با انواع واژن بیشتر آشنا شوید!

واژن چیست؟ این عضو حساس و مهم در زنان که سلامت عمومی بدن را تامین می کند، انواع مختلفی دارد. در این مقاله با انواع واژن آشنا خواهید شد، چرا که واژن هر فردی نسبت به فرد دیگر دارای تفاوت هایی است که در این متن با آن بهتر آشنا خواهید شد. همچنین در این مقاله چندین عکس زیباترین دستگاه تناسلی زن را مشاهده خواهید کرد.

واژن چیست

 واژن یک لوله عضلانی و الاستیسیته و  است که از قسمت بیرون بدن تا رحم در داخل بدن ادامه دارد. واژن در حفره لگن خلفی مثانه و قدامی راست روده قرار دارد. طول واژن تا رحم به طور معمول هشت تا دوازده سانتی متر است که در طول رابطه جنسی و زایمان افزایش می‌یابد.

توجه: در زبان فارسی اندام تناسلی زن، واژن و مهبل مترادف هستند و معنی یکسانی دارند.

واژن چیست

سطح داخلی مهبل (واژن) در طی مقاربت جنسی، انعطاف پذیری و افزایش اصطکاک دارد. پوشش داخلی لگن از بافت شکمی تشکیل شده و این بافت، باعث حفاظت از لایه های زیرین واژن می شود.

ترشحات تولید شده توسط واژن به وسیله واژن و PH اسیدی برای جلوگیری از رشد باکتری ها و مخمرها صورت می گیرد.

در طول رابطه جنسی، واژن مانند یک ظرف عمل می کند و اسپرم را به رحم و لوله‌های فالوپی انتقال می‌دهد. ساختار کششی مهبل (واژن) اجازه می‌دهد تا هنگام وارد شدن آلت تناسلی مرد، در طول و قطر به کشش لازم برسد.

در طی زایمان هم، واژن به عنوان کانال تولد جنین از رحم و خارج از بدن مادر عمل می کند. یک بار دیگر، کشش مهبل (واژن) اجازه می دهد تا به میزان قابل توجهی  باز شده و جنین از آن خارج شود.

واژن یک عضو ارگانیک الاستیک، عضلانی است که رحم را با اندام های بیرونی خارجی متصل می کند. توجه کنید که شکل، بافت، اندازه، رنگ و ظاهر کلی واژن و اندام تناسلی زن می تواند با زنان دیگر، متفاوت باشد.

تصویر انواع واژن

انواع واژن

انواع مختلفی از واژن وجود دارد که رایج‌ترین آنها عبارتند از:

زائده داخلی لابیا

یکی از انواع واژن به صورتی است که لب های درونی (labia minora) به طور کامل توسط لب های بیرونی (labia majora) تحت پوشش دهی قرار گرفته است و برجستگی لابیا در بخش داخلی قرار داشته و مشخص نیست.

زائده خارجی لابیا

یکی دیگر از اشکال واژن به صورتی است که لب های درونی (لابیا) خارج از لب بیرونی بوده و به صورت برجستگی  آویزان است.

حتماً‌ بخوانید: لابیاپلاستی چیست

واژن پف‌دار

در این شکل، لب های درونی و بیرونی، پایین تر از استخوان لگن قرار دارد.

در نوع دیگر واژن، گستردگی واژن در بالا و لب های داخلی بیشتر بوده و به سمت پایین متمایل است.

چاق شدن واژن

واژن لاله شکل

در این شکل، واژن مانند جوانه شکوفا شده گل بوده و لب های داخلی از طریق لب های بیرونی احاطه شده است.

ممکن است شکل ظاهری یا اندازه واژن در هر زنی متفاوت باشد اما انعطاف پذیری بالا و عملکرد واژن در هر شکلی، یکسان بوده و همه آنها را منحصر به فرد و زیبا می کند.

اندازه واژن

اندازه های واژن در افراد مختلف بسیار متفاوت است و هر فردی ممکن است اندازه‌های متفاوتی داشته باشد اما به طور میانگین به ترتیب به صورت زیر است.

اندازه طول واژن

در حالت عادی، طول واژن به صورت زیر است: ۹ الی ۱۰ سانتی‌متر (۳.۵ تا ۴ اینچ)

اندازه قطر واژن

به طور میانگین در حالت عادی به صورت زیر است: ۲.۴ تا ۶.۵ سانتی‌متر (۰.۹۴ الی ۲.۵۶ اینچ است)

طول واژن

علت احساس فشار و درد در واژن

علائم درد و ناراحتی واژن، بسته به علت اصلی، متفاوت است. به عنوان مثال، Vestibulitis ولوو یک بیماری است که تنها زمانی که فشار روی مهبل (واژن) شما وجود داشته باشد، ایجاد درد شدید می کند.

در مقابل، vulvodynia  هم نوعی بیماری است که باعث درد مزمن  و ثابت در ناحیه واژن می شود. درد واژن بسته به شرایط خاصی ممکن است با علائم زیر همراه باشد که هر کدام ممکن است علت خاصی داشته باشند :

  • خارش دردناک
  • سوزش
  • خستگی
  • درد در هنگام مقاربت
  • احساس گرگرفتگی و داغی

اگر درد واژن شما ناشی از عفونت باشد، ممکن است تخریب واژن غیر طبیعی ایجاد شود. به عنوان مثال، در صورتی که بوی نامطبوعی در ناحیه واژن ایجاد شود، این مشکل می تواند براثر عفونت مخمر یا باکتریایی باشد.

علائم عفونت واژن

درد واژن ممکن است به ناحیه واژن شما محدود شده یا ممکن است از لگن تا گردن رحم را در برگیرد. بنابراین، شایع ترین علت درد واژن، عفونت است.

سایر علل بالقوه درد واژن

  • آسیب های ناشی از روابط جنسی، زایمان، جراحی یا سایر موارد در روش های پزشکی – آتروفیس وولوواژینال به علت  کاهش استروژن پس از یائسگی
  • بیماری درد واژن و فرج
  • سرطان گردن رحم
  •  درد واژن همچنین می تواند بر اثر بیماری به نام مقاربت دردناک ایجاد می شود. این مشکل می تواند ناشی از روش های نادرست در طی رابطه جنسی، تغییرات هورمونی یا عدم تحریک جنسی باشد. درد واژن می تواند بر اثر شرایط روحی مانند سابقه سوء استفاده جنسی نیز ناشی شود.

در برخی موارد، پزشک ممکن است قادر به تعیین علت درد واژن نباشد. در این گونه مواقع اصطلاح پزشکی ولوودینیا را برای درد مزمن واژن با علت ناشناخته  به کار می برند.

انواع ترشحات واژن

زمانی که ترشحات واژن زیاد می شود اغلب زن ها نگران شده و به پزشک مراجعه می کنند. در واقع مشکل ترشحات واژن، مشکل اکثر زنان  است.

اما می توان گفت که در بسیاری مواقع ترشحات واژن طبیعی بوده و مشکل خاصی ایجاد نمی کند. نکته قابل توجه در ترشحات واژن، رنگ ترشحات است که بیشتر بر طبق رنگ آن می توان مشکل را تشخیص داد.

در حالت عادی، تخلیه ترشح واژن به صورت مایعی است که در واژن و دهانه رحم ایجاد می شود. این مایع سیال، سلول های مرده و باکتری ها را حمل کرده و از واژن تخلیه می کند تا واژن تمیز نگه داشته شده و از عفونت جلوگیری شود.

همچنین تخلیه واژینال در مقدار کم و به رنگ روشن تا شیری، طبیعی بوده و این ترشحات ممکن است بوی کمی داشته باشد. دقت کنید، چنانچه بوی ناخوشایندی داشته باشد، می‌تواند نشان‌دهنده عفونت باشد.

انواع ترشحات واژن

انواع ترشحات واژن عبارتند از:

ترشح زرد

ترشح زرد رنگ، تخلیه‌ای غیر طبیعی می‌باشد، زیرا این موضوع علائم عفونت باکتریایی یا عفونت‌های جنسی است.

ترشح سفید

در صورتی که ترشحات واژن متراکم و سفید رنگ بوده و با علائم دیگری مانند خارش، سوزش و تحریک همراه باشد احتمالا به علت عفونت مخمری است. اما اگر این علائم وجود نداشته باشد، این ترشحات طبیعی است.

ترشح قهوه‌ای رنگ

ترشحات قهوه ای رنگ  ممکن است در طی دوره های نامنظمی ایجاد شود. ترشحات قهوه رنگ ممکن است نشانه ای از بیماری جدی بوده و بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود.

این مشکل می تواند نشانه ای از سرطان رحم یا گردن رحم باشد. علاوه بر این، در طی دوران یائسگی، خونریزی واژینالی طبیعی نبوده و نیاز به پیگیری دارد.

ترشح سبز رنگ

تخلیه ترشح سبزرنگ طبیعی نیست. این  ترشح علامت عفونت باکتریایی یا عفونت منتقله از راه جنسی است.

ترشح واژن غیرطبیعی

ترشحات عفونت مخمر

عفونت مخمری که از طریق افزایش رشد قارچ در واژن ایجاد می‌شود به صورت ترشحات سفید، همراه با خارش، قرمزی، تحریک و سوزش است.

تقریبا ۹۰ درصد از زنان در بعضی از مراحل زندگی خود، یک بار به عفونت مخمری مبتلا می‌شوند. عفونت های مخمری مسری نیستند و کرم ضد قارچی بدون نسخه برای استفاده و درمان در دسترس است.

توصیه می شود که از تمام  تغییرات طبیعی و غیر طبیعی در ترشحات واژن آگاهی داشته باشید. این موضوع  به بیماران اجازه می دهد تا عفونت و سایر مشکلات را شناسایی کنند.

در صورت بروز هر گونه مشکل غیر عادی همراه با سوزش، خارش، درد و ترشحات غیر طبیعی، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

نکات مهم در مورد انواع واژن

در ادامه نکات مهمی که در مورد واژن باید بدانید را می‌گوییم:

۱. آنچه که می‌خورید روی بوی واژن تاثیر دارد

وقتی ph واژن کم می‌شود، می‌تواند منجر به عفونت، بوی بد واژن و … شود. ph متعادل واژن باید بین ۳.۸ تا ۴.۵ باشد. یکی از روش‌های حفظ تعادل ph واژن در بازه نرمال، مصرف غذاهای سالم است مانند ماست، پروبیوتیک ها و کرن‌بری است.

۲. استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم، واژن را از شایعترین بیماری های آمیزشی محفوظ نگه می‌دارد.

۳. واژن می‌تواند خود را تمیز نگه دارد

واژن با تعداد زیادی غده که وظیفه حفظ تمیزی و سلامت ناحیه واژن را دارند پوشیده شده است و مواد لازم برای حفظ سلامت آن را منتشر می‌کند. چیزی که منجر به عفونت واژن می‌شود در درجه اول استفاده زیاد از شوینده‌های شیمیایی و تمیز‌کننده‌های مختلف است. توجه کنید که استفاده کم از تمیز‌کننده ملایم کافی است و بیش از حد وسواس به خرج دادن نهایتا منجر به عفونت خواهد شد، چرا که باکتری و مواد لازم در ناحیه واژن از طریق این شوینده‌ها از بین خواهند رفت.

۴. واژن هنگام تحریک بزرگ می‌شود

اندازه واژن در حالت طبیعی ۹-۱۰ سانتی‌متر است اما در حالت برانگیختگی حتی می‌تواند تا دو برابر بزرگ شود.

۵. همانند پوست صورتتان، پوست واژن هم با افزایش سن چین و چروک بر می‌دارد.

این یک اتفاق نرمال است و مانند سایر قسمت‌های بدن، واژن هم با افزایش سن تغییر حالت می‌دهد.

۶. ممکن است بعد از زایمان شکل واژن شما به طور کلی تغییر کند

اگر در این مورد احساس خوبی ندارید و می‌خواهید که به حالت قبلی برگردد، ورزش‌ها و تمرینات کگل بسیار کمک خواهد کرد.

تفاوت اندام تناسلی زن و دختر

قاعدتاً اندام تناسلی زنان و دختران متفاوت است. با افزایش سن، واژن نیز دچار تغییراتی می‌شود یکی از اولین تفاوت‌ها رشد مو است به طوری که قبل از سن بلوغ، واژن دختران مویی ندارد ولی کم کم شاهد رشد مو خواهند شد. همچنین اندازه واژن با افزایش سن بزرگتر شده و چین و چروک بر میدارد.

 

3.8/5 - (197 امتیاز)
منبع healthline womansday

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

213 نظر
  1. فرشته می‌نویسد

    سلام ضمن خسته نباشید تشکر میکنم بخاطر مطالب خوبتون..سوالی که دارم ازتون این هستش که من تو حالت معمول برای شستشو از ژل بهداشتی و پماد استفاده میکنم چون بشدت از عفونت میترسم آیا مشکلی هستش یعنی لزومی به استفادش نیست یا میتونم استفاده کنم؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      هرطور مایل هستین استفاده از ژل برای جلو گیری از عفونت هست استفاده کنین بهتره

    2. ناشناس می‌نویسد

      ن خوب کاری میکنی منتها اگه احساس کردی از این کار استفاده بکن در غیر این صورت استفاده بیش از حد وسواسی میاره

      1. صغرآ می‌نویسد

        من میخوام چند پرسش داشته باشم

    3. شنگول می‌نویسد

      اول میری حمام. بعد خوب. تیغش میندازی بعد خودتو خشک میکنی و سشوار میکشی زیر بغل یادت نره کمی عطر استفاده میکنی و با وازلین چربش میکنی و تنها کاری که باید بکنی بصورت داگ استایل. روی تخت مسقر میشی باقیش. بصورت اتومات انجام میشه فقط شل کن و راحت در تخیلات خودت غرق شو

      1. ناشناس می‌نویسد

        کیر چه رنگیش خوبه

      2. ناشناس می‌نویسد

        سلام
        میخوام بیفهم کسی سرش تجاوز شده باشد درسن هشت یانه سالگی ایا درپرده بکارت یا وژانش تاثیر داره

      3. ناشناس می‌نویسد

        من میخوام درباره کسی کی سرش تجاوز شده البته درسن هشت یا نه شده باشد ایا درواژن یا پرده بکارتش تاثیر داره

    4. شنگول می‌نویسد

      منظور واژن هست بصورت عامیانه

    5. هومن می‌نویسد

      اشکال نداره تو تمیز بشور کافیه

    6. ناشناس می‌نویسد

      استفاده نکن ضرر داره

      1. ناشناس می‌نویسد

        چه ضرری؟

    7. ناشناس می‌نویسد

      اره استفاده کن خوب بمالش

      1. MS می‌نویسد

        سلام اندازه چوچوله چقدر باشه دیگه غیر عادی تلقی میشه؟

    8. ناشناس می‌نویسد

      بله زیادش. گلبرگ اون ازبین می‌برد وهمیشه وسط باهات خیسه انگار تازه رابطه داشتید بد بد لذتش ازبین میبره

    9. اصغر می‌نویسد

      نه استفاده کنید

    10. 🌹 می‌نویسد

      سلام

      1. ناشناس می‌نویسد

        کوس چند نوع است

      2. ناشناس می‌نویسد

        من میخوام درباره کسی کی سرش تجاوز شده البته درسن هشت یا نه شده باشد ایا درواژن یا پرده بکارتش تاثیر داره

    11. به توچه می‌نویسد

      چرا این حرف رو می زنید

    12. shaheen می‌نویسد

      من هم به نظرشمامواقفقم خانم

  2. ادریس می‌نویسد

    در پاسخ شما “فرشته”خانم باید بگم که خود واژن به طور معمول ترشحات اسیدی رو برای پاکیزگی ترشح میکنه و اصلا نیازی به موارد فرعی مثل: ژل بهداشتی یا پماد استفاده نیست و تنها با شستشو خالی با آب برای پا کیزگی واژن کافیه

    1. ناشناس می‌نویسد

      ض

    2. ناشناس می‌نویسد

      اره

  3. نسرین می‌نویسد

    سلام ایا ممکنه با فشار اب پرده ی بکارت پاره بشه ؟

    1. خانم افشار می‌نویسد

      سلام خانم دکتر میخواستم بپرسم من موقع رابطه زیاددرددارم

      1. ناشناس می‌نویسد

        از روان کنده استفاده کنید پیش نوازی هم خیلی مهمه

      2. ناشناس می‌نویسد

        هنگام نزدیکی چرا نعوض ندارم

        1. ناشناس می‌نویسد

          از ژل لوبریکانت استفاده کن

        2. SH می‌نویسد

          سلام

          کلیستوریس یا همون چوچوله من اندازه یه نخود هست به نظرتون اندازش غیر عادیه؟
          و اینکه وقتی بهش دست میزنم احساس درد دارم. دلیلش چیه؟

      3. ناشناس می‌نویسد

        خوبه که

      4. ناشناس می‌نویسد

        نظرم باید زیاد نکنی

      5. ناشناس می‌نویسد

        😂😂😂😂😂😂

        1. علی می‌نویسد

          هر کی وازنش تنگه یادرد داره من آروم میکنم درخدمتم

      6. ناشناس می‌نویسد

        در قسمتی از واژن به احتمال زیاد عفونت دارید. در ضمن این را بپرسم هنگام نزدیکی زمانیکه به واژن فشار میاورند درد بیشتر میشود؟

      7. ناشناس می‌نویسد

        خانم منم اینجوری هست کوفتمون کرده همه چیو دلیلشم نمیدونیم چیه شما فهمیدید ؟

        1. ناشناس می‌نویسد

          اره اول نوازش نیا زاست کاملآلیس زبان انگشت مالش می‌کنی آماده سازی برای آخرین برنامه

      8. ناشناس می‌نویسد

        س قبل از نزدیکی زیاد عشوه بازی کنید تا دردت احسس نیاد

      9. رضا می‌نویسد

        دردشمابخاطراینه که باکسی که نزدیکی میکنیدمعاشقه خوب ندارید علاقه ای لینکتون نیست. دردواژن هنگام نزدیکی خیلی هم خوشایندبایدباشه براتون. معاشقه قبل ازرابطه بسیاربسیارمهمه

      10. بالاسر می‌نویسد

        کم بده

      11. jk می‌نویسد

        بیا پیش من

    2. ناشناس می‌نویسد

      درصورتی که فشار به داخل کس باشد پاره میشود .

      1. میثم می‌نویسد

        فشار خیلی باشه کس پاره میشود اما باید توجه داشت ک‌خیلی جر نخورد با تشکر

    3. ادرین جون می‌نویسد

      نه عزیزم با این چیز ها پاره نمیشه خود میدونی که با دول خابیدی

    4. ناشناس می‌نویسد

      ن

    5. ناشناس می‌نویسد

      عشقم بستگی دار آب باشه یا اب باشه حالا کدوم آب بوده تا کمکت کنم

      1. ناشناس می‌نویسد

        عشقم معلمه که آب رو گفت اشتباه تایپی شد نوشتاب💕💘

      2. ناشناس می‌نویسد

        عشلممم که آب رو گفت اشتباه تایپی شد نوشتاب💕اب

    6. ناشناس می‌نویسد

      اره اگه اب آسمان اباد باشه

    7. ناشناس می‌نویسد

      مگه فشار آبت خیلی زیاده

    8. س می‌نویسد

      نترس عزیزم پارہ نمیشہ

    9. ناشناس می‌نویسد

      سلام اگه فشار بیش ازحدباشدبه طوری که ازلایه داخلی عبورکندبله

      1. ناشناس می‌نویسد

        😂😂😂😂😂

    10. مهدی می‌نویسد

      ن بابا این چه حرفیه

    11. کاکتوس می‌نویسد

      پارش کردی حالا میخوای بگی بافشاراب پاره…

    12. علق می‌نویسد

      داخلش بره اره

    13. ناشناس می‌نویسد

      خخخخخ 😄

    14. ناشناس می‌نویسد

      شاید

    15. ... می‌نویسد

      بستگی به پمپی که رو لوله نصب شده داره اگه پمپ قوی باشه امکان جر خوردن از وسط رو داری

    16. ناشناس می‌نویسد

      نه عمو خاسته خودم پارت مکنم

  4. نسرین می‌نویسد

    سلام ایا فشار اب پرده ی بکارت را پاره میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. پوریا می‌نویسد

      در جواب نسرین…. قابل پاره شدن است البته اگه کسی باور کنه

      1. ناشناس می‌نویسد

        خاله زنک بتو چه

      2. محمد می‌نویسد

        سلام عزیزم نه پاره نمیکنه.

      3. ناشناس می‌نویسد

        سلام

    2. پوریا می‌نویسد

      کار سختیه با اب پاره کردن

      1. Sahar می‌نویسد

        😂😂😂

        1. ناشناس می‌نویسد

          😋

        2. ناشناس می‌نویسد

          جون

      2. ناشناس می‌نویسد

        بستگی به آب هم داره

    3. حسن می‌نویسد

      نه بابا مگه شلنگ اتش نشانی هست

      1. جانی همدان می‌نویسد

        خانومایی که نیازشون رفع نمیشه یه ریز دستور بدن در خدمتشونم ما ماساژ و انواع روش های رفع نیاز جنسی

        1. رضوانه می‌نویسد

          من من
          من ۱۱ سالمه رضوانه برا من یه نوبت بزار
          کوس و ….
          همه جا دیگه ؟😂😂

          1. ناشناس می‌نویسد

            آدرس بده کیر خوب بخور🥰♂️

        2. رضوانه می‌نویسد

          عاقا من
          من یازده سالمه
          قشنگ می مالین دیگه ؟
          کوس ……

          1. ناشناس می‌نویسد

            آره قربونت بدمش من تا سرحال بیار اون کوس خوشگلتو

          2. ناشناس می‌نویسد

            آره جوری میمالمش و بهتدحال میدم ک دیگ غش. کنی

          3. ناشناس می‌نویسد

            ادرستون کجاهست

      2. ناشناس می‌نویسد

        عجب کوسی

    4. ناشناس می‌نویسد

      نه عزیزم پاره نمیشه

    5. ناشناس می‌نویسد

      بله پاره میکن

    6. ناشناس می‌نویسد

      واوووووووو

    7. علی می‌نویسد

      سلام خانم دکتر من از زود انرالی رنج میبرم
      چه کنمعلع

    8. ناشناس می‌نویسد

      ن فقت فشار کیر پاره میکند

    9. ناشناس می‌نویسد

      آره
      احتمال دارد که پاره شود چون که جنس ایرانی هست

  5. هستی می‌نویسد

    سلام.خسته نباشید.بنده متاهل هستم.ودوروز بعدازاخرین نزدیکی ک باهمسرم داشتم دچارخارش واژن شدم.۴روز ب زمان پریودم مونده.رنگ ترشحاتم اول سفید وبه مقدارزیاد بود.ولی الان مقدارش کمترشده وشیری رنگ هست.خارش هم کمتر شده.دلیلش چیه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      😕😕😕😕

    2. مهیار می‌نویسد

      خارش واژن بعد از رابطه به خاطر رعایت نکردن مسایل بهداشتی از طرف شریک جنسی یا همسر هستش فراموش نشه قبل از رابطه حتما همسر باید نسبت به شستشو و پاکیزگی آلت تناسلی خود اطمینان حاصل کند تا از عفونت دستگاه تناسلی همسر بعد رابطه جلوگیری به عمل آید

    3. ناشناس می‌نویسد

      کبیییردرد

    4. ناشناس می‌نویسد

      کثیف بوده

  6. Ahmadi می‌نویسد

    سلام جناب داکتر صاحب مرض PID خانمها سبب نگرفتن Asparm به تخماهای خامنها میشود آیا سبب کاهش هورمون زنان میشود ویا خیر @ویک سوال دیگه پرده بکاردسخت ونازک میشود ویاخیر

    1. ناشناس می‌نویسد

      من چرا همسرم قاعدگی میشه

  7. mohadese می‌نویسد

    سلام خسته نباشیدتشکرمیکنم بخاطرمطالب ارزشمندتون سوالی داشتم من عادت کردم واژنموحتماخشک کنم خشک نکنم دچارسوزش میشم واینک یوقتایی لبهای کوچیک واژنم یه کوچولوحس میکنم ورم میکنه واین منونگران میکنه میشه راهنماییم کنیدتشکر

    1. ناشناس می‌نویسد

      بد میکنه واسه همونه

    2. رضا می‌نویسد

      نگران نباشید اون ورم از ضربات کف دست بوجود امده که واسه پف کردن کس قبل از دخول لازمه ومال بیشتری میده

      1. ناشناس می‌نویسد

        سوال ندارم

  8. دکتر محمدی می‌نویسد

    دوستان صبحی یک مرتبه ژل بزنین وخودتونو خشک کنید تا میکروبهاکشته شوند وگرنه بچه دار نمیشین برای مناطق گرمسیر

    1. نازگل می‌نویسد

      دکتر من روزی یک مرتبه ژل میزنم ولی چون پرده بکارت دارم زیاد دستمو توش نمیکنم من خودم احساس میکنم منبع اصلی بوی واژنم از توش میاد میترسم توشو ژل بزنم به نظرت چه کار کنم

      1. بازباید انجامبدی تاحالت خوب شه می‌نویسد

        باید ژل بزنی توش

      2. ناشناس می‌نویسد

        واسلین چرب بکونید

      3. کاظم می‌نویسد

        اروم بازی کن

    2. کیانا می‌نویسد

      سلام خانم دکتر آیا باخود ارضایی در قسمت لبه خارجی باعث پارگی پرده میشه

    3. ناشناس می‌نویسد

      نه باباخشک خیلی دردداره

  9. مینا می‌نویسد

    سلام ووقتتونبخیر .

    من هنوز ازداوج نکردم و باکره هستم . سه ماه پیش بدلیل مشکلات روده ای کلونوسکپی شدم ولی بعد از کلونوسکپی واژنم هم درد میکرد . و از اون به بعد گاهی گاز از جلو دفع میشه . میشه لطفا بفرمایید دلیلش ممکنه چی باشه ؟ ممنونم ازتون

    1. ناشناس می‌نویسد

      بایدشوورکنی بره توش خوب میشع

    2. محمد می‌نویسد

      بله جانم شما موقع اون چی چی کردنتون کد صفر شما رو آزاد کردن

      1. ناشناس می‌نویسد

        🤣🤣🤣🤣🤣

    3. بازباید انجامبدی تاحالت خوب شه می‌نویسد

      باید یه چی بره توش تا خوب شی

    4. ناشناس می‌نویسد

      ممکنه فیستول باشه

    5. ناشناس می‌نویسد

      ۲۸سانت اگرطرف نبینه و بره توش بیهوش میشه

  10. مهدیه املشی می‌نویسد

    سلام…بهتر نبودد جای اینکه عکس از گلبرگ و غم و اندوه زنان و زانوی غم بغل کردن جهت موضوع دیگری بکار گرفته میشد؟؟ آخه انواع واژن فکر نکنم اینچنین شکلی باشه ها..حداقل عکش کلوچه از زاوایه بغل.و یا تنور نانوایی سنتی.و طالبی استفاده میکردین.بیشتر به موضوع ربط پیدا میکرد.با سپاس از شما

    1. من می‌نویسد

      خخخخخخخخخخ

    2. ناشناس می‌نویسد

      وای خدا غش کردم

  11. سحیلا می‌نویسد

    شماره یسر میخام

    1. حمیدرضا می‌نویسد

      جانم کاری داری

    2. ناشناس می‌نویسد

      چرانمیتونی رابطه داشته باشی؟

    3. ناشناس می‌نویسد

      خوب منم شوهر ندارم

      1. ناشناس می‌نویسد

        دنبال زن خوب میگ۴ردم

    4. ناشناس می‌نویسد

      می خواین چه کار

    5. ناشناس می‌نویسد

      ازدواج کن
      چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی
      کمتر به عکس و قیافه پسزا زل بزن بیشتر بتونی خودتو کنترل کنی
      بدون ازدواج نمیتومی به ارامش برسی
      ی زندگی پر از نکبت

    6. ناشناس می‌نویسد

      بله🤣👌

    7. ناشناس می‌نویسد

      خانمت راول نکن احتمالا دوست پسر دارد به شما نمیدهد

    8. ناشناس می‌نویسد

      شمارم م بدم

    9. ناشناس می‌نویسد

      شماره پسر واسه نزدیکی ۰۹۱۹۱۰۱۹۴۷۵

    10. مرد می‌نویسد

      برای ازجلو میخواهی یا از عقب

    11. ناشناس می‌نویسد

      بستگی داره چه جورفشاری باشه

  12. ناشناس می‌نویسد

    سلام خدمت شما چه باید کرد که واژن خود را بزرگ نکنه

    1. amirhassannajafi می‌نویسد

      سلام
      شما می توانید از تمرینات کگل استفاده کنید

    2. دکتر سینا می‌نویسد

      سلام
      خیلی راه وجود داره
      در مرحله اول اگر کیر گیرت بیاد باید بکنی داخل
      در مرحله دوم میتونی دیلدو بگیری و استفاده کنی
      در مرحله سوم میتونی از وسایل متفرقه استفاده کنی
      و در نهایت اگه چیزی نبود میتونی با دستت جق بزنی
      اگه اونم نتونستی انجام بدی
      بیا خودم میکنمت

  13. یاسمن می‌نویسد

    سلام .ببخشید من اولین نزدیکیم هیچگونه خونی ندیدم .نامزدمم فکر میکنه من قبل از اون با کسی رابطه داشتم؟؟باید چیکار کنم؟؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      خوب همسرت راست میگه حتما

      1. ناشناس می‌نویسد

        خخخخخخخخخخ

        1. امین می‌نویسد

          آیا خودمان میتوان لبه های واژن را برید

    2. دکتر آريا می‌نویسد

      یا پردت ارتجاعیه یاآلت شوهرتون باریکه

    3. ناشناس می‌نویسد

      جدی

    4. 666 می‌نویسد

      بهش بگو که خیلی اشعالی

    5. ناشناس می‌نویسد

      بزن تو سرش

    6. ناشناس می‌نویسد

      عزیزم احتمال داره نامزدشما موقع خوردن کس شما خون رومکیده چیزی نمونده که شمانشونش بدی اونم اگه شک داره کس ننش

      1. ناشناس می‌نویسد

        😝😝😝😝😝😝😝

    7. MS می‌نویسد

      سلام اندازه چوچوله چقدر باشه دیگه غیر عادی تلقی میشه؟

    8. ناشناس می‌نویسد

      نامزدت درست فکر کرده کصو

  14. کیانا می‌نویسد

    سلام خانم دکتر آیا باخود ارضایی در قسمت لبه خارجی باعث پارگی پرده میشه

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام من ۳۵ ساله هستم زیاد هم نزدیکی میکنم شب روز نمیشناسم الان دیسک کمر خفیف گرفتم میخوام ببینم نزدیکی برای دیسک مضراست یا نیست

      1. ناشناس می‌نویسد

        بخواب بزن بزا ب کمرت فشار نیاد ی سرم شیر موزم بزن ب خودت تقویت شی

  15. نیکون عباسی می‌نویسد

    سلام
    جنابعلی هر آنچه نوشته اید حتی یک تصویر برای مثال نداری واین مثل این است که به دانش آموز بگوی درس بخوان اما کتاب به او ندهی اگر هدف یاد دادن است اصلا آموزش جالبی نیست

  16. علی می‌نویسد

    باسلام دکتر خانمم ۱۰ساله اول با ارتباط دهنی و زبون به اوج می رسه بعد بادخور ارضا میشه من میتونم با وجود مریضیها این روش را ادامه بدهم

    1. سسروش می‌نویسد

      س من پسرم ۳۳ سال شکم ندارم جهارشونه و خوش اخلاق و قد ۱۷۹ وزن ۸۹ و جزء خوشتیپ وخوش قیافه هام طبق گفته بقیه وخودم /من دنبال یه دختر یا زن فرق نداره فقط صادق باشه بیاد برای رابطه مطمئن باشه پشیمون نمیشه هرجور رابطه ک بخاد پایه ام مجازی پیامی حضوری تصویری من دراختیارشم کسی بود بگه بعدش میگم چطور آشنابشیم یعنی شمارم ووایمیل وایدی خودم بهش میگم یه دختربامعرفت منتظرشم

  17. یلدا می‌نویسد

    من هیچ رابطه ایی نداشتم حتی خودمم با خودم کاری نکردم ولی خیلی واژنم گشاده باید چیکار کنم؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      چه بهتر 😂😂😂

    2. ناشناس می‌نویسد

      باید ببری تراشکاری بوش بندازی توش

    3. ناشناس می‌نویسد

      تن تاک استفاده کن

    4. ناشناس می‌نویسد

      بزارش تو جف از بلوط گرفته میشه

  18. امید عرب می‌نویسد

    سلام خانمم بدش میاد ازسکس بدش میاد خیلی

  19. رضا می‌نویسد

    من سرطان پروستات داشتم پروستات را در آورده ام الان با استفاده از وکیوم آلتم را راست می کنم ولی داخل واژن زنم نمی ره چون سر آلت بزرگه سوالم اینه میشه سر واژن خانم را کمی بزرگ کرد؟

  20. محمدچلبیانلو می‌نویسد

    سلام ببخشید من یکی از بیضه ها م کوچکتر از اون یکیه و یه خوردم افتاده تراز اون یکیه چیکارکنم که خوب بشه عکسشو بفرستم براتون ببینین
    لطفا راهنمایی کنید

    1. ناشناس می‌نویسد

      باد فتق داری باید بری عملش کنی یعنی پروستات عمل کرده و بعدها عمل نکنی با کوچکترین ضربه تخمات درده بدی میگیره

  21. ...... می‌نویسد

    سلام.من نامزد دارم و این ک ناحیه تناسلیم تیره و لابیام حدود۴تا۵سانته و از رابطه با همسرم خجالت میکشم میشه راهنماییم کنید

    1. شیما می‌نویسد

      برو عمل کن من عمل کردم خیلی خوشگل شد خودت لذتش میبری

  22. ...... می‌نویسد

    سلام من نامزد دارم و این ک ناحیه تناسلیم تیره و لابیام حدود۴تا۵سانته و از رابطه با همسرم خجالت میکشم و روم هم نمیشه ک بخوام بگم برم عمل زیبایی واژن بکنم چیکارکنم؟

    1. پریناز می‌نویسد

      سلام منم این مشکل رو دارم

      1. ناشناس می‌نویسد

        من عاشق لابیای بلندم میپرستمش

    2. اصغر می‌نویسد

      به نظر من تو رابطه ی سکس هیچی از اون بهتر نیست اونقدر که من تحریک میشم با خوردنش

  23. ناشناس می‌نویسد

    سلام دکتر

    1. ناشناس می‌نویسد

      ماشاالله همه استادن دیگه سوالی نموند

      1. J می‌نویسد

        دقیقااااا

  24. sahar می‌نویسد

    آقایون یه سوال شما برا چیتون ای مطلبو می خونید البته غیراز آقایون متاهل که نیاز دارن بدونن واله آخر زمونه مردامونم آره

    1. ناشناس می‌نویسد

      اقایون روشن بشن خودکار به این مسائل گرایش دارن. همینه که میگن خواهرم حجابت برادرم نگاهت. برا اینکه موقع درستش روشن بشن :))

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام لبه های واژن میتونیم همینطوری ببریم با دست

      2. ناشناس می‌نویسد

        های

  25. ناشناس می‌نویسد

    سلام من واژنم بو میدهد از هر چی استفاده میکنم یواش نمیره چکار کنم

    1. ناشناس می‌نویسد

      خودتو بکش

    2. جوجلی می‌نویسد

      با انبر نثارا خودتو بخور بده

  26. حسین می‌نویسد

    نه عزیزم پاره نمیشه

  27. جوجلی می‌نویسد

    با انبر نثارا خودتو بخور بده

  28. کسخل می‌نویسد

    کس مس مى خوام

    1. ناشناس می‌نویسد

      レ. ۲

  29. مرتضی می‌نویسد

    سلام من خیلی زود ادضا ع میشم بعد از چند تکان چه کارکنم

  30. ناشناس می‌نویسد

    چرا مال بعضیا کلیتوریس کوچک است

  31. فرحناز می‌نویسد

    واژن من هم لبه های داخلی و هم خارجیش خیلی بزرگه کلا گنده اس و سیاه هم هس چیکارش کنم ینی بخوام توصیفش کنم انگار سه تیکه اس چوچولم خیلی بزرگ و سیاهه درحد انگشت اشاره حالا یکی دو بند کمتر. من ۱۷ سالمه ممکنه بزرگتر ک شدم درست بشه و سایزش با بدنم هماهنگ بشه البته فک نکنم بیشتر از این رشد کنم و چیکار کنم ک سفید بشه

    1. کیا می‌نویسد

      یک شب بزارش تووایکتس سفیدمیشه واسه درازیشم حتما ارسی یه

    2. شبنم می‌نویسد

      @shabnammohammadi2021دایرکت

    3. محمد می‌نویسد

      خب کمتر جرق بزن و کمتر فیلم سوپر نگاه کن

  32. دانیال می‌نویسد

    سلام ببخشید من۲۳سالمه و خیلی هوسی ام آیا جق زیاد شدن باعث میشه در آینده نعوض شوم و در نزدیکی با زنم فورا آبم بیاد

    1. ناشناس می‌نویسد

      بله به مشکل میخورب
      ازدواج کن راحتتر کنترل میکنی

    2. ناشناس می‌نویسد

      بله

  33. میترا می‌نویسد

    واژن بود میدهدوسفیدمیادخسته شدم

  34. ناشناس می‌نویسد

    اگه هنوز موقع رابطه درد داری باید خودتو شل بگیری..چون اگه شل نگیری سفت میخوری دردت میاد…

    1. .... می‌نویسد

      😂😅😂

  35. کوروش می‌نویسد

    سلام من سه بارر دیسک کمر عمل کردم اما نمیتوم نزدیکی نکنم باید هفته ای دوبار باشه قبلا هفته ای سه بار بود چکار کنم هفته ای یه بار بشه اشتهام کم بشه قرص داره

    1. شمس می‌نویسد

      تیوریدازین

  36. مقدم می‌نویسد

    سلام دررابطه با همسرم دردشدید دارم چکارکنم همیشه از نزدیکی گریزانم

  37. محمد خان چروکی می‌نویسد

    کوص همه رنگش خوبه تپلی وتنگش خوبه رو کاندومانوشته بکن که توش بهشته پسته پسته خندیدس مثل هلو رسیده است

  38. الینا می‌نویسد

    سلام من ۱۶سالمه باراولم بود بانامزدم کردم خیلی خون ریزی داشتم ونامزدم هرکاری میکرد التش تااخرنمیرفت تو الان باید چکار کنم هم من نیازجنسی دارم هم نامزدم

  39. مجتبی می‌نویسد

    من میل جنسیم زیاده همسرم تازگیا سرد مزاج شده همیشه موقع نزدیکی احساس درد داره راهنمایی کنین

  40. Daar می‌نویسد

    سلام من خانوم متاهل هستم و هم خودم هم شوهرم هروز رابطه داریم ک شوهرم هروز از روز قبل بیشتر میخاد یبار پیش دکتر ماما رفتم و این مسئله رو گفتم دکتر معاینه کرد و گفت شما در داخل واژنتون یک قوص دارین ک نقص عضو محسوب میشه ولی خیلی عالیه هم برای شما و هم شوهرتون. حالا میخام بدونم همچین چیزی صحت دارد؟ لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    1. ناشناس می‌نویسد

      شما به قوس چیکار داری بده حالشو ببر

  41. ناشناس می‌نویسد

    من میخورم

  42. آرین می‌نویسد

    شلام من ۱۶ سالمه چند روز پیش دختر داییم رو از کون کردم اون ۱۲ سالشه حالا اسرار داره که کسش رو بخورم … چون اون کیرمو خورد اما من حالم به هم میخوره چکار کنم.

    1. ناشناس می‌نویسد

      بوس کن

  43. [email protected] می‌نویسد

    سلام مقاله خیلی خوبی برای امثال بنده که در شرف ازدواج هستیم می باشد.با خواندن مقالاتی از این دست می توان به انتخاب های بهینه برای انتخاب همسران آتی خود همت بگماریم.دست مریزاد

  44. ناشناس می‌نویسد

    سلام، ببخشید من ۱۳ ساله دارم از واژنم آب سفید میاد بیرون به ویژه وقتی که میخوام جیش کنم ، مشکل من الان چیه؟؟؟ ممنون

    1. مجید می‌نویسد

      عفونت ادراری داری به دکتر متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنید

    2. ناشناس می‌نویسد

      سلام

      وقت بخیر
      اگر کلیتوریس در اثر مالش بزرگ بشه و تغییر شکل پیدا کنه چطور دوباره به حالت اول برمیگرده؟
      اصلا این ضرر دارع یا عادیه؟
      (قرمز و دردناک شده)

  45. آرام می‌نویسد

    آیا برای اینکه زیرا چه باید ( کرد ) ؟؟!!!

  46. ناشناس می‌نویسد

    سلام ببخشید وقت بخیر من همسرم افغانستان است میخوام دوای زیدبارداری ببرم افغانستان که کلن دیگه همسرم بچه دار نشود از چی دواباید استفاده کرد

  47. ناشناس می‌نویسد

    سلام من چجوری موی مقعد رو بزنم؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      با تیغ

    2. عمو جانی می‌نویسد

      آتیش بزن یا بدش دست باغبونا شهرداری 😁

  48. مهلا می‌نویسد

    سلام ببخشید اینک لبه های درونی بزرگتر باشه مردا بدشون میاد یا دوس ندارن؟

  49. ۰۹۳۵۵۱۱۴۱۱۹ می‌نویسد

    بنده به سئوالات اونهایی که بیوه هستند جواب میدم

  50. ۰۹۳۵۵۱۱۴۱۱۹ می‌نویسد

    اینم از شماره‌ای که خواسته بودین

  51. ناشناس می‌نویسد

    چرا عکس گلبرگ زنبق گذاشتین بجای یکی از انواع واژن ؟!!!

  52. ناشناس می‌نویسد

    چرا عکس گلبرگ زنبق گذاشتین بجای یکی از انواع واژن؟ شاید چون گل همون آلت تناسلی گیاهه؟!

از پزشکان نبض‌ما بپرسید