عوارض آر اف بیشتر است یا هایفوتراپی؟

این روزها بیشتر افرادی که به سلامت پوست و زیبایی به روشهای غیر تهاجمی علاقه دارند و یکی از گزینه هایشان برای جوانسازی پوست، آر اف فرکشنال است. در این مطلب به مزایا و عوارض آر اف می پردازیم.

نبض ما– امروزه مراقبت از پوست و حفظ وزن سالم به روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام از این روش ها ویژگی های خاص خود را داشته و با کمترین خطرات و عوارض ارائه می شوند. اگر شما به دنبال پوست جوان و شاداب هستید ممکن است آر اف را انتخاب کنید. روش آر اف یا سایر روشهای زیبایی، کاملا ایمن و بی خطر نیستند از این رو به عوارض آر اف هم باید توجه کرد.

عوارض آر اف

آسیب های پوستی تنها مختص سالمندان و افراد میانسال نیست و گاهی اوقات حتی جوانان هم نیاز به درمان پوستی دارند زیرا شرایط آب و هوایی، محیط و عوامل بسیاری می توانند سلامت پوست را تهدید کنند.

با وجودی که تقریبا تمام درمان های مراقبت از پوست به طور عمده ای موثر بوده و در طیف گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، اما بازدهی روش های مختلف برای همه افراد یکسان نبوده و معمولا افراد به دنبال بهترین روش با کمترین عوارض هستند. برخی افراد در منزل و با راهکارهای طبیعی به مراقبت از پوست و وزن خود دست می زنند تا از عوارض آر اف و سایر روشهای درمانی زیبایی دور باشند.

برای دریافت یک کرم معجزه آسا برای بازسازی پوستتان اینجا کلیک کنید 

از عوارض آر اف ، خشکی، التهاب و خارش است که به مرور زمان رفع می شود

آر اف فرکشنال یا رادیوفرکانس (RF) چیست؟

با این حال، افراد دیگری هستند که با استفاده از علم و تکنولوژی به بهترین نتایج می رسند. طبیعی است که شما ترجیح می دهید که از روش فوق العاده موثر استفاده کنید. به بیان دیگر روشی که اثربخشی آن سریع باشد. در این میان، رادیوفرکانس یکی از گزینه های ایده آل است.

رادیوفرکانس (RF) ، درمان رادیوفرکانسی غیر جراحی برای “تغییر شکل” بدن و چهره در لایه عمقی و زیرین پوست است. در این روش با استفاده از دستگاه های پیشرفته ای به طور معمول برای درمان مشکلات رایج پیری پوست مردان و زنان، مانند چین و چروک، تجمع بیش از حد بافت های چربی یا سلولیت استفاده می شود.

عوارض آر اف می تواند از امواج آن ساطع شود. این روش از امواج رادیویی استفاده می کند که اساسا نوعی انرژی گرمایی برای بازسازی بافت ها و تولید الاستین و کلاژن جدید است. برخلاف روش های تهاجمی که عمدتا بر لایه های سطحی پوست تاثیر می گذارند، گرمای حاصل از درمان رادیواکتیو عمدتا در عمیق ترین لایه پوست (درم) بدون تاثیر بر لایه های بالا یعنی اپیدرم ،عمل می کند.

جوانسازی پوست

در روش RF ، گرمارسانی به عنوان تحریکی است که باعث کاهش انقباض بافت های زیرین به ویژه در سطح درم، می شود. بافت های نرمی که در آن منطقه از بدن فشرده شده اند، تقسیم شده و حتی تولید کلاژن جدید صورت می گیرد. تولید کلاژن فرآیندی است که به طور معمول ماه ها طول می کشد،

اما با روش RF در مدت زمان کوتاهی جوانسازی پوست انجام می شود. رادیوفرکانسی و امواج آن کمک می کند تا بافت ها جوان تر شده و انعطاف پذیری همراه با کلاژن سالم جدید صورت گیرد. با این روش عوارض آر اف کمتر می شود. روش آر اف یک راه بی درد و غیر جراحی است که باعث تسکین پوست و افزایش اکسیژن رسانی به پوست شده، سریع و موثر است و حتی پس از جلسه اول که حدود 30-50 دقیقه طول می کشد و نتایج خوبی ارائه می دهد.

انواع ار اف کدام است؟

انواع دستگاه آر اف در شکل تک قطبی و دو قطبی ارائه می شود. در آر اف تک قطبی، امواج گرمایی در لایه های عمیق پوست اعمال شده و کاربرد آن اکثرا برای لاغری و کاهش سلولیت است. در آر اف دو قطبی، درمان در لایه های سطحی پوست ایجاد شده و هدف آن ، جوانسازی پوست است.

هزینه دستگاه RF

آیا آر اف در جوانسازی پوست تاثیر می گذارد؟

امروزه درمان آر اف در جوانسازی پوست به طور گسترده ای صورت گرفته و با توجه به مشکلات پیری مشترک برای مردان و زنان به کار گرفته می شود. تاثیر گذاری این روش در جوانسازی پوست، به صورت کاهش و یا حذف سلولیت از پوست است. با توجه به اینکه پوست زنان با مردان متفاوت است، روش درمانی آر اف برای  هر دو گروه در نظر گرفته شده است.

این روش در جوانسازی پوست زنان بیشتر به کار می رود به عنوان مثال، بروز سلولیت فقط در زنان مشاهده می شود. سلولیت، نوعی آسیب پوستی زنانه است که معمولا در اطراف باسن و در پشت ران ها ایجاد شده و چربی بیشتری در آن ناحیه متراکم می شود.

با توجه به درمان RF و عوارض آر اف ، اکثر زنان می توانند از شر این بافت های چربی و سلولیت راحت شده و از پوستی جوان برخوردار شوند. بر خلاف سلولیت هایی که شامل چربی های بدن و چربی پوست بوده و بیشتر در زنان ایجاد می شود، چربی های کلی بدن برای هر دو گروه مرد و زن ایجاد شده و با این روش قابل درمان است.

اکسیژن رسانی به پوست

آر اف فرکشنال چه کاربردی دارد؟

سلولیت و چربی های بدن به طور کلی یک مورد مشترک دارند؛ مشکل این است که در بافت های زیر پوست و بخش سطحی و یا پایین تر، چربی وجود دارد. خوشبختانه، درمان RF صرفن ظر از سن فرد باعث زیبایی و جوان سازی پوست می شود. مکانیسم حرارت حاصل از درمان RF موجب می شود تا برخی از چربی های بدن، ذوب و تخلیه شود.

در روش جوانسازی پوست، پوست حالت سفتی اولیه خود را دریافت کرده و چین و چروک های پوستی، پوست ممکن است شل شده و از شکل خود خارج شود، با استفاده از این روش می توان این حالت را بهبود بخشید.

همه ما ظاهر پوست افراد را می بینیم و روش آر اف با تاثیرگذاری بر لایه های زیرین پوست، باعث جوانسازی ظاهر و لایه سطحی پوست می شود. انجام این کار همان درمان با روش های غیر جراحی است. همه افرادی که از روش لیپوساکشن استفاده می کنند، به نتایج دلخواه خود رسیده و ظرف مدت زمان کوتاهی می توانند از ظاهری جوان و زیبا برخوردار شوند.

عوارض RF

عوارض آر اف فرکشنال

در زیباسازی یا هر نوع درمانی، هیچ روشی کاملا ایمن و بی خطر نیست. هر روشی می تواند عوارض مخصوص به خود را داشته باشد که درجه آن ممکن است کم یا زیاد باشد. از این رو به عوارض آر اف هم باید توجه کرد.

عوارض جانبی روش آر اف فرکانسی عبارت اند از: درد، سوزش صورت، حساسیت جزئی، خشکی صورت، کمی التهاب و قرمزی. البته باید اضافه کرد که این عوارض دائمی نبوده و به مرور برطرف می شوند.

رفع سلولیت های دوران بارداری با آر اف امکان پذیر است

آیا عوارض آر اف برای لاغری زیاد است؟

لیپو آر آف، یکی از پیشرفته ترین سیستم های موجود در بازار امروز است. استفاده از کاویتاسیون اولتراسوند و فرکانس رادیویی در درمان Lipo Cavitation RF، در اهداف لاغری صورت گرفته و با این روش، بدن شما سلول های چربی را از بین می برد. سپس این سلول ها از طریق فرآیند حذف طبیعی از طرف بدن شما، متابولیزه می شوند.

بر خلاف لیپوساکشن سنتی، روش Lipo Cavitation RF ( لیپو آر اف)، از هیچ گونه تزریق، بیهوشی و روش تهاجمی استفاده نمی کند و می توان گفت که این روش، درمان مناسبی برای حذف چربی و سلولیت است.

آب کردن چربی های شکم

از روش لیپو آراف برای چربی های شکم، ران، بازو، لگن، چانه و چربی پشت استفاده می شود. این روش یک روش انقلابی جدید است که نتایج بسیار خوبی برای لاغری ارائه می دهد و باعث تناسب اندام و ظاهری جوان تر می شود. به این خاطر برای دستیابی به اندامی زیبا، سفت شدن پوست، افزایش تولید کلاژن و چربی سوزی، از این روش غیر تهاجمی و بدون درد استفاده کنید.

آر اف بهتر است یا هایفو

در روش هایفو از طریق امواج بالا، به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و سرعت اثربخشی و زیباسازی پوست در این روش نسبت به روش آر اف ، بالاتر است .

قیمت دستگاه آر اف

دستگاه آر اف در انواع مختلفی بوده و با توجه به نوع این دستگاه قیمت آن متغیر است اما قیمت دستگاه آر اف خانگی (سالنی) حدودا 2.000.000 تومان است.

هزینه آر اف

هزینه آر اف با توجه به محل مورد نظر بدن و ظاهر و نتایج آن، متغیر است.

 

نبض ما– ترجمه مهناز ضحاکی

3.8/5 - (17 امتیاز)
منبع medicalnewstoday

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. زهرا می‌نویسد

    سلام برای کسی که پوستش حساس هست بین لیزر ار اف فرکشنال با لیزر co2 فرکشنال کدوم یکی بهتر هست. پوستم نازک شده و با آفتاب لک میفته. البته رنگ پوستم روشن هست.

    1. طیبه می‌نویسد

      سلام من ۱۷ ساله هستم به دلیل استفاده از قرص روآکوتان یه خط اخم روی پیشونیم ایجاد شده که دکتر اینتراسل فرکشنال رو بهم پیشنهاد کردن (چون سنم کمه برای بوتاکس) می خواستم ببینم توی این سن عوارض داره ؟؟؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید