همه چیز درباره پروتز لب

لب های کم حجم، برای بسیاری از زنان ناخوشایند است به این ترتیب، پروتز و برجسته سازی لب ها می تواند سبب افزایش حجم آن شود؛ مخصوصا زمانی که سن بالا رفته و چربی کاهش می یابد.

نبض ما – پروتز لب سبب برجسته شدن لب شده و یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد چهره ای بسیار جذاب است. برجسته سازی و تقویت لب با روش ایمپلنت لب و یا پرکننده های پوستی و تزریقی، دیر زمانی است که صورت می گیرد.

کسانی که لب های کم حجمی دارند، معمولا به دنبال استفاده از این روش ها هستند. زمان بازیابی و بهبود، پس از پروتز لب به طور معمول کوتاه است.

پروتز لب

معمولا اکثر افراد می توانند این روش ها را به کار ببرند، اما توصیه می شود، قبل از تصمیم گیری، درباره خطرات و مزایای این کار، اطلاعاتی داشته باشند. تقویت لب با استفاده از پرکننده های تزریقی لب، نتایج دلخواه برای فرد فراهم می کند.

بیهوشی کامل به طور معمول برای این روش ضروری نیست زیرا معمولا از لیدوکایین یا یک بیهوشی موضعی استفاده می شود. نتایج حاصل از پرکننده های تزریقی موقت است زیرا بدن پرکننده را جذب می کند. البته این زمان برای هر فردی متفاوت است، اما به طور متوسط ​​معمولا ۴ تا ۶ ماه است.

انواع پروتز لب

حجیم سازی و پروتز لب به دو دسته کلی تقسیم می شوند؛ روش های موقت – حداقل تهاجمی، روش های دائمی که این روش ها، دارای نتایجی دائمی هستند.

– یکی از  طبیعی ترین راه های  پر کردن یا تقویت لب ها ، تزریق چربی است. تزریق چربی، فرایندی است که در آن چربی از بدن خارج شده، تمیز می شود و به لب ها تزریق می شود.

– یکی از روشهای حجیم سازی لب، پرکننده های اسید هیالورونیک است، یعنی استفاده از فرم اسید هیالورونیک که یک ماده طبیعی در بدن است. پرکننده های اسید هیالورونیک به منظور افزودن حجم و بهبود شکل و ساختار ، به لب تزریق می شود.

– روش دیگر برجسته سازی لب، تزریق کلاژن  به لب است. یکی دیگر از پرکننده های پوستی که می تواند برای  حجم دهی  و برجسته سازی لب استفاده شده  و آین کار با استفاده از پروتئین طبیعی کلاژن  صورت می گیرد. همچنین ،کلاژن برای از بین بردن چین و چروک و خطوط اطراف دهان و پیشانی، بسیار موثر است.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

چه نکاتی را باید بعد از تزریق ژل به لب رعایت کرد:

پس از پروتز و تزریق لب، معمولا مشکل خاصی به وجود نمی آید. اکثر افراد می توانند طی یک روز به حالت عادی خود بازگردند. لب ها ممکن است احساس بی حسی داشته باشند. اما این احساس کم کم برطرف می شود. نکات زیر را برای بهبود سریع تر بکار برید.

هزینه اصلاح طرح لبخند

از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل

–  برای کاهش تورم، می توانید از یخ استفاده کنید. یخ را درون حوله ای نرم قرار داده و سه یا چهار بار در روز به صورت بزنید.

– روش بعد، استفاده از چای است. چای کیسه ای را در یک فنجان آب گرم ۵ دقیقه فرو کنید و اجازه دهید خنک شود. حداقل یک ساعت آن را در ناحیه تورم قرار دهید. این  کار را چندین بار در روز تکرار کنید. این  کار کمک خواهد کرد که تورم صورت بهبود یافته و تورم و کبودی  ناشی از تزریق  را کاهش دهد.

تصویر کمپرس برای دندان درد

– از هر نوع چای می توانید برای کاهش تورم استفاده کنید، اما چای بابونه بهترین گزینه برای  کاهش تورم است. مورد دیگر برای کاهش تورم، استفاده از تیلنول برای تسکین درد و تورم است. دوز استاندارد آن بر روی بطری  نوشته شده است.

– سرکه هم در کاهش ورم صورت پس از تزریق، موثر است. سرکه یک درمان طبیعی موثر برای کاهش تورم و کبودی است. پارچه ای را با کمی سرکه مرطوب کرده و آن را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در ناحیه متورم قرار دهید.

– از گرما اجتناب کنید. در صورت امکان، در داخل خانه بمانید و درجه حرارت متوسط ​​را حفظ کنید. گرما تورم را تشدید می کند.

گل بابونه

خطرات پروتز لب

از آنجا که امکان واکنش آلرژیک نسبت به مواد مورد استفاده برای پروتز لب وجود دارد، پس بهتر است وجود هرگونه آلرژی به پزشک اطلاع داده شود.

پزشک شما باید روش مناسبی را بر طبق شرایط فرد، انتخاب کند. میزان پایداری پروتز لب ، بستگی به این دارد که چگونه بدن شما مولکول های پرکننده را مختل کند.  پزشک شما قادر خواهد بود یک برآورد کلی از روش و میزان اثردهی پروتز لب به شما ارائه دهد.

به هرحال لازم است که قبل از انجام هر نوع  روشی، از عوارض احتمالی آگاه باشید. برخی از خطرات ممکن است شامل عفونت، زخم و  یا سفتی لب ها باشد.

خطرات پروتز لب

با این حال، با  یک تصمیم گیری مناسب  می توان میزان خطرات را به شدت کاهش داد. گرچه به طور کلی همیشه پروتز لب ، دارای عوارض است، اما واکنش شما به نوع پرکننده ای که انتخاب می کنید و توانایی شما برای بهبودی نیز مساله مهمی است.

عوارض جانبی خفیف ناشی از پرکننده های تزریقی لب عبارتند : قرمزی، کبودی، تورم، ناراحتی جزئی، حساسیت و عفونت. با مراقبت مناسب، این علائم را می توان به حداقل رساند و معمولا این علائم و مشکلات، ظرف مدت چند روز از بین می رود.

شما می توانید با کمی دقت و مراقبت، از بروز عوارض ناخواسته و یا عوارض جانبی مانند: عفونت فعال یا التهاب، اختلالات عصبی صورت، خونریزی، ضایعات عود مجدد، یا سابقه آلرژی چندگانه جلوگیری کنید. کبودی، تورم و درد ممکن است تا یک هفته طول بکشد. در موارد نادر تزریق اسید هیالورونیک لازم است.

بی حسی لب

چگونه ژل لب را از بین ببریم؟

بسیاری معتقدند که با تخلیه ژل همه چیز به روز اول بر می گردد. با این حال، این کار همیشه نتیجه خوبی به همراه ندارد. معمولا ژل در بافت لب رشد می کند و شکل طبیعی لب ها را تغییر می دهد. بنابراین از بین بردن آن، کار تقریبا بسیار پیچیده ای است.

نوعی روش خاص و منحصر به فرد وجود دارد که اجازه می دهد ژل از لب ها بیرون آمده و به طور همزمان لب ها را بازسازی کنید. اما نیاز به حذف ژل در لب تنها بخشی از مشکل است. بنابراین در طول عملیات مشابه، شکل هماهنگ لب ها احیا می شود .

یکی از روش ها، حذف بیو پلیمر از طریق برش در داخل لب ها است. این روش باعث می شود آسیبی به عضلات و رگ های خونی وارد نیامده و همچنین ظاهر لب ها حفظ شود.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بوتاکس انجام دهید باید چند نکته ی اساسی را بدانید!

هشداری درباره تزریق بوتاکس

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

4.7/5 - (18 امتیاز)
منبع www.platinental.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید