بازی های گروهی خنده دار مخصوص سفر

ایام نوروز از زمان هایی است که سفرهای دست جمعی و با خودرو زیادتر است. بازی های گروهی خنده دار کمک می کند تا این سفر لذت بخش تر شود.

نبض ما– اگر جز خانواده هایی هستید که در نوروز با ماشین خود به مسافرت می روید، حتما این مطلب را دنبال نمایید. چرا که می توانید بازی های جالبی را بیاموزید که در سفرهای جاده ای می توانند شما را سرگرم نمایند. در این مطلب پرطرفدارترین بازی های گروهی خنده دار را معرفی می کنیم.

روزی روزگاری

روزی روزگاری یکی از بازی های گروهی خنده دار است. این بازی، سرگرمی است که قوه تخیل شما را درگیر خود می کند. هر نفر که نوبتش رسید باید به یک ماشین و سرنشینان آن دقت کند و در مورد آن ها یک داستان خیالی بسازد. داستان با این عبارت شروع می شود که روزی روزگاری … . برای مثال یک ماشین اسپورت قرمز را می توان با این داستان بیان کرد. روزی روزگاری پسری برای نامزد خود چنین ماشینی می خرد. سپس نوبت هر نفر که می رسد باید یک جمله به این داستان تخیلی اضافه کند، تا داستان ادامه پیدا کند.

بازی تلفن

نفر اول باید یک داستان خیلی کوتاه را در گوش نفر بعدی بگوید و سپس او این داستان را ادامه دهد، بیشتر کند و یا تغییر دهد و به گوش بغل دستی انتقال دهد. این کار ادامه می یابد تا به نفر اول برسد. قسمت خنده دار اینجاست که وقتی نفر اول داستان خود را می شنود در جابجایی و حرف به حرف شدن آن کلی تغییر کرده است.

عبارات خنده دار

می توانید این بازی را بدین صورت انجام دهید که یکی از افراد یک کلمه کوتاه می گوید و نفر بعدی باید با استفاده از این کلمه یک عبارت خنده دار درست کند که حروف این کلمه مخفف آن عبارت باشد. مثلا این می تواند یک نمونه باشد: “سرما” تبدیل شود به عبارت ” سایه راننده مستدام ابدی”

بازی با آهنگ کلمات

بازی با آهنگ کلمات یکی از بازی های گروهی خنده دار است. در این بازی یکی از افراد می تواند یک کلمه کوتاه وزن دار بگوید و سپس نفرات بعدی بایستی با استفاده از وزن این کلمه کلمات مشابه را بگویند. هرکسی که در زمان 5 ثانیه نتواند این کار را انجام دهد از دور مسابقه حذف می شود تا زمانی که نفر برنده مشخص شود. نفر برنده برای دور بعد می تواند کلمه شروع را بیان کند.

بازی کلمات مرتبط

در این بازی نفر اول یک کلمه را به عنوان شروع بیان می کند. سپس نفرات بعدی باید دنبال کلماتی بگردند که با این کلمه در ارتباط باشد. بازی تا زمانی ادامه پیدا می کند که یک نفر نتواند کلمه ای را بگوید و یا این که کلمه اش نامربوط باشد. ضمنا برای این که بازی جذاب شود می توان همان محدودیت 5 ثانیه ای را برای هرکس در نظر گرفت.

به عنوان مثال: سالاد تاکو، سالاد سزار، روم، امپراطوری، …

بازی با کلمات به صورت الفبایی

بازی با کلمات به صورت الفبایی یکی از بازی های گروهی خنده دار است. در این بازی لازم است دنبال کلماتی در بیلبوردها و یا تابلوها باشید با حفظ این قاعده که ترتیب الفبایی را رعایت نمایید. مثلا حرف اول کلمه اول بایستی پیش از حرف اول کلمه دوم در ساختار الفبایی باشد. برای مثال اگر کلمه اول را با الف شروع می کنید کلمه دوم را می توانید با ب پیدا کنید و الی اخر. اولین نفری که کلمات خود را در ساختار الفبایی پیدا کند، برنده بازی است.

در صورتی که نمی خواهید تمام حروف را در نظر بگیرید، می توانید تعداد محدودی از کلمه ها را در نظر گرفته و برای همان ها این قاعده را اجرا نمایید.

سرنخ

سرنخ یکی از بازیهای گروهی خنده دار است. این بازی جذاب بدین صورت است که افراد به چند دسته دو نفری تقسیم می شوند. هر دسته یک بازیکن الف دارد و یک بازیکن ب. روند بازی بدین صورت است که یکی از بازیکنان الف به دیگر بازیکنان الف دسته های دیگر یک کلمه را می گوید و سپس هرکدام از بازیکنان الف دسته ها باید با استفاده از فقط یک کلمه بازیکن ب هم تیمی خود را راهنمایی کنند. این راهنمایی ها بایستی به ترتیب صورت بگیرد. برای همین بازیکنان باید توجه داشته باشند که طوری راهنمایی کنند که علاوه بر این که هم تیمیشان سرنخ بگیرد، دیگر بازیکنان ب از دسته های دیگر متوجه کلمه نشود.

ادا بازی

این بازی بدین صورت است که تعدادی از موقعیت های مختلف روی کاغذ نوشته می شود و درون ظرف ریخته می شود. سپس به ترتیب افراد باید به طور شانسی یکی از این کاغذها را بیرون آورند و هر موقعیتی که روی آن نوشته شده بود را دیده و واکنش مناسب آن را انجام دهند. مثلا واکنش ترسیدن، خندیدن، متعجب شدن و … . برای مثال این موقعیت ها می تواند بدین صورت باشد: بازیگر مورد علاقه خود را در خیابان می بینی، یک مار کبری در تخت خود پیدا می کنی و … سپس افراد دیگر باید سعی کنند حدس بزنند که موقعیتی که فرد روی کاغذ دیده است چه بوده است.

نقاشی های همکارانه

این بازی بدین صورت است که افراد به تیم های دونفره تقسیم می شوند. هر تیم یک کیف از وسایل مختلف دارد. یکی از افراد گروه بایستی یکی از اشیا کیف را برداشته و بدون این که به هم تیمی اش نشان دهد و یا این که نامش را ببرد، توصیف کند و بگوید چه کاربردهایی دارد. هم تیمی هم باید بر اساس راهنمایی های او، در مدت زمان مشخصی، تصویری از شی مورد نظر بکشد. اگر این تصویر درست باشد تیم آن ها یک امتیاز می گیرد. در پایان زمانی که وسایل کیف ها تمام شد، هر تیمی که امتیاز بیشتری به دست آورد برنده است.

بازی مخالف ها

بازی مخالف ها یکی از بازیهای گروهی خنده دار است. هدف این بازی این است که هرکاری که به یکی گفته می شود، برعکس آن را انجام دهد. به عنوان مثال وقتی می گویند بنشین باید بایستد. وقتی می گویند برو باید صبر کند و .. برای این که این بازی را در ماشین بتوان انجام داد می توان به حرکات روی صورت و دست بسنده کرد. مثلا چشم ها باز، دهن ها بسته، دست بالا، انگشت خم و …

بازی های کاغذی

دیگر بازی های گروهی خنده دار و مسافرتی بازی های کاغذی هستند که می توانند شامل دوز، نقطه بازی، اسم فامیل و … باشند.

نبض ما– تهیه و ترجمه

حسین مقدس زاده

منابع

Partycurrent- buzzfeed- icebreakerideas

4.4/5 - (16 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. سادات می‌نویسد

    ممنووووووون
    خیلی هالی بود

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم