رفع سیاهی دور چشم با ۱۱ درمان خانگی

سیاهی دور چشم می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار دهد. اکنون دلایل زیادی برای تیرگی دورچشم وجود دارد. استرس، کمبود خواب، تغییرات هورمونی، یک شیوه زندگی آشفته، ارث و بسیاری دیگر. اما اگر به موقع درمان نشود، نه تنها ظاهر شما را تغییر می دهد، بلکه می تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود.

اگر چه محصولات شیمیایی برای درمان رفع سیاهی دور چشم کمک کننده است، اما برای بسیاری از افراد که دارای پوست بسیار حساس هستند، تنها درمان های خانگی مناسب می تواند به رفع سیاهی دور چشم کمک کند. ما لیستی از درمان های خانگی را که آسان و قابل انجام هستند را فهرست کرده ایم:

رفع سیاهی دور چشم

۱- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک راه حل عالی برای از بین بردن سیاهی دور چشم است، زیرا به طور طبیعی باعث کاهش دایره های تیره اطراف چشم می شود و پوست را نرم و لطیف می کند. کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را زیر چشمانتان قرار دهید.

اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. حداقل دو بار در روز این درمان را تکرار کنید. همچنین می توانید به طور روزانه آب گوجه فرنگی را به همراه آب لیمو و برگ نعناع به منظور رهایی از سیاهی دور چشم بنوشید.

آب گوجه فرنگی

۲- رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی رنده شده

یکی دیگر از راه های رفع سیاهی دور چشم در یک هفته، سیب زمینی است. مقداری سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. یک پنبه را به آن آغشته کنید. چشمانتان را ببندید و این پنبه را روی چشمان خود بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که پنبه تمام ناحیه تیره زیر چشم و همچنین پلک ها را پوشش می دهد. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی چشم ها قرار گیرد و سپس با آب سرد شست و شو دهید.

۳- کیسه چای سرد برای رفع سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم و چای کیسه ای

یک روش ساده دیگر برای خلاص شدن از تیرگی دور چشم، استفاده از تی بگ سرد است. یک کیسه چای را ترجیحا بابونه یا چای سبز در آب خیس کنید. آن را مدتی در یخچال و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. از این روش به طور مرتب استفاده کنید تا بهبود قابل توجهی را مشاهده کنید.

حتما بخوانید:

راهکارهای رفع گودی زیر چشم

۴- روغن بادام

روغن بادام به دلیل آن که حاوی ویتامین E است، به عنوان نرم کننده ای برای پوست عمل می کند. روش کار بسیار آسان است. فقط روغن بادام را در نواحی تیره خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب بر روی چشم ها باقی بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

تصویر مضرات روغن بادام تلخ

۵- شیر سرد

استفاده منظم از شیر سرد نیز تیرگی دور چشم را کاهش می دهد و همچنین چشم ها و پوست شما را آرام می کند. یک گلوله پنبه را مدتی در یک کاسه ی شیر سرد یا آب یخ قرار دهید و سپس با استفاده از آن کل نواحی تیره دور چشم را پوشش دهید. برای مدتی آن را نگه دارید و سپس با آب معمولی بشویید.

شیر کم چرب

۶- رفع سیاهی دور چشم با آب پرتقال

یکی دیگر از راه های موثر برای حذف سریع سیاهی دور چشم آب پرتقال است. مقداری آب پرتقال را با چند قطره گلیسیرین مخلوط کنید و این مخلوط را روی دور چشم خود قرار دهید. نه تنها تیرگی را کاهش می دهد بلکه باعث درخشش طبیعی چشمان شما می شود.

خواص آب پرتقال
۷- یوگا / مدیتیشن

یکی از دلایل اصلی ایجاد تیرگی دور چشم، استرس، افسردگی و شیوه نادرست زندگی است. اگر ذهن شما آرام نباشد، درمان های خانگی جواب نمی دهند. تمرین منظم یوگا و مدیتیسن، نه تنها موجب کاهش تیرگی دور چشم می شود بلکه ساعت بدن را با آرام کردن ذهن، روح و بدنتان منظم می کند.

یوگای صورت۸- خیار

خیار درمانی رایج و موثر برای رفع خستگی و تیرگی دور چشم است. خیار بریده شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد شست و شو دهید. رفع خستگی چشمان خود را احساس خواهید کرد.

خیار۹- رفع سیاهی دور چشم با برگ نعناع

نعنا به دلیل شادابی و طراوت خود برای رفع نواحی تیره چشم استفاده می شود. چند برگ نعناع را در آب له کنید، پس از تشکیل حالت خمیری شکل، آن را بر روی چشمان خود قرار داده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد شست و شو دهید. این کار را هر شب به مدت یک هفته برای دیدن نتایج معجزه آسا انجام دهید.

خواص نعناع دم کرده

۱۰-گلاب

گلاب به جوانسازی پوست کمک می کند و به خاطر خواص زیبایی خود شناخته شده است. همچنین می تواند سیاهی دور چشم را سریعا از بین ببرد. فقط گلوله پنبه را در گلاب قرار دهید و بر روی چشمان خود بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید. برای مشاهده نتیجه، هر شب به مدت یک ماه تکرار کنید.

۱۱- خمیر دوغ

زردچوبه به علت مزایای سلامتی بسیاری که دارد شناخته شده است. دو قاشق غذاخوری دوغ و پودر زردچوبه را به خوبی مخلوط کنید. این خمیر را بر روی نواحی تیره اطراف چشم خود اعمال کنید و حداقل ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بماند. صورت خود را با آب ولرم بشویید.

برخی از افرادی که سیاهی چشم دارند ، گودی چشم را نیز تجربه کرده اند. 

برای درمان خانگی گودی زیر چشم با ما همراه باشید.

4.4/5 - (9 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید