خانم های چاق چی بپوشند؟

هنگامی که دچار اضافه وزن می شوید، به طور غریزی می خواهید این موضوع را رد کنید. لباسهای خیلی گشاد نه تنها شما را لاغرتر نشان نمی دهند، بلکه از ظرافت و زیبایی هم برخوردار نخواهد بود. حال ببینیم لباس مناسب افراد چاق چه ویژگی هایی دارد؟

نبض ما-چاقی یک وضعیت پزشکی است که گاهی اوقات بر انتخاب های فرد در زمینه مد و زیبایی، تاثیر می گذارد. مهم نیست که افراد در چه سایزی هستند، مهم این است که لباس مناسب افراد چاق کاستی ها و نقص اندام را بپوشاند و لباس مورد علاقه شان را با عشق بپوشند.

هنگامی که شما لباس مناسب اندام خود را می پوشید، موجب تحسین دیگران در انتخاب مناسب لباس شما می شود. اگر به کمک نیاز دارید، بهتر است با طراحان مناسب در زمینه لباس صحبت کنید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

چاقی می تواند چالش های مربوط به خود را به همراه داشته باشد. در واقع بسیاری از زنان و مردان با وزن بیش از حد، تحت تصور غلطی قرار گرفته اند و فکر می کنند که نمی توانند لباس مناسب اندازه خود را با در نظر گرفتن مد و زیبایی، انتخاب کنند اما این تصور در مورد لباس مناسب افراد چاق غلط است.

لباس مناسب افراد چاق نمی تواند لباس های خیلی گشاد باشد. لباس های خیلی گشاد به طور حتم چاقی را بیشتر نشان می دهد.گاهی اوقات هم ممکن است لباس هایی را انتخاب کنید که مناسب اندام و ظاهر شما نیست. قبل از اینکه مرتکب اشتباه دیگری در انتخاب لباس شوید، بهتر است در نظر داشته باشید که چه نوع لباس هایی می تواند قسمت های چاق اندام شما را پوشش دهد.

همین که خطوط بزرگ را از قسمت های چاق اندام خود دور کنید، بخشی از چاقی خود را پنهان کرده اید. اگر چاق هستید، احتمالا به دنبال یک برنامه کاهش وزن هم هستید. اما تا کاهش وزن شاید راه زیادی باشد و شما مجبور هستید با توجه به شرایط موجود، لباس مورد علاقه خود را انتخاب کنید. با انتخابی مناسب در هر سایزی می توانید به زیبایی بدرخشید.

لباس مناسب افراد چاق برای مهمانی

افراد چاق بهتر است در انتخاب لباس مجلسی دقت کنند. لباس مجلسی مناسب افراد چاق، لباسی است که به طور کامل اندازه تن آن ها باشد. در هنگام انتخاب دقت کنید چرا که لباس مناسب افراد چاق برای مهمانی بهتر است خیلی تنگ و یا خیلی گشاد نباشد  تنگ یا خیلی گشاد بودن باعث چاق تر نشان دادن شما می شود.

علاوه بر این لباس های تنگ هم باعث می شود که احساس راحتی نداشته و بخش های برجسته و چاق هم به طور نامطلوبی مشخص شود. لباس مجلسی با خطوط عمودی مناسب افراد چاق است. به این ترتیب، افراد چاق بلند قدتر و لاغرتر می شوند.

رنگ لباس مناسب افراد چاق

به طور کلی رنگ های خیلی روشن مخصوصا رنگ سفید در افراد چاق، باعث چاق تر نشان دادن آن ها می شود. رنگ مشکی از جمله رنگ هایی است که تاثیر بسیار زیادی در لاغر نشان دادن افراد چاق دارد. بهتر است از رنگ های سایه روشن دار هم پرهیز کنید. پارچه های رنگارنگ در چاق تر کردن موثر است و سعی کنید پارچه هایی به صورت تک رنگ و ساده انتخاب کنید.

رنگ لباس برای افراد چاق

مدل کت دامن مجلسی برای خانم های چاق

کت و دامن مجلسی مناسب خانم های چاق به صورت دامن تقریبا کوتاه و کت با خطوط عمودی بدون برش کناره است. البته تمام خانم ها می توانند از این مدل کت و دامن بپوشند اما انتخاب آن برای خانم های چاق بسیار مناسب است و باعث لاغرتر نشان دادن آن ها می شود.

توصیه می شود کت های کوتاه  با نیم تنه کوتاه انتخاب نکنید و در عوض از کت هایی استفاده کنید که تقریبا روی خط کمر را پوشانده و برش آن عمودی باشد. هرگز سعی نکنید دامن مجلسی بلند بپوشید که این کار باعث چاق تر نشان دادن شما می شود. همچنین می توانید از جوراب شلواری تیره رنگ هم استفاده کنید تا پاهای شما را کشیده تر نشان دهد.

ویژگی های لباس مناسب افراد چاق و کوتاه

افراد چاق و کوتاه در انتخاب لباس مناسب باید دقت بیشتری داشته باشند. به این دلیل که باید هم چاقی را پوشانده و هم قد بلند تر به نظر برسند.

سعی کنید زمان انتخاب لباس مناسب، یقه لباس  به صورت یقه هفت باشد. این شکل از یقه، گردن شما را بلندتر و در نتیجه شما را کشیده تر نشان می دهد. سعی کنید لباس شما زیاد بلند و زیاد کوتاه نباشد و از لباس های بسیار تنگ هم اجتناب کنید.

ویژگی های تیپ اسپرت برای افراد چاق

افراد چاق هم می توانند یک تیپ اسپرت زیبا و شیک داشته باشند به شرط آن که مواردی را برای حفظ ظاهر زیبا و پوشاندن چاقی به کار برند. در انتخاب لباس اسپرت به سراغ لباس های خیلی گشاد نروید. لباسی انتخاب کنیدکه برش های عمودی داشته و شما را کشیده نشان دهد. شلوارهای خیلی گشاد به تن شما کاملا آویزان بوده و نمای خوبی ندارد.

علاوه بر این، سایز شما را بزرگ تر از حد معمول نشان می دهد. از لباس هایی استفاده کنید که هم در آن راحت باشید هم برآمدگی های شما را پنهان کند.

برای انتخاب پیراهن های کمر دار، سعی کنید خط کمر  آن بالاتر از کمر نباشد این کار باعث می شود بالاتنه شما کوتاه تر و در نتیجه چاق تر نشان داده شود. پیراهن بلند تر و انداختن آن روی شکم، باعث کوچک تر نشان دادن شکم و پهلو می شود. پیراهن یقه هفت با لبه های برگردان ،مناسب خانم هایی است که دارای بالا تنه چاقی هستند.

ژاکت های شل و آویزان، سایز شما را بزرگ تر نشان می دهد.از ژاکت های با خطوط برجسته و افقی استفاده نکنید. سعی کنید در تیپ اسپرت از رنگ های ساده استفاده کنید. پیراهن و شلوار با رنگ روشن و یا کت و دامن با رنگ های تند و روشن، اصلا لباس مناسب افراد چاق نیست.

بهتر است برای انتخاب رنگ بندی، از رنگ های هم خانواده و نزدیک به هم استفاده کنید.  در صورتی که پهلو ها و پایین تنه شما چاق است، از پارچه های آهار دار برای لاغرتر نشان دادن این قسمت استفاده کنید.

افراد چاق در انتخاب کفش هم باید دقت کنند. برای تیپ اسپرت معمولا کفش های بند دار مناسب نیست و علاوه بر این کفش هایی با بند های آویزان روی ساق پا، پاها را پهن تر و چاق تر نشان می دهد. در فصل زمستان هم بهتر است از ژاکت یا پولیورهای سایز خود استفاده کنید.

شلوار راسته هم می تواند گزینه بسیار خوبی برای لاغر تر نشان دادن شما باشد. در صورتی که پاهای شما چاق است اما کوتاه قد نیستید، می توانید از یک تونیک زیبا با یک شلوار اسپرت راسته استفاده کنید.

انتخاب صحیح لباس اسپرت برای افرادی که اضافه وزن دارند کار چندان مشکلی نیست. کافی است در کنار انتخاب پارچه و دوخت، به رنگ بندی و تناسب آن با اندام توجه شود. به این ترتیب می توانید از انتخاب خود راضی باشید.

شلوار مناسب افراد چاق

رنگ موی مناسب برای افراد چاق

رنگ موی مناسب افراد چاق باید از دسته رنگ های سرد باشد تا چهره آن ها را چاق تر نشان ندهد. به این ترتیب دقت کنید که رنگ موی سر شما تکمیل کننده پوست و ظاهر شما باشد. افراد چاق بهتر است از رنگ موهای به شدت روشن پرهیز کنند. رنگ موهای قهوه ای تیره و قرمز کهربایی مناسب افراد چاق است.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

4.7/5 - (11 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. محمده می‌نویسد

    سلام خسته نباشین میخاستم سوال کنم افرادقدبلندوچاق بیشترازچ رنگهای لباس یارنگ مواسافاده کنن؟؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید