با گذشت زمان، دختر ۸ ساله، باید بداند چه تغییرات بدنی در وی با بلوغش همراه است. به عنوان یک شروع کننده گفتگو، شما می توانید در مورد این که شرایط شما در زمان بلوغ خود چگونه بوده است با وی صحبت کنید.

قبل از قاعدگی با او صحبت کنید.

دخترانی که از دوران قاعدگی خود بی اطلاع هستند، با دیدن خونریزی و محل آن ممکن است وحشت کنند. بیشتر دختران اولین پریود خود را زمانی که آنها ۱۲ یا ۱۳ ساله هستند تجربه می کنند؛ دیگران ممکن است خیلی زود در سن ۹ سالگی و یا خیلی دیر در ۱۶ سالگی تجربه کنند.

کمک های عملی

اکثر دختران به مسائل عملی علاقمندند، مانند چگونگی پیدا کردن یک سینه بند که متناسب با آن ها باشد. دختر شما از کمک هایی، مانند اندازه گیری برای یک سینه بند و یا گرفتن برخی از پد های که می تواند در کوله پشتی خود بگذارد، استقبال می کند.

به او قوت قلب دهید.

دختران اغلب در مورد ظاهری که در دوران بلوغ دارند احساس ناامنی می کنند. بعضی از آنها سینه دار شدن را در سن جوان تر تجربه می کنند و یا این که زودتر پریود می شوند. در حالی که بعضی دیگر ممکن است تا اینکه کمی بزرگتر شوند پریود نشوند. به دخترتان این اطمینان را دهید که این بازه زمانی تغییرات گسترده ای دارد. همه آن را طی می کنند ولی نه با یک سرعت.

رفتار و ارتباط پدر با دختر

پدر در ارتباط با دخترش باید رفتارهایی داشته باشد.

به او بگویید که از ظاهر او خوشحال هستید.

به گزارش نبض ما، پدران نقش مهمی در احساس دختران در مورد خودشان دارند. دختران امروز سعی می کنند خود را به افرادی که در تلویزیون، مجلات و فیلم ها می بینند، شبیه کنند. از این رو پدر نقش مهمی دارد تا دختر به این درک برسد که زیباست و احساس زیبایی کند.

عکس کارتونی پدر و دختر

او را با فرهنگ های جدید آشنا کنید

غذا یک راه عالی برای معرفی فرهنگ های جدید برای کودک شما بدون سفر به جهان است. سعی کنید غذا های جدید را در خانه یا وقتی که به عنوان یک خانواده به بیرون می روید، امتحان کنید. این کار باعث می شود ذهن او برای انجام کارهای جدید و خلق علایق نو باز شود تا درحالی که در خانه است با دنیا آشنا شود.

ارتباط، ارتباط، ارتباط

به او این اجازه را بدهید که با شما صحبت کند و آن چه در ذهن دارد را بیان کند. اگر چیز اشتباهی می بینید،از سوال پرسیدن در مورد آن نگران نباشید. با او صحبت کنید تا ببینید که در زندگی او چه اتفاقی می افتد و دوستان او را بشناسید.

او را مجبور به صرف وقت با کل خانواده کنید

در ۱۵ سالگی، او بیشتر دوست دارد با دوستانش باشد، اما وقت گذراندن با خانواده، ارزش های خانوادگی را به او درس می دهد و باعث می شود از سوی والدین دوست داشته شود. گشت و گذارهای تصادفی به بیرون باعث می شود، یاد بگیرد، تمرین کند و آرام شود. مدرسه همچنین می تواند برای او تنش زا باشد به طوری که او به زمانی برای استراحت و آماده شدن برای هفته آینده اش نیاز داشته باشد.

خانواده کارتونی

الگوی او باشید

طوری با مادر او برخورد کنید که دوست دارید مرد ها با او رفتار کنند. هنگامی که شما دختری را بزرگ می کنید، شما متوجه می شوید که او به اندازه دیگران قوی است و همانند یک مرد روح و زندگی و اشتیاق دارد. رفتارهای پدر در تربیت دختر قدرتمند هستند و مانند کلمات هستند ولی این کلمات معنای متفاوتی دارد. او همیشه یاد می گیرد و هرگام شما را مشاهده می کند.

رفتار مادر با دختر

اگر دختر شما یک دختر نوجوان معمولی است، خرید برای او یک درمان بزرگ است. به او کمک کنید تا لباس مناسب برای مهمانی و یا بیرون رفتن انتخاب کند.

کوله بار خود را ببندید و دو نفری چند روزی به سفر بروید. به نقشه نگاه کنید و اجازه دهید او مسیر را انتخاب کنید که کجا بروید. به جایی که می خواهید بروید و در آن جا توقف کنید و کارهایی را که می خواهید در طول مسیر انجام دهید.

این واقعیت را قبول کنید که او دیگر یک بچه نیست، او یک نوجوان است و تمایلات متفاوتی دارد. این مهمترین کاری است که به عنوان مادر باید انجام دهید.

از او در مورد آنچه که او علاقه مند است بپرسید. هرچند مانند فضولی نباشد چرا که واقعا دختر نوجوان شما را اذیت می کند. همچنین، اگر او به نظر می رسد مانند او نمی خواهد به سوالات شما پاسخ دهد، سوال پرسیدن خود را متوقف کنید و منتظر زمان دیگری باشید، نوجوانان می تواند مودی باشند، درست مثل بسیاری دیگر از آدم ها.

او را تشویق کنید و ارتباط خوب خود با دخترتان را گسترش دهید. دختران نوجوان همواره تمایل دارند رابطه خود را با پسران برقرار کنند، اگر دختر شما با شما راحت باشد، او به شما راجع به روابط خود خواهد گفت.

او را بهتر بشناسید، ضعف ها و نقاط قوت او و آنچه را که او را خوشحال می کند را بدانید.

نسبت به چیزی که به شما می گوید علاقه نشان دهید. نگران نباشید و از دست او عصبانی نشوید.

به دختر خود توجه کنید. گاهی اوقات این نادیده گرفتن است که می تواند شما را از دخترتان دور کند. او را ببوسید (بیش از حد، شاید برای ۵ ثانیه) و آرام کنید. بگویید که او زیباست. ممکن است تنش هایی در هر روز پیش بیاید. اگر هر یک از شما از دست یکدیگر ناراحت شد، می توانید یک بار دیگر همدیگر را آرام کنید.

مشکلات دختران نوجوان

در زیر به برخی از مشکلات دختران در دوران نوجوانی اشاره می کنیم.

ظاهر

این احتمالا به عنوان مشکل شماره ۱ در لیست مشکلات دختران نوجوان است. این دوره، زمانی است که بدن او دائما در حال تغییر است و او باید با آن کنار بیاید. برای بالا بردن آن، او مدام راجع به ظواهر عالی می بیند و می شنود. لذا فشار رسانه ها و همسالان نیز می تواند مخرب باشد.

جوش ها

دوستی

نوجوان  هر رابطه ای را پیچیده می کند. حتی در پیوندهای دوستانه اغلب با زمینه های تکان دهنده ای مواجه می شود. این به این دلیل است که به عنوان یک نوجوان، کودک شما در حال توسعه مهارت های اجتماعی است. دختر شما ممکن است یک لحظه دوست بهترین دوستش را دوست داشته باشد و ممکن است لحظه ای بعد دعوای زشتی را راه بیندازد. این ممکن است منجر به پرخاشگری و نوسانات خلقی شود.

اعتماد به نفس

دختران نوجوان این عادت را دارند که بدن و ظاهر خود را با دختران دیگر در سنین دیگر مقایسه کنند. این ناخودآگاه بر آنها فشار می آورد. تغییرات در بدن دختر نوجوان شما ممکن است باعث تردید در او شود. ممکن است او در مورد همه کارهایی که می کند، چیزهایی که می پوشد یا حتی مسائلی که در مورد آن صحبت می کند، بسیار حساس شود که این ممکن است بر اعتماد به نفس او تاثیر گذارد.

قاعدگی

این دوره، زمانی است که دختر نوجوان شما برای اولین بار وارد مرحله قاعدگی می شود. همچنین ممکن است در چرخه قاعدگی با بسیاری از سوء تفاهمات و پرسش ها روبرو شود.

افسردگی

دختران نوجوان می توانند تحت تاثیر هر چیز تصادفی ای قرار بگیرند. زمانی که همه چیز روبراه نیست یا زمانی که آنها استانداردهایی را که همسالانشان حفظ کرده اند برآورده نمی کنند، احساس فشار و افسردگی می کنند. نمرات پایین، شکست، انتظارات بالا والدین، افزایش وزن و … برخی از عواملی هستند که موجب افسردگی و مسائل اصلی دختران نوجوان می شوند.

نبض ما– ترجمه:محمد حسین مقدس زاده

منابع  Wikihow- kidshealth- austin.citymomsblog- momjunction- livestrong

 

4.4/5 - (7 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 نظر
  1. سمانه می‌نویسد

    آیا می توان با دختر نوجوان درباره روابط جنسی صحبت کرد؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      بله، او دیگر باید بداند که از مسائل جنسی سر در می‌آورد.

  2. رویا می‌نویسد

    من خودم یه دختره ۱۴ ساله هستم این مشارکت و مشاورات رو از‌خانواده انتظار دارم ولی نه اینکه دخالت بیجا بکنن بیشتر دوست. دارم با دوستام‌باشم‌تا خانواده اما خانواده توجه نمیکنن و واقعا یکسالی میشه دارن از افسردگی روانی‌ میشم‌ولی هیچکی توجه نداره خانواده من همه چیزشونو برای من میدن و میزارن بجز وقتشونو که برای من مهم ترینه واقعا با این رفتارشون احساس اضافه بودن تو خونه رو میکنم و پیش دوستام شاد تر هستم حداقل درکم میکنن خانواده دقیقا با چیزی که میخوام دوسش دارم و میخوام انجامش بدم مخالفت میکنن و من کلافه شدم از این موضوع اما یا چیزی هست که خودشون میخوان یه چیزا دیدارها و… هستن که برای من خیلی باارزش هستن اما اونا احساسات منو درک نمیکنن و مخالفت میکنن حتی دلیل منطقی هم ررای‌من‌نمیارن منم خودم این کار رو‌انجام میدم نمیدونم خانواده ها بهش چی میگن پنهان کاری. … به هر حال روشیه که خودشون خواستن دلیل نمیشه همه جا بجای من تصمیم بگیرن چون اونقدر بچه نیستم و‌قدرت تصمیم گیری رو دارم ایششش

  3. G.N.h می‌نویسد

    من یه دختر ۱۴ ساله هستم و کاشکی پدر و مادرم اینارو میخوندن و منو درک میکردن . دیگه خسته شدم و از خودم و تمام چیز هایی که فکرشو کنی بدم میاد مخصوصا از زندگیم.

  4. غزل می‌نویسد

    من یه دختر۱۴ ساله هستم، خیلی دوست داشتم به جای اینکه مامانم فقط به فکر دوستش باشه یکم به فکر من میبود و یکم منو درک میکرد
    واقعا خیلی ناراحت میشم و خیلی از خودم حتی بدم میاد وقتی مامان و بابام به کوچک ترین چیزام گیر میدن و بیشتر از همه من رو با بعضی های دیگه مقایسه میکنن، اگر اونا من رو دارن پس نباید منو با دیگران مقایسه کنن اگر میخوان مقایسه کنن پس چرا من هستم؟
    و خیلی ناراحت میشم وقتی رفتار مامان و بابا های دیگه رو با بچه هاشون میبینم که چقدر خوب باهاشون رفتار میکنن ولی مامان بابای من بر عکس
    برای همین من به مامان و بابام اعتماد کاملی نمیکنم و حس میکنم اگر به دوستام روزامو بگم خیلی بهتره
    و تازه جالبیش اینه که وقتی به خودشون میگم که مثلا مامان و بابای فلانی باهاش اینجوری رفتار میکنن ناراحتو میشن و حتی میگن تو حق نداری با ما اینجوری کنی
    واقعا نمیدونم دیگه باید چیکار کنم
    دارم افسرده میشم
    کاشکی مامان و بابام درکم کنن

  5. سوگل می‌نویسد

    منم واقعا دوستامو به خانوادم ترجیح میدم، با اونا خیلی راحتم ولی با خانواده‌م نمی‌تونم صحبت کنم
    کاش همه‌ی پدر مادرای دنیا این متنو ببینن و برای بچه‌شون وقت بذارن جای منت و مقایسه
    غزل و رویا و G.N.H راست میگن، می‌خوان ما سرمون تو گوشی نباشه و همیشه نمره‌ی بیست بگیریم و آروم و ساکت و کم‌حرف باشیم، حرفی هم می‌زنیم میگن تو نباید اینجوری بگی
    ممنون از سایتتون، عالی میشه اگه خانواده‌ها یکم به روانشناسی نوجوون اعتقاد پیدا کنن

  6. مارنی می‌نویسد

    ممنون از سایت شما.من یه دختر ۱۲ساله هستم ای کاش مامان و بابام برام بیشتر وقت میزاشتن و یکم بیشتر به فکرم میبودن. همه چی دارم بغیر از وقتی که دوس دارم با مامانم و بابام بگذره . وقتی که با دوست هام وقت میگزرونم خیلی خوبه وی ای کاش مامانم و بابام باهم یکم وقت می زاشتن و من رو درک میکردن. همش میگن این کار رو بکن اینکار رو نکن و اگه هم بهشون چیزی بگی میگن چرا اینجوری صحبت می کنی ادبت کجا رفته ؟. ای کاش پدر مادرم این رو میدیدن و درکم میکردن

  7. ناشناس می‌نویسد

    بعضی پدر و مادرها همیشه از بچه ها انتظار عالی بودن در هر کاری رو دارند به همین دلیل به کوچکترین کار ما اعتراض میکنند پدرومادر قصد بدی ندارند فقط روش صحیح رو بلد نیستند و فکرشون اشتباهه نباید انتظار زیاد از هد داشته باشند

  8. مینا می‌نویسد

    سللم من۱۲سالمه وافسردگی شدید دارم خودزنی میکنم اصلا هیچ کودوم رو پدر ومادرم نمیدونن اصلا درباره ی هیچچی کنجکاو نیستن به من عوض اعتماد به نفس اعتماد بازعف میدن دارم دیونه می شم اصلا به هم اهمیت نمیدن تورو خدا دارم دیونه میشم

    1. ناشناس می‌نویسد

      منم مثل تو دارم دیونه میشم

  9. مینا می‌نویسد

    هیچ دوستی هم ندارم چند بار هم خواستم خود کشیکنم ولی نتوانستم من رو با بقیه مقایسه میکنن احساس ازافه بودن میکنم

  10. P می‌نویسد

    مشکل من برعکس همه هستش .
    من از نظر خانواده مشکلی ندارم فقط مشکلم درسم هستش من نمره های خوبی میگیرم و همش استرس دارم که نمره هام کم بشه و چون همیشه از هر نظر ۲۰ بودم از من انتظار زیادی دارند و این روی من خیلی فشار وارد میکنه و این باعث دوریم از خانواده و اجتماع شده و استرس باعث شده که از نظر جسمی هم اسیب ببینم من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم میشه راهنماییم کنید .

  11. دختر می‌نویسد

    من یک دخترم خانوادم به نظر خودم منو دوست ندارن وتنها رفیقی که دارم ففط دختر داییمه باوذتون نمیشه نه مامانم میگه دختر نباید تنها بیرون بره نباید اینو بپوشه نباید اله کنه نباید بله خوب منم آدمم حق زندگی دارم با همین متن کوتاه اشکم درومد واقعا😢

  12. mahdiyh می‌نویسد

    سلام من مادر دختری۱۴ساله ام لطف کنید یه مشاوره در این رابطه معرفی بکنید تابا دخترم راحت تر از قبل باشم ممنو

    1. پری می‌نویسد

      سلام من دختر ۱۴ساله دارم که رابطه او با پدرش خیلی بده

  13. ناشناس می‌نویسد

    من یه دختر ۱۴ ساله هستم من بیشتر با دوستام راحتم تا خانواده یعنی به مشکلی بر میخورم به دوستام میگم چون اونا درکم میکنن هروقت میام چیزی به خانوادم میگم بهم گوش نمیدن و وقت نمیزارن و تحت فشار قرار میگیرم

  14. شاهرخ می‌نویسد

    در کشور ما شرایط ب گونه ای نیست ک افراد بتونن در سنین جوانی مستقل شوند و از خانواده برای همیشه جدا شوند . عامل اصلی نابودی نوجوانان و متلاشی شدن خانواده ها سیستم سیاسی کشور است

از پزشکان نبض‌ما بپرسید