جشنواره ۳۶/ فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

نشان دادن واقعیت یا سیاه‌ نمایی مطلق

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده پنجمین ساخته هومن سیدی است که به جشنواره سی و ششم راه یافته است. سیدی کارگردان،‌ نویسنده و بازیگر سینما و تئاتر، با حضور در فیلم یک تکه نان به کارگردانی کمال تبریزی پا به عرصه سینما گذاشت.

هومن سیدی سازنده فیلم«مغزهای کوچک زنگ زده» اولین فیلم خود را با نان آفریقا در سال ۱۳۸۹ کارگردانی کرد که جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش آثار ویدئویی بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داد.

سیدی پس از آن سیزده (۱۳۹۱، نامزد ۵ سیمرغ جشنواره سی و دوم)، اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳، نامزد شش سیمرغ جشنواره سی و سوم) و خشم و هیاهو (۱۳۹۴، نامزد شش سیمرغ جشنواره سی و چهارم) را جلوی دوربین برد. سیدی پس از حضوری کوتاه در چهارشنبه سوری اصغر فرهادی، با بازی در پا برهنه در بهشت بهران توکلی درخشید و نامزد بهترین بازیگر جشن خانه سینما شد.

این کارگردان جوان سینما در همه کارهایش سبک خاصی را در قصه گویی و قاب بندی دنبال می‌کند و در آخرین فیلمش مغزهای کوچک زنگ زده نیز بر همین اساس حرکت کرده است. آثار سیدی همیشه مورد توجه منتقدان و داوران ادوار مختلف جشنواره قرار گرفته است و باید دید آخرین اثرش با خود چه ارمغانی را برای سیدی به همراه می‌آورد.

بازیگران فیلم مغزهای کوچک زنگ زده؛

نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، فرید سجادی حسینی، مرجان اتفاقیان، نوید پور فرج و نازنین بیاتی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه داستان فیلم مغزهای کوچک زنگ زده؛

درباره داستان فیلم جزئیات زیادی منتشر نشده است و تنها مشخص شده که داستان در خصوص مغزهای کوچک زنگ زده است.

عوامل دیگر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده؛

سعید سعدی (تهیه کننده)، هومن سیدی (نویسنده)، بامداد افشار (موسیقی)، پیمان شادمان فر (فیلمبردار)، مهدی سعدی و سعید سعدی (تدوین)

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده در جشنواره سی و شش؛

نشست پرسش و پاسخ فیلم مغزهای کوچک زنگ زده با حضور هومن سیدی و دیگر عوامل فیلم امروز ۱۷ بهمن در سینما گالری ملت برگزار گردید.

عوامل فیلم مغزهای کوچک زنگ زده در پردیس سینمایی ملت

سیدی در مورد خشونت در فیلم و سیاه‌نمایی گفت: قصد این را نداشتیم که سیاه‌نمایی کنیم و ما بیشتر سعی داشتیم واقعیت را بیان کنیم که بازی تیپیکال بازیگران و طراحی صحنه به کمک‌ مان آمد. ما میخواستیم در مورد سختی‌ها حرف بزنیم و برای ما مهم این بود که حرف بزنیم حالا اینکه نتیجه سیاه نمایی شود، نمی‌دانم. من سعی کردم کار با حال خوب تمام شود. و بیننده از فیلمم خوشش بیاید ولی منتظر این نیستم که مخاطب با بشکن سالن را ترک کند. سیدی در خصوص ریتم فیلم گفت میخواستیم فیلم حالت پرواز داشته باشد و با یک اوج و فرود تمام شود. اگر پایان فیلم میخواست مانند ریتم وسط فیلم باشد برای بیننده خسته کننده می‌شد.

نشست خبری فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

نوید محمدزاده نیز در خصوص تحقیق در مورد شخصیتهای فیلم گفت: تحقیق من هومن سیدی و گروه بود که اینجا هستند و هرچه شد، آنها راهنمایی‌ام کردند. محمدزاده در خصوص تکراری شدن کاراکترش در فیلم‌ها گفت: به نظر من کاراکترها متفاوتند و باید کارها را در کنار هم دید تا تفاوتها آشکار شود. سیدی نیز در این خصوص گفت تکرار و تفاوت در بازیگری دو مقوله جدا از هم هستند.

نشست خبری فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی

سیدی در پاسخ به شباهت فیلم به خانه پدری کیانوش عیاری و تاثیر پذیری از فیلم دار و دسته نیویورکی عنوان داشت: من فیلم آقای عیاری را ندیدم و میدانم یکی از صحنه ها شبیه فیلم ایشان است. من اگر خانه پدری را می‌دیدم حتما از آن تاثیر می گرفتم. فیلم دار و دسته نیویورکی را هم دوست دارم اما از آن تاثیر نگرفتم. کارگردان مغزهای کوچک زنگ زده ضمن درگیری لفظی با چند خبر نگار در همین رابطه گفت: اگر میخواهید بگویید که فیلم من کپی است، بله من از همه فیلمهای دنیا کپی کرده‌ام.

1.5/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید