نکات مهم درباره جراحی بینی گوشتی

ویژگی های بینی گوشتی را می دانید؟ آیا فکر می کنید بینی گوشتی دارید، در این مطلب هر آنچه باید درباره جراحی بینی گوشتی بدانید را بخوانید.

 بینی گوشتی، نوعی بینی با پوست ضخیم بوده و در بخش بیرونی، گوشتی و حجیم و گاهی با  حفره های باز است. در این نوع بینی، اغلب غضروف ضعیف و بخش عمده بینی شامل پوست و چربی است و معمولا نوک بینی (بال بینی)، کوتاه است. از آنجا که هورمون جنسی مردانه و پوست روغنی در مردان بیشتر است، این نوع بینی ها معمولا در مردان، بیشتر دیده می شود اما جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟

انواع بینی های گوشتی

هر ساله هزاران نفر تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند. جراحی بینی، ممکن است با اهداف زیبایی انجام شده یا یک روشی ترکیبی برای بهبود شکل و عملکرد بینی باشد. همچنین ممکن است فرد دچار مشکلات تنفسی بینی، زخم های مربوط به زمان تولد، آسیب و یا سوزش بینی باشد. بیمارانی که به هر دلیلی تصمیم به جراحی بینی دارند، باید به دنبال پزشکی باشند که متخصص عمل جراحی بینی و جراحی پلاستیک باشد.

جراح زیبایی بینی (رینوپلاستی)، شکل بینی را بهبود بخشیده و با سایر اجزای صورت هم تراز می کند. از آنجا که بینی برجسته ترین جزء صورت است، حتی تغییرات جزئی هم می تواند به شدت باعث تغییر ظاهر فرد شود.

بینی گوشتی

بعضی از بیماران، در نظر دارند تا بینی خود را با شکل چانه هماهنگ کنند. به همین منظور در جراحی بینی، هماهنگی اجزاء صورت در نظر گرفته می شود. جراحی بینی به تنهایی نمی تواند کلیه نیازهای فرد را در حوزه زیبایی، برای شخص فراهم آورد. به همین دلیل پیش از جراحی، بسیار مهم است که بیمار، درک درست و واقع بینانه ای از تغییرات بعد از عمل و همچنین محدودیت ها و خطرات روش جراحی، داشته باشد.

جراحی بینی، به منظور اصلاح مشکلات داخلی و خارجی بینی انجام می شود. جراحی بینی، شامل  ترمیم بینی، انحراف، پولیپ ها و گرفتگی ها  و زیبایی بینی شده و بینی مطابق با ساختار صورت، مورد جراحی قرار می گیرد. دقت در انتخاب جراح بینی باعث خواهد شد که انتظارات شما برای جراحی بینی، برآورده شود.

ویژگی های بینی گوشتی

  • ظاهر گرد
  • پوست ضخیم
  • غدد چربی
  • ضعف استخوان و غضروف
  • انعطاف پذیری
  • وسیع و برجسته

انواع بینی گوشتی

انواع بینی های گوشتی

بینی ها ی گوشتی به دو نوع تقسیم می شوند:

  • بینی های گوشتی با غده کم پروتئین با پوست روشن و ضخیم
  • بینی های گوشتی با غدد چربی بزرگ

شب قبل از جراحی بینی

در شب جراحی غذایی سبک بخورید تا در روز جراحی معده شما پر نباشد. تا ساعت ۱۲ نیمه شب، شما می توانید آب بنوشید، اما بعد از ساعت ۱۲، بهتر است از خوردن و نوشیدن پرهیز کنید.

روز جراحی بینی گوشتی

شما باید در زمان تعیین شده در کلینیک باشید. هنگامی که وارد کلینیک می شوید، باید اطلاعات شخصی خود را پر کنید. پرسنل درمانگاه، شما  را در مورد چگونگی آماده شدن برای جراحی بینی، راهنمایی می کنند.

استرس شما قبل از جراحی، طبیعی است. پرسنل کلینیک، اضطراب شما را درک می کنند و سعی می کنند به شما کمک کنند که آن را به شیوه ای دوستانه کنترل کنید. قبل از جراحی می توانید پزشک خود را در اتاق عمل ببینید و آنچه را که می خواهید از او بپرسید.

هزینه عمل جراحی

مراحل جراحی بینی گوشتی

در گذشته در جراحی بینی، اعصاب غضروفی بیش از حد برداشته  می شد. نتیجه این عملیات، فضای خالی زیاد و ایجاد زخم بر روی پوست بود. معمولا بیماران تصور می کنند که حذف پوست مفید است اما به نظر می رسد که حذف پوست، می تواند زخم های شدیدی به همراه داشته باشد، بنابراین این نوع روش جراحی توصیه نمی شود.

در روش های جدید، تقویت غضروف به منظور تقویت نوک بینی، و به طور کلی حفظ بافت غضروف، انجام می شود. ستون Cullomella قطعه ای از غضروف سپتال است که جراح آن را شکل داده  و به این ترتیب، نوک بینی، حالت بهتری می گیرد.

جراحی زیبایی

جراح در عمل جراحی گوشتی بینی، بر روی بافت های سخت که دارای استخوان و غضروف بیشتری هستند کار می کند. غدد گوشتی، غضروفی ضعیف و پوستی ضخیم دارند. تقویت غضروف توسط مفصلی بر روی بینی انجام می شود و در نتیجه سپتوم بینی به راحتی شکل می گیرد.

لازم است جراحی ماهر را به منظور انجام جراحی بینی گوشتی خود انتخاب کنید. بهترین جراحان کسانی هستند که می توانند غضروف ضعیف را تقویت کنند. یکی از موارد مفید در جراحی بینی گوشتی، نتیجه مطلوب آن است که پس از گذشت شش ماه هیچ تغییر عمده ای بر روی بینی رخ نخواهد داد و به همان شکل باقی خواهد ماند.

در جراحی بینی گوشتی می توان یک توپ فوتبال را مثال زد، زمانی که توپ فوتبال می ترکد، به دلیل ضخامت چرم در اطراف آن، تخلیه کامل آن مدتی طول می کشد. این همان چیزی است که در بینی گوشتی اتفاق می افتد، زیرا پوست، ضخیم بوده و کاهش اندازه بینی مدت زمانی طول می کشد، بنابراین بیماران باید حداقل یک سال صبر کنند تا نتیجه نهایی را به دست آورند، اما معمولا بعد از ۶ ماه نتیجه پایدار است و بازگشت نمی کند.

جراحی بینی گوشتی

مراقبت بعد از عمل بینی گوشتی

– اگر فردی مبتلا به بثورات و آکنه باشد، بهتر است در مورد التهاب پوستی خود با پزشک مشورت کند.

– فردی که تحت عمل جراحی بینی گوشتی قرار گرفته است، باید مدت زمان طولانی برای کاهش تورم، نکات مراقبتی بینی را انجام دهد.

– بیمار باید بعد از جراحی به مدت ۳ روز اول، مایعات مصرف کند.

– کمپرس آب سرد برای کاهش تورم و کبودی، موثر است. بیمار، باید از داروهای پیشگیرانه استفاده کند، همچنین در هنگام خواب، با وضعیت نیمه نشسته و با قراردادن ۲ بالش در زیر سر، بخوابد.

– بیمار باید از تمرینات سخت و یا بلند کردن چیزهای سنگین اجتناب کند. بیمار نباید مواد غذایی جامد که نیاز به جویدن دارند ،مصرف کند.

– استفاده از عینک آفتابی پس از گذشت ۲ ماه .

– از سرفه، خندیدن و گریه برای مدت ۲ هفته اول باید اجتناب شود.

– عطسه با دهان باز، صورت نگیرد.

– بیمار، نباید در معرض گرما و آفتاب قرار گیرد، زیرا ممکن است منجر به تورم و مشکلاتی دیگر شود.

– از مصرف سیگار برای مدت ۲ ماه اجتناب شود، سیگار کشیدن، باعث مشکلات و اختلالات انعقادی در بهبود زخم ها شده  و ممکن است منجر به آسیب دیدگی بینی شود. بهتر است از سرم NACL برای شستن بینی استفاده کنید.

– بیمار، باید از پماد های مخصوص برای بهبود بخیه استفاده کند.

 مترجم: مهناز ضحاکی

4.1/5 - (8 امتیاز)
منبع drnadafkermani

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید