یک گردش حسابی در برج میلاد

نماد امروز شهر تهران، سازه ای قدرتمند است به نام برج میلاد . اگر در نوروز برای سفر به تهران برنامه ای دارید، حتما برج میلاد را در اولویت خود قرار دهید.

نبض ما– دنیایی که درون برج میلاد تهران وجود دارد با آنچه در نما می بینید کاملا متفاوت است. وقتی وارد برج میلاد می شویم انتخاب های زیادی از گردش و تفریح پیش روی ما قرار می گیرد که شاید ساعتها طول بکشد تا همه این دنیای متفاوت را درک کنیم. برای آنکه در این دنیای متفاوت ساعت های خوشی را بگذرانید اول باید همه امکانات ان را بشناسید.

این سازه چیزی در حدود ۴۳۵ متر ارتفاع و وزنی برابر با ۱۵۰ هزار تن داره. کلنگ اولیه ی ساخت برج در سال ۱۳۷۶ زده شد و چیزی در حدود ۱۱ سال ساخت اون طول کشید. در طول هشت سال اول ساخت، تنها ۴۰% اون ساخته شد و مابقی تنها طی ۳ سال ساخته شد.

در ادامه به معرفی قسمت های مختلف برج میلاد می پردازیم.

لیزریوم

سالن لیزریوم در ضلع غربی گذرگاه برج میلاد قرار دارد. در این سالن نمایش های ویژه ای با تلفیقی از رنگ، نور و صدا همراه با افکت های ویژه و صدای دالبی، با استفاده از تکنولوژی لیزر به نمایش در می آید.

پینت بال برج میلاد

مساحت زمین چمن مصنوعی پینت بال برج میلاد تهران که در ضلع جنوب غربی برج واقع شده است، ۱۵۰۰ متر مربع می باشد.

پینت بال برج میلاد همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ شب و پنجشنبه و جمعه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ پذیرای علاقمندان می باشد.  حداکثر نفرات ۱۸ نفر  و هزینه ورودی ۲۰۰۰۰تومان  است. به یاد داشته باشید که رزرو پینت بال حداقل ۱۰ روز قبل باید انجام شود.

سینما گیم

در سینما گیم پخش بازی بصورت ۳ بعدی و افکت های محیطی تجربه ای متفاوت را برای همه افراد در تمام گروه های سنی بوجود می آورد این بازی ها به صورت گروهی با سیستم امتیاز دهی انفرادی محیطی مهیج و رقابتی را برای بازیکنان بوجود می آورد.

هر صندلی مجهز به یک تفنگ لیزری میباشد و در حین نمایش از شما عکس گرفته می شود، و دیگر حاضرین در سالن در یک بازی شرکت کرده با حرکت روی ترن یا سوار بر اسب و ماشین، زامبی ها رو می کشید یا کابوی ها را از بازی خارج می کنید و امتیاز می گیرید

سینمای برج میلاد

سینمای برج میلاد دارای دو سالن با ظرفیت ۱۲۰ نفر پذیرای علاقمندان فیلم و سینما می باشد و فیلم های روز سینمای ایران در آن اکران می شود.

موزه هدایا و دست نوشته ها

این طبقه امکان دید بسیار عالی از شهر تهران را از ارتفاع ۲۶۱ متری برج برای شما فراهم می آورد که در آن دست نوشته های قدیمی ایران و هدایای اهدایی به شهرداری در دوره های مختلف به نمایش در آمده است. یکی از جاذبه های این موزه کره های قدیمی متعلق به قرون ۱۷ تا ۲۰ میلادی است که از موزه اختصاصی ژرژ پمپیدو خریداری شده است.

موزه مشاهیر

در طبقه پنجم سازه راس و ارتفاع ۲۷۱ متری مجسمه های سیلیکونی مشاهیر و مفاخر ایران اثر دکتر علیرضا خاقانی قرار دارد. این مجسمه ها در شما حس دیدار با مشاهیر و مفاخر ایران و سفر به گذشته را ایجاد می کنند. شما می توانید در کنار این آثار هنری عکس یادگاری بگیرید و در خاطرات خود ثبت کنید.

سکوی دید باز

سکوی دید باز طبقه هفتم ساختمان بالای برج و در ارتفاع ۲۸۰ متری برج واقع شده است و از طریق این طبقه می توان به طبقات دیگر برج دسترسی پیدا کرد. دوربین های مستقر در بالکن به شما کمک می کند تا تصاویر واضح تری از شهر را به تماشا بنشینید. در این طبقه جاذبه هایی چون ماکت برج های بلند مخابراتی دنیا، میل های قدیمی ایران و همچنین شهر فرنگ که نمایان گر تصاویری از تهران قدیم است وجود دارد.

دلفیناریوم

مرتفع ترین دلفیناریوم غیرساحلی دنیا که ظرفیت حضور ۷۰۰ نفر را دارد در ضلع غربی مجموعه برج میلاد قراردارد. این دلفیناریوم با اجرای برنامه های شاد و مفرح با ۲ دلفین و شیرهای دریایی آموزش دیده فضایی متفاوت و شاد را برای علاقه‌مندان خصوصاً کودکان و نوجوانان فراهم می کند.

گنبد آسمان

گنبد آسمان بالاترین طبقه از ساختمان بالای برج در ارتفاع ۳۰۲ متری است. اثری هنری از دکتر رضا یحیایی تاریخ تمدن ایران را در دل این طبقه هنرمندانه روایت کرده است.

این طبقه بر پایه  مجموعه ای از نمادها، اسطوره هاو روایت های کهن ایران زمین شکل گرفته و بازگو کننده تاریخ  فرهنگ و تمدن نه هزار ساله ایرانیان از دوران امپراطوری بزرگ ایران تا زمان کنونی است. پایه و اساس طراحی این اثر،  چهار عنصر اصلی آفرینش : آب، باد، خاک، آتش و نیز مفاهیمی همچون زندگی، مرگ، عشق، عدالت، مبارزه و صلح است.

همچنین این طبقه مزین به پرچم بارگاه های مطهر ائمه می باشد که در مناسبت های مختلف به مجموعه اهدا شده است.

دکل آنتن برج که کاربری مخابراتی دارد از این طبقه شروع و تا ۱۲۰ متر ادامه پیدا می کند. در آنتن یک آسانسور ۲ نفره برای انتقال تکنسین ها به بالا وجود دارد. استفاده از این آسانسورها برای عموم امکان پذیر نمی باشد.

آبشار برج میلاد

آبشار برج میلاد آبشار بی نظیری است در ایران است. ۳ عدد برکه با مساحت  ۳۰۰۰ مترمربع وجود دارد که بزرگترین آنها ۱۲۰۰ متر مربع می باشد. ارتفاع آبشار جمعا ۵/۱۷ متر مربع در دو قسمت که بیشترین آنها ۵/۱۴ مترمربع به عرض ۴۸ متر و کمترین آن به ارتفاع ۳ متر به طول ۳۰ متر است.

رستوران گردان برج میلاد

بزرگترین رستوران گردان جهان در ارتفاع ۲۷۶ متری، در طبقه ششم راس برج با ظرفیت ۳۰۰ نفر می باشد. اثری از شاهنامه فردوسی، زیبایی این رستوران را دوچندان کرده است. این رستوران از دو فضای ثابت و متحرک تشکیل شده است و یک دور در ساعت به حول قسمت ثابت رستوران گردش می نماید و دید ۳۶۰ درجه را برای میهمانان رستوران فراهم می نماید.

منوی غذای رستوران شامل بوفه آزاد انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و محلی به‌ همراه انواع سالاد، نوشیدنی‌ها و مخلفات دیگر است. اجرای موسیقی پیانو هر شب و ظهر های پنجشنبه و جمعه می باشد.

مسیر دسترسی به برج میلاد

برای رفتن به برج میلاد می توان یکی از مسیر های زیر را بسته به این که در کدام سمت قرار دارید انتخاب نمایید.

۱- از بزرگراه شیخ فضل الله نوری، وارد بزرگراه شهید همت شوید و با استفاده از کنار گذر اختصاصی برج میلاد به برج برسید.

۲- اگر از سمت بزرگراه حکیم بخواهید به برج میلاد بروید، از بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه شهید چمران، از طریق ورودی اختصاصی برج میلاد می توانید به برج برسید.

۳- اگر بزرگراه شهید همت شرق را پیش بگیرید، از طریق خروجی شیخ فضل الله نوری، از طریق پل کابلی اختصاصی برج میلاد می توانید به برج برسید.

نبض ما– گردآوری

4.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید