۴ نکته برای داشتن تخت‌ خواب راحت‌

ما حدود یک‌سوم از زندگی خود را در تخت‌ خواب می‌گذرانیم، به همین دلیل انتخاب یک تخت‌ خواب، یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای سلامتی، تندرستی و کیفیت زندگی ما است.

نبض ما-اگر در رویای داشتن یک تخت‌ خواب بسیار راحت همراه با تشک مناسب هستید، باید تخت خود را با روکش‌ها، ملحفه‌ها و بالش‌ها و گذاشتن لایه‌ها با حساسیت بسازید. یک تخت‌ خواب راحت بسیار مهم است و به ما کمک می‌کند که به راحتی به خواب رفته و خواب خوبی داشته باشیم و در نهایت سرحال از خواب بیدار شده و آماده حرکت شویم.

تخت خواب مناسب

متاسفانه، بسیاری از مردم از یک تشک بسیار سفت استفاده می‌کنند و فکر می‌کنند که این کار برای کمر آن‌ها مناسب است. تکیه‌‌گاه مناسب دارای اهمیت است، اما پشت و شانه‌های ما نیز از لایه‌های انعطاف‌پذیر و راحت لذت می‌برند.

تخت‌ خواب را به‌ عنوان یک ساختمان در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید هرچه فضای بیشتری داشته باشید، می‌توانید بهتر بخوابید، بنابراین همیشه بزرگ‌ترین فضایی را که می‌توانید انتخاب کنید.

در اینجا چند روش دیگر برای داشتن بهترین خواب شبانه و برای پر کردن فرورفتگی‌ها، حفظ گرمای مناسب و راحت خوابیدن در شب آمده است.

1-انتخاب تشک مناسب

اکثر خانواده‌ها هر ۱۰ سال یکبار تشک‌های خود را جایگزین می‌کنند. ما به شما توصیه می‌کنیم که در فروشگاه انواع تشک‌ها را امتحان کرده و با توجه به تجربه‌های قبلی خود، سطح نرمی یا سفتی که دوست دارید را انتخاب کنید.

ممکن است تشک با الیاف طبیعی یا فوم پر شده باشد، اغلب توصیه می‌شود تختی را خریداری کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد اما اکثر مردم این کار را نمی‌کنند.

تشک خوب چی بخرم

2-استفاده از روکش برای تشک

روکش می‌تواند راحتی و حس خوب یک تشک را افزایش دهد، همچنین عمر یک تخت‌ خواب قدیمی را با محافظت از کناره‌‌ها و پشت آن افزایش می‌دهد.  هر نوع تشکی که انتخاب می‌کنید، خواه از فوم، پر، کرک یا پشم پر شده باشد، باید به گونه‌ای باشد که بهترین احساس را در شما به وجود آورد.

روکش تشک تخت

3-چک کردن بالش‌ها

بالش‌ها را می‌توانید با توجه به الگوی خوابتان انتخاب کنید، بنابراین اگر شما بر روی شکم خود می‌خوابید، به دنبال یک بالش نرم و نسبتا صاف بروید و اگر بر پشت خود می‌خوابید، به دنبال بالش ضخیم‌تر و سفت‌تر بروید.

4-استفاده از پارچه کتانی

لباس‌های کتانی به ما احساس راحتی می‌دهند و ما از داشتن آن‌ها خوشحال می‌شویم، پس چرا آن را برای تخت خود نخریم؟ پارچه‌های کتانی به صورت لوکس دیده می‌شوند و به ما احساس تازگی و خنکی را منتقل می‌کنند. کتان مصری  هزار رشته به زیبایی احساس نرمی و راحتی را در هنگام لمس کردن به انسان می‌دهد.

تیم ترجمه نبض ما

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید