تزیین خانه با وسایل دورریختنی

تا به حال فکر کرده اید چطور می توان با استفاده از وسایل دورریختنی منزل را تزیین کرد؟ تزیین خانه با وسایل دورریختنی بسیار آسان و در عین حال به صرفه است، با ما همراه باشید.

نبض ما– خلاقیت یکی از مواردی است که زمانی که تلاش می کنید دکوراسیون منزل را تغییر دهید و یا مدل دیگری به آن بدهید، بیشتر به سراغ شما می آید مخصوصا زمانی که بخواهید صرفه جویی های اقتصادی داشته باشید. اما مشکل اینجاست که اکثرا نمی دانیم از کجا باید شروع کنیم. اگر دوست دارید از وسایل بازیافتی استفاده کنید، یا این که با تزئینات خودساز حال می کنید، و یا اینکه بخواهید دکوری به صرفه برای منزل خود آماده کنید، می توانید از ایده های زیر برای تزیین خانه با وسایل دورریختنی استفاده نمایید.

تزئین خانه با وسایل دورریختنی

1- استفاده از پالت ها

می توانید با استفاده از تعدادی پالت برای منزل خود یک میز پذیرایی درست کنید. فقط لازم است آن را سنباده زده و رنگ کنید. شما می توانید این میز را با قرار دادن پالت ها روی هم تا جایی که دوست دارید بالا بیاورید. همچنین می توانید چند تا چرخ هم از مغازه های خوار و بار فروشی بخرید و به آن اضافه کنید. این قطعا ارزان ترین میزی خواهد بود که می توانید برای منزل خود فراهم کنید.

2- جعبه های میوه

جعبه های میوه یکی از پرکاربردترین دورریختنی ها برای صنایع دستی تزئینی، مبلمان و دکوراسیون در منزل است. می توان از این موارد می توان به میز قهوه، یا پاتختی در اتاق خواب اشاره کرد که جلوه جالبی به فضای اتاق می دهد. پایه های آن را می توانید از قطعات مبل های خراب و یا تکه های وسایل دورریختنی دیگر تهیه نمایید. تزیین خانه با وسایل دورریختنی مانند جعبه های میوه همه اطرافیان شما را شگفت زده خواهد کرد.

3- جاشمعی

اگر دوست دارید که در حمام خود شمع روشن کنید و برای این کار پول زیادی صرف نکنید می توانید از شیشه های مربای خالی استفاده کنید. با استفاده از کمی ایده و تخیل می توانید از کمی سنگ و ماسه برای نگه داشتن شمع استفاده کنید و آن را با استفاده از سیم به جایی وصل نمایید تا زیباتر جلوه کند.

4- گلدان

اگر دوست دارید در خانه گل و گیاه نگه دارید، لازم نیست که پول زیادی برای گرفتن گلدان خرج نمایید. می توانید از کنسروهای مصرف شده استفاده نمایید. کنسرو خالی را بشویید تا لیبل آن کنده شود و چسب و مواد اضافی آن شسته شود. سپس می توانید انتهای آن را سوراخ کنید تا آب اضافی از آن خارج شود. شما می توانید این گلدان های دست ساز را رنگ کنید و یا با موارد ویژه تزئین نمایید.

5- جعبه های قدیمی

نزیین خانه با وسایل دوریختنی مانند جعبه های قدیمی بسیار متنوع خواهد شد و می توانند کارایی بیشتری نسبت به ذخیره کردن های خسته کننده داشته باشند. به عنوان مثال، می توانید جعبه کفش قدیمی خود را به یک جاحوله ای زیبا تبدیل کنید، فقط با اضافه کردن یک پارچه زیبا به آن یا پیچاندن آن با استفاده از تعدادی الیاف. شما می توانید از این جعبه ها در موارد دیگر هم استفاده کنید. مثلا به جای قفسه های خانه، گلدان و یا موارد دیگری که به ذهن تان می رسد.

در ادامه تعدادی دیگر از ایده های جالب برای تزئین خانه با وسایل دورریختنی را ارائه می دهیم:

نگه دارنده موبایل!

یک قوطی شامپو را به شکل زیر ببرید، رنگ کرده و خشک نمایید. می توانید به عنوان نگهدارنده برای وسایل مختلف از آن استفاده نمایید.

دیواری از بشقاب های شکسته!

بشقاب هایی را که شکسته اند می توانید به دیوار نصب کنید و یک طرح جالب را با استفاده از آن ها به اتاق خود بدهید. گویی که روی دیوار تابلو نصب نموده اید.

قفسه مخفی!

اگر کتاب هایی را می خواهید دور بیندازید، می توانید از جلد آن ها استفاده کرده و یک قفسه مخفی برای میز و یا دکور خود درست کنید. به این صورت که از روبرو بیننده تصور می کند که کتاب هایی چیده شده ولی از پشت وسایل مختلف را در آن جا داده اید. درست کردن جای مخفی و در عین حال تزیین خانه با وسایل دورریختنی چون جلد کتاب ایده حیرت انگیزی است.

جای برس

به جای این که کنسرو خالی را دوربیندازید می توانید آن را برای قرار دادن برس های خود مورد استفاده قرار دهید. فقط کافی است روی آن را با کمی کاغذرنگی تزئین نمایید.

تابلویی با دستمال توالت

تزیین خانه با وسایل دوریختنی در دسترس وقت کمتری می گیرد. را خیلی راحت تر می کند. دستمال توالت هم یکی از وسایل دورریختنی است که در هر خانه ای پیدا می شود. از لوله دستمال توالت می توانید برای ساخت تابلویی زیبا استفاده کنید. بدین ترتیب که آن ها را تا کرده، برش می دهید و به صورت ستاره ای روی یک تابلو می چسبانید و طرح دلخواه خود را درمی آورید.

قالیچه از لباس های کهنه

اگر از لباس های کهنه خود خسته شده اید می توانید از پارچه های آن استفاده کرده، و یک قالیچه زیبا شبیه تصویر زیر درست کنید.

به طور کلی تزیین خانه با وسایل دورریختنی هیجان انگیز است و با استفاده از این وسایل کارهای زیادی می توانید انجام دهید. فقط کمی بستگی به خلاقیت و ذوق و سلیقه شما دارد.

نبض ما– تهیه و ترجمه: حسین مقدس زاده

منبع: Industrystandarddesign

4.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید