کاشت مو و ترمیم مو و پیوند مو با بهترین روش و کمترین هزینه

کاشت مو و ترمیم مو و روشهای پیوند مو بصورت طبیعی یکی از راه حل های مودار شدن سریع است که البته روشهای مختلف کاشت مو، از هم متمایز هستند.

در حال حاضر تنها راه درمان و ترمیم موهای از دست رفته استفاده از پیوندموی طبیعی یا همان کاشت مو طبیعی  است که این پیونددر نواحی مختلف ازجمله سر – ابرو – ریش – سبیل – مژه – نواحی اسکار قابل انجام است و کلینیک های کاشت مو در کنار کاشت و ترمیم مو خدمات کاشت مژه و کاشت ابرو را هم انجام می دهند.

خط کاشت مو

کاشت مو یعنی چه ؟

کاشت مو به تکنیکی از  جراحی اطلاق می‌شود که در آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهداکننده دیگری از اون قسمتی از سر ، که مو و رشد مناسبی دارد  به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو منتقل  می‌کنند.

از  روش کاشت موی طبیعی بیشتر برای درمان ریزش موی آقایان استفاده می‌شود و در طی این فرایند ریشه‌های مو که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند که از این روش برای ترمیم مژه و بازسازی ابرو، ریش مردان، موهای سینه و ناحیه تناسلی و پوشاندن محل زخم های ناشی از جراحات تصادف یا جراحی هایی نظیر کشیدن پوست و کاشت موهای قبلی استفاده می‌شود.  البته کاشت مو با پیوند پوست کاملا متفاوت است.

در هر پیاز مو ۱ تا ۴ رشته مو رشد می‌کند. امروزه در پیشرفته‌ترین روش‌های کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می‌دهند.

نتیجه این کار، طبیعی تر دیده شدن موهای کاشته شده‌است. این روش کاشت را به اختصار کاشت به روش (FUT) یا  Follicular Unit Transplantation می گویند. موهای اهدایی به دو روش کاملاً متفاوت جمع‌آوری می‌شوند. این کار فوق‌العاده تخصصی بوده و فقط متخصصین پوست و مو مجاز به انجام آن می‌باشند.

کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو

انواع روش کاشت مو و پیوند مو

از مهمترین سئوالات مطرح در باب کاشت مو و پیوند مو  این است که فرد داوطلب  از کدام روش استفاده کند. به طور کلی بهترین روش کاشت مو همان روشFUT است، زیرا در برداشت و کاشت مو به روشFUT در یک جلسه با زمان عمل کوتاه تری تحت بی حسی موضعی از قسمت مو دار پشت سرمقداری مو برداشته شده و سپس آن قسمت بخیه زده می شود.

سپس فولیکول ها به روش میکروسکوپی از هم جدا می شوند و در نتیجه کاشت،ظاهری طبیعی تر وبا تراکم های بالاتری نتیجه می دهد. روش دیگر که به روش ترکیبی معروف است و  کل موها تراشیده خواهد شد به اختصار کاشت مو به روش FIT می گویند.

در این روش ، برداشتن نمونه از پشت سر و و یا شقیقه با استفاده از یک پانچ بسیار ظریف درون پوست سر نمونه گیری انجام می شود و فولیکول ها جدا می شوند. اگر مقدار کمی مو لازم دارین روش FIT  برای (کاشت ابرو ، کاشت سبیل ، کاشت ریش و ناحیه اسکار) مناسب تر است.

تصویر کاشت موی سر

در برداشت مو از بدن بدلیل ناکافی بودن بانک موی پشت سر معمولا روش FIT انجام می شود و  اگر در یک جلسه مقدار زیادی مو لازم است معمولاً FUT بیشتر از FIT جواب می دهد و تراکمهای بالاتر را می توان ایجاد کرد.

داوطلبانی که قسمت جلوی سر آنها خالی شده است و خط مو  جلوی سر آنها وجود ندارد، مناسب ترین کاندیدای FUT هستند، در واقع بدلیل نوع عملکردی که در کاشت نسبت به FIT می توان ایجاد کرد، طراحی خط مو و کاشت جلوی سر بهتر است به روش FUT انجام شود.

مدت زمان عمل FIT نسبت به FUT طولانی تر است و  د کاشت مو به روش  FUT مدت زمان این عمل بین  3 تا 5 ساعت خواهد بود ولی در کاشت مو به  روش FIT تا 10 ساعت و گاها بیشتر هم ممکن است طول بکشد.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT سرعت انجام کار و پیوند موی بیشتر نیز از مزایای روش SUT است ;که با استفاده از دستگاه های اتوماتیک می توان دو برابر بیشتر از روش های قدیم گرافت را در روی سر پیوند داد .

بهترین روش پیوند مو و کاشت موی طبیعی به دلیل نقش مهمی که مو در زیبایی و شادابی چهره ی فرد ایفا می کند ، همواره مشاوره گرفتن از متخصص پوست و مو و پرس و جو کردن و مطلع شدن از روشهای نوین کاشت مو و ارتباط گرفتن با  کلینیک های ارائه دهنده بهترین روش پیوند مو و کاشت موی طبیعی است.

جوش بعد از کاشت موترمیم مو چگونه است؟

ترمیم مو  درد ندارد و خیلی سریع در یک جلسه عملیات ترمیم مو انجام می شود. یجور کلاه گیس طبیعی و منطبق با موی شما خواهد بود و سایر مشکلاتی که در بعضی‌ از روشهای دیگر که ممکن است باعث عفونت شوند را ندارد و هزینه آن نسبت به سایر روش های کاشت مو خیلی پایین تر است.

می توانید با خاطری آسوده ترمیم مو را انتخاب کنید چراکه هر کاری با موهای طبیعی میشه انجام داد با این مو هم عینا قابل اجراست. و دیگر اینکه در ترمیم مو نیازی به بانک مو نیست و از نظر بهداشتی ۱۰۰% تضمین شده است و هیچ عارضه برای پوست و مو ندارد.

خانم ها هم می توانند از این روش استفاده کنند ولی در بعضی روشهای ترمیم مو لازم است که موی سر را کاملا بتراشید. ماندگاری ترمیم مو نیز طولانی است و البته نیاز به رسیدگی دارد.

تصویر کاشت موی سر

از روشهای موقتی و یا دنباله دار میشود به استفاده از اسپری مو اشاره کرد که موقتی و برای حضور در یک جلسه کاربرد دارد. و همچنین اگر کم پشتی یا ریزش مو دارید، می توانید از ماینوکسیدیل 2 یا 5 درصد به مدت طولانی استفاده کنید.

چرا که تا زمانی که از ماینوکسیدیل استفاده می کنید روند رشد خوب است و به محض اینکه مصرف را قطع می کنید، نتیجه مطلوب را بدست نخواهید آورد.

هزینه کاشت مو  و هزینه ترمیم مو

از دست دادن کامل و یا بخشی از موی سر از جمله مشکلاتی است که امروزه نه فقط آقایان که بسیاری از خانم ها نیز با آن مواجه هستند.

این امر باعث کاهش اعتماد به نفس و محدود کردن روابط اجتماعی فرد شده و ممکن است زندگی او را تحت الشعاع قرار دهد از این رو هزینه کردن در این امر منطقی به نظر می آید و بسته به نوع روش درمان و منطقه جغرافیایی و کلینیک مربوطه و روش پیشنهادی متخصص پوست و مو از مبلغ 800 هزارتومان تا 4 و 5 میلیون تومان متغیر و متفاوت است.

نبض ما – گردآوری تیم نبض ما

4.9/5 - (32 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. آرات می‌نویسد

    هزینه کاشت مو ی طبیعی با مصنوعی چقدر تفاوت داره و قیمت کاشت هر تار مو چقدره؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید