بوتاکس طبیعی با ماسک موز

ماسک موز یکی از ماسک های موثر و مناسب برای پوست بوده و  پوست را فوق العاده نرم و صاف نگه می دارد. ماسک موز، برای زیبا سازی همه نوع پوست مانند پوست های خشک، چرب و حساس مناسب است. بوتاکس طبیعی پوست با موز امکان پذیر است. زمانی که به همین سادگی می توانید بدون هزینه های گزاف از خواص طبیعی این میوه، بدون هیچ گونه عوارض یا دردی برای جوان سازی پوست خود استفاده کنید، چرا باید  پوست صورت خود را به تیغ جراحی بسپارید؟

خواص موز برای پوست

خواص موز برای پوست

موز نه تنها برای پوست شما، بلکه برای سلامت کلی فرد نیز عالی است. بسیاری از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در موز آن را تبدیل به ترکیب عالی به عنوان ماسک طبیعی تبدیل می کند. برخی از خواص موز برای پوست عبارتند از:

۱. مرطوب کننده پوست

موز سرشار از پتاسیم  است که باعث مرطوب کردن و نرم کردن پوست خشک می شود. اگر پوست شما لایه‌لایه و خشک است، کافی است ماسک صورت موز را روی صورت خود بمالید.

نحوه استفاده از ماسک موز برای مرطوب کردن پوست

  • یک کاسه کوچک بردارید، یک موز رسیده را با قسمت پشتی چنگال له کرده و روی صورت خود بمالید. ولی از مالیدن آن در اطراف چشم و دهان خودداری کنید.
  • بعد از 10 تا 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید و از احساس نرم پوست خود لذت ببرید.

۲. کنترل کننده چربی پوست

اگر پوست چرب دارید، از ماسک موز با آب لیمو و عسل استفاده کنید. موز اکسید کننده بزرگی است که به لاغر شدن اضافی سبوم روی سطح پوست کمک می کند. همچنین حاوی پتاسیم و ویتامین های E و C است که همگی باعث شفافیت و درخشان شدن پوست می شوند.

طرز تهیه ماسک موز و عسل برای صورت

  • یک موز رسیده را با پشت یک چنگال له کنید و 1 قاشق غذاخوری عسل خام و 1/2 قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کرده و مواد را خوب ترکیب کنید و آن را روی پست خود بمالید.
  • با دستمال مرطوب یا آب سرد صورت خود را بشویید.

۳. اثرات ضد پیری

موز،  به عنوان یک بوتاکس طبیعی که عوارض بوتاکس واقعی را هم ندارد، حاوی مواد مغذی فوق العاده ضد چروکی است که به محو لکه های سنی کمک می کند و از ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند. به همراه سایر مواد مفید ضد پیری، همانند ماست یا عسل، می توانید به آرامی از پوست خود لایه برداری کرده و از آن محافظت کنید.

حتی در سنین بالا ، می توانید چین و چروک پوست را کاهش داده و به رفع خطوط عمیق، کمک کنید.

۴. ماسک موز برای جوش صورت

موز با لطافت بخشیدن به پوست صورت برای انواع پوست ها مخصوصا پوست های خشک بسیار موثر است. در پوست هایی که مبتلا به جوش هستند، ماسک موز می تواند یک درمان قوی در رفع جوش های پوستی باشد. زیرا موز می تواند سبب خشک کردن جوش ها شده و پس از مدت زمان کوتاهی جوش های صورت از بین رفته و پوستی صاف به شما می بخشد.

ماسک پوست موز برای جوش صورت عالی است. پوست موز از جمله داروهای خانگی عالی برای درمان آکنه و جوش است. برای کاهش التهاب و از بین بردن باکتری می توانید مستقیماً پوست موز را روی آکنه خود بمالید و یا آن را با زردچوبه ترکیب کنید.

۵. از بین برنده لکه‌های صورت

خواه زخم های آکنه ، خال های ریز ، لکه های سنی و یا لکه های تیره داشته باشید که صورت شما را  تیره می کند ، می توانید با استفاده از ماسک موز له شده برای صورت حداقل هفته ای دو بار برای کمرنگ‌تر کردن لکه‌ها  و حتی از بین بردن لک‌های پوست استفاده کنید.

خواص پوست موز برای صورت

از جمله کاربردها و خواص پوست موز برای صورت عبارتند از:

  • روشن تر کردن و کاهش چین و چروک صورت
  • قرار دادن یک پوست موز روی چشم بسته برای کاهش پف چشم
  • استفاده از پوست موز به عنوان مرطوب کننده برای آبرسانی پوست
  • پوست موز را بر روی زخمهای آکنه مالیده و به محو شدن آنها کمک کنید.
  • درمان پسوریازیس با مرطوب کردن و رفع خارش
  • از بین بردن زگیل با قرار دادن یک تکه پوست موز رسیده روی آن به مدت یک شب

خواص پوست موز برای لک صورت

ماسک پوست موز درمان مناسبی برای لک ها، تیرگی و کدر بودن رنگ پوست است. بهتر است ماسک موز را سه بار در هفته برای درمان لک صورت به کار ببرید .موز، خاصیت روشن کنندگی در پوست داشته و نتایج خوبی برای این نوع پوست ها دارد.

طرز تهیه انواع ماسک موز

دستور‌العمل‌های زیادی برای استفاده از ماسک موز برای صورت وجود دارد. ترکیب موز با سایر مواد مغذی مانند ماست، زردچوبه و یا روغن زیتون نیز ماسک‌های فوق‌العاده‌ای برای صورت هستند.در ادامه به بررسی بهترین ماسک های صورت با موز خواهیم پرداخت.

۱. طرز تهیه ماسک موز ساده

موز را با یک رنده ، به راحتی رنده و آن را صاف و یکدست کنید. سپس آن را به آرامی روی صورت و گردن خود قرار دهید. اجازه بدهید تا به مدت  ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت و گردن شما بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

۲. طرز تهیه ماسک موز و ماست

یک موز له شده را با یک قاشق غذا خوری آب پرتغال و یک قاشق غذای خوری ماست چکیده ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید.د

یکی دیگر از دستور العمل های این  ماسک محبوب، ۱/۴ فنجان ماست ساده، ۲ قاشق غذاخوری عسل (درمان طبیعی آکنه) و ۱ موز متوسط ​​است. مطمئن نیستید کدام یک از این ماسک ها برای پوست شما مناسب تر است؟ پاسخ این است که این ماسک، بهترین ماسک صورت خانگی برای هر نوع پوست است.

۳. طرز تهیه ماسک موز و عسل

ماسک صورت موز و عسل  بسیار ساده است و احتمالا به آموزش نیاز ندارد. ماسک صورت عسل  و موز فقط این است: ترکیب کردن  موز و عسل. نه کمتر نه بیشتر. ماسک صورت  موز و عسل کمک خواهد کرد که شما حتی تغییر رنگ درپوست خود داشته و  پوست خود را نرم و لطیف کنید، ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش داده و از این بوتاکس طبیعی استفاده کنید.

عسل که مهم ترین و قدیمی ترین داروهای تقویت کننده آنتی اکسیدان غنی است، مزایایی  دارد که نشان دهنده خاصیت و قدرت این ماده طلایی رنگ است. دو تا سه قاشق عسل را با یک عدد موزمخلوط کرده و به صورت خود بزنید. پس از چند دقیقه با آب سرد شسته و از لطافت پوست خود لذت ببرید.

ماسک موز و عسل

 

خواص ماسک موز و عسل برای صورت

موز و عسل خواص بسیار زیادی برای پوست شما دارد. تمام این موارد ، همگی از خواص ترکیبی موز و عسل است که هم در رژیم غذایی و هم استعمال آن بر روی پوست، دارای اثرات قدرتمندی هستند.:

  • ضد پیری
  • ضد باکتری
  • افزایش انعطاف پذیری
  • ضد التهابی
  • آرامش دهنده پوست
  • آنتی اکسیدان
  • از بین بردن چین و چروک و خطوط  ظریف یا زاویه دار
  • مبارزه با آکنه
  • خشک کردن جوش
  • روشن کننده پوست
  • رفع زخم های آکنه
  • کاهش خارش زیاد بر روی پوست
  • ممانعت از آسیب آفتاب
  • تولید و احیاء سلول های جدید پوست

۴. ماسک موز و زردچوبه

همچنین برای روشن تر شدن پوست، کاهش آکنه و مرطوب کردن پوست از ماسک صورت با موز له شده ، عسل و زردچوبه استفاده کنید. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید و صورت خود را خشک کنید. به یاد داشته باشید برای دیدن نتایج این کار را باید تکرار کنید.

۵. ماسک موز و روغن زیتون

ماسک موز و روغن زیتون

آنتی اکسیدان ها ی موجود در روغن زیتون باعث کاهش سرعت روند پیری می شوند، در حالی که ویتامین E، پوست شما را از اشعه UV محافظت می کند و اسید اولئیک پوست را بازسازی می کند و ضد التهابی است.

مزایای دیگر آن نیز عبارتند از آبرسانی پوست و نرم شدن و صاف کردن پوست های آسیب دیده. علاوه بر این، روغن زیتون منافذ را بازسازی و سلول های پوست را تحریک می کند. شما می توانید از ماسک موز و روغن زیتون در احیای پوست خود استفاده کرده و خاصیت معجزه آسای هر دو را بر روی پوست خود اعمال کنید.

موز و روغن زیتون در ایجاد کلاژن وحالت ارتجاعی  پوست موثر بوده و باعث تسکین و شفای پوست های حساس می شود. برای استفاده از ماسک موز و روغن زیتون، یک عدد موز را له کرده و دو قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید.

سپس از این ترکیب به پوست صورت و گردن بزنید و پس از چند دقیقه ، با آب بشویید. پس از استفاده از این ماسک، شما به وضوح و در مدت زمان کوتاهی، شاهد لطافت و جوان شدن پوست صورت خود می شوید.

4.3/5 - (7 امتیاز)
منبع bellatory healthline

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید