هفت راهنما برای خشک کردن لباس در خانه

داشتن یک باغ و روزهای آفتابی بی‌انتها که بتوانیم لباس‌های خود را در آن خشک کنیم شبیه معجزه است. اگر به چنین شرایطی دسترسی نداریم به راهکاری موثر جهت خشک کردن لباس در خانه در روزهای بارانی بهار نیاز داریم.

نبض ما– در حالی که ما هنوز در حال رویاپردازی هستیم، در واقعیت در یک چرخه بی‌نهایت هر تکه از  لباس‌های مرطوب بر روی رادیاتورهای سراسر خانه در حال خشک شدن هستند. بنابراین اگر شما هیچ گزینه‌ای ندارید، جز اینکه لباس‌های خود را در داخل خانه خشک کنید، در اینجا با آموزش چند نکته به شما اطمینان می دهیم که خشک کردن لباس در خانه به سلامت شما آسیبی نمی‌رساند.

1-لباسهای شسته شده را کجا آویزان کنیم؟

یکی از بهترین مکان‌ها برای خشک کردن لباس‌ در خانه ، پهن کردن آن‌ها بر روی بند لباس یا به وسیله خشک‌کن است، اما اگر باید لباس‌های خود را در داخل ساختمان خشک کنید، از پهن کردن آن‌ها در اتاق نشیمن و اتاق‌های خواب بپرهیزید.

این مکان‌ها بیشتر در معرض میکروب قرار دارند.

لباس تیره زودتر خشک میشود یا روشن

2-تهویه اهمیت زیادی دارد

برای خشک کردن لباس در خانه تا حد ممکن و هر چند یک بار پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه در خانه شما جریان پیدا کند. فن‌های آشپزخانه و حمام به برطرف کردن رطوبت کمک می‌کنند.

برای عملکرد بهتر فن‌ها آن‌ها را تمیز کنید.

خشک کردن سریع لباس

3-زمان شست و شو

اگر عادت دارید لباس‌های خود را پس از برگشتن از محل کار بشویید، این کار را به صبح‌های زود منتقل کنید و لباس‌ها را پهن کنید تا در طول روز خشک شوند.

با این کار می‌توانید از فواید گرمای آفتاب استفاده کنید.

بهترین ماشین لباسشویی

4-یک بند رخت حرارتی بخرید

زندگی به سرعت در حال تغییر است و هر روز ابزارهای جدیدی برای استفاده وجود دارد. شرکت های مختلف بند رختی ساخته اند که با تولید هوای گرم لباس‌ها را خشک می‌کند. این محصول بسیار ارزان‌تر از یک خشک‌کن بوده و شما می‌توانید با پهن کردن لباس‌های خود بر روی آن در مدت زمان کوتاهی لباس‌های خشک داشته باشید.

این بند رخت حدود 10 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند و شما می‌توانید با تهیه کاور برای آن، که به نگه داشتن گرما کمک می‌کند، زمان خشک کردن لباس‌ها را کوتاه‌تر کنید.

تصویر بند رخت حرارتی

5-محل قرار دادن بند رخت خود را با دقت انتخاب کنید

اگر بند رخت شوفاژِی ندارید، مطمئن شوید که بند رخت خود را در آفتابی‌ترین مکان خانه و جایی که هوای بیشتری جریان دارد قرار می‌دهید. به دلایل ذکر شده در بالا، آن را در اتاق خواب یا اتاق نشیمن قرار ندهید.

خشک شدن لباس چه عملی است

6-از چوب لباسی استفاده کنید

برای بالا بردن مزایای رخت پنکن، لباس‌های محبوب خود را به چوب لباسی آویزان کنید. با این کار تا حد ممکن از چروک شدن لباس‌ها جلوگیری می‌شود. در انتها می‌توانید لباس‌ها را به طور مستقیم در کمد آویزان کنید.

فروش عمده چوب لباسی

7-گرفتن رطوبت

اگر شما در یک ساختمان قدیمی زندگی می‌کنید و با هوای مرطوب مواجه هستید، خشک کردن لباس‌در خانه برای شما دشوارتر است. یک دستگاه رطوبت‌گیر نه‌ تنها شما را از رطوبت نجات می‌دهد، بلکه سرعت خشک شدن لباس‌های شما را هم بالا می‌برد.

تیم ترجمه نبض ما

منبع: home.bt

5/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید