فواید میکرودرم چیست؟

میکرودرم نوعی روش لایه برداری است که از ابزاری چرخشی به منظور حذف لایه های بیرونی پوست، استفاده کرده و غالبا بر روی پوست صورت انجام می شود.

میکرودرم یک روش غیر تهاجمی بوده که سبب جوان تر شدن پوست و برطرف شدن لکه ها و دیگر عوارض مربوط به پوست صورت می شود.

این روش در برطرف کردن عوارضی مانند ، زخم های آکنه، منافذ پوست، لکه های قهوه ای، خطوط پیری، چین و چروک، رنگدانه و پوست های ضخیم، رفع آسیب پوست بر اثر نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرد که اغلب در کمتر از یک ساعت انجام  می شود. میکرودرم بیشتر برای افرادی است که مایل به بهبود ظاهری پوست صورت خود هستند.

پیری زودرس

می توان گفت که این روش نوعی روش برای بازسازی پوست است که در طی آن از دستگاهی در حال چرخش استفاده می شود. این دستگاه با ظرافت خاصی ، لایه های بیرونی پوست را بر می دارد. پس از این کار  به نظر می رسد که پوست صورت، ظریف تر و جوان تر شده است.

با استفاده از این روش، تغییرات قابل ملاحظه ای در ظاهر پوست ایجاد می شود. گزینه های دیگری هم وجود دارند که تقریبا نتایج مشابهی مانند میکرودرم دارند ، این گزینه ها عبارتند از: جراحی لیزر و تزریق پوست. این کار توسط جراح و متخصص پوست صورت گرفته و اغلب نتایج خوبی داشته و پوست صورت درمان می شود.

مراحل انجام میکرودرم 

برای انجام این کار، پوست شما بی حس شده و بسته به میزان درمان شما از آرامبخش استفاده می شود. پس از میکرودرم ، پوست صورت کمی حساس و صورتی رنگ می شود که ممکن است مدت آن، چند هفته بوده و حدودا ظرف مدت دو تا سه ماه برطرف می شود.

از بین بردن جای جوش با میکرودرم

به طور کلی این روش در شرایط زیر بر روی پوست انجام می شود:

  • زخم های ناشی از آکنه، جراحی و یا آسیب دیدگی
  • چین و چروک ، به خصوص چین و چروک اطراف دهان
  • پوست آسیب دیده از نور خورشید
  • تورم و قرمزی پوست و خالکوبی

عوارض ناشی از میکرودرم

تورم و قرمزی پوست که معمولا ظرف مدت یک هفته کاهش می یاید. در برخی شرایط ، ممکن است این تورم هفته ها یا حتی ماه ها ادامه یابد. پوست جدید شما تا چندین هفته حساس و صورتی خواهد بود. این حساسیت ، احتمالا تا سه ماه وجود داشته و به تدریج از بین می رود.

– معمولا ممکن است منافذ پوست شما را بازتر کند. پس از میکرودرم ، در افرادی که پوست تیره دارند، ممکن است پوست ، تغییر رنگ داده و تیره تر شود.

سفید شدن پوست صورت سبزه

– از دیگر عوارض میکرودرم می توان به زخم، عفونت باکتریایی، قارچی، ویروسی و یا بروز ویروس تبخال اشاره کرد. داروهای استروئیدی اغلب ، برای تسکین ظاهر این زخم ها استفاده می شود.

سایر واکنش های پوستی هم اغلب به شکل بثورات پوستی آلرژیک یا سایر واکنش های پوستی است. این روش برای همه پوست ها به کار نمی رود و این کار به تشخیص پزشک متخصص صورت می گیرد.

مزایا میکرودرم

از مزایای میکرودرم می توان به مواردی مانند، ایجاد پوستی تازه، صاف و نرم اشاره کرد. این کار،  یک روش غیر جراحی است و از این رو می تواند در فواصل کوتاه تکرار شود.

این کار کمک می کند تا پوستی جوان و بدون رنگدانه، داشته باشید و در از بین بردن جوش های سرهای سیاه، کاهش اندازه منافذ، بهبود پوست ضخیم ، و از بین خطوط پیری و چین و چروک پوست ، بسیار موثر است.

جوش سر سیاه

هزینه و قیمت میکرودرم

یکی از معایب اصلی میکرودرم ، گران بودن قیمت آن است. اما با توجه به محبوبیت آن، کلینیک ها و مراکز درمانی بسیاری وجود دارد که درمان های ارزان قیمتی را ارائه می دهند. هزینه و قیمت پاکسازی صورت با روش میکرودرم به نسبت سایر روشهای زیبایی پوست گران تر است. هزینه میکرودرم به تعداد جلسات درمانی هم بستگی دارد.

با این حال، باید مراقب باشید که افردی که این روش را انجام می دهند، افرادی مانند متخصص طب سنتی، پرستاران با مجوز و  متخصصین پوست و زیبایی باشند. توصیه می شود که برای انجام میکرودرم اقدامات لازم را جهت ارزیابی پوست، توسط متخصص پوست صورت دهید. به طور کلی قیمت و هزینه میکرودرم هر جلسه بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

بعد از گذر زمان هر پوستی احتیاج به جوان سازی و شفاف کردن دارد.

بهترین روش های جوانسازی پوست چیست؟

مترجم: مهناز ضحاکی

4.6/5 - (7 امتیاز)
منبع www.medicinenet.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    سلام من میکرودرم کردم و صورتم جوش زده چکار باید بکنم

    1. amirhassannajafi می‌نویسد
از پزشکان نبض‌ما بپرسید