پیشگیری از سرطان با روغن نارگیل

برخی از تحقیقات حاکی از آن است که بعضی از انواع روغن‌های خوراکی مورد استفاده در طبخ مواد غذایی احتمال ابتلا به بیماری‌هایی چون زوال عقل و سرطان را شدت می‌دهند. در عین حال محققان گفته‌اند روغن نارگیل سالمترین روغن برای استفاده در آشپزی و پخت‌وپز است.

تحقیقات جدید نشان داده است که روغن نارگیل، روغن زیتون و کره سالم ترین روغن های گیاهی  برای  پخت و پز هستند.

برخی روغن های گیاهی به دلیل میزان تحمل به حرارت پایین مواد شیمیایی مضر در دمای بالا تولید می کنند که می تواند عامل بروز سرطان و بسیاری عوامل تهدید کننده زندگی شود.

بر اساس نتایج این تحقیقات، آلدئیدها یکی از خطرناکترین مواد شیمیایی ایجاد شده در برخی روغن ها بوده که موجب ابتلا به سرطان، زوال عقل و بیماری های قلبی می شود.

پروفسور مارتین دروت ولد، استاد دانشگاه مونتفورد در لستر ادعا می کند که مقدار آلدئیدها سمی در ماهی و چیپس سرخ شده با روغن های گیاهی 200 برابر بالاتر از حد مجاز است.

دروت ولد اظهار کرد: روغن های گیاهی بسیار تصفیه شده به دلیل انجام فرآیندهای شیمیایی پیچیده بر روی آن ها در هنگام سرخ کردن مواد سمی و مضر تولید می کنند به همین دلیل ما به شما توصیه می کنیم برای حفظ سلامتی خود از مصرف این روغن ها اجتناب کنید.

این تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل برای پخت و پز سالمترین روغن است زیرا در درجه حرارت بالا  کمترین مقدار مواد شیمیایی مضر را تولید می کند.

به گفته دکتر استین از دانشگاه آکسفورد، روغن آفتابگردان در حرارت بالا موادی تولید می کند که حتی ممکن است موجب تغییرات در ساختار مغز و کوچک شدن آن شود.

 

منبع : سلامت آنلاین

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ramin می‌نویسد

    روغن به اعضلات چی فایده دارد

از پزشکان نبض‌ما بپرسید