از بین بردن جای جوش با ماسک دارچین

آکنه یک مشکل رایج در بین نوجوانان و حتی بزرگسالان است و هیچ محدودیت سنی ندارد. دارچین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی بوده که برای مبارزه با آکنه بسیار موثر است و ماسک دارچین به عنوان یکی از معروف ترین ماسک های صورت است.

ماسک دارچین باعث کاهش قرمزی و سوزش، خشک کردن جوش ها و بهبود سریع تر آکنه می شود. آکنه به علت تولید بیش از حد چربی توسط پوست ایجاد می شود که منجر به مسدود شدن منافذ می گردد.

منافذ مسدود شده نیز منجر به جوش های سر سفید و سر سیاه می شود. در واقع هنگامی که باکتری به منافذ مسدود شده نفوذ کرده و آن را آلوده کند، باعث التهاب بیشتر و تورم و قرمزی خفیف و شدید می شود.

ماسک دارچین برای پوست

به طور کلی با افزایش گردش خون، موجب بهبود سلامت کلی پوست شده و از انواع دیگر جوش و لکه های قرمز جلوگیری می کند. در ابتدا مطمئن شوید که از دارچین با کیفیت و ارگانیک برای ماسک استفاده می کنید. همچنین قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را با استفاده از پاک کننده ملایم شست و شو دهید.

توجه داشته باشید: از آنجا که دارچین می تواند بالقوه آلرژی زا باشد، توصیه می کنیم قبل از استفاده از هر یک از انواع ماسک دارچین  ، این ماسک ها را به مدت ۲۴ ساعت تست کنید. به این صورت که چاشنی دارچین را روی پوست خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

پس از ۲۴ ساعت پوست خود را بررسی کنید. در صورتی که پس از مالیدن دارچین پوست شما تحریک شده یا دچار خارش شود، بلافاصله آن را شستشو دهید.

روش ۱ – ماسک دارچین و عسل

دارچین و عسل هر دو دارای خواص ضد میکروبی قوی هستند. در حالی که عسل به عنوان مرطوب کننده و ترمیم پوست آسیب دیده  و از بین بردن جای جوش هم عمل می کند.

ماسک عسل و دارچین
-پودر دارچین ارگانیک (ضد میکروبی و ضد التهابی) – ۱ قاشق چای خوری

– عسل خام (به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند) – ۱ قاشق غذا خوری

دارچین و عسل را به خوبی مخلوط کرده و به پوست خود بمالید. اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار گیرد و سپس با آب گرم شست و شو دهید و پوست خود را با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید. برای از بین بردن جای جوش و درمان آکنه های شدید برای حداقل ۲ هفته، هفته ای ۲ تا ۳ بار ماسک دارچین و عسل را تکرار کنید.

روش ۲: ماسک دارچین ، عسل و ماست

ماست ساده حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند و همچنین کمک می کند تا زخم های آکنه ترمیم شده و پوست تان نرم شود.

ماسک دارچین عسل و ماست

– پودر دارچین ارگانیک (ضد میکروبی و ضد التهابی) – ۱ قاشق چای خوری

عسل خام (به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند) – ۱ قاشق غذا خوری

ماست ساده (حاوی اسید لاکتیک و پروتئین شیر) – ¼ فنجان

مواد فوق را به خوبی با هم مخلوط کنید و بر روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید تا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار گرفته و خشک شود، سپس آن را با استفاده از حرکات دایره ای شستشو دهید. برای شست و شوی آسان از آب گرم استفاده کنید.

با استفاده از یک حوله نرم، صورت خود را خشک کنید. این ماسک صورت را هر ۳ روز یک بار، به مدت ۱۴ روز برای حذف کامل آکنه اعمال کنید.

روش ۳: ماسک دارچین و آب لیمو

با مخلوط دارچین با آب لیمو تازه می توانید یک ماسک عالی برای رهایی از آکنه و زخم های آن داشته باشید. آب لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند، پوست شما را روشن کرده و زخم ها و جای جوش و علائم آکنه را کمتر می کند.

توجه: هم دارچین و هم آب لیمو مواد بسیار قوی هستند، بنابراین ماسک دارچین وآبلیمو برای افرادی که دارای پوست حساس هستند توصیه نمی شود.

مصرف دارچین

– پودر دارچین ارگانیک (ضد میکروبی و ضد التهابی) – ۱ قاشق چای خوری

– آب لیمو تازه (لایه بردار و سفید کننده) – ۲ قاشق چای خوری

این مواد را به خوبی مخلوط کرده و با استفاده از پنبه بر روی پوست قرار دهید. ممکن است با استفاده از این ماسک احساس سوزش کنید. اما نگران نباشید، این به این معنی است که با عفونت های آکنه مقابله می شود.

با این حال، اگر احساس سوزش خیلی قوی باشد، بلافاصله آن را بشویید. در غیر این صورت اجازه دهید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند. با استفاده از آب گرم صورت خود را شست و شو داده و سپس خشک کنید.

برای درمان آکنه و از بین بردن سریع جای جوش ، ماسک دارچین و آبلیمو را حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید. پس از استفاده منظم به مدت ۲ هفته، شما پوست تمیزی خواهید داشت.

ماسک دارچین برای مو

روغن دارچین می تواند مشکلات مختلف مو مانند نازک شدن و ریزش مو و شوره سر را نیز درمان کند و باعث تحریک رشد مو شود.

ماسک دارچین موجب تسکین پوست می شود و به از بین رفتن شوره و خارش سر کمک می کند. دارچین به همراه روغن نارگیل نه تنها باعث رشد موهای قوی و کاهش ریزش مو، بلکه باعث مرطوب شدن آن شده و مانع از خشک شدن و یا چرب تر شدن مو می شود.

روغن دارچین برای مو

عسل همچنین فولیکول های مو و منافذ پوست سر را سفت می کند و مانع از ریزش مو می شود. استفاده منظم از این ماسک، فولیکول های مو را تقویت می کند، وزی و ریزش مو را کاهش می دهد.

ماسک دارچین و روغن نارگیل غنی از کولین است که موجب مرطوب شدن پوست سر می شود. ویتامینی است که رگ های خونی را تقویت می کند و سلول های پوست را بازسازی کرده و گردش خون را فعال می کند. این ماسک مناسب انواع مو است.

خواص آنتی اکسیدانی بالای دارچین موجب محافظت از مو در برابر شرایط منفی خارجی مانند استرس، دمای پایین و غیره می شود.

مواد لازم :

– ۴-۵ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

– ۱ قاشق چای خوری عسل

– ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین ارگانیک

طرز تهیه ماسک دارچین برای مو :

۴ تا ۵ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در یک کاسه قرار دهید. با توجه به حجم موهایتان می توانید این مقدار را بیشتر کنید. ۱ قاشق چای خوری عسل را به روغن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. عسل در این لحظه به خوبی در روغن مخلوط نمی شود اما بعدا خواهد شد. سپس ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

بهترین روغن برای پر پشت شدن مو

مخلوط را بر روی حرارت ملایم یا مایکروویو به مدت ۲۰ ثانیه خوب هم بزنید تا تمام ترکیبات به طور کامل مخلوط شوند. اکنون ماسک آماده است. مواد را بر روی کل پوست سر خود بمالید. سپس با نوک انگشتان خود برای ۵-۱۰ دقیقه را پوست سر خود را ماساژ دهید. پس از ۲ ساعت، سر و موهای خود را با شامپو شست و شو دهید.

احتیاط: اگرچه دارچین ماده ای طبیعی است، ولی ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک بر روی پوست سر شود و آن را ملتهب کند، بنابراین قبل از استفاده از ماسک بر روی پوست سر یک تست انجام دهید.

اگر بخواهیم به سرعت جای جوش ها را از صورت حذف کنیم باید چه کنیم؟

برای از بین بردن سریع جای جوش چه باید کرد؟

تیم ترجمه نبض ما

منبع: fabhow

5/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. hossein می‌نویسد

    با سلام خدمت تمامی دوستان.
    من صورتم خیلی جوش میزد و از این راه استفاده کردم و واقعا جواب داد:باید روزی نیم ساعت ماسک زیر را در دو نوبت استفاده کنید:حنا+قارا+آب لیمو……..اگر میترسید صورتتون رنگ بگیره از حنا بی رنگ استفاده کنید.شاید حدود یکماه طول بکشه ولی خوب میشه…جواب گرفتید یه ایمیل به آدرس زیر بزنید،اگه سوالی هم دارید بپرسید جواب میدم.

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام خسته نباشید من پوستم زیاد جوش میزنه چکارکنم ازبین ببرمشون جای جوش هم میخوام بره

    2. ناشناس می‌نویسد

      سلام خسته نباشید من پوستم زیاد جوش میزنه چکارکنم ازبین ببرمشون جای جوش هم میخوام بره

      خیلی پرشده بزرگن جوشام صورتوم زشت کردن واسه سفیدکردن پوست چی خوبه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید