از بین بردن پف زیر چشم با ساده ترین روش ها

چشم های پف کرده  و دایره های تیره و پف زیر چشم  برای هیچ فردی خوشایند نیست و اکثر افراد می خواهند به هر روشی  این مشکل را برطرف کنند. روش های زیادی برای از بین بردن پف زیر چشم وجود دارد، در زیر به بررسی این روشها می پردازیم.

نبض ما– پف زیر چشم به دلایل بسیاری از جمله ویژگی های صورت، آلرژی، استرس، خستگی چشم و خصوصیات پوستی دیگر، ایجاد می شود. برای از بین بردن پف زیر چشم معمولا روش های زیادی را به کار می برند که علاوه بر روش های زیبایی سازی پزشکی، روش های خانگی هم در رفع این مشکل موثر است.

ماسک خیار برای پوست سبزه

در درمان های خانگی، برش های تسکین دهنده خیار یا حتی کرم های ضد پیری ممکن است به طور موقت حالت پف کرده زیر چشم ها را از بین ببرند، اما برای یک راه حل طولانی مدت، باید ابتدا علت اصلی رفع شده و سپس درمان انجام شود. حالت پف زیر چشم بیشتر به این دلیل ایجاد می شود که تجمع بیش از حد مایعات صورت گرفته و در اصطلاح، ادم و ورم ایجاد شود.

این ادم و ورم، در بافت اطراف پوست چشم ایجاد می شود. از آنجا که پوست اطراف چشم از جمله  ضخیم ترین پوست در بدن است، تورم و تغییر رنگ می تواند در این ناحیه  بسیار برجسته باشد. البته پف زیر چشم می تواند دلیل ژنتیک هم داشته باشد که در این صورت باید به دنبال راهکاری برای از بین بردن پف زیر چشم  بود.

چرا چشم ها پف می کند؟

پف و کیسه های چربی ناخوشایند زیر چشم اغلب به دلایل زیادی ایجاد می شوند. مهم ترین دلیل بروز چنین حالتی افزایش سن است. کارشناسان کلینیک های پوستی عقیده دارند که زمانی که سن افراد بالا می رود، علاوه بر دیگر نواحی بدن، ساختارهای حمایت کننده در اطراف پلک ها هم ضعیف تر می شوند، به این ترتیب چربی هایی در بالا یا زیر چشم ها متراکم شده و رفع آن کمی مشکل می شود.

به طور کلی عوامل عمده موثر بر پف چشم عبارتند از:

  • مصرف بیش از حد نمک که باعث جمع شدن مایعات می شود
  • وجود آلرژی که می تواند باعث التهاب و تورم شود
  • مشکلات سینوسی
  • کم آبی
  • خستگی
  • کمبود خواب

روشهایی معجزه آسا برای از بین بردن پف زیر چشم

برای پیدا کردن بهترین راه حل درمانی پف زیر چشم و دایره های تیره در اطراف چشم، مهم است که علت اصلی آن را شناسایی کنید. به همان اندازه ای که رنگ چشم یا پوست شما می تواند به طور ارثی به شکل پدر یا مادر باشد، دیگر خصوصیات ظاهری و جسمی هم می تواند ژنتیکی باشد و احتمالا این صفات را به ارث برده اید.

شما نمی توانید پدر و یا مادر خود را به این خاطر سرزنش کنید؛ در این مورد، شما باید به دنبال روش های درمانی برای رفع مشکلات ناخواسته ظاهری خود باشید یا به طور موقت از لوازم آرایشی برای کاهش این مشکلات استفاده کنید. شما می توانید در درجه اول با لوزم آرایش، پف زیر چشم را کمی محو کنید.

جراحی پلک فوقانی

یکی دیگر از دلایل پف و وجود کیسه های چربی زیر چشم، بالا رفتن سن است. با بالا رفتن سن، اکثر اجزاء بدن روندی تقریبا فرسایشی پیدا کرده و این یک روند طبیعی محسوب می شود. اما شما می توانید این روند را کاهش داده و زیبایی جوانی خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

برای از بین بردن پف زیر چشم ممکن است بخواهید با چشم پزشک یا جراح زیبایی صحبت کنید. روش های زیادی برای رفع پف زیر چشم وجود دارد. این گزینه ها عبارتند از روش های شیمیایی لایه بردار، روش های لایه برداری پوست با  لیزر، برخی ازمحصولات پوستی تجویزی و جراحی پلک معروف به بلفاروپلاستی شامل برداشتن بافت چربی اضافی از پلک های فوقانی و پایین و همچنین کشیدن پوست و ماهیچه ها که به منظور کاهش پف اطراف چشم به کار می رود.

روشهای زیر هم در از بین بردن پف چشم موثر داشت:

– دارودرمانی هم می تواند در کاهش پف زیر چشم و اطراف آن، کمک رسان باشد.

– استفاده از قطره های چشم برای التهاب ناشی از آلرژی ها

– در صورت لزوم نوشیدن مایع فراوان برای جلوگیری از کم آبی بدن

– استفاده از کمپرس آب یخ

– استفاده از برش های خیار یا کیسه های چای سرد با چشم های بسته

– استفاده از کرم ها و دیگر محصولات پوستی که مخصوصا برای اطراف چشم طراحی شده اند

– کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی

– مصرف غذاهای غنی از پتاسیم مانند موز برای از بین بردن مایعات بیش از حد در بدن و صورت موثر است.

خواب و استراحت کافی

تمام این موارد می تواند در از بین بردن پف زیر چشم موثر باشند. اما عمل جراحی پلک بهترین و دائمی ترین نتایج را به شما می دهد.

از بین بردن پف زیر چشم با لیزر

برای درمان پف زیر چشم از روش لیزر هم می توان استفاده کرد. لیزر درمانی برای پف زیر چشم بسیار کم خطر و موثر است که با ظرافت بالا انجام شده و علاوه بر برش های ظریف و کوچک، با ایجاد گرما باعث از بین بردن چربی های زائد این ناحیه و پف زیر چشم می شود. البته پیش از درمان با لیزر تمام اطلاعات لازم توسط پزشک متخصص ارائه شده و در صورت نیاز دستور غذایی خاصی هم تجویز خواهد شد.

از بین بردن پف چشم با لیزر

از بین بردن پف زیر چشم با آرایش

گاهی اوقات عجله داشته و یا برای مهمانی رفتن آماده می شوید. در این گونه مواقع بهترین راه حل از بین بردن پف و کیسه های چربی زیر چشم استفاده از لوازم آرایشی است. شما می توانید با انواع ترفند های آرایشی در کاهش و محو کردن این وضعیت ناراحت کننده بپردازید.

بدون شک شما دوست ندارید با چشم هایی پف کرده و ظاهری ناخوشایند در جمع ظاهر شوید. شما می توانید با هایلایتینگ و یا استفاده از کرم های کانسیلر با پایه رنگ پوست خود و یا یک درجه روشن تر، این پف کردگی را کاهش دهید. هر چند این روش در از بین بردن پف زیر چشم ، روشی موقت است اما می تواند نتایج خوبی برای شما داشته باشد.

درمان سریع پف چشم بعد از گریه

گریه کردن یکی از واکنش های طبیعی هر فردی است و به هرحال در طول زندگی هر فردی اتفاق می افتد. معمولا بعد از گریه ، چشم ها حالت پف کردگی زیاد پیدا کرده و منظره ناخوشایندی به چهره می دهد. چند راهکار برای از بین بردن پف چشم بعد از گریه وجود دارد.

گریه کردن

برای تمیز کردن چشم ها از حوله های کاغذی استفاده نکنید. بهتر است از پنبه یا حوله پنبه ای استفاده شود. برای ازبین بردن فوری پف چشم بعد از گریه کردن، می توانید از کمپرس آب یخ استفاده کنید.

چند تکه یخ را لای پارچه ای گذاشته و روی پلک پف کرده قراردهید. یکی از راهکارهای موثر دیگر، استفاده از چای کیسه ای است. برای این کار، دراز کشیده چشم ها را بسته و کیسه چای را به مدت ده دقیقه روی چشم ها بگذارید و سپس چشم ها را به آرامی بشویید.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع: www.livestrong.com

4.8/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. مسعود می‌نویسد

    من هر موقع از خواب پا میشم چشمام پف داره چیکار کنم؟؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید