عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

عمل لابیاپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی واژن است که امروزه بسیار پرطرفدار شده است. جراحی لابیاپلاستی چگونه انجام می شود و هزینه عمل زیبایی لابیاپلاستی چقدر است؟

لابیاپلاستی چیست

یکی از انواع جراحی های زیبایی واژن ، عمل جراحی لابیاپلاستی است که بر روی لابیا یا همان لبه های اطراف واژن که برای ایجاد تقارن بین لبه های واژن انجام می شود. این جراحی پلاستیک گاهی به همراه جراحی واژینوپلاستی انجام می‌گیرد.

عمل لابیاپلاستی برای چیست

دلایل مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • تسکین درد ناحیه تناسلی
  • برای زیبایی واژن
  • تنگ کردن واژن و ظاهر آن
گاهی بدلیل رابطه زناشویی و زایمان فرم واژن تغییر می‌کند. در واقع عمل لبیوپلاستی به منظور تغییر شکل و اندازه لابیا انجام می‌شود.

ازدواج با زن مطلقه

سوالات رایج در مورد لابیا پلاستی

  • هزینه عمل لابیاپلاستی و هزینه عمل تنگ کردن واژن چقدر است ؟
  • آیا دختران باکره هم میتوانند عمل لابیاپلاستی کنند؟
  • لابیا پلاستی برای چه کسانی خوب است ؟
  • چه سنی برای لابیاپلاستی مناسب است؟
  • مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی چیست؟
  • عمل زیبایی واژن چقدرطول میکشد؟
  • لابیاپلاستی با لیزر چگونه است؟
  • عوارض لابیاپلاستی چیست؟
  • آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

انواع لابیا

انواع لابیا عبارتند از:

لابیا ماژور

لابیا ماژور یا لابیای بیرونی دو لایه پوستی است که از تپه ونوس روی استخوان شرمگاهی تا ناحیه پرینه ادامه دارد. وظیفه آنها پوشش دهی و محافظت از ساختارهای حساس و داخلی مانند دهانه واژن، لابیا مینورا و کلیتوریس است.

لابیا مینور یا لابیا داخلی

دو لایه پوست در هر سمت دهانه واژن است که بین لابیا ماژور قرار دارد. لابیا مینور از نظر رنگ و اندازه در بین افراد متفاوت، مختلف است. لابیا مینور از کلیتوریس به سمت پایین در هر دو طرف دهانه واژن کشیده شده است.

انواع جراحی پلاستیک که جهت زیباسازی واژن و ترمیم واژن و جوانسازی واژن انجام می شود، عبارتند از :

  • مونس پلاستی:جراحی است که به افتادگی پوست شکم بر روی ناحیه تناسلی و یا بزرگی قسمت بالای ناحیه تناسلی (تامی تاک) گفته می شود
  • واژینوپلاستی: نوعی جراحی زیبایی است برای زیبایی مهبل
  • هایمنوپلاستی
  • لبیوپلایستی
  • افزایش G- spot
  • برداشتن پوست یا روکش کلیتوریس
  • فرونوپلاستی
  • پرینوپلاستی

ترمیم پرده بکارت یا هایمنوپلاستی چگونه صورت می گیرد؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید

هزینه جراحی و عمل لابیاپلاستی

در کلینیک های مختلف بر اساس  موقعیت مکانی و انصاف متخصص زنان متفاوت است ، اما حدود قیمت بین 1/5 میلیون تا 3/5 میلیون تومان در سال 1397 است .

عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره خطر دارد؟

عمل زیبایی لابیا ها یا همان لابیاپلاستی را دختران باکره می توانند انجام دهند ، زیرا لابیاپلاستی بخش بیرونی واژن است و ربطی به پرده بکارت ندارد  و هایمن هیچ آسیبی نمی بیند.  به بیان دیگر لابیاپلاستی یک نوع جراحی زیبایی واژن است که به منظور کوچک کردن لابیا ها با استفاده از لیزر صورت می گیرد.

عده ای از دختران پس از بلوغ و به دلیل ژنتیکی لابیاهایشان بیش از حد بزرگ است. طوری که به دلیل رشد بیش از حد نمی توانند لباس های تنگ و شلوار های جذب بپوشندو این امر باعث کاهش اعتماد به نفس شان می شود. با استفاده از لابیاپلاستی می توان لابیاها را ترمیم و زیباسازی کرد.

چه کسانی به لابیاپلاستی نیاز دارند؟

عده ای امیدوار هستند بتوانند با این جراحی ها، رضایت جنسی خود را افزایش دهند اما میل جنسی ارتباطی به اندازه لبهای کوچک تناسلی ندارد.

عمل لابیاپلاستی یک روش جراحی ترمیمی زیبایی برای شکل دادن به لبه های داخلی واژن (labia minora)، لبه های بیرونی (labia majora) و یا هر دو است که لبه های داخلی کلیتوریس و دهانه واژن را پوشش می دهند. لبه های بیرونی، ناحیه اطراف واژن را تشکیل می دهد.

تصویر دوران بارداری

 لبه های دهانه ی واژن ممکن است به دلیل رابطه زناشویی ، مقاربت جنسی، زایمان، ژنتیک و یا افزایش سن، کشیده شده و نامتقارن شوند.

چین و چروک دستگاه تناسلی در زنان امری طبیعی به حساب می آید ، لذا این تصور اشتباه می باشد که براثر خود ارضایی این  امر رخ داده باشد .

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی

عمل زیبایی لابیا محدودیت سنی ندارداما بهتر است بعد از بلوغ و سن 18 سالگی انجام شود. افرادی که لبه های داخلی و بیرونی بزرگی دارند و به همین دلیل از شکل ظاهری واژن خود لذت نمی برند، کاندیدهای مناسبی برای عمل لابیاپلاستی هستند.

لبه های بزرگ واژن ممکن است در طی مقاربت جنسی، ورزش یا حتی پوشیدن شلوار جین باعث درد شود. زنان جوان و بالغی که در سلامتی کامل هستند برای این جراحی مناسب می باشند. این جراحی به منظور افزایش لذت جنسی و رضایتمندی طراحی نشده است.

واژن چیست و در کجا قرار دارد؟ برای پاسخ به این سوال، این مقاله را بخوانید

آیا می‌توان عمل لابیاپلاستی را در طول بارداری انجام داد؟

به دلایل مختلف نمی توان جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی  را در طول بارداری انجام داد. یکی از این دلایل نیاز به بیهوشی عمومی حین عمل لابیاپلاستی است .همچنین به دلیل تغییرات هورمونی شدید، اندازه  لابیا در طول بارداری تغییر می کند و زمان مناسبی برای انجام لابیاپلاستی نیست.

آیا عمل لابیاپلاستی باعث افزایش میل جنسی می شود؟

اگر هدف شما افزایش رضایت جنسی است، باید با جراح خود در مورد دیگر روش های جراحی زیبایی واژن صحبت کنید. جراحی لابیاپلاستی تنها جراحی زیبایی که بر روی واژن انجام می شود، نیست.

به عنوان مثال جوانسازی واژن برای سفت کردن نواحی داخلی و اطراف واژن که در طول زایمان تحت کشش قرار می گیرد، لیفت واژن با نخ و غیره نیز انجام می شود.

برخی از پزشکان معتقدند که جوانسازی واژن لذت جنسی را برای هر دو طرف افزایش می دهد.

جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی

خطرات عمل لابیاپلاستی

کنگره آمریکایی متخصص زنان و زایمان مخالف جراحی های زیبایی واژن هستند. این گروه اظهار داشتند که خطرات این جراحی بیشتر از مزایای آن است.

برخی خطرات عبارتند از:

  • عفونت
  • خونریزی
  • بی حسی موقت
  • عدم تقارن بین لبه های داخلی و بیرونی واژن
  • تغییرات رنگدانه
  • کاهش حس در آن منطقه
  • درد
  • تشکیل اسکار اضافی (به شکل گوشت اضافی در ناحیه ی جراحی به وجود می آید)
  • هماتوم (باز شدن عروق خونی موجب خونریزی محلی یا لخته خون در آن ناحیه می شود)
  • چروک شدن پوست
  • اختلال در عملکرد جنسی
  • در مواردی هم ممکن است  کمی تورم وحساسیت در زمان نزدیکی ایجاد نماید که پس از طی شدن زمانی برطرف می شود .

آمادگی های لازم قبل از عمل لابیاپلاستی

بهتر است که حداقل یک هفته قبل از جراحی لابیاپلاستی ، سیگار کشیدن و مصرف الکل را متوقف کنید. با متخصص زنان و زایمان خود در مورد روش های سریع تر ترک سیگار صحبت کنید.

جراح پلاستیک یا متخصص زنان و زایمان احتمالا از شما بخواهد که مصرف داروهای خاصی مانند آسپرین، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID ها) و رقیق کننده های خون را که می توانند خطر خونریزی را افزایش دهند، متوقف کنید.

برخی از داروهای گیاهی و ویتامین ها، از جمله ویتامین E، اسید های چرب امگا ۳، چای سبز و جینکوبیلوبا نیز ممکن است خطر خونریزی را در طول و بعد از جراحی زیبایی واژن افزایش دهند. شب قبل از جراحی لابیاپلاستی رابطه ی جنسی نداشته باشید.

هزینه عمل جراحی

لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

لابیاپلاستی معمولا با بی حسی موضعی به صورت سرپایی انجام می شود. جراحی حدود دو ساعت طول می کشد. در طول جراحی، با استفاده از قیچی های مخصوص یا لیزر لبه های داخلی واژن که بزرگ و ناهموار هستند، برش داده شده و کوتاه می شوند.

محل مناسب برش بستگی به بسیاری از عوامل فردی از جمله پیکر بندی، بافت و اندازه ی لبه دارد. علاوه بر این، برای لبه های بیرونی در صورت لزوم می توان لیپوساکشن انجام داد. سپس جراح این برش ها را با نخ های جذبی بخیه می زند.

انواع تکنیک لابیاپلاستی

ناحیه دستگاه تناسلی و واژن در زنان از نواحی حساس زنان محسوب شده و علاوه بر مسایل و مراقبت های پزشکی، بخش زیبایی شناسی آن نیز مطرح است. به همین منظور، روش های زیادی برای ترمیم و زیباسازی این ناحیه از بدن زنان صورت می گیرد.

اصطلاح لابیاپلاستی شامل روشی است که اغلب برای  جوان سازی واژینال و جراحی لبه های واژن و لابیا  مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از زنان، ناحیه لابیا ممکن است به صورت گوشت های زائد و برجسته ای بوده و برخی خواهان برطرف کردن و حذف این لبه های زائد باشند که در تکنیک لابیاپلاستی ، بهبود این وضعیت صورت می گیرد.

شایع ترین نوع لیبوپلاستی روش ترمیمی است که در آن بافت اضافی به طور مستقیم برداشته شده و پس از این کار، بافت ها  به هم چسبانده می شود. بعد از محبوبیت این روش، تقاضا برای این نوع جراحی افزایش پیدا کرد.

در این تکنیک، پس از برداشتن یک قطعه بافت ، شکل طبیعی این ناحیه حفظ  می شود. همچنین می توان  در برخی موارد، لبه های به هم چسبیده را جداسازی کرده و سپس عمل ترمیم انجام شود.

در نهایت نیز، با استفاده از نخ های قابل جذب، بخیه انجام می شود. لابیاپلاستی واژن روشی  حداقل تهاجمی بوده وبا حفظ  بافت اصلی، بازیابی رنگ مطلوب و حفظ  شکل عصبی عضلانی صورت می گیرد. در سال های اخیر،  تکنیک لابیاپلاستی به طور فزاینده ای محبوب شده است.

مراحل عمل لابیاپلاستی

۱- تکنیک برداشتن

تنکنیک برداشتن در لابیاپلاستی ، یک روش جراحی  خاص برای  حذف کامل ناحیه لابیا یا چروک های پوستی اطراف  مهبلی است. این عمل  شامل برداشتن لبه های داخلی (Labia Minora) می شود و پس از حذف کامل، به نظر می رسد که این ناحیه پنهان شده و یا در بخش داخلی واژن قرار گرفته است.

۲- تکنیک wedge

در این روش،  متخصص زنان و زایمان و یا جراح زیبایی به  کاهش حجم قابل مقایسه ای از لبه های لابیا می پردازد؛ در حالی که حاشیه اصلی  لوبیتکنیک حفظ شده و ترمیم نیز شامل  برش لبه های زائد تا حداقل یک سانتی متر است.

باید توجه شود که  حذف بیش از حد لبه ها در این روش باعث می شود که ترمیم و بازسازی دشوار شود. این تکنیک برای ایجاد انعطاف پذیری، کاهش ضخامت بیش از حد لبه ها و تغییر رنگ احتمالی لبه مینورا  انجام می شود.

این روش ساده بوده و می تواند در هر شرایطی مورد استفاده قرار گیرد و زخم های پس از جراحی نیز معمولا به سرعت بهبود می یابد. تنها ضعف این روش شامل  بروز ضایعات ضعیفی بر روی لبه، ایجاد زخم و مراقبت های پس از جراحی است.

استفاده از w-plasty یا zig-zag در امتداد لبه می تواند به جلوگیری از ترس و سایر مشکلات احتمالی اسکار کمک کند و جراحان معمولا از این تکنیک استفاده می کنند. باید توجه داشته باشید که حذف دقیق و بسته شدن انتهای فوقانی و پایین تر از برش ها برای جلوگیری از سوزش ضروری است.

در تکنیک wedge لبه های مینور حذف شده و استخوان های درونی برداشته می شوند. در موقعیت های منحصر به فرد، می توان با استفاده از تکنیک های ترمیمی در تلاش برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن از یک روش،  چند روش ترکیبی را انجام داد. در این روش ممکن است کیست هایی به شکل اسکار ایجاد شوند و در برخی موارد نیز ممکن است تغییرات قاعدگی در طول دوره ها ایجاد شود.

۳- برداشتن قسمت مرکزی لابیا

در لابیاپلاستی روشی وجود دارد که شامل برداشتن قسمت مرکزی لابیا است.  در این تکنیک، بخش  deepitelizatio و برخی از بافت های اطراف آن در بخش مرکزی برداشته شده و درعین حال، بخش ها و بافت های دیگر به همان صورت باقی مانده و تغییری در آن ها ایجاد نمی شود. این روش احتیاج به مهارت کافی در حفظ بافت های اطراف لابیا دارد.

لابیاپلاستی بدون جراحی یا روش سافتنینگ

در حالی که تقاضا برای روش های جراحی  و دستگاه های مبتنی بر لیزر در اصلاح  و ترمیم بخش خارجی واژن  بالا رفته است، اما در عین حال باید گفت که برخی از زنان نیز خواهان روش های غیر تهاجمی برای ترمیم و زیباسازی ناحیه واژن هستند. براساس نظرسنجی های اخیر، تقاضا برای جوانسازی واژن به ۱۰۹ درصد افزایش یافته است.  ۸۰ درصد از زنانی که  این دوره درمان پزشکی را گذرانده اند از نظر ترمیمی و زیباسازی، بهبود چشمگیری داشته اند و ۶۰٪  نیزبهبود قابل توجهی در رضایت جنسی را اعلام کرده اند.

تغذیه پس از عمل لابیاپلاستی

– برای کاهش خطر تنش در BM نیز، یک نرم کننده مدفوع مانند Colace استفاده می شود. این که آیا شما از نرم کننده استفاده می کنید یا خیر، بسیار مهم است؛ زیرا استفاده از نرم کننده باعث بازسازی بافت ها می شود. سعی کنید این بافت ها را تحت فشار قرار ندهید.

– پس از عمل لابیاپلاستی، برای اطمینان از برخورداری از یک رژیم غذایی مناسب، بهتر است هر روز و ۳ ماه بعد از جراحی، مولتی ویتامین مصرف کنید.

– مصرف شیر به صورت روزانه، نوشیدن آب آلو و  و مصرف آن و استفاده از شیاف های  Dulcolaxتوصیه می شود.

– اگرشما واژینوپلاستی یا ترمیم خلفی انجام داده اید،  لازم است تا از Colace  دو بار در روز استفاده کنید.

بیماری کرون

کاهش میل جنسی پس از عمل لابیاپلاستی

پس از عمل لابیا پلاستی و شش هفته پس از آن، بهتر است از مقاربت جنسی اجتناب شود. پس از گذشت این زمان، می توانید فعالیت جنسی خود را آغاز کنید.

پس از عمل جراحی، بهتر است دراین مورد با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید اکثر فعالیت های روزمره زندگی  را با نظر پزشک دنبال می کنید.

لازم به ذکر است که این محدودیت به معنای کاهش یافتن میل جنسی نبوده و عمل لابیاپلاستی تاثیری بر میل جنسی افراد ندارد.

چه کسانی نمی توانند جراحی لابیاپلاستی را انجام دهند؟

عمل لابیاپلاستی برای هر زنی که در ناحیه واژن دارای لبه های بیش از حد برجسته، بیرون زده، ونامتقارن  است، طراحی شده است. کاندیدای ایده آل کیست؟ نامزدهای ایده آل در روش لابیاپلاستی زنانی هستند که نگرانی هایی در مورد زیبایی شناسی  این ناحیه و بروز لک و برجستگی های زائد دارند.

افرادی با بیماری های خاص، کاندید مناسبی برای لابیاپلاستی نیستند. زنان کاندید باید از لحاظ جسمی و روحی سالم باشند.در این روش باید مشاوره در مورد درک خطرات مربوط به این روش صورت گیرد.

آزمایشات قبل از عمل لابیاپلاستی

تمام زنان تحت عمل جراحی لابیاپلاستی نیاز به آزمایش اولیه خون، ادرار و آزمایش بارداری دارند. معاینه فیزیکی ناحیه تناسلی نیز در طول مشاوره شما ضروری است تا جراح بتواند از نوع روش لازم و کاربرد آن آگاهی پیدا کرده و ارزیابی های لازم انجام شود. ممکن است مشکل شما در نگاه اول و در تشخیص خود شما، یک مشکل بوده و پس از بررسی های لازم ، مشخص شود که مشکل در ناحیه دیگری است.

نابراین انجام معاینات پزشکی و همچنین معاینات فیزیکی ضروری است. معاینه فیزیکی بهترین راه برای ارزیابی مسئله و برنامه ریزی کارآمدترین مسیر و روش است.

مقاومت آنتی بیوتیک

مراقبت های پس از جراحی لابیاپلاستی

ناحیه‌ی تناسلی شما برای چندین هفته حساس و متورم خواهد بود و لبه‌های واژن و اطراف آن ممکن است کمی کبود شوند. رابطه جنسی پس از جراحی لابیاپلاستی تا ۶ هفته امکان پذیر نیست و بیمار باید استراحت لگنی داشته باشد و از تامپون استفاده نکند.

تا ۱۰ روز پس از جراحی لابیاپلاستی نباید از تامپون استفاده شود. اما به دلیل خونریزی بعد از عمل شما باید حداقل تا یک هفته از پد استفاده کنید.

داروهای مسکن خوراکی می توانند درد را کاهش دهند و ممکن است آنتی بیوتیک ها برای کاهش خطر ابتلا به عفونت پس از عمل جراحی تجویز شود.

ورزش نکنید

از هر گونه تمرین سنگین و شدید برای سه تا چند هفته بعد از جراحی باید اجتناب کنید.

آنتی بیوتیک موضعی

آنتی‌بیوتیک برای دندان درد

اکثر کلینیک‌ها نوعی درمان آنتی‌بیوتیکی را برای جلوگیری از عفونت ارائه می‌دهند. ممکن است از درمان های موضعی مانند اریترومایسین، درمان های خوراکی مانند سفالوسپرین نسل اول یا ترکیبی از هر دو نوع موضعی و خوراکی را توصیه کنند.  آنتی بیوتیک موضعی باید پس از هر بار شست و شوی واژن مجددا استفاده شود. از استفاده از صابون به منظور شست و شو در این دوره خودداری شود.

۶- آنتی بیوتیک‌ها معمولا به مدت ۵ روز پس از جراحی و تا زمانی که بافت پوششی بر روی زخم ایجاد شود، تجویز می‌شوند. با این حال برخی از جراحان، مصرف آنتی بیوتیک را به مدت ۱۰ روز نیز توصیه می کنند. وقوع عفونت سطحی در این زمان خطر بروز انسداد زخم، تشکیل گوشت اضافه و اسکار را افزایش می دهد.

دوش سبک بگیرید

در بسیاری موارد به بیماران توصیه می شود که در حمام از وان استفاده نکنند و به استخر نروند و به جای آن دوش کوتاه را انتخاب کنند. ناحیه ی واژن باید همواره تمیز و خشک باشد و روزانه باید لباس های تمیزی که با آب گرم شست و شو شده اند استفاده شوند. شست و شوی واژن باید پس از هر بار توالت انجام شده و تعویض لباس ها باید به مدت ۵ روز و تا زمان خشک شدن زخم انجام شود.

همچنین “حمام نشیمن” در طول این مدت نیز مفید است تا پوست مرده را از بین ببرد، درد و التهاب را در ناحیه‌ی آسیب دیده کاهش دهد.

رابطه جنسی ممنوع

برای بهبود سریع زخم، کاهش احتمال تشکیل اسکار و جلوگیری از عفونت، به بیماران توصیه می شود که حداقل تا ۶-۸ هفته پس از جراحی از مقاربت جنسی اجتناب کنند.

اگر بیمار بنشیند، به طور مستقیم به زخم فشار می آورد، بنابراین توصیه می شود که به پشت دراز بکشد. بیمار باید به مدت حداقل یک هفته استراحت کرده و از کار کردن پرهیز کند تا زخم به درستی ترمیم شود.

پیاده روی نکنید

درد زانو

در حالی که هر چند ساعت یکبار، پیاده روی به مقدار کم، از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند، اما باید از پیاده روی بیش از حد، دویدن، نشستن و کار شدید، بلند کردن اشیا سنگین، حداقل تا یک ماه پس از جراحی به منظور کاهش فشار در محل جراحی و جلوگیری از چسبندگی فلپ های بافت ترمیمی خودداری شود.

سیگار نکشید

نه به سیگار

سیگار کشیدن و مصرف دیگر مواد غیر مجاز، باعث کاهش سرعت بهبودی می شود و نباید تا حداقل ۸ هفته استفاده شوند.

رانندگی کردن پس از آنکه درد خفیف شود از نظر پزشکی مانعی ندارد. کاملا مشخص است که در این زمان نیز از اسب سواری و دوچرخه سواری باید خودداری شود.

کنترل تب

 تب خفیف ممکن است وجود داشته باشد و باید با داروهای ضد تب مانند استامینوفن کنترل شود.

رژیم غذایی پرفیبر

برای جلوگیری از یبوست که ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه ی زخم شود، توصیه می شود که یک رژیم غذایی با فیبر، میوه و سبزیجات زیاد و تازه به همراه مقادیر زیادی آب رعایت شود.

روش های تسکین درد بعد از جراحی لابیاپلاستی

درد معمولا پس از جراحی لابیاپلاستی وجود دارد و در صورت لزوم دارو های مسکن برای این درد تجویز می شود. همچنین استفاده از بسته های یخ در کاهش درد، تورم و التهاب مفید است. تا یک ماه پس از جراحی، استفاده از پد استریل در لباس برای از بین بردن اصطکاک نیز توصیه می شود.

هزینه جراحی زیبایی واژن

هزینه عمل لابیاپلاستی بسته به انجام آن در مطب، کلینیک و یا بیمارستان متفاوت است. معمولا استفاده از لیزر موجب افزایش هزینه تا حدود یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان می شود. قطعا ارائه دقیق قیمت نیاز به بررسی شما توسط پزشک دارد با این حال میانگین قیمت عمل لابیاپلاستی چیزی در حدود دو تا دو و نیم میلیون تومان می باشد.

مدت زمان جراحی لابیاپلاستی

مدت زمان جراحی لابیاپلاستی حدودا یک ساعت است.

عمل زیبایی لابیاپلاستی

چند روز بعد از جراحی لابیاپلاستی مرخص می شویم؟

پس از جراحی لابیاپلاستی ، اکثر بیماران به مدت یک روز برای تحت نظر بودن و کنترل درد در درمانگاه بستری می مانند. استراحت برای بهینه سازی گردش خون در ناحیه ی جراحی بسیار مهم است.

عوارض عمل جراحی لابیاپلاستی

  • باز شدن زخم از جایی که بافت به درستی ترمیم نشده است
  • شکل گیری هماتوم ناشی از هموستاز ناقص
  • درد مزمن
  • اسکار قابل مشاهده
  • عفونت های سطحی
  • نیاز به جراحی مجدد برای اصلاح ظاهر لبه
  • تشکیل فیستول

در صورت وجود تورم یا خونریزی، درد یا تبی که به دارو پاسخ نمی دهند و یا افزایش ترشحات زخم، بیمار باید با پزشک تماس بگیرد. اگر دارویی باعث ایجاد علائم آلرژی شد و یا احساس ضعف یا بی حسی در اندام های پایینی وجود داشته باشد نیز باید سریعا با پزشک تماس گرفت.

عمل لابیاپلاستی به پرده بکارت آسیب می زند؟

خیر.جراحی لابیاپلاستی آسیبی به پرده بکارت وارد نمی کند.

درباره پرده بکارت حلقوی ارتجاعی بیشتر بدانید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

انواع پرده بکارت

عکس های عمل لابیاپلاستی

بدون شک انتشار تصاویر مردم در فضای مجازی کاری غیر اخلاقی است اما از آنجایی که برخی هیچ دیدی نسبت به این عمل ندارند در هر مطب و یا کلینیک زنان و زایمان با اجازه از بیماران قبلی می‌توانید عکس های واقعی عمل لابیاپلاستی و گالری عکس های قبل و بعد از عمل و همچنین فیلم عمل لابیا برای بیماران مراجعه کننده قابل مشاهده خواهد بود.

 

4.6/5 - (142 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظر
  1. سوسن می‌نویسد

    سلامو وقت تون بخیر
    آیا ممکنه عمل زیبایی لابیا را با لیزر بواسیر یکجا انجام داد

    برای فردیکه مبتلا به هردوست ممکنه هر دو عمل را در یک زمان انجام بده

  2. آرزو می‌نویسد

    سلام خانم دکتر من شاغلم و خیلی برام مهمه برای جراحی لابیاپلاستی حتما بتونم بعد یک هفته برم سر کار.تو سایت شما و نی نی سایت و سپیدیار و دکتای دیگه خوندم بعد یک هفته مشکلی نداره برم.به نظر شما بعد یک هفته اوکی هست؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام خانم دکتر به ر شما جراحی باعث تیرگی واژن نمیشود

  3. ناشناس می‌نویسد

    سلام من چنبار انگشتمو تا ته کردم داخل ممکنه پرده بکارتم پاره شده باشد؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید