خواص فلفل قرمز برای کاهش وزن

تحقیقات جدید حاکی از خواص فلفل قرمز برای لاغری و کاهش وزن است اما نباید از آن به عنوان راه میانبری برای کم کردن وزن استفاده کرد، چرا که خواص فلفل قرمز اگرچه بیشمار است،اما در عین حال استفاده بیش از حد از آن عوارضی ایجاد می کند.

نبض ما– فلفل تند یا فلفل قرمز ، گرمای خود را از ترکیب شیمیایی روغنی بنام کپسایسین می گیرد، که این ماده ابتدا در غشا محیطی دانه ها دیده می شود. طبق تحقیقاتی که بر روی انسان ها و حیوانات انجام شده است، کپسایسین باعث ایجاد گرمای بیشتر شده و تحت فرایندی بدن کالری را تبدیل به گرما می کند تا برای سوخت بدن استفاده شود. در ادامه به خواص فلفل قرمز اشاره خواهیم کرد.

فلفل قرمز

تاثیر کپسایسین جزئی است و به تنهایی با خوردن فلفل متابولیسم شما افزایش نمی یابد و کاهش وزنی هم نخواهید داشت. برای کاهش وزن شما باید مقدار کالری دریافتی تان با مقدار کالری که در طی فعالیت های فیزیکی روزانه می سوزانید در تعادل باشد.

خواص فلفل قرمز

حتی اگر خواص فلفل قرمز نقش اساسی در کاهش وزن نداشته باشد، فلفل قرمز را از رژیم غذایی خود کنار نگذارید. کپسایسین موجود در فلفل قرمز به شما کمک می کند تا احساس سیری پیدا کنید، زمانی که شما احساس سیر شدن داشته باشید، شما بیش از حد غذا نمی خورید.

گرچه مطالعات بیشتری باید انجام شود تا اثر کاهش اشتها کپسایسین تایید شود. کپساسین موجود در فلفل قرمز همچنین کاربرد های پزشکی بسیاری دارد. کرم کپساسین (کرم فلفل قرمز) می تواند علائم آرتروز و فیبرومیالژیا را کاهش دهد و حتی مسکنی برای مشکلاتی پوستی نظیر پسوریازیس است.

در صورت استفاده بیش از حد از فلفل تند ممکن است در افرادی که دچار آسم هستند بوسیله اسپاسم شدن مسیر تنفسی، دچار حمله ی آسمی شوند. این عارضه در صورتی خطرناک است که شما اسپری تنفسی و یا دارویی در نزدیکی تان نداشته باشید

خواص فلفل قرمز برای قند خون

پودر فلفل قرمز از خورد کردن فلفل قرمز بدست می آید که سطح انسولین تولیدی بعد از غذا را کاهش می دهد. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله ی تغذیه بالینی آمریکا چاپ شده بود، محققین کشف کردند که رژیم پر ادویه و تند باعث کاهش سطح انسولین در مقایسه با رژیم لاغری می شود.

اگر قند خون شما بعد از خوردن غذا پایین است مسلما احساس گرسنگی شما هنوز رفع نشده است. افزایش احساس سیری به شما کمک می کند تا کالری کمتری دریافت کنید و لاغر بشوید.

کاهش سطح انسولین

مصرف انرژی

کپسایسین در پودر فلفل قرمز وجود دارد و حساسیت فصلی ایجاد می کند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در علوم زیستی، بیوتکنولوژی و بیوشیمی به چاپ رسید، تایید کرد که کپسایسین میزان چربی سوزی در بدن  و مصرف انرژی و کالری را افزایش می دهد.

خواص فلفل قرمز در چربی سوزی

کپسایسین موجود در پودر فلفل قرمز نه تنها باعث کاهش وزن شما می شود بلکه با کمی ورزش کمک می کند تا وزن شما حفظ شود. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ در مجله ی تغذیه انگلستان چاپ شده بود، محققین کشف کرده اند که خوردن کپسایسین ضمن حفظ وزن، چرخه ی سوختن چربی را نگه می دارد. در این آزمایش ۱۳۵ میلی گرم روزانه کپسایسین به افراد تحت آزمایش در دوره ی ۳ ماهه داده شد.

خواص فلفل قرمز برای لاغری

شما می توانید فلفل قرمز را در غذاهای مختلف از سوپ گرفته تا دسر نظیر کلوچه ها استفاده کنید. بعضی از افراد از فلفل قرمز در رژیم غذای استفاده می کنند به هدف اینکه بتوانند کاهش وزن داشته باشند، اما این هدف مسلما به تنهایی با خوردن فلفل به نتیجه نخواهد رسید. فواید متابولیک خوردن فلفل قرمز کم و محدود است.

متابولیسم و نقش اساسی در کاهش وزن : افرادی که بدنبال کاهش وزن هستند اغلب بدنبال روشی برای افزایش متابولیسم بدن هستند. چون در صورت افزایش متابولیسم بدن، امکان سوزاندن کالری بدن شما بیشتر شده و چربی های بدن شما بیشتر سوزانده می شود. میزان سوخت ساز پایه بدن با خوردن فلفل قرمز افزایش می یابد اما به تنهایی این عامل باعث کاهش وزن نخواهد شد.

روشی سالم تر برای کاهش وزن تمرینات مقاومتی است که عضلات متابولیسم فعال تری نسبت به چربی ها پیدا خواهند کرد. با افزایش حجم عضلانی بدن، متابولیسم بدن شما هم افزایش می یابد.

فلفل-قرمز-و-لاغر-شدن

متابولیسم و افزایش وزن : با توجه به تحقیقاتی که در وزارت ورزش آمریکا انجام شد، برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم عوامل زیادی دخیل هستند نظیر سن و جنسیت. زنان متابولیسم به نسبت کمتری در مقایسه با مردان دارند. با افزایش سن متابولیسم شما کمتر می شود. افرادی که متابولیسم کند تری دارند چربی بیشتری نسبت به بافت عضلانی دارند. اگر شما بی دلیل وزنتان افزایش پیدا کرد ممکن است دچار مشکلات پزشکی نظیر اختلال تیروئید باشید که متابولیسم بدن شما را کاهش داده است و باید به پزشک مراجعه کنید.

بطور کلی در افزایش وزن عوامل زیادی دخیل هستند. هر ۳۵۰۰ کالری دریافتی معادل با تقریبا نیم کیلوگرم چربی است. بنابراین اگر شما ۵۰۰ کالری بیش از مقدار مصرفی روزانه دریافت کنید و با فعالیت فیزیکی نظیر ورزش این مقدار اضافی را نسوزانید در طول هفته نیم کیلوگرم به وزن شما اضافه خواهد شد.

خواص فلفل قرمز برای سرما خوردگی

برخی تحقیقات نشان می دهد که از فلفل قرمز می توان به عنوان یک درمان خانگی موثر برای سرفه کردن و سرماخوردگی استفاده نمود. ترکیبی از یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز و زنجبیل با یک قاشق غذاخوری عسل و سرکه سیب برای کاهش خلط و گرفتگی سینه مناسب و تسکین دهنده ی التهاب گلو است.

 

سرماخوردگی

خواص فلفل قرمز در درمان  فشار خون

طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یکی از خواص فلفل قرمز کپسایسین موجود درآن است که باعث آرام شدن رگ ها و کاهش فشار خون می شود.

عکس فلفل قرمز و فشارخون

کپسایسین موجود در فلفل قرمز به شما کمک می کند تا احساس سیری پیدا کنید، زمانی که شما احساس سیر شدن داشته باشید، شما بیش از حد غذا نمی خورید.

مضرات فلفل قرمز

پودر فلفل قرمز و تند از خورد شده فلفل قرمز بدست می آید. ماده ای که به فلفل، تندی می دهد کپسایسین و افشره ی موجود در آن است. مطالعاتی که در مرکز پزشکی سدار-سینای انجام شده بود پیشنهاد می دهد که کپسایسین برای سلامتی علی الخصوص سرطان پروستات مفید است. اما زمانی که بیش از حد فلفل بخوریم ممکن است این افراط ایجاد عوارضی نظیر حساسیت و خارش بکند.

عوارض دهانی

قبل از این که کپسایسین وارد بدن شما شود، ابتدا از مسیر دهان شما عبور می کند و می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود. کپسایسین باعث ایجاد سوزش در غشا مخاطی شده و حسگر های چشایی شما را خواهد سوزاند.

برای کاهش این سوزش دهان دانشگاه سلامت میشیگان توصیه می کند که موز بخورید. برای جلوگیری از سوزش غشا مخاطی، دستانتان را با سرکه بعد از تماس با فلفل بشویید. اگر امکان دارد از دستکش استفاده کنید تا با اثر کپسایسین مقابله کنید.

مشکلات گوارشی

گرمای تولید شده توسط کپسایسین در صورت رسیدن فلفل به معده و تداخل با دیگر اسیدها ممکن است باعث رفلاکس و احساس سوزش در معده شود. همچنین حالت تهوع یکی دیگر از علائم محسوب می شود. خواص فلفل قر

زمانی کپسایسین سابقه منفی داشت، که گفته می شد باعث زخم معده می شود اما تحقیقات ثابت کرد فلفل قرمز درد زخم معده را شدیدتر می کند اما باعث پیشرفت زخم معده نمی شود. همانگونه که فلفل قرمز وارد و خارج بدن ما می شود ممکن است همراه با درد و اسهال اسیدی باشد. هرچه بیشتر فلفل بخورید امکان دارد این علائم بیشتر شوند. خواص فلفل قر

معده درد

درمان آسم

در صورت استفاده بیش از حد از فلفل تند ممکن است در افرادی که دچار آسم هستند بوسیله ی اسپاسم شدن مسیر تنفسی، دچار حمله ی آسمی شوند. این عارضه در صورتی خطرناک است که شما اسپری تنفسی و یا دارویی در نزدیکی تان نداشته باشید. اگر شما مستعد مشکلات برونشیت هستید باید از فلفل قرمز دوری کنید، اما اگر ناخواسته و ناگهانی فلفل قرمز خوردید، آنتی هیستامین ها بعضی وقت ها کمک کننده هستند. خواص فلفل قر

بیماری آسم

  • نکاتی در مورد خواص فلفل قرمز

توجه داشته باشید که برای همه افراد خوردن فلفل قرمز توصیه نمی شود. اگر شما از سوزش معده و یا رفلاکس اسیدی (ترش کردن) رنج می برید، خوردن غذاهای پر ادویه می تواند وضعیت شما را بدتر کند. همچنین حتما به غذاهای کم کالری فلفل قرمز اضافه کنید. اگر شما به غذاهای پر کالری فلفل و ادویه اضافه کنید، مطمئنا سبب افزایش وزن شما خواهد شد.

فراموش نکنید، همه ی مشکلات ایجاد شده با فلفل قرمز از خوردن آن بوجود نمی آید. اگر شما از فلفل قرمز در غذایتان استفاده می کنید و در همین حین مقداری از آن به چشم شما برسد نتیجه ی بسیار دردناک دارد و ممکن است بشدت ایجاد قرمزی و حتی خونریزی چشمی می کند.

در حین کار با محصولات کپسایسین دار مانند فلفل قرمز به چشمانتان دست نزنید. از دست کش استفاده کنید چون در صورت باقی ماندن مقداری فلفل بر روی پوست شما ممکن است ایجاد عوارضی ناخوشایند نظیر آفتاب سوختگی بر روی پوست شما بکند.

عکس فلفل تند

  • تذکر

زمانی که شما فلفل قرمز می خورید ممکن است احساس کنید که دهان تان می سوزد. جامعه ی شیمی امریکا پیشنهاد می کند که برای آرام کردن این احساس سوزش شیر بنوشید و یا پنیر کوتاژ مصرف کنید. کازئین موجود در لبنیات، با اثر کپسایسین  مقابله می کند و از روی زبان شما آن را پاک می کند. بطور مشابه غذاهای نشاسته ای مثل نان این احساس سوزش را تسکین می دهد.

خوردن بیش از حد فلفل قرمز برای افزایش متابولیزم بدن ممکن است مضر باشد. اگر شما عادت به خوردن غذاهای تند و پر ادویه ندارید، گلوی شما ممکن است ورم کند و نیاز به مصرف دارو پیدا کنید. در ادامه بدن شما ممکن است فلفل را به عنوان سم بشناسد و مجبور به بالا آوردن و استفراغ  شوید.

آیا فلفل قرمز برای سرماخوردگی مفید است؟

درمان سرماخوردگی با فلفل قرمز

نبض ما– محمد مهدی مغازه ای

منبع:

www.livestrong.com

4.8/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید