پشت پرده آمپول‌های چربی سوز!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییر در عادات غذایی و سبک زندگی، معضل چاقی بیش از گذشته در میان افراد رواج پیدا کرده و طبیعی است در چنین شرایطی افراد برای رهایی از این معضل به هزار راه متوسل می شوند اما آیا استفاده از آمپول چربی سوز برای تناسب اندام چاره کار است؟

نبض ما– یکی از روش‌‌های کاهش وزن استفاده از آمپول‌ چربی سوز است؛ روشی که متقاضیان خاص خود را دارد اما اینکه تا چه میزان کاربردی و صحیح است موضوعی است که به آن پرداخته‌ایم. دکتر صدرای، داروساز پاسخگوی پرسش‌های ما در این زمینه است.

درمان چاقی

آیا آمپول چربی سوز سوماتروپین در درمان چاقی شکمی موثر است؟

آمپول‌ چربی سوز سوماتروپین دارویی است که بیشتر در بدنسازی استفاده می‌شود و در عین حال که عضله را قوی می‌کند، چربی سوز هم هست. اما در اصل در اختلالات رشد کاربرد دارد.

مصرف آمپول‌ چربی سوز سوماتروپین در برخی از کشورها ممنوع اما در بعضی دیگر آزاد است. با توجه به عوارضی از قبیل اختلال در سلول‌های پانکراس، خستگی و فرسودگی، مرگ بر اثر کیفیت پایین دارو، منع مصرف در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید عقلانی است که از مصرف آن خودداری شود. میزان چربی سوزی آمپول‌ چربی سوز سوماتروپین خیلی قابل توجه نیست و با توجه به این عوارض مصرف آن کار عاقلانه‌ای نیست.

تزریق واکسن

آمپول‌ چربی سوز آدیتوپید چه تأثیری در کاهش چربی دارد؟

این دارو گران است و نوع چینی آن هر عدد ۵۰ دلار است و مصرف انسانی آن تا کنون تأیید نشده است و بیشتر بر روی میمون و موش امتحان شده است.

آمپول‌ چربی سوز آدیتوپید عروق منجر به سلول‌های چربی را تحلیل می‌برد و باعث مرگ سلول‌های چربی می‌شود در واقع چربی سوزی نسبتا خوبی دارد اما بر روی انسان تأیید نشده است.

کیست کورتیکال کلیه

به عبارت دیگر علت اصلی اینکه پس از گذشت ۱۰ سال تأیید نشده است این ممکن است به علت اختلال درخون رسانی به سلولهای چربی‌ بافت کلیه که وجود آنها ضروری است باشد که متاسفانه منجر به نارسایی کلیوی می‌شود و این بیماری تمام عمر بیمار را درگیر می‌کند.

آمپول چربی سوز ویکتوزا چه عوارضی دارد؟

آمپول چربی سوز ویکتوزا نوعی داروی تزریقی کاهنده قند خون است و تأثیر چندانی بر چاقی و لاغری ندارد. کارخانه تولید آمپول چربی سوز ویکتوزا تحقیقی بر روی یک جامعه آماری انجام داده است به این صورت که این جامعه آماری را به دو گروه تقسیم کرده است و ۵۰۰ کالری از کالری روزانه هر گروه کم کرده است و ۳۰ دقیقه پیاده روی تند در برنامه روزانه گنجانده و بعد از یک سال مشخص شده است.

گروهی که آمپول چربی سوز ویکتوزا مصرف کرده اند، ۱۰ درصد کاهش وزن داشته است و گروه دیگر ۵ درصد, لذا  این نتیجه مشخص می‌کند دارو تأثیر آنچنانی نداشته و به نسبت اینکه داروی گرانی است که حدودا ۱۲۰ دلار هر باکس آن قیمت دارد نتیجه در خوری نمی‌دهد.

سرطان پانکراس

از عوارض آمپول چربی سوز ویکتوزا می‌توان به تهوع؛ احساس ضعف، احساس خستگی و عوارض شبه آنفولانزا  اشاره کرد. از طرفی گزارشهایی از ابتلا به سرطان پانکراس بر اثر مصرف این دارو گزارش شده است.

 بنابراین مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. دوز ضد قندی آمپول چربی سوز ویکتوزا حدود ۲ میلی گرم و برای کاهش وزن ۳ میلی گرم است که احتمال عارضه را بیشتر می‌کند وهر قرص ویکتوزا ۳۰۰۰ تومان است.

آیا آمپول‌ چربی سوز کلن در کاهش چربی موثر است؟

آمپول چربی سوز کلن است و می‌تواند کاهش وزن ایجاد کند. اما نوعی از آن که در بازار موجود است نوع دامی است اگرچه برخی مدعی هستند فرم انسانی دارو وجود دارد.

۱۲۰ تا ۱۵۰ دلار قیمت دارد و عوارض ناگواری دارد که می‌توان به لرزش دست، تپش قلب، فشارخون بالا و بی خوابی  اشاره کرد به همین علت بیمار باید ریسک بالای آن را بپذیرد. داروی آمریکایی آن تقلبی است و محصول مکزیکی و مجارستانی آن ممکن است برای لاغری موثر باشد.

به دلیل اینکه با مکانیسم سمپاتیک منجر به کاهش وزن می‌شود معمولا بر قلب اثر سوء داشته و امکان مرگ و میر به همراه دارد زیرا وقتی فعالیت سمپاتیک قلب را زیاد کنیم امکان اسپاسم عضله قلب و خطر مرگ وجود دارد.

سکته قلبی

از طرفی آمپول چربی سوز کلن اثر ترموژنیک هم دارد و اگر خانمهای بالای سنین ۵۰  آن را مصرف کنند با توجه به اینکه به خودی خود حالت گرگرفتگی دارند احساس گر گرفتی و گرما  در آنها بیشتر شده و خطر بیشتری آنها را تهدید می‌کند.

آیا داروی چربی سوزی بدون عارضه وجود دارد؟

یک سری از داروهای گیاهی هستند که خاصیت چربی سوزی دارند مانند کپسول زیره حتی این دارو با وجود تأثیری که در کاهش اشتها دارد عوارض خاص خود را دارد.

این دارو اگر زیاد مصرف شود چربی‌های دور چشم که برای حفظ جوانی موثر هستند را آب کرده و خشکی و چروک دور چشم ایجاد می‌کند زیرا این چربی‌ها سریع تر از چربی‌های سایر نقاط بدن آب می‌شوند.

کنترل اشتها

یکی از داروهایی که نتایج نسبتا خوبی در چربی سوزی دارد داروی تئوفیلین در پایه پماد است که به صورت موضعی بر روی شکم و نقاط چاق استفاده می‌شود اما برای گرفتن نتیجه خوب از آن باید مرتب استفاده شود و برای فرمولاسیون مناسب می توان از داروخانه هایی که نسخ ترکیبی تهیه می کنند تهیه نمود.

آیا آمپول‌ چربی سوز بدون عارضه برای لاغری وجود دارد؟

خیر. در واقعیت وجود ندارد و آن دسته که مورد استفاده قرار می‌گیرند همراه با عارضه هستند  و آنچه مسلم است این است که تنها راه حل کاهش وزن رژیم کم درازمدت به همراه ورزش است.

در صورت چاقی شدید باید بعد از بررسی دقیق اولیه داروی مناسب مجاز تجویز و استفاده شود. شاید برای بعضی دوستان خنده دار باشد حتی رژیم هایی با چربی بالا (۶۰%) و کربوهیدرات کم(۱۰-۱۵%) و پروتیین متوسط (۲۵-۳۰%) اگر مناسب تجویز شود سبب لاغری می گردد.

آیا میدانید پروتئین آرژنین یکی از پر طرفدار تریم مکمل های ورزشی است؟

آیا از نقش پروتئین آرژنین بر بدنسازی اطلاع دارید؟

نبض ما-گفت و گو: اعظم صفایی

4/5 - (17 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید