ویژگیهای بهترین سرویس خواب نوزاد

برای سرویس خواب نوزاد لازم است چه وسایلی را خریداری کنیم؟ در این مقاله راهنمایی در این مورد ارائه می شود.

نبض ما– هیچ چیزی مثل یک خواب خوب برای شما و نوزادتان نمی شود. نوزادان بیشتر رشد خود را چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ ذهنی در حالی به دست می آورند که خواب هستند. بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که بستر کودک شما به همان اندازه راحت و آسوده باشد تا به استراحتی که مورد نیاز آن هاست برسند. در ادامه به بررسی برخی از وسایل لازم برای سرویس خواب نوزاد می پردازیم.

سبد حمل نوزاد یا گهواره

تا ماه های اول کودک شما در یک سبد حمل نوزاد و یا گهواره در همان اتاقی که شما می خوابید، خواهد خوابید. معمولا در سرویس خواب نوزاد، سبد جا به جایی نوزاد قابل حمل بوده و تقریبا محکم است و از الیاف بافته شده نخل درست می شود. گهواره کمی از آن بزرگتر است و از قطعات چوبی ساخته می شود.

نوزادان می توانند مدت زمان بیشتری را نسبت به سبد حمل نوزاد در گهواره باشند. اما از زمانی که آن ها شروع کنند به چهار دست و پا کردن باید به تخت نوزادی منتقل شوند. در واقع تقریبا ماه های چهارم تا ششم از زمان تولد نوزاد.

برای نوزاد تشک مخصوص بگیرید

نوزادان نمی توانند لوازم خواب بزرگ مانند بالشت ها، پتوها و یا ملحفه ها را تحمل کنند. اما در هر صورت آن ها نیازمند یک تشک مناسب برای تخت هستند.

در سرویس خواب نوزاد ، تشکی را برای گهواره و یا سبد نوزاد خود انتخاب نمایید که مناسب ابعاد آن باشد و موجب شود که کودکتان تا حد ممکن راحت باشد. همچنین مطمئنا نمی خواهید که گپی بین تشک و تخت خواب قرار گرفته باشد، تا موجب شود کودک در آن بیفتد.

ملحفه برای تشک

شما برای این که ظاهر تخت خواب نوزادتان را تغییر دهید به چندتا ملحفه نیاز دارید، به خصوص این که زمان کافی برای شستشوی آن نداشته باشید.

می توانید چهار تا ملحفه که با تشک فیت می شود، تهیه کنید تا مانع از کثیف شدن تشک شوید. ملحفه هایی که با تشک فیت می شوند از این جهت خوب هستند که زمانی که کودک غلت می زند، از تشک جدا نمی شوند.

همچنین چهار تا ملحفه روانداز هم باید تهیه نمایید که زمانی که کودک تان چرت می زند او را گرم نگه دارید. ملحفه های روانداز در ابعاد و رنگ های مختلفی موجود هستند و می توانید به جای ملحفه های تشک، زمانی که آن ها را می خواهید بشویید استفاده نمایید.

چند تا پتوی نوزاد تهیه نمایید

احتمالا تعدادی پتو از دوستان و آشنایان به عنوان هدیه می گیرید. ولی در سرویس خواب نوزاد این ایده خوبی است که چند تا پتو خرید کرده باشید چرا که ممکن است همه هدایای زایمان  و سیسمونی یک شکل نباشد.

یک کیسه خواب برای نوزاد انتخاب کنید

اگر کودک شما در طول شب زیاد جابجا می شود او را می تواند درون یک کیسه خواب نوزاد قرار دهید. تقریبا غیرممکن است که نوزاد بتواند کیسه خواب را کنار بزند لذا می توایند مطمئن باشید که در تمام طول شب آرام خواهد بود. شما می توانید از کیسه خواب نوزاد از همان بدو تولد او استفاده نمایید.

قنداق

اگر می خواهید کودک خود را قنداق کنید، از پارچه های نازک استفاده کنید تا مطمئن شوید زیاد گرم نمی شود. همچنین لازم است بدانید که کودک را نباید تا بالای شانه هایش قنداق کنید.

قنداق را زیاد محکم نکنید. پاهای نوزاد باید آزاد باشد. تا بتواند حرکت قورباغه ای داشته باشد. همچنین هیچ وقت کودک را زمانی که قنداق کرده اید به روی شکم نخوابانید.

در ادامه مدل های متنوعی از سرویس خواب و کمدهای نوزاد آورده شده است:

مدل های سرویس خواب نوزاد

مدل های کمد نوزاد

ترجمه:حسین مقدس زاده

منبع: mothercare

4.2/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید