نکاتی مهم درباره پروتز باسن

پروتز باسن چیست و به چه شکلی انجام می شود؟ اگر می خواهید پروتز باسن انجام دهید و اگر فرم دهی باسن انجام داده اید، در این مطلب نکات مهمی درباره قبل و مراقبت های بعد از پروتز باسن عنوان شده است.

نبض ما– پروتز باسن همانند سایر روش‌های زیبایی و جراحی های زیبایی دیگر ، با تکنیکهای گوناگونی انجام می‌شود و عوارض خاص خود را دارد و این پرسش برای متقاضیان پیش می‌آید که کدام روش پروتز باسن و فرم دهی به آن مناسب تر است.

هزینه جراحی سنگ کلیه

در سالهای اخیر بازسازی فرم باسن همانند سایر روش‌های زیبایی متقاضیان بسیاری داشته است؛ اغلب این افراد زنانی هستند که با افزایش سن و به دنبال آن افتادگی و از بین رفتن بافت چربی در باسن به پزشکان جراحی زیبایی مراجعه کرده و به دنبال رفع این نقوص در اندام خود هستند. به همین منظور گفت و گویی با دکتر حمید عارف فوق تخصص جراحی‌های زیبایی داشته‌ایم  که در ادامه می‌خوانید.

فرم دهی به باسن در چه مواردی ضرورت دارد؟

باسن قسمت مهمی از اندام انسان است که در زیبایی نقش مهمی دارد. در ایام جوانی باسن فرم دار و برجستگی خاص خود را دارد با افزایش سن و یا کاهش وزن زیبایی فرم باسن از بین می‌رود و عضله‌های باسن ضعیف می‌شود.

به عبارت دیگر، در این زمان چربی های باسن شل می‌شود و کلاژن های پوست حالت فنری خود را از دست می‌دهد، بنابراین افتادگی باسن شایع است. این اتفاق در خانمهایی که وزن کم می‌کنند و یا ورزش نمی‌کنند دیده می‌شود و حالت بدفرم ایجاد می‌کند، به طوری که پهلوها از باسن برجسته تر می‌شوند و باسن در قسمت زیر چین جمع می‌شود.

فرم دهی باسن از طریق تزریق

در این موارد باید فرم باسن را با استفاده از روشهای زیبایی بهتر کرد. در برخی از افراد بطور ارثی باسن تخت است و این عمل کمک بزرگی به زیبایی اندام در آنها می‌کنند همچنین پروتز در افرادی که بسیار لاغر هستند و چربی ندارند تا تزریق چربی برای آنها انجام شود ضرورت دارد.

در افرادی که باسن بسیار شلی دارند که افتادگی دارد و وزن زیادی از دست داده‌اند پروتز خیلی جوابگو نیست بلکه لیفت جراحی انجام می‌شود روش کار به این صورت است که پوست اضافه را از بالای چین باسن برداشته و بخیه می‌زنند.

فرم دهی به باسن با روش تزریق چربی به چه صورت است؟

فرم دهی ناحیه باسن به چند روش انجام می‌شود یکی از این روشها تزریق چربی است. با تزریق چربی امکان لیفت باسن وجود دارد با این روش فرم باسن زیبا می‌شود.

طوریکه قسمت تحتانی کمر کاملا تخلیه شده و پوست نازک نازک شود.در این زمان پوست را با گن‌های مخصوص به کمر چسبانده و چربی بدست آورده در باسن تزریق می‌شود.

با این روش فرم باسن در حد کارگذاشتن پروتز زیبا می‌شود. این روش طبیعی و مناسب است بخصوص برای بیمارانی که چربی‌های اضافه بدن را پیکر تراشی می‌کنند، بازسازی باسن مناسب است.

پروتز باسن به چه شکل انجام می‌شود؟

این روش دائمی است و بیشتر مورد تقاضای جهان سومی‌ها است که به دنبال روش‌های تهاجمی و دائمی هستند. پروتز باسن در کشورهای آمریکایی جنوبی برزیل و شیلی بیشتر مورد استقبال است.

در ایران حدود ۲۰ سال است پروتز باسن انجام می‌شود. در این روش پروتز در زیر عضله باسن کار گذاشته می‌شود و برش آن از ناحیه خاجی باسن است تا کمتر دیده شود.

نحوه انجام عمل پروتز باسن

پروتز باسن چه عوارضی دارد؟

پروتز باسن دوره نقاهت سختی دارد اگر پروتز زیر پوست کار گذاشته شود بعد از مدتی افت می‌کند و به همین منظور زیر عضله گذاشته می‌شود تا فرم باسن بهتر حفظ شود و در ناحیه خاجی برش می‌خورد که این برش کمتر دیده می‌شود.

دوره نقاهت آن طولانی است و بیمار باید به مدت یک ماه در حالت دمر بخوابد و نمی‌تواند طاق باز بخوابد برای همین نگهداری از آن سخت است و ریسک عوارض بعد از عمل پروتز مشکل است.

اثرات دمر خوابیدن

همچنین هر اندازه پروتز بزرگتر باشد، عوارضی نظیر عفونت و آب آوردن احتمال بیشتری دارد. جابجایی پروتز و از دست دادن شکل تقارن از مشکلات دیگری است که این عمل ممکن است ایجاد کند.‌

بهتر است در چه سنینی پروتز باسن انجام می شود؟

معمولا در سنین جوانی و زیر سی سال این عمل انجام نمی‌شود زیرا در این سنین معمولا نیازی به این کار وجود ندارد و فرم باسن ایده‌آل است مگر در دختران جوانی که به علت رژیم و کم کردن وزن دچار افت باسن شده و متقاضی این جراحی  می شوند.

عوارض پروتز باسن

فرم دهی باسن از طریق تزریق ژل به چه شکل است؟

معمولا تزریق ژل به باسن انجام نمی‌شود و این روش توصیه نمی‌شود، زیرا برای تزریق به  حجم زیادی از ژل در این ناحیه نیاز است و هر نقطه از بدن که حجم زیادی ژل مصرف شود عوارض بیشتری دارد.

از طرفی ریسک عفونت در ناحیه باسن بیشتر از صورت است زیرا در صورت به علت خونرسانی بالا ریسک عفونت کم است اما در باسن به علت آلودگی محیط از نظر وجود ناحیه دفع احتمال عفونت بالا است در نتیجه تزریق ژل توصیه نمی‌شود.

چه نکاتی باید در فرم دهی باسن توسط فرد رعایت شود؟

اولین مسأله این است که از فشار بر روی باسن خودداری کنند هر چند رعایت این موضوع دشوار است و نکته بعدی این است که سایز پروتزی که انتخاب می‌کنند همیشه کوچکتر از آن چیزی باشد که فرد در ذهن دارد زیرا به مرور با افزایش سن افت پیدا کرده و سنگین می‌شود.

جراحی پروتز

هزینه فرم دهی باسن در هر روش چقدر است؟

هزینه و قیمت پروتز باسن به دلیل گران بودن پروتز، حدود ۹ تا ۱۰ میلیون است و هزینه تزریق چربی حدود ۴ تا ۵ میلیون است که بسته به بدن هر فرد هر سال یا هر دو سال یکبار نیاز به تکرار دارد.

نبض ما– گفت و گو: اعظم صفایی

4.3/5 - (18 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید