طریقه مصرف برگ سنا برای لاغری چگونه است؟

آیا بدنبال روشی سریع برای کاهش وزن هستید؟ گفته می شود دمنوش سنا می تواند نگرانی های شما را برای کم کردن وزن حل کند. اما آیا واقعا دمنوش سنا برای لاغری مفید است؟

نبض ما– سنا گیاهی است که خاصیت ملین کنندگی دارد و برای درمان یبوست توصیه می شود. این گیاه توسط سازمان غذایی و دارویی آمریکا به عنوان ملینی خانگی و گیاهی تایید شده است. با این حال چای سنا برای لاغری و  عاملی برای پاک سازی سموم از بدن  بکار می رود.

عکس گیاه سنا

چای سنا بوسیله ی دم کردن برگ گیاه سنا تهیه می شود. گیاه سنا دارای گل ها و غلاف زرد رنگ است. این گیاه در مناطق بیابانی رشد می کند.

در کشور های مختلفی این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی، بیماری های پوستی و بیماری های تنفسی قدمت چندین ساله دارد. طرفداران سنا اعتقاد دارند که این گیاه تاثیر بسزایی در روان کنندگی دارد که دفع سموم را از بدن تسریع می کند.

خیلی از مردم از برگ های این درخت مستقیما دمنوش کرده و می نوشند. بهتر است چای سنا را از فروشگاه های معتبر تهیه بفرمایید. چای کیسه ای و یا چای سنا عاری از رزین ها و ترکیبات آلاینده است.

چای سنا برای کاهش وزن

آیا شما تا به حال برای کاهش وزن تلاش نموده اید اما نتیجه ی مثبتی نگرفته اید؟ تا به حال هیچ گونه مطالعه علمی بر روی سنا انجام نشده است که اثر آن را بر روی لاغری تایید کند. بنابراین بوسیله جامعه ی پزشکان به عنوان ترکیبی فعال در کاهش وزن تایید نشده است.

با این حال استفاده از سنا مطمئنا به شما کمک می کند تا سموم بدنتان دفع شود تا متابولیسم سلامتی داشته باشید. انباشتگی سموم بدن منجربه افزایش وزن می شود. دفع سموم می تواند از چاقی جلوگیری کند. بنابراین نوشیدن دمنوش سنا برای فرآیند کاهش وزن مفید است.

تصویر لاغری

تعدادی از افراد ممکن است پس از نوشیدن دمنوش سنا دچار گرفتگی عضلات شکمی شوند. برای رفع این مشکل شما بهتر است پس از آماده کردن دمنوش آن را به مدت نیم روز کنار گذاشته و سپس آن را بنوشید

طریقه مصرف برگ سنا برای لاغری

برای امنیت خاطر شما ممکن است دمنوش سنا را برای تقویت فرآیند کاهش وزن استفاده کنید. شما باید از نحوه ی استفاده ی صحیح از این گیاه اطمینان حاصل نمایید.

۱- امروزه تنوع زیادی از برگ سنا در بازار موجود است. اطمینان حاصل نمایید که دمنوش شما بدون کافئین باشد تا بر روی الگوی خواب شما تاثیری نگذارد. در حالیکه شکل کپسولی سنا هم در دسترس است اما توجه داشته باشید که دمنوش سنا با سرعت بیشتری جذب بدن شما می شود.

۲- در ابتدا آب را بجوش آورید. چای سنا را در در آب جوش ریخته و بگذارید بمدت حداقل ۵ دقیقه دم بکشد. بعضی از افراد از آب لیمو هم به عنوان یک طمع دهنده استفاده می کنند. شما ممکن است مقداری عسل هم برای بهبود بیشتر طمع به آن اضافه کنید.

۳- برای تاثیر بیشتر شما می توانید از این دمنوش روزانه دو بار استفاده کنید.

۴- زمانی که شما دمنوش سنا را می نوشید در کنار آن از غذاهای مناسب تغذیه کنید تا اثر حداکثری داشته باشد. شما بهتر است از غذاهایی نظیر مرغ، ماهی، سالاد سبز و میوه جات تغذیه کنید. نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز ضروری است. این کار باعث بهبود فرآیند گوارشی شما می شود.

۵- ورزش همراه با چای سنا توصیه می شود. هیچ گونه قانون و فرمول ثابتی وجود ندارد، اما روزانه ۳۰ دقیقه ورزش مناسب می باشد. شما ممکن است فرمی از ورزش را در نظر بگیرید که با آن راحت تر هستید.

خطرات استفاده طولانی مدت از چای سنا

زمانی که شما به نوعی ماده غذایی یا کالایی برای کاهش وزن به آن تکیه می کنید، بهتر است کمی احتیاط کنید. این نکته برای چای سنا هم حقیقت دارد.

سنا برخی اثرات عکس بر روی سلامتی شما دارد و باید از آن ها آگاه باشید. اطلاعات چندانی در ارتباط با اثرات استفاده بلند مدت از چای سنا برای لاغری در دسترس نیست.

گرچه سازمان سلامت ملی استفاده طولانی مدت از دمنوش سنا را توصیه نمی کند. طبق گفته ی سازمان سلامت ملی استفاده مستمر از دمنوش چای سنا برای لاغری بمدت ۲ هفته خطرساز نیست.

استفاده طولانی مدت چای سنا ممکن است منجربه بیش فعالی روده شود. دیگر عوارض جانبی مصرف طولانی مدت چای سنا می توان به ضعف عضلانی، اختلال در عملکرد قلب و آسیب کبدی اشاره کرد. گرچه این موارد عموما در زمانی اتفاق می افتد که فرد مقدار زیادی چای سنا را در طولانی مدت مصرف کند.

عکس چای سنا

بعضی از افراد هم پس از استفاده طولانی مدت از چای سنا دچار اسهال و گیجی شده اند. در خیلی از موارد شما باید مراقب این عوارض جانبی باشید و در صورت پیشرفت این عوارض از مصرف چای سنا سریعا خود داری کنید.

شما ممکن است از قبل مشکلاتی جسمی داشته باشید. بهتر است بدون تجویز پزشک از چای سنا برای لاغری استفاده نکنید. با پزشک و یا متخصص رژیم غذایی خود در ارتباط با بی خطر بودن مصرف چای سنا مشورت کرده و سپس شروع به مصرف کنید.

تعدادی از افراد ممکن است پس از نوشیدن دمنوش سنا دچار گرفتگی عضلات شکمی شوند. برای رفع این مشکل شما بهتر است پس از آماده کردن دمنوش آن را به مدت نیم روز کنار گذاشته و سپس آن را بنوشید.

این کار هر گونه ناخالصی موجود در آن نظیر رزین ها را در ته ظرف ته نشین شده و خطر ابتلا به عوارض جانبی آن را کاهش می دهد.

  • تذکر

زنانی که باردار هستند بدون تجویز پزشک از این دمنوش نباید استفاده کنند. همینطور زنانی که در دوران شیردهی هستند بایستی تنها با دستور پزشک این دمنوش را مصرف کنند.

استفاده طولانی مدت چای سنا ممکن است منجربه بیش فعالی روده شود. دیگر عوارض جانبی مصرف طولانی مدت چای سنا می توان به ضعف عضلانی، اختلال در عملکرد قلب و آسیب کبدی اشاره کرد

نکات مهم

به طور کلی شما با مصرف دمنوش سنا برای لاغری از فواید آن بهره مند خواهید شد. گرچه هیچ شواهد علمی مبتنی بر ترکیب قوی که باعث کاهش وزن می شود وجود ندارد و نقش و فایده اصلی دمنوش سنا ملین بودن آن است. شما نباید تنها بر روی گیاهان دارویی برای کاهش وزن تکیه کنید.

در بهترین حالت چای سنا به عنوان مکملی کنار رژیم غذایی و ورزش محسوب می شود. همچنین قبل از مصرف این چای شما باید از وضعیت سلامتی خویش آگاهی کامل داشته باشید و در کنار تمامی این موضوعات بهتر است شما قبل از مصرف اولین بار این چای با پزشک خود مشورت کنید.

 

افرادی که به دنبال لاغری شکم بدون دردسر هستند، پیشنهاد می کنم مقاله شگفت انگیز زیر را از دست ندهند:

روغن کرچک برای لاغری شکم

نبض ما– محمد مهدی مغازه ای

منبع:

www.stylecraze.com

3.8/5 - (16 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    مرتب ترشح واژن دارم بحدی که تمام کشاله ران سوخته میشود چکارکنم

  2. مسلم نژاد می‌نویسد

    سلام من یک خانم ۴۰ساله هستم. یک بچه ی شیر خواره هم دارم میشه من رو راهنمای کنید.می خواستم از برگ سنا برای لاغری استفاده کنم.اضافه وزن من رو خیلی اذیت کرده.می خواستم بپرسم اصلا برگ سنا تعثیری توی لاغری داره؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید