در مورد تاتو خط چشم بیشتر بدانید

خط چشم و خط مژه دائمی (تاتو خط چشم) به زنان کمک می کند تا ظاهر چشم خود را بهبود دهند. در نتیجه نیاز به استفاده از خط چشم های مایع یا مدادی را از بین می برد و ظاهر چشم را برای کسانی که مژه های از دست رفته، نازک و یا روشن دارند، بهبود می بخشد.

نبض ما– خط چشم دائمی اجازه می دهد تا شنا کنید، دوش بگیرید، یا ورزش کنید بدون این آرایشتان سیاه شود. این نوع از آرایش می تواند ایمنی و راحتی را برای افرادی که پوست چرب، مشکلات بینایی و یا دست های لرزان دارند، فراهم کند اما ممکن است تاتو خط چشم مشکلات و عوارضی هم داشته باشد.

میکرو پیگمنتیشن چیست؟

فرآیندی که به وسیله آن خط چشم دائمی ایجاد می شود را میکرو پیگمنتیشن می نامند. با استفاده از قلم یا ماشین دوار، جوهر به شکل مورد نظر به پوست اطراف چشم منتقل می شود.

به طور متوسط برای ایجاد خط چشم دائمی موثر دو جلسه لازم است که جلسه دوم شامل تنظیم رنگدانه ها یا شکل آن ها برای خط چشم است. رنگدانه به لایه های پوستی و به مویرگ های کوچک زیر پوست نفوذ می کند.

برخی ناراحتی ها در حین این فرآیند ممکن است به سراغ شما آید (مثلا درد). برای این کار کرم های بی حسی موضعی موجود است که پیش از انجام کار استفاده می شود تا درد را در حین تاتو کاهش دهد.

انواع تکنیک های

دو تکنیک برای این کار استفاده می شود.

۱- بهبود پایه مژه ها

این روش برای افرادی است که به دنبال زیبایی طبیعی هستند. رنگدانه تنها در پوست پایه مژه ها و در میان ردیف های مژه  تاتو می شود. هیچ خط آشکاری فراتر از ردیف آخر مژه ها نیست. این باعث می شود که پایه مژه تیره تر و کامل تر شود و چهارچوب چشم را بهبود می دهد بدون این که خط چشم به نظر آید.

۲- خط چشم کامل (بالا، پایین، یا هر دو)

این روش خطی را در بالای ردیف آخر مژه های بالایی یا زیر ردیف آخر مژه های پایینی ایجاد می کند تا عمق چشم را بیشتر کند. عرض خط می تواند نازک، متوسط یا ضخیم باشد. هر روش خط چشم کاملی شامل تکنیک بهبود پایه مژه ها هم می شود تا ظاهر آن تکمیل شود. همچنین طراح می تواند کمی رنگ هم به خط چشم اضافه کند.

درد تاتو خط چشم

اکثر مردم تصور می کنند تاتو خط چشم دائمی دردناک ترین آرایش تاتو است. اما حقیقت این است که داروهای بی حسی موضعی وجود دارد که تکنسین های آرایشی از آن ها استفاده می کنند.

تکنسین می تواند با یک بی حسی قبل از عمل شروع کند که بر روی خط چشم با نوک Q قرار می گیرد و سپس با یک پوششی بسته می شود و در هر نقطه ای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه می ماند. این باعث می شود درد اولین سوزن کمتر شود.

کاهش ورم چشم بعد از تاتو

شما می توانید از یک بسته یخ یا نخودفرنگی فریز شده استفاده کنید و آن را روی چشمانتان قرار دهید تا ورم آن کاهش یابد. این کار را برای دو روز ادامه دهید. مطمئن باشید که یک پارچه مرطوب بین پوست شما و یخ حائل باشد.

عوارض تاتو خط چشم

در ادامه به برخی از عوارض تاتوی چشم اشاره می شود.

زخم

اگر این روش به درستی انجام نشده باشد، ممکن است دچار زخم های دائمی در اثر داشتن استفاده از ابزارهای تاتو شوید. برای کاهش احتمال زخم شدن، این کار را توسط افراد خبره و مورد تایید انجام دهید.

خونریزی

از آنجا که سوزنها برای تغییر رنگدانه ها در اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرند، شما در معرض خطر خونریزی در محل تزریق قرار دارید. این احتمال وجود دارد که سوزن ها بیش از حد در زیر پوست نفوذ کنند. همچنین ممکن است درد و ناراحتی را هم بعد از عمل احساس کنید.

کبودی

پس از انجام تاتو خط چشم را انجام دادید، ممکن است به نظر برسد که دو تا چشم سیاه دارید. کبودی یک عارضه جانبی رایج از میکروپیگمنتیشن است. کبودی معمولا موقتی است و معمولا پس از سه تا پنج روز از بین می رود.

تغییر رنگ

عوامل متعددی می توانند خط چشم دائمی را از بین ببرند. برای مثال، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند رنگ اطراف چشم را کاهش دهد.

فرآیند پیری طبیعی نیز می تواند تغییر رنگ ایجاد کند. اگر سوزن بیش از حد عمیق شود، رنگدانه ها ممکن است گسترش پیدا کنند و روی رنگی که در اطراف ناحیه چشم دیده می شود، تاثیر بگذارد.

واکنش آلرژیک

هنگامی که تاتو خط چشم می کنید ممکن است در معرض خطر ابتلا به واکنش آلرژیک شدید قرار بگیرید. اگر علائم یک واکنش آلرژیک دارید، مهم است که بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

این عوارض جانبی عبارتند از سوزش در محل تزریق، خارش، درد، تورم و برآمدگی. با این حال، برخی از این علائم ممکن است واکنش آلرژیک نباشند و بخشی از روند بهبود طبیعی باشند.

برای پرهیز از این عوارض لازم است که سوزن ها بعد از هر بار استفاده استریل شوند. همچنین از دستکش های تمیز نیز باید برای هر بیمار استفاده شود. لذا می توانید از تکنسین مربوطه بپرسید که لوازم و ابزار کار را چگونه نگهداری می کند تا اطمینان حاصل کنید.

نبض ما– ترجمه:حسین مقدس زاده

منابع

 artisticcosmeticsolutions

3.9/5 - (16 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظر
  1. بهاره می‌نویسد

    سلام من ۹روزه خط چشم تتو کردم پشت یکی از چشام کبود شده نمیره خیلی نگرانم

    1. هلما اریان پور می‌نویسد

      سلام منم الان چهار روزه ک تاتو چشم انجام دادم تمام بالای چشمم و مخصوصن پایین اون ورم و پف کرده و چشمم قرمز شده و تاری میبینه
      نمیدونید باید چیکار کنم لطفا😥😓

  2. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۳روزه تتو چشم کردم پشت یکی از پلک ها کبود شده آیا پاک میشه به مرور زمان

  3. زلیخا می‌نویسد

    سلام من الان سه ماه خط چشم کشیدم و زیر خط چشمم کبود شده بنظرتون چکار کنم خیلی چشمم زشت شده

از پزشکان نبض‌ما بپرسید