همه چیز درباره کاشت کپسول تستوسترون

کاشت کپسول تستوسترون یک درمان طولانی مدت برای دریافت تستوسترون است. کاشت کپسول تستوسترون یکی از مؤثرترین روش های هورمون درمانی در مردان و زنان است.

نبض ما– 20 تا 40 درصد از مردان مسن، به یک وضعیت پزشکی  به نام هیپوگنادیسم( تولید کمتر از میزان مورد نیاز اسپرم) دچار شده  و نیاز به جایگزین تستوسترون دارند. اما کاشت کپسول تستوسترون معایبی دارد، از جمله تحریک بدن در شروع بیماری های قلبی، تعداد بالای گلبول قرمز و سایر شرایط.

افزایش سطح تستوسترون

تستوسترون یک هورمون مهم است که می تواند باعث افزایش میل جنسی، افزایش توده عضلانی، تقویت حافظه و افزایش انرژی شود. با این حال، در اکثر مردان با بالا رفتن سن، میزان تستوسترون کاهش پیدا می کند. تستوسترون هورمونی است که بیشتر در مردان تولید می شود و باعث بروز ویژگی های مردانه می شود.

این هورمون در زنان هم به مقدار کمی یافت می شود که کمبود آن هم می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. به همین دلیل در هر دو گروه زنان و مردان به دلیل کاهش میزان تستوسترون که در درجه اول بر قوای جنسی تاثیر می گذارد، کاشت کپسول تستوسترون انجام می شود.

هورمون درمانی با تستوسترون، در اکثر مواقع موفقیت آمیز است. علاوه بر روش کاشت، می توانید از انواع کرم ها، تزریق ها و کپسول های تستوسترون استفاده کنید.

داروی کمبود تستوسترون

وجود هورمون تستوسترون برای زنان و مردان بسیار مهم است زیرا باعث افزایش انرژی،  بهبود حافظه و افزایش ظرفیت تمرکز می شود

روش کاشت کپسول تستوسترون

کپسول های تستوسترون هر کدام حاوی مقادیری تستوسترون است که تستوسترون را به مدت سه تا شش ماه به آرامی آزاد می کنند.

کاشت کپسول تستوسترون یک روش ساده است که معمولا 10 دقیقه طول می کشد. ابتدا، پوست کمر و یا باسن به طور کامل تمیز می شود، سپس یک بی حس کننده موضعی تزریق می شود. برش کوچکی ایجاد شده و سپس، کپسول کوچک تستوسترون زیر پوستی، در محل قرار می گیرد.

جراحی سرپایی چیست

کاشت تستوسترون زیر پوست، ساده بوده و در مطب پزشک به راحتی انجام می شود و معمولا در نزدیکی لگن انجام می شود. درمان تستوسترون برای افرادی که سطح تستوسترون آن ها کم است می تواند بسیار موثر باشد.

دوز مناسب تستوسترون

در کاشت تستوسترون باید از دوز مناسب استفاده کرد و معمولا دوز مناسب برای بهبود علائم تستوسترون، زیاد بالا نیست. دریافت بیش از حد تستوسترون می تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد، از جمله افزایش تعداد گلبول قرمز و  تحقیقات نشان می دهد که خطرات دیگری برای دریافت میزان بالای تستوسترون وجود دارد.

انتخاب دوز مناسب ممکن است برای برخی افراد کمی مشکل باشد. شما می توانید برای انتخاب دوز مناسب برای بدن خود، با پزشک مشورت کنید. پزشک، دوز مناسب مربوط به بدن شما را در هنگام کاشت تستوسترون در نظر می گیرد.

هورمون های مردانه در زنان

این کپسول باید دوز پایدار و ثابت تستوسترون را تحویل دهند، به طوری که به مدت چهار ماه، میزان هورمون مورد نیاز بدن را فراهم می کنند.

عوارض کاشت کپسول تستوسترون

کاشت تستوسترون به طور کلی اثرات جانبی ندارد. برخی ازعوارض آن، ناشی از قرار دادن کپسول ها  وشامل کبودی های جزئی، خونریزی، عفونت های پوستی و تغییر رنگ پوست است. با این حال، عوارض آن بسیار نادر و در همه افراد یکسان نیست.

تستوسترون اضافی که از کپسول تستوسترون آزاد می شود باعث رشد موهای صورت می شود. یک روش ایمن تر و به همان اندازه موثر برای افزایش تستوسترون با استفاده از مکمل تقویت تستوسترون است. مکمل های تقویت کننده تستوسترون، عوارض جانبی کمتری داشته و کمتر نفوذ می کنند.

آزمایش اسپرم

کاشت تستسترون ممکن است عوارضی برای افراد داشته باشد. یکی از نگرانی ها در مورد این درمان ها این است که ممکن است میزان دریافت تستسترون بالا بوده و مشکلاتی ایجاد کند. همچنین  در محل کاشت، ممکن است کمی درد و سوزش ایجاد شود.

بعضی از عوارض جانبی  کاشت تستوسترون، می تواند منجر به تغییرات حالت خلقی، فعالیت جنسی و سطح انرژی شود. دوز بالای تستوسترون می تواند منجر به آپنه خواب،کاهش اسپرم ،سینه های بزرگ و انسداد بیضه شود.

کاشت تستوسترون زیر پوست، ساده بوده و در مطب پزشک به راحتی انجام می شود و معمولا در نزدیکی لگن انجام می شود

کاشت کپسول تستوسترون برای زنان

اگرچه این موضوع کمی بحث برانگیز است، اما زنان هم می توانند در صورت کاهش میزان تستوسترون، از کاشت  تستوسترون استفاده کنند. زنان مبتلا به پوکی استخوان، ضعف قوای جنسی  و ارگاسم ، معمولا از این درمان استفاده کرده و برای آن ها، تاثیر گذار بوده است.

همچنین درمان تستوسترون در زنان سبب بهبود توده عضلانی، تراکم استخوان، عملکرد شناختی و سلامت قلب می شود. با این حال، در مور دوز مصرفی تستوسترون در زنان باید دقت لازم صورت گیرد.

این روش برای جلوگیری از هرگونه تغییر در سطوح هورمونی طراحی شده است. کاشت کپسول تستوسترون در زنان سبب کاهش سردرد های میگرنی و درد قاعدگی می شود.

زناشویی

وجود هورمون تستوسترون برای زنان و مردان بسیار مهم است زیرا باعث افزایش انرژی،  بهبود حافظه و افزایش ظرفیت تمرکز می شود. مردان و زنان هر دو به سطوح کافی این هورمون نیاز دارند تا بتوانند از سلامت روانی و جسمانی “مطلوب” لذت ببرند و همچنین از بیماری های مزمن مانند پارکینسون و آلزایمر، که هر دو با سطوح کم تستوسترون مرتبط هستند، محافظت شوند.

در اکثر مواقع، مردان نیاز به درمان جایگزینی هورمون دارند .همانطور که می دانید، تولید تستوسترون در مراحل خاص زندگی مردان شروع به کاهش می کند. تعداد بسیار کمی از مردان قادر به حفظ سطح مناسب تستوسترون در 30 و 40 سالگی خود هستند. توصیه می شود مردان برای بررسی علائم کمبود تستوسترون، آزمایش بدهند.

کمبود تستوسترون موجب مشکلات بسیاری برای مردان از جمله خستگی و افسردگی، اختلال نعوظ، کاهش تراکم استخوان و همچنین مشکلات خواب می شود.

در صورت تشخیص و تجویز روش کاشت کپسول تستوسترون، بهتر است این روش را برای دریافت تستوسترون کافی انجام دهید. البته  انتخاب این روش در درجه اول، به تصمیم گیری آگاهانه  بیماران، بستگی دارد.

ناتوانی جنسی در مردان

پس از کاشت کپسول تستوسترون

زمانی که سطح تستوسترون به حد طبیعی می رسد، سطح انرژی مناسب بوده و روند خواب تنظیم شده و به طور کلی احساس خوشحالی و شادابی به فرد می دهد. علاوه بر این، چربی بیش از حد بدن کاهش پیدا می کند.

پس از درمان کاشت تستوسترون،  بیماران متوجه افزایش فوری در سطوح انرژی خواهند شد، هماهنگی بدن به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت و هر نوع عملکرد فیزیکی افزایش یافته و همچنین رشد مو، پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

توانایی تمرکز و حفظ و تقویت حافظه، به دلیل افزایش سطح تستوسترون ایجاد شده و مهم تر از همه اینکه ، قدرت میل جنسی در زنان و مردان به طوئر قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. اما فراموش نکنید که تمام این موارد با استفاده از میزان مناسب تستوسترون حاصل شده و افزایش دوز می تواند نتایج منفی و معکوسی داشته باشد.

راههای کاهش تستوسترون در زنان

این نکته مهم است که درمورد روش مورد نظرتان  تصمیم گیری مناسبی داشته باشید و اینکه دریافت تستوسترون مناسب می تواند اغلب مشکلات شما را برطرف کند. بعضی از بیماران در طول 24 ساعت اول کاشت، متوجه اثرات تستوسترون می شوند.

سرعت اثربخشی تستوسترون، بستگی به رژیم غذایی و شیوه زندگی فرد دارد. تستوسترون معمولا به مدت 4 تا 6 ماه  و معمولا در ناحیه باسن کاشت می شود و نیازی به برداشتن آنها نیست. هنگامی که تستوسترون آزاد می شود، اثرگذاری آن شروع می شود.

به طور کلی، کاشت کپسول تستوسترون به طور کامل برای همه مناسب است. بسیاری از افراد از ایجاد برش و کمی خونریزی در محل کاشت، می ترسند اما باید گفت که برش و خونریزی جزئی، هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. تقویت کننده های طبیعی تستوسترون، کمتر تهاجمی هستند و می توانند به طور مساوی در افزایش سطح تستوسترون موثر باشند.

http://lowtestosteronecure.org/testosterone-pellets/

4.4/5 - (7 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید