تونر مناسب پوست شما کدام است؟

تونر پوست نوعی لایه بردار است که به منظور پاکسازی پوست استفاده شده و در انواع کرم ها و لوسیون ها برای انواع مختلف پوست ، مورداستفاده قرار می گیرد.

نبض ما– تونر می تواند برای تمیز کردن منافذ پوست به کار برده شود و به روش های مختلفی می توان از تونر پوست استفاده کرد. تونر را می توان هم به صورت لوسیون مصرف کرده و هم می توان آن را به  پوست صورت اسپری کرد. با استفاده از ماسک تونر هم می توان ماسک مناسب برای پوست تهیه کرد و نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کرد.

زیبایی پوست

روش استفاده از تونر پوست

شما می توانید مقداری از تونر را روی پنبه یا یک تکه گاز زده و آن را به پوست بزنید. البته بهتر است در حرکات دایره ای شکل آن را بر روی پوست صورت ماساژ دهید.

معمولا پس از ماسک یا اسپری تونر بهتر است از مرطوب کننده پوست استفاده شود زیرا خاصیت تونر لایه برداری بوده و پوست صورت پس از آن کمی حساس می شود و مرطوب کننده باعث جلوگیری از حساسیت های پوستی می شود.

تونر، محصولی برای مراقبت از پوست است که معمولا بر پایه آب است و این به معنای کوچک شدن ظاهر منافذ بزرگ پوست و آبرسانی به آن است.

پس از هر گونه آرایش سنگین و شستشوی پوست می توانید از تونر استفاده کنید تا تمام مواد شیمیایی از پوست صورت برداشته شده و سطح خارجی پوست تمیزتر شود.

تونر در اصل برای کمک به بازگرداندن تعادل pH پوست طراحی و تولید شده است، چرا که سبک های قدیمی پاکسازی پوست (از طریق صابون و پاک کننده های خشن) این تعادل را مختل  می کند،  استفاده از صابون های قلیایی و قوی می تواند پوست را نسبت به باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم ها آسیب پذیرتر سازد.

تونر پوست چرب

بسیاری از پاک کننده ها هنوز هم باعث اختلال درPH   پوست می شوند. استفاده مکرر از پاک کننده نامناسب، پوست را از بین برده و با گذشت زمان، اختلال pH  نیزمی تواند منجر به التهاب، خشکی و پیری پوست شود.

در صورتی که چهره خود را با شستشوی ارگانیزم متعادل کنید،  شاید حتی نیازی به تونر برای توازن pH  نباشد. حقیقت این است که تونر های مختلفی برای انواع مختلفی از پوست در نظر گرفته می شود.

بسته به نوع پوست بهتر است تونری را مناسب با پوست خود انتخاب کنید زیرا ممکن است  انتخاب اشتباه سبب مشکلاتی برای پوست شما شود. بنابراین همه چیز بستگی به نوع پوست شما و تونری دارد که استفاده می کنید.

اگر پوست چربی دارید ، بهتر است از تونری استفاده کنید که در کاهش چربی و پوسته های صورت شما به شما کمک کند. به این منظور، ابتدا پوست خود را پاک کرده و از تونر برای بازسازی منافذ باز پوست استفاده کنید.

تونر مانند گیاه رزماری عمل می کند. شما می توانید گیاه رزماری را در آب جوشانده و به عنوان نوعی تونر طبیعی و مفید برای پوست خود استفاده کنید.

روغن رزماری برای ضخامت مو

بهترین زمان مصرف تونر پوست

شما ممکن است در طی روز از لوازم آرایش استفاده کرده باشید. پس از یک روز پر مشغله و لایه ای از مواد آرایشی بر روی پوست، زمان آن می رسد که به پاکسازی پوست صورت خود بپردازید. بهترین زمان مصرف تونر، هنگام شب است. در این زمان صورت را شستشو داده و از تونر مخصوص و مناسب با پوست استفاده کنید.

فواید تونر پوست

تونر به عنوان یک لایه بردار مناسب و موثر برای مراقبت و بازسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. تونر ها، حاوی موادی هستند که در عین زیبایی و سلامت پوست، آرامش دهنده پوست هستند و اکثر تونر ها حاوی  مواد تشکیل دهنده ای مانند آلوئه ورا و عصاره های گیاهان روغنی برای مرطوب سازی پوست هستند.

تونر باعث تقویت منافذ پوست و تحریک کننده گردش خون است. البته اثر گذاری تونر به پوست شما بستگی دارد. پاکسازی کامل پوست، مهم ترین کاربرد تونر است.

تونر کمک می کند تا ناخالصی ها را از بین ببرید، منافذ را تمیز و از پوست صورت محافظت کنید. تونر منافذ بزرگ پوست را بسته نگاه می دارد، زیرا اکثر تونرها حاوی یک عنصر پاک کننده هستند که به کم شدن ظاهر منافذ پوست کمک کرده و پوست صورت را ظریف تر می کند.

آنچه شما نیاز دارید، ماده ای است که منجر به کوچک کردن منافذ ؛ بدون خشک  کردن پوست شود. در نمونه ای  از تونر ها، گل رز به کار برده شده است که خاصیت خوشبو کننده  و روشن کنندگی هم دارند.

خوشبختانه  تونر دارای خواص گسترده ای برای پوست صورت بوده و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. تونر، دارای مواد تشکیل دهنده ای است که باعث جوانسازی پوست ، آبرسانی، از بین بردن چین و چروک، طراوت، بهبودی و بازیابی پوست و همچنین تمدد اعصاب  می شود.

روش های خانگی رفع چین و چروک

عوارض تونر پوست

متأسفانه، بسیاری از تونرها با فرمول های ساده، بی ارزش حتی مضر در مراکز آرایشی موجود است. بنابراین مهم است تا بهترین گزینه را در انتخاب تونر پوست مد نظر قرار داده و در انتخاب تونر احتیاط کنید. تونرهای آبرسان، از ملایم ترین انواع تونر ها محسوب می شوند. آنها حاوی آب و مرطوب کننده هایی مانند گلیسیرین، هستند.

در برخی تونرها، از الکل استفاده شده است که  غالبا معطر هم هستند و کمک می کنند تا رطوبت را در لایه های بالای اپیدرم حفظ کنند و مانع از تبخیر آن شوند. چنین تونرهایی که بیش از حد معطر هستند، علت شایع واکنش هایی هستند که تاثیر منفی بر روی پوست دارند.

تونر هایی که در پوست چرب یا ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند، تقریبا حاوی موادی است که ممکن است باعث حساسیت پوست شده و برای پوست مشکل ساز باشند.

اکسیژن رسانی به پوست

در برخی از انواع تونر، موادی به کار رفته که ممکن است با هر پوستی سازگار نباشد. این مواد می توانند به طور مستقیم به لایه خارجی پوست نفوذ کرده و آسیب های پوستی ایجاد کنند.

در تونرهایی که حاوی الکل هستند احتیاط زیادی به خرج دهید زیرا الکل می تواند برای پوست های خشک و حساس بسیار مضر بوده و سبب خشکی بیش از اندازه و در برخی موارد بروز حساسیت های پوستی شدید و یا ایجاد زخم شود.

توصیه می شود که تونر های حاوی الکل را برای پوست های خشک و حساس به کار نبرید تا باعث واکنش آلرژیک نشود. اگر از تونر به طور مرتب و در نوبت زمانی کوتاه  استفاده می کنید، ممکن است پوست شما در معرض آسیب قرار گرفته و میزان تحریک پذیری آن افزایش پیدا کند.

هیدراتها در بعضی از تونرها وجود داشته و حاوی ترکیبات آبرسانی است که بلافاصله باید پس از این تونر ها از مرطوب کننده های مخصوص پوست استفاده کنید در غیر این صورت خاصیت هیدراته عمل نکرده و همچنین پوست، پوستی خشک و حساس خواهد شد.

تونر، جانشین ابزارهای لایه بردار پوست است که نسبت به سایر لایه بردارها کم تهاجمی و بدون عوارض است. ممکن است استفاده مکرر از تونر پوست سبب نازک شدن پوست شود، بنابراین در استفاده از آن تعادل به خرج دهید تا آسیب پذیرترین پوست بدن شما در معرض مشکلات احتمالی قرار نگیرد.

ضمن آن که برخی از تونر ها در قالب گلیسیرین و عطری بوده و برای انواع پوست مناسب نیست. استفاده مناسب از تونرها ایمنی و اطمینان خاطر را برای شما به همراه می آورد.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.paulaschoice.com

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم