آنچه باید در مورد کاشت ریش بدانید

کاشت ریش می تواند برای پنهان کردن زخم های آکنه و انواع دیگر زخم ها هم استفاده شود حتی اگر مو در آن منطقه رشد نکرده باشد.

نبض ما– کاشت ریش روشی است که مو را به مناطقی از صورت که موها در آن نازک رشد می کنند و یا این که از دست رفته اند، بازمی گرداند. این روش می تواند برای بازگرداندن ریش چانه و سبیل، و همچنین ریش های جانبی، ریش گونه استفاده شود. اما چرا گاهی موی صورت می ریزد و مردان ریش در نمی آورند؟

علل ریزش موی صورت

ریزش موی صورت یک معضل ظاهری ناخواسته، غیرمنتظره و غیرقابل کنترل در صورت است. در مردان، این نوع از ریزش مو به طور معمول به عنوان نشانه ای از اختلال خود ایمنی بدن به نام آلوپسی بربایی می باشد. در صورتی که دچار اختلال غیرقابل کنترل موکنی شده باشید. یا این که از بیماری مزمن خود ایمنی لوپوس رنج ببرید، حتی ممکن است ریزش موی صورت شما بیشتر هم شود.

چرا برخی مردان ریش و سبیل در نمی آورند؟

ریش درآوردن مرد به این بستگی دارد که بدن او چگونه به تستوسترون واکنش نشان دهد. به طور کلی، سطح تستوسترون در مردان حدودا یکسان است. اما مردانی که رشد ریش آن ها بیشتر است، بدن حساس تر، و یا پاسخگوتری، نسبت به آن هایی که ریش درنمی آورند، دارند.

به عبارت دیگر، ظرفیت رشد ریش ربطی به مردانگی، قوای مذکر بودن یا سطح تستوسترون فرد ندارد، و همه چیز دراین رابطه به ژنتیک مربوط است. لذا اگر شما ریش درنمی آورید، این یک معضل پزشکی و مخاطره آمیز برای سلامت شما نیست و لازم نیست نگران آن باشید. حال با مراحل کاشت ریش آشنا شوید.

تعداد پیوندهای مورد نیاز برای کاشت ریش

تعداد پیوندهای مورد نیاز می تواند متفاوت باشد، اما میانگین آن ها بدین شرح است:

۳۵۰-۵۰۰ پیوند برای سبیل، ۶۰۰-۹۰۰ پیوند برای ریش کامل چانه، ۲۰۰-۳۰۰ پیوند برای خط ریش در هر سمت صورت و ۳۰۰ تا ۹۰۰ پیوند برای ریش های روی هر گونه. در حالی که این موضوع رایج نیست، اما برخی از بیماران ممکن است نیاز به پیوندهای اضافی داشته باشند، در صورتی که حجم انبوه تری از حد متوسط ریش را بخواهند.

موهای خشک

منطقه اهدا کننده برای ریش

مشابه کاشت مو برای سر، موهای پیوندی برای کاشت موی صورت از موی پشت سر و یا از موی دو طرف سر و در بیشتر موارد با تکنیک FUE استفاده می شود.

این که کدام منطقه برای برگزیدن موهای پیوندی انتخاب شود، بستگی دارد که چقدر موی آن قسمت به موی صورت نزدیک تر باشد. گاهی اوقات موی پشت سر انتخاب می شود و گاهی اوقات موی قسمت جانبی سر انتخاب می شود.

اغلب، موهای استفاده شده از پشت سر بیشترین نزدیکی را به موهای چانه و گونه های جلویی دارند، در حالی که موهای پیوندی از طرفین سر بهترین انتخاب برای خط ریش و ریش های گونه های کناری هستند.

پس از پیوند، موها دائمی می شوند و به طور معمول درست مانند موهای صورت با بافت و سایر ویژگی های مشابه آن ها رشد می کنند. علاوه بر این، موهای پیوند شده را می توانید مانند دیگر موهای صورت خود، بتراشید.

روش انجام کاشت ریش

پیوند موی صورت اغلب با بی حسی موضعی و با استفاده از مسکن خوراکی انجام می شود. اما در صورتی که بیمار بخواهد می توانند از تزریق وریدی هم استفاده کنند.

کاشت ریش شامل سه مرحله است. آماده سازی موی اهدا کننده، استخراج مو از قسمت مورد نظر، و کاشت مو روی صورت. این فرایند سه تا هشت ساعت طول می کشد، و برای بیمار نسبتا آسان بوده و اساسا بدون درد است.

مراقبتهای بعد از کاشت ریش

در ۵ روز اول پس از عمل، تا جایی که دوره ریکاوری به طول می انجامد، منطقه پیوند شده باید خشک نگه داشته شود.

پوسته های ریز در اطراف هر پیوند معمولا پس از ۴ تا ۶ روز دیده می شوند، سپس موهای پیوند شده ۱ تا ۲ هفته بعد می ریزند و سپس مجددا ظرف ۳ ماه رشد کرده و این رشد برای همیشه ادامه می یابد.

در روز دوم بعد از کاشت مو، بیماران قادر به رفتن به منزل و انجام فعالیت های با شدت کم هستند، با این حال طی سه چهار روز اول مشخص است که روی چهره درمانی صورت گرفته است.

در همین حال، منطقه اهدا کننده بعد از ۳ روز به طور کامل بهبود می یابد. اکثر بیماران پیوند موهای خود را با روش FUE انجام می دهند.

در این روش بسته به تعداد پیوندها بعضی اوقات قسمت پشت سر و یا قسمت های جانبی لازم است برای پروسه های بزرگتر تراشیده شوند، مگر این که از روش FUE بدون نیاز به تراشیدن استفاده گردد.

خطرات و عوارض جانبی کاشت ریش

  • کبودی
  • ورم
  • قرمزی
  • حساسیت یا درد در مناطق اهدا کننده و گیرنده
  • عفونت
  • زخم

چه افرادی کاشت ریش انجام ندهند؟

بعضی مواقع مردان ریش هایی دارند که رنگ آن نسبت به موهایشان متفاوت است. کاشت ریش تحت این شرایط ممکن است باعث شود که ریش به صورت چندرنگ درآید و لذا در چنین مواردی توصیه نمی شود.

موهای ریش، ویژگی های فیزیکی خود را تغییر نمی دهند تا با موهای قسمت دریافت کننده سازگار شوند، به این معنی که موهای ریش نرم تر، نازک تر و یا بلندتر نخواهند شد. و هرچقدر هم که زمان بیشتر بگذرد، ویژگی های فیزیکی ریش تغییر نخواهد کرد.

نبض ما– ترجمه: حسین مقدس زاده

Foundhair

4.6/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم