طریقه مصرف رازیانه برای تنظیم قاعدگی

دانه‌های رازیانه می‌توانند به اندازه داروهایی نظیر ایبوپروفن برای پریودهای دردناک مفید باشند. علاوه بر این، رازیانه برای تنظیم کردن هورمون های بدن، پیشگیری از وقوع کیست تخمدان و قاعدگی های نامنظم و کاهش دردهای قاعدگی نیز مفید است. در ادامه طریقه مصرف رازیانه برای پریود شدن ،  تنظیم قاعدگی و همچنین نحوه مصرف رازیانه برای تنبلی تخمدان را بررسی می‌کنیم.

رازیانه و قاعدگی

نود درصد زنان در معرض گرفتگی های قاعدگی در برخی از اوقات قرار دارند. در سراسر مدیترانه، دانه های رازیانه به طور سنتی برای تسکین قاعدگی دردناک مورد استفاده قرار می گیرند. ما آنها را بذر می نامیم، اما آنها واقعا میوه های کوچکی هستند.

محققان عصاره دانه رازیانه را برای آزمایش آن انتخاب کردند. زنان به درد قاعدگی خود نمره ۶ از ۱۰ دادند که پس از یک ساعت از مصرف عصاره دانه رازیانه به این درد نمره ۴ دادند. در این آزمایش پنجاه و دو درصد از زنان استفاده از دانه رازیانه را درمانی عالی دانستند.

قاعدگی

گرفتگی های قاعدگی به خاطر انقباض رحم اتفاق می افتد که در نتیجه باعث خونریزی هم می شود. لذا به نظر می رسد دانه های رازیانه با تسکین عضلات به کاهش این درد کمک می کنند. همچنین دانه های رازیانه برای قولنج نوزاد که می تواند به دلیل اسپاسم های روده ای باشد هم، مفید باشد. یادتان باشد لازم است طریقه مصرف رازیانه را برای نوزادتان از پزشک بپرسید و سرخود استفاده نکنید.

طریقه مصرف رازیانه برای پریود شدن

طریقه مصرف رازیانه متفاوت است، رازیانه در آشپزی برای افزودن عطر و طعم به غذاها، از جمله به سوسیس و ماهی استفاده می شود. بعضی از مردم همچنین بعد از وعده های غذایی خود رازیانه می خورند تا به هضم غذا کمک کنند و گاز را محدود کند. اما نحوه مصرف رازیانه برای پریودی متفاوت است.

در ادامه به معرفی سه روش مختلف برای مصرف رازیانه برای پریود شدن را بررسی می‌کنیم.  چگونگی مصرف رازیانه برای تنظیم قاعدگی نیز با همین روشهاست:

روش اول

شب مقدار کمی دانه رازیانه را در یک لیوان آب خیس دهید و صبح مخلوط مایع را بنوشید. این نوشیدنی به رحم کمک می‌کند انقباض و حرکات راحت تری داشته باشد، همچنین خون ریزی را تنظیم می‌کند و درد ناشی از پریود را کاهش می‌دهد.

روش دوم

دانه‌های رازیانه را می‌توان به صورت دمنوش استفاده کرد، کافی است دانه‌ها در آب جوشانده شوند و هر روز در زمانی که معده فرد خالی از غذا هستند مصرف شوند. این روش به تنظیم پریود و ایجاد یک جریان دفع سالم کمک می‌کند.

روش سوم

همچنین می‌توانید دانه‌های رازیانه را بجوید و با جویدن از آثار مفید آن از جمله پریود شدن بهره مند شوید.

رازیانه می‌تواند به شل کردن روده کمک کند، همچنین ترشحات دستگاه تنفسی را نیز کاهش دهد. رازیانه موادی را در خود دارد که می‌توانند مشابه استروژن عمل کنند.

زمان مصرف رازیانه در قاعدگی

برای بیشترین تاثیر، بهتر است رازیانه را با معده خالی مصرف کنید. بنابراین صبح بعد از بیدار شدن بهترین زمان مصرف رازیانه در قاعدگی است. استفاده از دمنوش رازیانه را هر روز و با شکم خالی ادامه دهید.

طریقه مصرف رازیانه برای تنبلی تخمدان

دانه‌های رازیانه دارای فیتواستروژن‌ها هستند، ماده ای که به توازن هورمونی زنان کمک می‌کند. مصرف روزانه چای رازیانه می‌تواند به رفع مشکلات هورمونی نظیر تخمدان‌های پلی کیستیک و پرکاری تیروئید کمک کند.

شب هنگام دانه‌های رازیانه را در یک لیوان آب خیس دهید. صبح روز بعد یک لیوان آب دیگر به آن اضافه کنید و مخلوط را برای چند دقیقه بجوشانید. این محلول گیاهی را به صورت گرم مصرف کنید. دانه‌های رازیانه آندروژن را کاهش می‌دهند، این هورمون یک هورمون مردانه است که کاهش آن می‌تواند رشد غیرعادی مو در بدن را کاهش دهد. شما می‌توانید دانه رازیانه را در کنار شنبلیله استفاده کنید. کافی است این دو دانه را در کنار هم خیسانده و با هم بجوشانید.

مضرات رازیانه

استفاده از رازیانه ممکن است دارای عوارض جانبی هم باشد، از جمله حساسیت به نور خورشید و ایجاد بثورات پوستی.

همچنین ممکن است موجب بروز قاعدگی هم شود، بنابراین زنان باردار باید از مصرف رازیانه اجتناب کنند. برخی از نگرانی ها وجود دارد که استفاده از رازیانه می تواند باعث شود سینه های دختران قبل از زمان آن بزرگ شود.

واکنش‌های آلرژیک

اگرچه شایع نیست، اما برخی از افراد به رازیانه آلرژی دارند. برای این افراد استفاده از هر مقدار رازیانه ممکن است باعث واکنش آلرژیک، از جمله مشکل تنفس، کهیر، بثورات، تورم لب و صورت و بسته شدن گلو شود.

تداخلات دارویی

رازیانه ممکن است با برخی از داروها، از جمله برخی از آنتی بیوتیک ها و داروهای تشنجی، تداخل داشته باشد. طریقه مصرف رازیانه  دو ساعت قبل یا بعد از دارو ممکن است باعث کاهش احتمال بروز تداخل با آنتی بیوتیک ها شود، اما ممکن است این خطر را کاملا از بین نبرد.

مصرف رازیانه می‌تواند برای بعضی افراد مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. در ادامه به بعضی از این مشکلات اشاره شده است. در صورت مشاهده هر کدام از این موارد، بهتر است مصرف رازیانه را متوقف کنید و با پزشک خود در مورد مصرف آن مشورت کنید:

  • مشکل تنفس
  • سفتی قفسه سینه/ گلو
  • درد قفسه سینه
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • کهیر
  • جوش
  • خارش یا تورم پوست
  • افزایش خفیف جریان قاعدگی
  • حساسیت به نور آفتاب
در موارد نادری ممکن است بدن افراد به رازیانه واکنش بسیار شدیدی داشته باشد. برای مثال ممکن است فرد دچار تشنج شود. البته دقت به موارد منع مصرف و یا مشورت با پزشک می‌تواند خیال افراد را از مصرف این ماده گیاهی راحت کند.

مضرات رازیانه در دوران پریودی

شاید بدترین ضرر مصرف رازیانه در پریودی این است که اکثر زنان با مصرف رازیانه حدود 10 درصد بیشتر خونریزی می کنند. گرفتگی قاعدگی در اثر انقباض رحم ایجاد می شود ، بنابراین خون‌ریزی آن به خطر می افتد. به نظر می‌رسد رازیانه از طریق آرام کردن عضلات و تسکین رحم، خون ریزی را کمی بیشتر می‌کند.

برای تنظیم قاعدگی چه بخوریم

گیاهانی مانند رازیانه و جنسینگ با تنظیم کردن هورمون های بدن، به پیشگیری از وقوع کیست تخمدان و قاعدگی های نامنظم کمک می کنند.

درمان بی نظمی قاعدگی با داروهای گیاهی میسر است. اگر پریود نامنظی دارید، علاوه بر تنظیم قاعدگی با رازیانه مواد غذایی زیر را امتحان کنید:

۱. دارچین

مصرف دارچین می‌تواند به تنظیم چرخه‌ها و کاهش خون ریزی قاعدگی کمک کند، همچنین درد دوران قاعدگی را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد. این ماده غذایی به درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز کمک می‌کند.

۲. به اندازه کافی و به طور روزانه ویتامین مصرف کنید

کمبود ویتامین d خطر از بین رفتن نظم دوره‌های قاعدگی را افزایش می‌دهد. استفاده از مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک کند.

ویتامین‌های بی نیز می‌توانند سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهند و دوره‌های قاعدگی را تنظیم کنند.

۳. هر روز سرکه سیب بنوشید

مصرف روزانه یک هشتم فنجان (پانزده گرم) سرکه سیب می‌تواند به تنظیم قاعدگی در زنانی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند کمک کند.

نحوه مصرف رازیانه در غذا

رازیانه را می توانید به صورت های زیر سرو نمایید:

سوپ گوجه فرنگی با رازیانه

عکس طرز تهیه سوپ رازیانه

سوپ گوجه فرنگی ساده را می توان با ساتوری کردن رازیانه های خرد شده با پیاز و سیر داخل یک قابلمه بمدت ۵ دقیقه درست کرد، سپس یک ظرف بزرگ از مایع گوجه فرنگی و حدود ۳ فنجان آب به آن اضافه نمایید و اجازه دهید ۴۰ دقیقه روی گاز بماند.

سالاد

عکس تهیه سالاد رازیانهشما می توانید تکه های رازیانه را با کمی مرکبات و سبزیجات تازه مخلوط کنید و یک سالاد تهیه کنید. همچنین یک پیاز رازیانه را به چهار یا هشت تکه تقسیم نمایید.

سپس در روغن زیتون و سرکه آن را خیس کنید و داخل فر قرار دهید (می توانید دما را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کرده و ۲۰ دقیقه بگذارید داخل فر بماند.) سپس می توانید پنیر پارمیسان روی آن ریخته و از آن لذت ببرید.

4.1/5 - (52 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

74 نظر
  1. bhar می‌نویسد

    سلام من بخاطر تنبلی تخمدان موهام ریخته یه مدت قرص اسپیرونولاکتون ۲۵ با دیان ۳۵استفاده میکردم موهام مجدد برگشت ولی بعد از قطع مصرف باز ریخت میخواستم بدونم ایا با خوردن رازیانه و تنظیم هورمونهام ممکنه موهام برگرده ؟یا میتونم درکنار رازیانه این قرص رو هم مصرف کنم؟؟

    1. فاطی می‌نویسد

      بنظرم خوب میتونه باش

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام من تنبلی تخمدان دارم چهار پنج ساله باردارنمیشم چه داروی استفاده کنم

    2. ناشناس می‌نویسد

      سلام من مجرد هستم و پریودم همیشه منظم بوده اما این سری یه بار بیستم لک دیدم یه بار بیست دوم یه بار بیست و چهارم الانم که یکم اما خونریزی شروع نمیشه چه کار کنم؟

      1. ناشناس می‌نویسد

        چیکار کنم پریود بشم

        1. فروزان می‌نویسد

          سلام من ۳۹ سالمه و بمدت ۱۰ روز هر شب جوشانده رازیانه و صبح سیاه دانه مصرف کردم بخاطر لاغر شدن .بعد ۱۰ روز دیگه نخوردم اما ۱۸ روز از زمان پریودی من گذشته و تست هم گرفتم حامله هم نیستم .لطفا نظر خودتون رو بدین چکار کنم که پریود بشم دکتر برم یا دوباره رازیانه مصرف کنم.تشکر

          1. ناشناس می‌نویسد

            سلام مت۳۵سالمه پیروت نامنظم دارم تنبلی تخمدان چکار کنم میشه توضیح بدید تشکر

        2. ناشناس می‌نویسد

          زعفران ۳فنجان ۳روز بخور ،دم کرده رازیانه صبحها میل شود بصورت ناشتا

        3. ناشناس می‌نویسد

          منم ایت ماه عقب انداختم

          1. ناشناس می‌نویسد

            سلام من تنبلی تخمدان دارم چهار پنج ساله باردارنمیشم چه داروی استفاده کنم

        4. ناشناس می‌نویسد

          دکتر جون پریودم عقب افتاده امپولم زدم اما خبری نیست یه هفته عقب افتاده پنج روزم امپول زدم چه کنم رابطه با کاندوم داشتم

    3. ناشناس می‌نویسد

      داروهای گیاهی موثر هست اما دوره طولانی داره

  2. حدیث می‌نویسد

    سلام چه دارو های گیاهی برای باردار شدن خوبه

    1. ناشناس می‌نویسد

      تو دوران پریود تو روز سوم میشه عرق رازیانه خورد ؟؟

      1. ناشناس می‌نویسد

        ایا در روزچهارم قاعدگی رازیانه خورد ک قطع شود

    2. ناشناس می‌نویسد

      سلام من دیر به دیر پریود میشم

  3. مینا می‌نویسد

    رازیانه برای عفونت و خارش خوب

    1. ناشناس می‌نویسد

      رازیانه دم کن بخور روزی ۲ بار خوبه

    2. ناشناس می‌نویسد

      نه

  4. هاجر می‌نویسد

    سلام من پریود نمی شوم ایا با خوردن زاریانه می توانم پریود بشم یا نه

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      بله

  5. فرزانه می‌نویسد

    سلام من مجردم ولی ۴.۵روزه پریود نشدم رازیانه هم خوردم لک میبینم چکارکنم الان پریود نمیشم.

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      به پزشک مراجعه کن عزیزم

      1. ناشناس می‌نویسد

        سسلام من ۳۸ سالمه. قبلا عفونت قارچی داشتم از دارو گیاهی کبصورته ک دم کرده بومادران و رازیانه ۳ شب نشستم تا خارش کم شه. و شد ولی الان دو ماهی هس ک ۱۴ روز یبار پریود میشم. گفتن ک عرق رازیانه بعد غذا بخورم. خوبه چکار کنم ممنون

    2. هاجر می‌نویسد

      ۲۸روزه پریودنشدم تست هم زدم حامله نیستم پ چرا هرچی رازیانه میخورم پریودنمیشم

  6. فرزانه می‌نویسد

    درمادرمان قاعدگی نامنظم

    1. هانی می‌نویسد

      سلام من ۱۶ سالمه ۲ ماهه پریود نشدم قبلا هم باز اینطوری شدم ولی باز پریود شدم الان لازمه برم دکتر

      1. یاسمین جانم می‌نویسد

        عزیزم احتمال داره کیست داشته باشی یه سونوگرافی انجام بده

    2. ناشناس می‌نویسد

      من چند روزه پریودیم عقب افتاده و دل درد و کمر درد دارم علائم پریودی دارم ولی نمیشم چکار کنم

    3. ناشناس می‌نویسد

      چهل سالمه چند روز پریودم عقب افتاده لکه بینی هم دارم چکارم کنم که پریود شم مجرد هستم

  7. هانی می‌نویسد

    سلام من ۱۶ سالمه ۲ ماه پریود نشدم لازمه برم دکتر

    1. فرشته می‌نویسد

      چون خیلی جوان هستی…یکدفعه دکتری درتلویزیون میگفت هزار بار گفتم دخترای جواون مشکلی ندارید رحم تون کامل نشده نگران نباشید مجدد مراجعه میکنن…واقعا همینطوره تجربه دارم بین خودم و دوستانم ..همه ازدواج کردیم بچه دار شدیم

  8. سارا می‌نویسد

    من مجردم شانزدە سالمەحدود پنج ماە پریود نشدم سونگرافی ەم دادم می گمیند ەیچ مشکلی نداری پس من چیکار کنم

  9. ناشناس می‌نویسد

    سلام ببخشید مصرف دائمی رازیانه هر شب به صورت دمنوش وقطع آن در دوران قاعدگی تا ۱۰ روز میتونه خطر داشته باشه واینکه من این گیاه رو مصرف نمی کنم دچار گر گرفتگی وقطع قاعدگی می شم

  10. الی می‌نویسد

    سلام من ۱۶ سالمه پریودم دیر ب دیر میشه آزمایش وسنو دادم میگن هیچی نیس چیکار کنم؟

  11. فاطمه سلیمانی می‌نویسد

    سلام من یه هفته پریودیم عقب افتاد رازیانه هم خوردم

  12. ناشناس می‌نویسد

    لیلا اصلی

  13. نفیسه بابایی می‌نویسد

    من بخاطر درد شدید لگن مجبور تزریق دو تارامپول کورتن در لگن شدم و این ماه پریود نشدم در حد لک آیا باید به دکتر مراجعه کنم و دارو مصرف کنم یا صبر کنم تا ماه بعد

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام من نزدیک یک ماه پریود نشدم چی کار کنم

  14. نفیسه می‌نویسد

    من بخاطر درد شدید لگن مجبور تزریق دو تارامپول کورتن در لگن شدم و این ماه پریود نشدم در حد لک آیا باید به دکتر مراجعه کنم و دارو مصرف کنم یا صبر کنم تا ماه بعد

  15. زهرا د می‌نویسد

    سلام
    من صورتم جوش میزد و پریودیم هم نامنظم شده بود،و دکتر برای تنظیم قاعدگی قرص های ۲۱ روزه داد
    ۴ بسته مصرف کردم ولی مرتب نشد پریودیم
    و اینکه من این ماه دو روز پشت سر هم رازیانه مصرف کردم و ده روز زودتر پریود شدم، آیا این بخاطر مصرف رازیانه است؟

  16. زهرا د می‌نویسد

    برای تنظیم قاعدگی و تقویت تخمدان ها رازیانه رو چطور مصرف کنم؟(در چه روزهایی و اینکه آیا در کل روزهای سیکل (۲۸روز)مصرف کنم؟یعنی مصرف آن در دوران قاعدگی مشکلی ایجاد نمیکنه)

  17. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۲۱سالمه ماه قبل دو هفته لکه دیدم نتونسم پریود شم رفتم دکتر بعد سونوگراعی مشخص شد ۱۸میلی کیست دارم،برام استروژنو قرص ال دی داد الان بعد قطع ال دی بازم لکه میبینم نمیتونم پریود شم من چیکار کنم الان؟

  18. ناشناس می‌نویسد

    ایارازیانه برای درمان کیست مفیداست چگونه بایدمصرف شود. مصرف آن دردوران پریودی مضی نخواهدبود

  19. ناشناس می‌نویسد

    سلام وقت بخیر من دوره ای قاعده گیم زیاده خونریزی شدید دارم رفتن دکتر دکتر قرص دفاستون داده مصرف کردم کم شده ولی قط نشده ایابامصرف رازیانه قط میشه پریدی ۳ماه من

  20. نادیا می‌نویسد

    نادیا هستم سه بارتست خانگی گرفتم منفی بودالکل هفته یکی دوباراستفاده میکنم دوهفته است پریودیم عقب افتاده چکارکنم

  21. ناشناس می‌نویسد

    من این ماه عرق رازیانه مصرف کردم و ۱۰روز زودتر پریود شدم ایا بخاطر مصرف عرق رازیانه است؟

    1. کژیار می‌نویسد

      بله

  22. Bahman می‌نویسد

    سلام وقتتوت بخیر
    دوستان عزیزخواهشا الکی وسربه خوددارو نصرف نکنین بخواین دردی رودرمان کنین هزارتابیارین حتی اگه گیاهی هم باشه قرارنیست گیاهیه ضررنداره ومشکلی نیست بخصوص این مشکل شوخی بردار نیست هرکی برای خودش دکتری میکنه قرارنیست رازیانه طبقرهردستوری وهرجوری برای پریودشدن خوب هست فقط خواهشا الکی چیزی رومصرف نکنین

  23. ناشناس می‌نویسد

    دوماه پریودنشدم میترسم قبلا هم اینجوری میشدم ولی الان نامزدم

  24. فروزان می‌نویسد

    سلام من ۳۹ سالمه و بمدت ۱۰ روز هر شب جوشانده رازیانه و صبح سیاه دانه مصرف کردم بخاطر لاغر شدن .بعد ۱۰ روز دیگه نخوردم اما ۱۸ روز از زمان پریودی من گذشته و تست هم گرفتم حامله هم نیستم .لطفا نظر خودتون رو بدین چکار کنم که پریود بشم دکتر برم یا دوباره رازیانه مصرف کنم.تشکر

    1. مرجان هستم می‌نویسد

      سلام ببخشید من دوروز از پریود م گزشته ولی پریود نشودم قبل ۲۷ بعد پریود می‌شود الان دو زوزه پریود نشودم ایا با خوردن رازیانه پریود میشم

  25. مرجان هستم می‌نویسد

    سلام ببخشید من دوروز از پریود م گزشته ولی پریود نشودم قبل ۲۷ بعد پریود می‌شود الان دو زوزه پریود نشودم ایا با خوردن رازیانه پریود میشم

  26. مینا می‌نویسد

    سلام،خوا قوت،وقتتون بخیر.
    ببخشید من ۳۵ سالم هست و متاهل هستم، حدود ۱۰ ماهی میشه پریود نشدم ولی گهگاهی مرتب لک دارم .داروهای گرم هم زیاد مصرف میکنم ولی پریود نمیشم.چه چیزی پیشنهاد میکنید؟و اینکه برا بارداری هم خواستم اقدام کنم،چه کاری باید انجام بدم؟؟؟
    با سپاس از شما …🙏🙏🙏🌹🌹🌹

  27. مینا می‌نویسد

    و اینو هم بگم که تنبلی تخمدان و کیست ریز هم دارم

  28. ناشناس می‌نویسد

    سلام .خوردن رازیانه در زمانی که استحاضه هستیم هم منع است؟؟؟آخه به من گفتن در زمان پریودیم نخورم ولی الان من استحاضه هستم میتونم بخورم برای تنظیم قاعدگی و تنبلی تخمدانم؟؟؟؟؟

  29. زهرا می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من پریود نشدم هنوز درد شدید دارم چکارباید کنم

  30. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۷ سالمه پریود نشدم ۷ماهه زیر نظر دکترم ولی نتیجه نگرفتم چیکارم الان؟

    1. زهرا می‌نویسد

      سلام من تو یک مادوبارپریود شدم ایا ما بعد هم پریود میشم

  31. زینب می‌نویسد

    دوستان چنان با جزییات سوال میکنن انگار کسی هم جواب میده :))

  32. زهرا باقری می‌نویسد

    سلام من مجرد هستم دوران پریود ام از چند ماه نامنظم است رفتم دکتر گفت تخمدان هات ضعیفه
    من هم از داروهای تشنجی به اسم رهاکین و لوبل استفاده میکنم به نظرشما خوبه که از دانه رازیانه برای نامنظم بودن و تنبلی تخمدان استفاده کنم؟؟

  33. melika می‌نویسد

    سلام. چند ساله درگیر قاعدگی نامنظم و درمان های دارویی هستم. ولی نتیجه ای نگرفتم. کیست و… هم ندارم. الان ۴ ماهه پریود نشدم. از یه ماه پیش هر عصر با معده خالی دمنوش رازیانه می خورم. مصرف رازیانه اثراتی نظیر خواب راحتتر، گرگرفتگی کمتر و ترشحات طبیعی واژن بیشتر (تو این چندسال خیلی دچار خشکی واژن بودم) رو برام داشته. ولی نمی دونم باید همچنان بعد از ۴۰ روز مصرف کنم تا پریود بشم؟ یا باید قطعش کنم و مثل قرص ال دی چند روز بعد از قطع مصرف ، قاعدگی اتفاق میفته؟
    سپاسگزار خواهم بود اگه به سوالم پاسخ بدین، ممنونم

  34. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۴۵ سالم هست الان ماه دوم هست که پریود نشدم ولی همش زیر دلم درد میکنه تمام حالتهاشو دارم رفتم دکتر سونو دادم و مایعنه کرد اون ماه ۴ تا امپول زدم به اندازه یک روز پریود شدم بعد قطع شد الان بعد داروهای انتی بیوتیک که خوردم رازیانه و زعفران هم مرتب خوردم ولی هنوز دوباره پریود نشدم تو روخدا بگید چکار کنم

    1. ناشناس می‌نویسد

      شما عفونت رحمی داریید.براب اون دم کرده گیاه بومادران هر رور یک لیوان به مدت ۱۰روز مشکل عفونتتونو حل میکنه

  35. ناشناس می‌نویسد

    باسلام
    میزان مصرف عرق رازیانه برای تنظیم شدن پریودچقدراست.

  36. مریم می‌نویسد

    باسلام
    میزان مصرف عرق رازیانه برای تنظیم شدن پریودچقدراست.

  37. رها می‌نویسد

    سلام من ازدواج کردم و پریودم هر فصل عقب میفته .شنیدم عرق رازیانه خوبه چجوری مصرفش کنم که یکی دو روزه پریود شم؟۱

  38. ❤️ می‌نویسد

    سلام وقت بخیر من پریودی نامنظم داشتم رفتم دکتر گفت که هورمون هام تنظیم نیست و کیست کوچیکی هم دارم برای رفع کیست و تنظیم پریودی چیکارکنم.!؟

  39. ناشناس می‌نویسد

    سلا من ماه قبل سوم شدم اما این ماه چهارهمه ولی هنوز نشدم رابطه داشتم بی بی چک زدم منفی بود احتمال بارداری هس

  40. مریم می‌نویسد

    سلام خوبی میگم من پریود نشدم باید چه کار کنم

  41. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۲ساله پریودنشدم مشکل دارم

  42. زهرا می‌نویسد

    سلام من ۱۲ساله پریودنشدم مشکل دارم

  43. ناشناس می‌نویسد

    سلام من زود ب زود پریود میشم رازیانه خوبه بخورم

  44. فاطمه می‌نویسد

    سلام من ۲۰سالمه قاعدگی ام خیلی نامنظم یعنی دوماهی ۹ساله ازدواج کردم وهمیشه طبیعی جلوگیری داشتیم چیکارکنم مریضیم منظم بشه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید