مُسکن های گیاهی برای درمان سریع بواسیر

معرفی گیاهان دارویی در دسترس برای تسکین درد فوری بواسیر کمک می کند تا شما دردناک ترین درد دنیا را راحت تر تحمل کنید. در این مطلب به روش های درمان گیاهی بواسیر اشاره می کنیم.

نبض ما– بواسیر بیماری است که بر روی زنان و مردان تاثیر می گذارد و زمانی ایجاد می شود که رگ های خونی رکتوم و مقعد متورم می شوند، که می تواند به صورت داخلی یا خارجی ایجاد شود. بروز مشکل بواسیر اغلب به دلیل فشار آوردن به خود در زمان دفع می باشد که عموما در افراد مبتلا به یبوست، زنان باردار و سالمندان دیده می شود. شاید بواسیر مشکل خیلی حادی برای افراد نباشد ولی لازم است که حل شود چرا که ممکن است در بلند مدت مشکلاتی ایجاد کند. حال برای اینکه تا زمان رسیدن به پزشک این درد التیام یابد، درمان گیاهی بواسیر می توان به شما کمک کند.

درمان سنتی بواسیر

علائم بواسیر

شایعترین علامت بواسیر عبارتست از وجود خون. اگر بواسیر داخلی باشد، خون آن قرمز روشن خواهد بود و بیشتر بر روی کاغذ توالت قابل توجه خواهد بود. در صورتی که بواسیر خارجی باشد، شما می توانید یک لخته خون در اطراف مقعد خود مشاهده کنید. به طور کلی، علائم رایج عبارتند از:

  • خون ریزی
  • ورم
  • خارش
  • تحریک
  • لخته های خون در اطراف مقعد
  • درد مقعدی

آیا برای درمان بواسیر باید عمل کرد؟

 

در ادامه به روش های درمان گیاهی بواسیر برای بهبود درد بواسیر یا هموروئید اشاره می کنیم.

سرکه سیب درمان گیاهی هموروئید یا بواسیر

استفاده از سرکه سیب سرخ یکی از محبوب ترین درمان های طبیعی برای بواسیر است. به سادگی یک تکه پنبه یا دستمال توالت را با سرکه سیب خیس کنید و آن را به منطقه بواسیر اعمال کنید.

این روند را تا زمانی که التهاب ناپدید و نشانه ها از بین رود، تکرار کنید. شما احتمالا بهبود را به سرعت می بینید. می توانید سرکه سیب را به وان های نیم تنه کوچک نیز اضافه کرده و روی آن بنشینید.

روتین

روتین ترکیبی است که باعث بهبود سلامتی شما می شود و در موادی مانند گندم سیاه، پرتقال، گریپ فروت، لیمو، کران بری و مارچوبه یافت می شود. استفاده از روتین یکی دیگر از داروهای خانگی مورد استفاده برای درمان هموروئید است. خرید آن در فرم مکمل ممکن است بهترین گزینه برای درمان گیاهی بواسیر باشد.

درمان گیاهی بواسیر ( هموروئید ) با روغن نارگیل

روغن نارگیل را مستقیما به بواسیر اعمال کرده، شستشو دهید و تکرار کنید. این کار علاوه بر فروکش کردن نشانه ها باعث می شود که هموروئید بعد از چند روز ناپدید شود.

نارون کوهی (witch hazel)

نارون کوهی، درختی است که به عنوان یک داروی قابض و درمانگر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نارون کوهی یکی از قدیمی ترین درمان های طبیعی شناخته شده برای هموروئید است. فقط تکه پنبه را با مایع نارون کوهی خیس کنید و آن را به منطقه بواسیر اعمال کنید.

استفاده از پمادهای تسکین دهنده

می توانید از کرم ها و یا پمادهای تسکین دهنده بواسیر استفاده کنید و آن را به محل بواسیر بمالید تا درد و خارش آن را آرام کند بدون این که عوارض جانبی داشته باشد. البته از موادی که هیدروکورتیزون دارند، به مدت بیش از یک هفته استفاده نکنید مگر این که دکتر اجازه داده باشد.

درمان گیاهی بواسیر یا همورویید با آلوئه ورا

می توانید آلوئه ورا را اعمال کنید و شاهد فروکش کردن نشانه های بواسیر باشید.

آلوئه ورا برای بواسیر

کمپرس سرد

برای کاهش تورم، می توانید بسته یخی یا کمپرس سرد را برای ۱۵ دقیقه به روی مقعد خود قرار دهید. برای بواسیرهای بزرگ و دردناک، این می تواند یک درمان موثر باشد. همیشه یخ را درون یک پارچه یا حوله  بپوشانید و هرگز یک چیز یخ زده را مستقیما با پوست خود تماس ندهید.

تصویر کمپرس برای دندان درد

استفاده از توالت ایرانی

این موضوع در واقع بسیار مهم و بسیار نادیده گرفته می شود. استفاده از توالت های به سبک ایرانی شاید یکی از دلایلی باشد که مردم کشورهای کمتر توسعه یافته، کمتر به بواسیر مبتلا می شوند.

نشستن (مثلا روی توالت فرنگی) برای دفع، فشار زیادی را روی رکتوم ایجاد می کند در حالیکه نشستن به سبک توالت های ایرانی، روده را راست کرده و عضله بالارونده مقعد را شل می کند. این نکته باید همراه با هر راه حل خانگی برای درمان بواسیر استفاده می کنید در نظر گرفته شود.

رایج ترین روش های درمان گیاهی بواسیر عبارتنداز: سرکه سیب (محبوب ترین درمان گیاهی بواسیر)،آلوئه ورا،روغن نارگیل، نارون کوهی یک داروی قابض و درمانگر و یکی از قدیمی ترین درمان های طبیعی شناخته شده برای هموروئید است

لباس های بهتر بپوشید

عوض کردن لباس های تنگی که از پلی استر تهیه شده اند، با لباس های نخی که باعث رسیدن هوا می شود، به ویژه لباس های زیر نخی، می تواند مقعد را هم تمیز و هم خشک نگه دارد. این به طور بالقوه می تواند علائم بواسیر را کاهش دهد. همچنین لازم است برای کاهش تحریک، از مواد شوینده عطری و یا نرم کننده های پارچه اجتناب کنید.

مدفوع خود را نگه ندارید

وقتی احساس می کنید که مجبورید دستشویی بروید، آن را انجام دهید. برای زمان و مکان بهتر صبر نکنید. مدفوع می تواند به عقب برگردد. و این می تواند منجر به فشار بیشتری شود.


اگر به دنبال روش هایی ساده تر برای درمان بواسیر هستید روی لینک زیر کلیک کنید:

درمان بواسیر خارجی با نمک

نبض ما– ترجمه:حسین مقدس زاده

منابع:

Naturalsociety– webmd- healthline

3.9/5 - (27 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظر
  1. باباسیلی می‌نویسد

    آقا توالت ایرانی که پدر بواسیر رو در میاره چرا اشتباه نوشتی؟ فقط نباید دچار یبوست شد چون یبوست قاتل بواسیره

  2. گلی می‌نویسد

    باسلام
    مادرم ۲ماهه عمل لاپاراسکوپی انجام داده بعدازعمل
    دچاریبوست شدید وشقاق شدن دکتررفتیم
    دارواستفاده کرده اماهنوزدردش کم نشده لطفا
    راهنمایی بکنید که چاره فقط عمل جراحی هستش؟
    یابادارو هم درمان میشه؟

    1. یه بنده خدا می‌نویسد

      سلام خواهر منم چن روزه بواسیرگرفتم اگه شیاف فایده نداشته ازروش های سنتی کمک بگیر شاف استفاده کردم سوزشم بیشترشداماالان دوروزه روزی۳-۴باربمدت ۱۵ دقیقه میرم میشینم داخل تشت آب گرم خیلی مفیده مادرتون ازغذاهایی مث ماکارونی سرخ کردنی عدس بادمجون وغیره بایدپرهیز کنن ودرعوض میوه جات مث هویج گلابی بخورن انارنخورن که بدترمیشه انجیرخشک بخر وشب ۵-۱۰ دونه بریزتویه ظرف دربسته وروشون آب بریز صبح ناشتاآب وخودانجیروبهش بده ازشب تاصبح تویخچال نذار این بیماری همش بخاطر نشستن زیاد زوردن زدن موقع دفع مدفوع بی تحرکی واضافه وزنه خواهرببخش راحت میگم ولی مادرت باید ازشلوارنخی گشادکه هواردوبدل بشه بپوشه همینطور شرت تنگ نپوشه من الان ازاین شرت های پیرمردی پامه یه چیزی هم که توگوگل خوندم ولی امتحان نکردم سرکه سیب سرخه درموردش بخون وبپرس تحقیق کن خوب بودبراش انجام بده اما به امیدخدا خوب شدکه میشه که همش بخاطرروش تغذیه ست ومیتونه اصلاح کنه تادیگه دچارش نشه مواظب تغذیه اش باش تحقیق کن مناسب سنش وبابیماری اگه داره چی بخوره چی نخوره بهش بگوکه موقع دستشویی بره به تاخیرنندازه رفت انجام بده زورنزنه بزاره خودش بیاد ودفع مدفوع بزاره دفعات بعد زورنزنه که ممکنه رگ های مقعدپاره بشن وعفونت وبواسیربگیره این بیماری واسه همه هس زن مرد وکوچیک وبزرگ نداره ولی تاجایی که میتونی باهمین روش های سنتی پیش برو خوب نشدپیش یه متخصص طب سنتی برو اونم کاری نکرد پیش متخصص مجاری ادراری زن بروجراحی مرحله آخره امیدوارم هرچه زودترخوب بشن دردخیلی بدیه من که دارم عصبیم کرده فقط خواهریه چیزدیگه بواسیرازرابطه جنسی زناشویی هم صددرصدبوجودمیادهمینطوربهداشت پایین اگه پدرومادرت موقع زناشویی ازپشت رابطه دارن به مادرت بگواینکارونکنه چون بدترمیشه وممکنه پدرت هم یه بیماری دیگه بگیره قصدم کمک بوداگه بی ادبی کردم ببخشیدراحت وواضح توضیح دادم که واضح متوجه بشیدعذرخواهی میکنم راحت بیان کردم موفق وسربلندباشید.

      1. عطاری می‌نویسد

        دم کرده.پونه کوهی خیلی مفید است

        1. ناشناس می‌نویسد

          سرکه سیب عالیه

  3. رویا می‌نویسد

    سرکه سیب عالیه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید